Spring naar bijdragen

HogeRaad: vrouwenstandpunt SGP fout


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 158
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Precies. Daarom zijn doemscenario's alsof nu "verplicht" mw. Van der Staay ook op de lijst moet worden gezet, vooralsnog uit de lucht gegrepen.

Ik zie niemand dergelijke doemscenerario's schetsen, maar acht ze niet volledig uit de lucht gegrepen. Er is bij diverse partijen al sprake van quota's in de top van het bedrijfsleven en de stap naar de politiek is groot, maar niet onoverbrugbaar.

Quote:

Niemand dwingt de SGP om vrouwen op de lijst te zetten. Zoals ik deze uitspraak lees, dwingt men de SGP alleen maar om het niet formeel te verbieden. En als de SGP geen vrouwen op de lijst wil, verandert er dus niets.

In de praktijk vooralsnog niet. Ik durf er alleen geen geld op te zetten dat dit zo blijft en hoe dan ook is dit een ingrijpen in een politieke partij die veel te ver gaat en gevaarlijk is voor onze politieke vrijheden.

Daarnaast, zet een SGP'er met zijn rug tegen de muur en er kunnen gekke dingen gebeuren en als men goedschiks weigert tegemoet te komen aan het vonnis, dan zal het kwaadschiks gaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik hoop voor CvW dat hij tot inzicht komt voor 9 juni. Je mag stemmen wat je wilt, maar ergens op stemmen waar je het helemaal niet mee eens bent, puur uit rancune vind ik wel heel sneu. Dan heb ik meer respect voor een Machiavelli of Propje die op de partij stemt uit overtuiging.

Volgens mij stemt CvW niet uit rancune, maar uit een overtuiging. Onder meer de overtuiging dat dit een eerste stap is op een weg die uiteindelijk ook de Rooms-Katholieke Kerk zal aandoen.

Voorzover dat rancune is, stem ik ook uit rancune, immers, dit vonnis is ook voor mij een voorteken en reden om op de SGP te stemmen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat vind de SGP van de hypoyheekrenteaftrek? Als ze als ze net als PVV, VVD en het CDA tegen het wijzigen er van zijn, stem ik 9 juni mooi op vd Staaij.

Als je het daarvoor doet, moet je een andere partij kiezen. In ieder geval op de langere termijn. Zie:

SGP: Hypotheekrenteaftrek weg, vlaktaks invoeren

29-03-2010 11:55 | Redactie politiek

AMERSFOORT – De SGP wil op termijn de aftrekbaarheid van de hypotheekrente afschaffen en tegelijk een sociale vlaktaks invoeren.

Dat staat in het conceptverkiezingsprogramma van de partij. De vermoedelijke nummer twee van de SGP-kandidatenlijst, prof. dr. E. Dijkgraaf, lichtte zaterdag tijdens de partijdag in Amersfoort een tipje van de sluier op.

Dijkgraaf stelde dat Nederland op termijn af moet van de hypotheekrenteaftrek, maar huizenbezitters moeten per saldo geen extra belasting gaan betalen. Daarom wil de SGP de aftrekbaarheid alleen afschaffen in combinatie met de invoering van een sociale vlaktaks, een relatief laag belastingtarief voor iedereen, waarschijnlijk zo'n 34 procent. Voor mensen die meer verdienen dan de minister-president (133.000 euro) komt er een aparte toeslag. Invoering van een sociale vlaktaks maakt volgens Dijkgraaf ook een eind aan de onrechtvaardige situatie dat een eenverdiener soms tot 80 procent meer belasting betaalt dan tweeverdieners met eenzelfde bruto-inkomen.

In een toelichting na afloop van de partijdag zei Dijkgraaf dat de afschaffing van de hypotheekrente er niet toe mag leiden dat groepen mensen in de knel komen. Daarvoor moet de overheid overgangsmaatregelen nemen.

De SGP wil in de komende kabinetsperiode 5 miljard euro per jaar bezuinigen. Dat moet onder meer door de afdrachten aan de Europese Unie te verminderen, op de publieke omroepen en op subsidies te bezuinigen en de uitgaven voor de kindervang (2,8 miljard euro) te halveren. De SGP wil de komende jaren niet bezuinigen op onderwijs en op defensie.

(Bron: Reformatorisch Dagblad)

Een vlaktaks... is dat niet een liberaal principe...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Pffttt .... dat betekent dus een dilemma:

* CU stemmen, die schipperen met abortus

* SGP stemmen, die dat niet doen, maar die principieel anti-paaps zijn

* niet stemmen, wat betekent dat mijn stem in feite gemiddeld wordt over alle partijen, incl de overgrote meerderheid die een seculier gedachtengoed uitdraagt

Nja, het is nog geen 9 juni, dat scheelt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Pffttt .... dat betekent dus een dilemma:

* CU stemmen, die schipperen met abortus

* SGP stemmen, die dat niet doen, maar die principieel anti-paaps zijn

* niet stemmen, wat betekent dat mijn stem
in feite
gemiddeld wordt over alle partijen, incl de overgrote meerderheid die een seculier gedachtengoed uitdraagt

Nja, het is nog geen 9 juni, dat scheelt.

Wellicht helpt het dat het medisch-ethische geluid van de SGP helderder klinkt dan het anti-papisme?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je kan ook je eigen partij oprichten.
smile.gif

Ik hou het liever bij het actieve stemrecht.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Wellicht helpt het dat het medisch-ethische geluid van de SGP helderder klinkt dan het anti-papisme?

Tja, misschien moet ik inderdaad maar eens minder principieel en meer pragmatisch worden. Het tegenovergestelde van de SGP, en precies dat wat CU doet knipoog_dicht.gif Maar ik zit aan de andere kant van de lijn passief-actief, dus ... Nou ja, zoals gezegd: het is nog geen 9 juni.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het liefst zou ik SGP stemmen, maar aangezien we net een eigen huis gekocht hebben, wacht ik toch maar even de stemwijzer af.

Eerder heb ik nooit SGP gestemd. Landelijk eigenlijk altijd CDA, maar bij de laatste 2 twwede kamerverkiezingen CU. Puur uit pissigheid over met name het standpunt van mevr. Buitenweg en de manier waarop zij dat de wereld in braakt, zou ik willen dat je ook tégen partijen kan stemmen.

Vraag: hoe voorkom ik dat GL in het kabinet komt? Toch maar PVV stemmen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ach ja, waar hebben we Nederlandse, zwaarbevochten grondrechten voor als we de VN hebben? En dan te bedenken dat aan een politieke partij maar weinig grondwettelijks te vinden is. Het is "slechts" een vereniging dat niet te beroerd is volksvertegenwoordigers voor de Kamers te leveren als mensen daar massaal genoeg om vragen. En die vertegenwoordigers stellen weer een regering samen. Maar grondwettelijk gezien bestaan politieke partijen dus niet. Laat staan dat zij VN-verdragen zouden kunnen tekenen. Een gewone vereniging is dus de mond gesnoerd: ze mag alleen vrijheid van meningsuiting en godsdienst hebben als ze het met één of ander VN-verdrag eens is. Waarvan akte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nederlandse, zwaarbevochten grondrechten

Alsof de SGP goed nieuws is voor de "Nederlandse, zwaarbevochten grondrechten". Blij dat dat enge fundiclubje voor orthodox protestants eigenbelang eindelijk eens wordt aangepakt. En maar janken over rechten die ze een ander niet zouden gunnen. Bij gebrek aan een beter idee ga ik anti-SGP stemmen denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid