Spring naar bijdragen

Olympische Winterspelen 2010


Aanbevolen berichten

OLYMPISCHE WINTERSPELEN 2010

3230960_1_640.jpg

Vannacht gaat het veertiendaagse spektakel in Vancouver weer van start. Onder het mom van "meedoen is belangrijker dan winnen" zullen de prestaties weer scherp bijgehouden en gecommentarieerd worden. Hoeveel gouden, zilveren en bronzen medailles zullen "wij" dit jaar gaan halen?

In dit topic kunnen alle ontwikkelingen bijgehouden en bediscussieerd worden. Eén regeltje: als je het fenomeen Olympische Spelen zélf wilt bediscussieren, omdat je het bijvoorbeeld een heidens gebeuren vindt, open daar dan een apart, meer beschouwend topic over. Dit topic is daarvoor niet echt gepast.

Let the Games begin!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 193
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mooie openingsceremonie!

Ze weten het wel zo te vertellen, hoe lange weg het vuur heeft afgelegd, bloed zweet en tranen, en dan op het einde iemand in een rolstoel en dat het voor de het onderzoek naar ruggemerg is enz, dat ik er bijna emotioneel van wordt (lot van een vrouw he puh2.gif). En vervolgens komt er één pijler niet uit de grond (denkt men) en kan hij er niet eens 1 aansteken!

Hahaha, nee, maar mooi!

Wel erg van die sporter die overleden is op de rodelbaan!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wel erg van die sporter die overleden is op de rodelbaan!

Ja dat heb ik ook gelezen ja, ik zag de foto's ook vanochtend, maar dat vond ik wel heel knap eigenlijk, hij kwam uit de bocht op een recht stuk, en vliegt die rodelwagen ineens de lucht in... Erg vreemd. Maar ook tragisch vind ik... Het is toch het hoogste wat je kan halen als sporter, de olympische spelen, en dan ga je dood nog voor je een wedstrijd gereden hebt xD

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mooie openingsceremonie!

Ze weten het wel zo te vertellen, hoe lange weg het vuur heeft afgelegd, bloed zweet en tranen, en dan op het einde iemand in een rolstoel en dat het voor de het onderzoek naar ruggemerg is enz, dat ik er bijna emotioneel van wordt (lot van een vrouw he
puh2.gif
). En vervolgens komt er één pijler niet uit de grond (denkt men) en kan hij er niet eens 1 aansteken!

Hahaha, nee, maar mooi!

Wel erg van die sporter die overleden is op de rodelbaan!

Dat je daar voor bent opgebleven...


Samengevoegd:

Quote:

Door de winterspelen kan ik 2 weken niet Wie is de Mol? kijken....
dis.gif

Dat programma is toch compleet ***. Je zal er niet veel aan missen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik dacht dat de meeste wedstrijden midden in de nacht waren en niet kijkbaar, maar het valt toch mee. Vanavond zo tussen 10 en 11 toch maar gaan kijken.

Ik ben wel zo iemand die zulke dingen alleen live de moeite vind, als het een keer 's nachts is, dan hoef ik de volgende ochtend niet de herhaling te zien, dan ben ik tevreden met de uitslag en eventueel een paar korte beelden op NOS.nl/OS

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Svenmania is compleet!! Eerste gouden medaille is binnen party.gifparty.gifparty.gif

Pff nog wel ff spannend, maar de andere favorieten lieten het gelukkig afweten! Sven heeft al zn Svenergy gegeven voor de gouden plak in Svencouverknipoog_dicht.gif

Leuk podium achter Sven, had ik niet gedacht!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Die Lee is echt de grote verrassing. Na de race van Sven zei ik, mooi, goud is binnen. (want 6.14 is erg goed in die zware omstandigheden) Bokko heeft een rot seizoen, Haddrick is passé , Fabris kan niet op zulk zwaar ijs en Bob de Jong wint nooit een 5 km. Buit binnen. Die Skobrev was beter dan ik dacht en die Lee helemaal. Die is ver boven zich uitgestegen waardoor het ineens heel spannend leek. Maar dat was een vertekend beeld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Dat je daar voor bent opgebleven...

Ik heb denk ik een herhaling gezien, want het was inmiddels 12u 's middags smile.gif

Quote:
Dat programma is toch compleet ***. Je zal er niet veel aan missen.

Dat vind jij compleet '... '

Andere mensen denken daar weer anders over, en missen er wel veel aan.

Maar goed man! Eerste goud is binnen! En netjes gereden ook! Maar Bobje viel me toch wel een beetje tegen.. Wat vonden jullie?

Quote:

(want 6.14 is erg goed in die zware omstandigheden)

Wat zijn toch al die zware omstandigheden waar iedereen het overheeft?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar goed man! Eerste goud is binnen! En netjes gereden ook! Maar Bobje viel me toch wel een beetje tegen.. Wat vonden jullie?

Bob was maar 0.98 seconden langzamer dan de bronzen medaille. Dus best goed. Brons was voor hem ook wel het max haalbare, zijn afstand is 10 km.

Quote:
Wat zijn toch al die zware omstandigheden waar iedereen het overheeft?

De baan ligt naast de zee, dat zorgt voor hoge luchtdruk. Daarnaast is dit de eerste keer ooit dat er 8000 man in die hal zitten, die brengen zoveel water mee dat er teveel vocht in de lucht komt, en dat maakt het ijs slechter en de luchtweerstand nog hoger.

Dat bijelkaar maakt het zwaarder dan normaal.

NB dit geldt voor mensen als olympische sporters omdat die op hun maximale niveau functioneren. Jij of ik zouden het verschil niet merken. Maar met de inspanning die hij vandaag geleverd heeft zou hij op een andere plek een nieuw wereld record (hooglandbaan of laaglandbaan) hebben gereden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Net naar Snowboard downhill gekeken. Wat een leuke sport.

Gouden medaille prolongeren in je (afgezakte) spijkerbroek worshippy.gifparty.gif

Ook hoe die runs gaan is geweldig. Iedereen rolt van te voren een d6, als je een 1 rol val je ergens of vlieg je uit de bocht.... puh2.gif De rest probeert zo snel mogelijk naar beneden te razen en spectaculaire last minute inhaal acties behoren tot de mogelijkheden, iets wat ik te vaak mis bij dit soort sporten. Maar hier wel! Doen de dames dit ook? Dan ga ik zeker weer kijken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Net naar Snowboard downhill gekeken. Wat een leuke sport.

Gouden medaille prolongeren in je (afgezakte) spijkerbroek
worshippy.gifparty.gif

Ook hoe die runs gaan is geweldig. Iedereen rolt van te voren een d6, als je een 1 rol val je ergens of vlieg je uit de bocht....
puh2.gif
De rest probeert zo snel mogelijk naar beneden te razen en spectaculaire last minute inhaal acties behoren tot de mogelijkheden, iets wat ik te vaak mis bij dit soort sporten. Maar hier wel! Doen de dames dit ook? Dan ga ik zeker weer kijken.

Ik vond het ook rete cool. Nu nog wachten tot ijshockey begint. Jammer dat het in Nederland niet echt populair is, want dat betekent dat het hier vast nergens te zien is en op digitenne hebben we ook niet zoiets als Eurosport en ook niet de Duitse zenders of BBC die veel aan sport doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Door de winterspelen kan ik 2 weken niet Wie is de Mol? kijken....
dis.gif

x2! En ook geen Flikken Maastricht noparty.gif

Maar ik heb Sven zien schaatsen (volgens mij voor het eerst, ik kijk er haast nooit naar) en hij doet het best wel goed ofzo puh2.gif Wanneer komen turn-onderdelen? Dat vind ik het leukste yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Door de winterspelen kan ik 2 weken niet Wie is de Mol? kijken....
dis.gif

Dat is inderdaad flink balen!

Maarja je moet er wat voor over hebben..


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik vond het ook rete cool. Nu nog wachten tot ijshockey begint. Jammer dat het in Nederland niet echt populair is, want dat betekent dat het hier vast nergens te zien is en op digitenne hebben we ook niet zoiets als Eurosport en ook niet de Duitse zenders of BBC die veel aan sport doen.

Ijshockey party.gif

Ik ga denk ik kijken op Eurosport of Sport1 ofzo...

Vanavond ook dat harde snowboarden maar dan voor de vrouwen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid