The Black Mathematician 82 Geplaatst 12 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Het laatste plaatje komt uit Nausicaä of the Valley of Wind. Er zijn nog wel meer overeenkomsten tussen die film en Avatar. De maskers die mensen moeten dragen om te kunnen overleven bijvoorbeeld. De natuur die tegen de mens in opstand komt, omdat de mens haar wil vernietigen. Link naar bericht Deel via andere websites
Eli7 0 Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 De verdorvenheid van de mens kwam anders wel mooi ter sprake. En ook het idee dat ons aardse lichaam behoorlijk beperkend is. Ik vond de plaatjes iig mooi, het verhaal was inderdaad niet bijster origineel. Het is iig ook wat waard om halverwege de film je bril eens af te zetten en achterom te kijken. Ik heb iig wel van de film genoten. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 12 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 12 februari 2010 Quote: Op vrijdag 12 februari 2010 16:07:44 schreef MarinusCopy het volgende: [...] Ik haat dat ongenuanceerde beeld van het Kolonisme. Geschiedkundig is duidelijk te zien dat het ook positieve kanten had. Zo kregen de indianen accuut mensenrechten, zelfbestuur en koffie van de Verlichte Westerse Atheisten en het waren eigenlijk alleen de vieze, achterbakse, ecologisch onverantwoorde, brandstapelminnende en met pokken besmette dekens uitdelende paapsche en andere gristenen echt slecht waren. En die waren dus ook gemeen tegen pocahontas *). *) vergeet de disneyfilm. Pocahontas was volgens betrouwbaardere bronnen "een meisje/jonge vrouw die ter vermaak van de kolonisten oa naakt radslagen maakte" (In Mexico vereert men nog steeds een aantal jezuieten, omdat die de bevolking hielpen zich te ontworstelen aan die fijne, beschaving brengende Spaanse adel) Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Ik von 't een mooie film Pocahontas in fantasy/Sci-Fi setting inderdaad. Maar, ik ben dan ook een soort-van-hippie die Pocahontas een van de mooiste disneyfilms vind Ik heb trouwens de 2D versie gezien omdat de 3D al uitverkocht was toen ik er samen met m'n broertje heen wilde. De 3D wil ik een keer gaan zien puur omdat ik benieuwd ben naar de gebruikte techniek, wat een compleet nieuwe techniek is. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 3D is leuk hoor Compleet nieuwe dimensie van techniek Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 @TBM: Niks tegen DBZ! Het is de bom. Ik koop nog steeds alle games die uitkomen. Kamehamehaaaaaaaa! Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 15 februari 2010 Auteur Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Als je dan echt een coole actieserie wilt zien, dan moet je Fullmetal Alchemist zien. Maar dat wordt hier natuurlijk weer niet uitgezonden. Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Eh. Ik bedoel. Avatar. Weet iemand op welke techniek de 3D gebaseerd is? Ik kan de specs ervan niet vinden en ik ben zoo beniehieuwd Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Quote: Op maandag 15 februari 2010 18:46:36 schreef Dagmar het volgende: -knipperdeknip- Eh. Ik bedoel. Avatar. Weet iemand op welke techniek de 3D gebaseerd is? Ik kan de specs ervan niet vinden en ik ben zoo beniehieuwd Stereoscopisch? Tenminste, welke kleur hebben die brilletjes? Als ze gekleurd zijn, worden de kleuren per oog gefilterd. Zijn ze donker(der(grijs)) van kleur, dan is het hoogstwaarschijnlijk stereoscopisch Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Admod note: Elkaar hints geven waar illegal content staat doen we niet aan, zoals beschreven staat in de F.A.Q.! Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Ik ben dus zo'n weirdo die het verhaal van avatar nog wel interessant vindt, maar de fancy 3D-dinges nogal een turn-off vindt. Geef mij maar goeie ouwe tekenfilms. *moet Pocahontas nog maar eens kijken* (En ja, Apocalypto is vet. ) Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Quote: Op maandag 15 februari 2010 12:49:10 schreef Morphogenesis het volgende: 3D is leuk hoor Compleet nieuwe dimensie van techniek De derde! Duh. Link naar bericht Deel via andere websites
Dunya 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Mensen het is een FILM! Haha, zo mooi dat jullie je zo druk kunnen maken. Ik heb heerlijk zitten genieten in de bioscoop, je hebt de keuze: óf ontiegelijk cynisch zitten doen (wat ik ook wel een béétje heb gedaan, want het was idd wel nogal conceptueel etc.) óf genieten van de dingen die je wél mooi vindt en je voor once in your life laten meesleuren. Kom op zeg... Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Of gewoon die film niet kijken en iets anders kijken of doen. Link naar bericht Deel via andere websites
Dunya 0 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Quote: Op maandag 15 februari 2010 22:26:28 schreef RobertF het volgende: Of gewoon die film niet kijken en iets anders kijken of doen. Ja, je kan ook alleen nog thuis de bijbel gaan lezen, dat is ook nog een optie Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 15 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 15 februari 2010 Quote: Op maandag 15 februari 2010 22:25:40 schreef Dunya het volgende: Mensen het is een FILM! Haha, zo mooi dat jullie je zo druk kunnen maken. Ik heb heerlijk zitten genieten in de bioscoop, je hebt de keuze: óf ontiegelijk cynisch zitten doen (wat ik ook wel een béétje heb gedaan, want het was idd wel nogal conceptueel etc.) óf genieten van de dingen die je wél mooi vindt en je voor once in your life laten meesleuren. Kom op zeg... Ik had ook een topic kunnen maken over stereoscopisch filmen en het bekijken ervan? Daar zijn namelijk 2 technieken voor. Het filteren van de beelden dmv zogenaamde shutterglasses. Enig vereiste is dat je minimaal een 120hz beeldscherm moet hebben. Elk glas knippert namelijk 60x per seconde, en laat dus alleen het beeld zien wat voor dat stuk glas bedoeld is dmv. infrarood. Poly-nog-wat-dinges-glasses Deze filterd dmv. anders geplaatst stuk plastic de linkse en de rechtse beelden eruit. Hierdoor kun je gewoon een 60hz beeldscherm gebruiken. bij bedie technieken wordt de vericale resolutie verdubbeld, en vervolgens door de bril gehalveerd, geloof ik Dus. Het is maar een film inderdaad, en we hebben het ook over de film, en niet over de techniek. Of, als je bovenstaand geblaat niet hebt gelezen, ik snap je niet? Link naar bericht Deel via andere websites
Gilrea 0 Geplaatst 27 februari 2010 Rapport Share Geplaatst 27 februari 2010 Ik vind het leuk. Die 2,5 uur waren zo voorbij! Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 31 maart 2010 Rapport Share Geplaatst 31 maart 2010 En dan hebben we hier onze enige Avator lopen tussen de mensen! The man who turned blue Wat vinden we hiervan? Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 1 april 2010 Rapport Share Geplaatst 1 april 2010 He, arme man. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 1 april 2010 Rapport Share Geplaatst 1 april 2010 Quote: Op donderdag 01 april 2010 23:34:36 schreef Iriacynthe het volgende: He, arme man. Sorry, hoor, maar hij was ook gewoon erg dom bezig. Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 1 april 2010 Rapport Share Geplaatst 1 april 2010 True, maar he, zou jij blauw willen zijn... Maar eigenlijk is dit allemaal niet erg on-topic hier, ook al zie ik de mop wel. Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 1 april 2010 Rapport Share Geplaatst 1 april 2010 Quote: Op vrijdag 02 april 2010 00:01:32 schreef Iriacynthe het volgende: True, maar he, zou jij blauw willen zijn... Misschien moet je mijn pas uitgekomen boek "Waarom ik geen zilverzouten eet" eens lezen.... Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 2 april 2010 Rapport Share Geplaatst 2 april 2010 Quote: Op donderdag 01 april 2010 23:34:36 schreef Iriacynthe het volgende: He, arme man. Ik weet het, ik vind hem ook heel erg zielig. Maar zelf zegt hij dat hij niet wilt veranderen en dat hij het zo wilt hebben. Vind ik toch wel knap van hem. Link naar bericht Deel via andere websites
hopeloos 0 Geplaatst 2 april 2010 Rapport Share Geplaatst 2 april 2010 Quote: Op maandag 15 februari 2010 22:25:40 schreef Dunya het volgende: Mensen het is een FILM! Haha, zo mooi dat jullie je zo druk kunnen maken. Ik heb heerlijk zitten genieten in de bioscoop, je hebt de keuze: óf ontiegelijk cynisch zitten doen (wat ik ook wel een béétje heb gedaan, want het was idd wel nogal conceptueel etc.) óf genieten van de dingen die je wél mooi vindt en je voor once in your life laten meesleuren. Kom op zeg... Ik zat helemaal klaar om meegesleurd te worden.. Maar helaas, na 2 uur was de lol er voor mij toch een beetje vanaf. En had ik een houten kont * hopeloos gaat nooit meer naar de bioscoop in Ede.. Geen pauze en geen popcorn Link naar bericht Deel via andere websites
menelikboy 0 Geplaatst 2 april 2010 Rapport Share Geplaatst 2 april 2010 Quote: Op vrijdag 02 april 2010 13:02:00 schreef hopeloos het volgende: [...] Ik zat helemaal klaar om meegesleurd te worden.. Maar helaas, na 2 uur was de lol er voor mij toch een beetje vanaf. En had ik een houten kont * hopeloos gaat nooit meer naar de bioscoop in Ede.. Geen pauze en geen popcorn Niks aan de film? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten