Olorin 155 Geplaatst 22 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 18:11:05 schreef deenalislaam het volgende: [...] en wat is Gehenna Gehenna is een woord dat werd gebruikt als symbool voor de hel, het gaat hier om de hel, niet om de fysieke plaats op aarde. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Deenalislaam dit topic staat in het subforum Levensbeschouwing waar ook expliciet niet christelijke zienswijzen welkom zijn. Daarnaast is het handig om kennis te nemen van de hele discussie voordat je vragen gaat repeteren. Link naar bericht Deel via andere websites
deenalislaam 0 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 18:14:10 schreef dingo het volgende: Deenalislaam dit topic staat in het subforum Levensbeschouwing waar ook expliciet niet christelijke zienswijzen welkom zijn. Daarnaast is het handig om kennis te nemen van de hele discussie voordat je vragen gaat repeteren. ik ben hier nieuw , sommige zeggen dat de helm welm bestaat anderen zeggen van niet, dus vraag ik het nog eens duidelijk, heb de hele topic nu gelezen Samengevoegd: Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 18:13:38 schreef Olorin het volgende: [...] Gehenna is een woord dat werd gebruikt als symbool voor de hel, het gaat hier om de hel, niet om de fysieke plaats op aarde. dus de hel bestaat de hemel is het late aarde he en waar is de hel? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 22 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 18:16:07 schreef deenalislaam het volgende: [...] ik ben hier nieuw , sommige zeggen dat de helm welm bestaat anderen zeggen van niet, dus vraag ik het nog eens duidelijk, heb de hele topic nu gelezen Het grootste deel van het christendom gelooft in de hel. De meeste (en grootste) kerken hebben het zelfs expliciet in hun leer staan. Er zijn uiteraard afwijkende groepen en individuen die niet in de hel geloven. Vergelijk het met de Islam, waarbinnen mensen die zich moslim noemen sommigen ook afwijkend geloven. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 De meerderheid van de christenen geloven dat de hel bestaat. Er zijn ook christelijke facties die daar anders over denken zoals binnen de islam facties zijn die op onderdelen iets anders geloven dan de hoofdstroming. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 22 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 18:16:07 schreef deenalislaam het volgende: dus de hel bestaat de hemel is het late aarde he en waar is de hel? De hemel en hel kun je niet aanwijzen. Het zijn werkelijke plaatsen, maar niet aan te wijzen als een plaats op aarde of in de ruimte. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 18:16:07 schreef deenalislaam het volgende: [...] ik ben hier nieuw , sommige zeggen dat de helm welm bestaat anderen zeggen van niet, dus vraag ik het nog eens duidelijk soms is er een verschil van mening betreffende een onderwerp.. dat is ook wel eens in de Islam zo. Link naar bericht Deel via andere websites
deenalislaam 0 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 ok maar mijn vraag is noch niet beantwoord als de aarde de hemel wordt waar is de hel? Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 22 juni 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 18:24:12 schreef deenalislaam het volgende: ok maar mijn vraag is noch niet beantwoord als de aarde de hemel wordt waar is de hel? Waar haal je vandaan dat de aarde hemel zou worden? Zowel de aarde als de hemel zijn verschillende plaatsen. Link naar bericht Deel via andere websites
deenalislaam 0 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 18:23:04 schreef Luxuria het volgende: [...] soms is er een verschil van mening betreffende een onderwerp.. dat is ook wel eens in de Islam zo. willen jullie aub niet elke reactie afsluiten met "zo is het ook in de islam" want iedere moslim weet waar de hel en het paradijs is. Link naar bericht Deel via andere websites
Michiel 14 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 18:25:51 schreef deenalislaam het volgende: willen jullie aub niet elke reactie afsluiten met "zo is het ook in de islam" Niks mis met een vergelijk trekken, want ook binnen de Islam zijn er meningsverschillen en verschil van interpretatie. Quote: want iedere moslim weet waar de hel en het paradijs is. Waar dan? Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 De bijbel doet geen uitspraak over waar de hel is, wel dat hij bestaat. Als gelovigen is dat ook geen probleem want voor hen zijn de nieuwe hemel en de nieuwe aarde bestemd. Link naar bericht Deel via andere websites
deenalislaam 0 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 16 maart 2010 14:25:44 schreef Olorin het volgende: Eerder andersom. Als in de wereld God nog aanwezig is, dan moet een plaats waar God geheel afwezig is, wel helemaal erg zijn. Zoals je weet zien christenen de aarde niet als de hemel maar als een plaats die momenteel niet voldoet aan zoals God het gewild had. wat bedoel je dan met je laatste zin-waar voldoet de aarde niet aan Samengevoegd: Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 18:29:25 schreef dingo het volgende: De bijbel doet geen uitspraak over waar de hel is, wel dat hij bestaat. Als gelovigen is dat ook geen probleem want voor hen zijn de nieuwe hemel en de nieuwe aarde bestemd. wat bedoelen jullie met nieuwe aarde? Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Leestip: Bijbel. Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 18:30:53 schreef deenalislaam het volgende: [...] wat bedoelen jullie met nieuwe aarde? De huidige hemel en aarde zullen aan het einde van de tijden door vuur vergaan en God zal de aarde weer nieuw maken, volmaakt zoals die was voor de zondeval van de mens. Link naar bericht Deel via andere websites
deenalislaam 0 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 18:32:49 schreef Luxuria het volgende: twijfelen aan het bestaan van de hel is niet echt een meningsverschil maar twijfelen aan een fundament van een religie. Link naar bericht Deel via andere websites
Fatima 0 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Ik dacht dat er zekerheid bestond over het bestaan van de hel. Waar gaan dan diegene naartoe die onrechtvaardig zijn? Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 19:49:18 schreef Fatima het volgende: Ik dacht dat er zekerheid bestond over het bestaan van de hel. Waar gaan dan diegene naartoe die onrechtvaardig zijn? Hier gaf ik al antwoord op die vraag. Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 19:49:18 schreef Fatima het volgende: Ik dacht dat er zekerheid bestond over het bestaan van de hel. Waar gaan dan diegene naartoe die onrechtvaardig zijn? Mensen die dood zijn wachten op een opstanding uit de dood. Daar zijn zowel rechtvaardigen bij,als onrechtvaardigen (mensen die nooit de gelegenheid hebben gehad in hun leven om Gods voornemen te leren kennen). (Handelingen 24:15) . . .en op God heb ik mijn hoop gesteld, welke hoop ook deze [mannen] zelf koesteren, dat er een opstanding zal zijn van zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 22 juni 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juni 2010 Quote: Op dinsdag 22 juni 2010 19:49:18 schreef Fatima het volgende: Ik dacht dat er zekerheid bestond over het bestaan van de hel. Waar gaan dan diegene naartoe die onrechtvaardig zijn? Onrechtvaardigen gaan dus naar de hel, namelijk degenen die Jezus Christus niet hebben aangenomen als Heer. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 22 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 22 juli 2010 ik geloof in de hel alsook de hemel, als er licht is, is er duisternis, en omgekeerd...het één kan niet zonder het andere ...ik wil er in ieder geval nooit terrecht komen..verschrikkelijke plaats moet het zijn.. Dit is ook een zeer interessant filmpje: ( Het eerste bovenaan, man spreekt over de hel.. ) link Link naar bericht Deel via andere websites
Foppe1986 35 Geplaatst 23 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 23 juli 2010 Waarom is er in het O.T geen sprake van een hel, met vuur en andere dingen, maar in het N.T. wel? Is hier geen sprake van een tijd waarin andere religies OOK geloofden in een hel? En aangezien het N.T in het Romeinse rijk is geschreven, en de schrijvers dus ook met die geloven in aanraking zijn gekomen, lijkt me dit een goed argument. Link naar bericht Deel via andere websites
Minimal 0 Geplaatst 27 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2010 De hel zoals ik het zie: Als ik aan de hel denk, zie ik het als een plaats ver weg van God. Een plaats waar dus geen liefde is en alleen maar leegte en waar ook nergens licht valt te bekennen. Je kunt er niet uit vluchten want het is oneindig groot maar toch zul je je er constant claustrofobisch gevangen voelen. Er is enkel angst en haat onder iedereen die er dwaalt want God is er niet en is er dus ook geen liefde. Iedereen buigt er voor de 'prins van de duisternis' want wie durft hem te bestrijden zonder de almachtige God achter zich? Beeld je een wereld in waar er geen stemmetje is die men zegt wat goed is maar waar men alleen gevuld wordt met haat. Zelfs haat jegens personen waarvan men eerder zoveel hield. Zelfs wanneer alle wetten op de wereld nu zouden worden afgeschaft en men kon doen wat men wou en zonder consequenties kon moorden en verkrachten, dan zou de wereld er toch veel beter uit zien als de hel, want God is er nog en waar hij is, is liefde. Link naar bericht Deel via andere websites
Aimé 0 Geplaatst 27 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2010 Zou een liefdevolle God zijn ongehoorzame kinderen eeuwig naar zo'n plaats sturen? Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 27 juli 2010 Rapport Share Geplaatst 27 juli 2010 Foppe1986, in elk geval binnen de katholieke Kerk kennen wij zoiets als de voortschrijdende openbaring. Door de eeuwen heen openbaarde God steeds meer aan de Israëlieten, naar gelang ze er klaar voor waren. Door Christus is de Openbaring uiteindelijk voltooid en wordt ze enkel nog verder uitgediept en beter verstaan door de eeuwen heen. Kortweg gezegd: in de oudtestamentische tijd kon je nog geloven dat er na de dood niets was, of hoogstends een schimmig dodenrijk. Sinds Christus weten we beter. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten