Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Laatst hoorde ik iemand zeggen dat het bij de Grieken normaal was dat mannen seks met elkaar hadden en de vrouwen er waren om kinderen te krijgen. Als dat niet toegestaan was dan zou daar zeer zeker iets in de Bijbel vermeld staan. Het gaat dan om monogame relaties.
Daar spreekt nou niet echt een positief vrouwbeeld uit.;)
Link naar bericht
Deel via andere websites
Quote:Op zaterdag 29 mei 2010 21:35:53 schreef annzie het volgende:Je kunt ook helemaal geen homo worden door opvoeding. Of je homo/lesbisch bent of niet wordt bepaald in de baarmoeder, door een teveel/tekort aan vrouwelijke hormonen en dus een tekort/teveel aan mannelijke.Maar betekent dat dat kinderen van homo's ook per definitie minder mannelijke hormonen hebben en minder vrouwelijke? Hebben zij daardoor meer kans om homofiel te zijn?gr. mackie

Nee dat komt eerder omdat homoseksualiteit voor een gedeelte erfelijk is. Als je een eeneiige tweeling bent (en man, er is weinig onderzoek gedaan naar vrouwelijke homoseksualiteit) en je bent homo is de kans meer dan 60% dat de ander ook homo is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb toevallig gisteren nog een aflevering zitten kijken en ik vind het enerzijds een goed programma en anderzijds irriteer ik me er een heel klein beetje aan. Weet niet precies hoe dat komt.

het geeft wel een redelijk beeld van de problemen waar je als homo mee worstelt. Wat ik bij mij gemerkt heb is dat het iets is van zodra je besloten hebt dat de wereld van je geheim mag weten je een periode ingaat waarin het leven daar tijdelijk volledig om draait. Zoals mensen over verliefdheid totaal in de ban van kunnen zijn. Ik kan me wel indenken dat je dat als directe omgeving na een tijdje beu gehoord bent. Overigens realiseerde ik me dat later pas.

Wat ze goed in beeld brengen is de bevrijding uit het eigen opgesloten zitten. Ze doen dat met een uch-weken later beeld, waarin ze laten zien hoe het na de CO verlopen is.

U mag in ieder geval van mij aannemen, dat als het nu eenmaal zo is, door wat voor oorzaak dan ook, het heel bedrijvend is als de omgeving niet te moeilijk doet. Dat je anders denkt over homoseksualiteit vind ik prima, maar zeg me dat en we houden er over op. (Overigens geen oproep om dat nu te doen, maar het is meer een if-then-else situatie.) Ik voel niet de noodzaak om te evangeliseren op dat vlak, ik ben toch bevooroordeeld. Liever spreek ik over de Liefde Gods. Om met de woorden van Van Kilsdonk te spreken:

Als je in alle culturen ziet dat er vrouwen van vrouwen en mannen van mannen houden, kan ik als gelovige niet zeggen dat het toeval is, en nog minder een ongeval. Als gelovige zeg ik dan dat homoseksualiteit een vondst van de Schepper is. Daar zit ook God achter.
Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid