Spring naar bijdragen

Legalisering van marihuana?


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 150
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Quote:

Nu worden mensen opgepakt die het leuk vinden om een paar plantjes te kweken

Niet omdat ze tuinieren zo leuk vinden. Dat is nu een voorbeeld van 'hebzucht' en 'bedrog'.

Quote:
Wie moeten hen dan bevoorraden als alle kleine kwekers worden opgepakt?

Colombia.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als de regering de kweek legaliseert is het in zijn geheel uit de criminaliteit. Nu worden mensen opgepakt die het leuk vinden om een paar plantjes te kweken, terwijl de coffeeshops worden gedoogd! Wie moeten hen dan bevoorraden als alle kleine kwekers worden opgepakt?

je mag als hobbie een paar planten hebben (3 geloof ik) pas als je meer hebt wordt het strafbaar..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Niet omdat ze tuinieren zo leuk vinden. Dat is nu een voorbeeld van 'hebzucht' en 'bedrog'.

[...]Colombia.

Door het gedoogbeleid verhardt de criminaliteit en dat vind ik jammer. Waarom zo'n gedoe over een plantje? Als iedereen er over ophoudt te zeuren verdwijnt het probleem als sneeuw voor de zon. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

je mag als hobbie een paar planten hebben (3 geloof ik) pas als je meer hebt wordt het strafbaar..

Ja en drie planten kun je helaas maar een paar maanden van roken, dus wat moet je dan als het op is? Naar de dure coffeeshops die bevoorraadt worden door criminelen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Door het gedoogbeleid verhardt de criminaliteit en dat vind ik jammer. Waarom zo'n gedoe over een plantje? Als iedereen er over ophoudt te zeuren verdwijnt het probleem als sneeuw voor de zon.
smile.gif

Sta dan gelijk alles toe, zoals berovingen enzo en geen snelheidslimieten meer op de wegen. Dan heb je helemaal geen problemen meer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Sta dan gelijk alles toe, zoals berovingen enzo en geen snelheidslimieten meer op de wegen. Dan heb je helemaal geen problemen meer.

Dat heeft er niets mee te maken, want op die gronden kun je alcohol ook bekritiseren. Leg de verantwoordelijkheid bij de mens zelf en beboet cannabis in het verkeer. Ik wil niet dat een ander voor mij bepaald wat ik tot mij neem. Indien ik stoned in de auto stap dan ben ik een gevaar voor een ander, dan mag de politie me er op aanspreken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op die gronden kun je inderdaad alcohol bekritiseren. Openbare dronkenschap is ook niet toegestaan. Het gebruik van alcohol en drugs kan leiden tot gevaren voor de mens zelf en voor de omgeving (en kosten voor de samenleving; gezondheidszorg en politie). Daarbij past het Nederlands beleid niet in het Europese beleid. Daarom ben ik voor regulering.

Ik vind het onzin dat jij iets wil toestaan omdat je het gezeur vindt. Dan trek ik het gelijk door en redeneer dan dat je dan alles wel kan toestaan als je het gezeur vindt.

Ik wacht eigenlijk op goede argumenten in plaats van 'iets gezeur vinden'.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Legalisatie betekent vermindering van de criminaliteit en iedereen kan zien dat het krom is om een genotsmiddel te verbieden waarvan de nadelige effecten voor de omgeving vele malen minder zijn dan bij alcohol. In wijn zit alcohol en sommige mensen kunnen er niet tegen en doen rare dingen. Ligt dat dan aan het middel? Nee, het ligt aan de mens zelf. Daarom vind ik dat een plantje wat de gebruiker vredelievend en passief maakt nooit in de criminele sfeer mag eindigen. We moeten het legaliseren en onderzoeken wat de heilzame werkingen er van zijn, wat doet hasjolie bij dagelijkse inname van een paar druppels? Legaliseren ben ik voor de volle honder procent voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Legalisatie betekent vermindering van de criminaliteit

Heb je cijfers?

Quote:
en iedereen kan zien dat het krom is om...

Zie: link

Quote:

Legalisatie betekent vermindering van de criminaliteit en iedereen kan zien dat het krom is om een genotsmiddel te verbieden waarvan de nadelige effecten voor de omgeving vele malen minder zijn dan bij alcohol.

Als alcohol slechter is dan drugs, is dat nog geen argument om drugs volkomen te legaliseren.

Quote:

Daarom vind ik dat een plantje wat de gebruiker vredelievend en passief maakt...

Oh, wat een lieve kwekers puh.gifpet.gif

Dat is geen argument, maar een emotie.

Quote:

Legaliseren ben ik voor de volle honder procent voor.

Waarom?

Quote:

We moeten het legaliseren...

Waarom?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hier nog een voorstander van legalisering! Het haalt de onderwereld gigantisch de wind uit de zeilen, je kan als overheid veel meer toezien op de kwaliteit en als overheid houd je er nog belastinggeld aan over ook.

Belastinggeld houden ze er nu ook aan over, maar als het legaal is wil ik ook geen pottenkijkers! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En is ook een minimale gebruiksleeftijd nodig, of niet?

Minimumleeftijd om te verkopen, lijkt me handig. Of dat echt werkt is natuurlijk de vraag; bij alcohol werkt het ook niet echt. Aan de andere kant, het is nu toch ook al overal te verkrijgen en als het in het legale circuit zit, is het waarschijnlijk wel makkelijker te controleren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ja en drie planten kun je helaas maar een paar maanden van roken, dus wat moet je dan als het op is? Naar de dure coffeeshops die bevoorraadt worden door criminelen?

je zou er ook over kunnen denken om je gebruik (als dat dan zonodig moet) te beperken tot die hoeveelheid..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

je zou er ook over kunnen denken om je gebruik (als dat dan zonodig moet) te beperken tot die hoeveelheid..

Nou, ik ken mezelf en weet dat ik daar veel te weinig aan heb, want drie plantjes houd je nog geen ons van over als het wat tegenzit. Ik wil helemaal niet dat mensen mij lopen te vertellen wat ik wel en niet tot me kan nemen. Zelfs als ik besluit om een fles spiritus leeg te drinken is dat mijn eigen goed recht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou, ik ken mezelf en weet dat ik daar veel te weinig aan heb, want drie plantjes houd je nog geen ons van over als het wat tegenzit. Ik wil helemaal niet dat mensen mij lopen te vertellen wat ik wel en niet tot me kan nemen. Zelfs als ik besluit om een fles spiritus leeg te drinken is dat mijn eigen goed recht.

Tsja daarover verschillen de meningen..

Ik denk dat het in sommige gevallen goed is mensen tegen zichzelf te beschermen.. Of dat in het geval van softdrugs t geval is weet ik zo niet..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Minimumleeftijd om te verkopen, lijkt me handig. Of dat echt werkt is natuurlijk de vraag; bij alcohol werkt het ook niet echt. Aan de andere kant, het is nu toch ook al overal te verkrijgen en als het in het legale circuit zit, is het waarschijnlijk wel makkelijker te controleren.

Dus regeluring in zekere zin zie jij ook wel zitten?

Quote:

Dan inderdaad niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het is meer een kwestie van "vraag" en "aanbod".

Ook in het criminele circuit, waar sprake is van hebzucht en bedrog, bestaat "vraag en aanbod". Bedrog heeft te maken met het bedriegen van de overheid, het ontduiken van de regels, en de hebzucht heeft te maken met het makkelijk en snel veel geld verdienen in plaats van legaal werk te doen. Het makkelijke geld verdienen kan ook nog worden geassocieerd met luiheid.

Quote:

Ik wil niet gecontroleerd worden door onbevoegden, schoenmaker blijf bij je leest!

Controle gebeurt altijd door bevoegden. Je belastingdienst controleert ook, verkeerspolitie controleert ook. Je hebt nu eenmaal te maken met de overheid die het zwaard mag hanteren namens God.

Quote:
Rom. 13

1 Ieder mens moet zich onderwerpen aan de overheden, die boven hem staan. Want er is geen overheid dan door God en die er zijn, zijn door God gesteld. 2 Wie zich dus tegen de overheid verzet, wederstaat de instelling Gods, en wie dit doen, zullen een oordeel over zich brengen. 3 Want, als iemand goed handelt, behoeft hij niet bevreesd te zijn voor de overheidspersonen, maar wel, als hij verkeerd handelt. Wilt gij zonder vrees voor de overheid zijn? Doe het goede, en gij zult lof van haar ontvangen. 4 Zij staat immers in dienst van God, u ten goede. Maar indien gij kwaad doet, wees dan bevreesd; want zij draagt het zwaard niet tevergeefs; zij staat immers in de dienst van God, als toornende wreekster voor hem, die kwaad bedrijft. 5 Daarom is het nodig zich te onderwerpen, niet slechts om de toorn, maar ook om des gewetens wil. 6 Daarom brengt gij toch ook belastingen op; want zij zijn dienaren Gods, die juist op dit punt voortdurend letten. 7 Betaalt aan allen het verschuldigde, belasting aan wie belasting, tol aan wie tol, ontzag aan wie ontzag, eerbetoon aan wie eer toekomt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik kwam laatst een best wel interessante en logisch klinkende visie tegen, uitgesproken door cabaretier Lebbis.
is het filmpje te bewonderen. Wie kan er meer zinnigs over zeggen?

Bedankt voor dit filmpje. Wat een geweldig mooi onderzoek. Dat onderzoek en haar resultaten zouden breeduit gepubliceerd moeten worden. Het geeft aan wat ik altijd al zeg: mensen raken verslaafd omdat ze zich ongelukkig voelen. Gelukkige mensen worden niet verslaafd. Mensen grijpen naar drugs (alcohol, tabak, wiet etc.) als ze lijden onder hun leven, als ze geestelijke pijn willen vermijden. Een goede aanpak van verslaving is dus mensen helpen hun psychische problemen en levensproblemen op te lossen. Een verbod helpt daar niet bij, geeft mensen er alleen maar problemen bij. Zodat junks met een verbod niet alleen maar mensen zijn die voor hun ongeluk vluchten in een verslaving, maar ook nog eens criminelen worden (door het verbod zelf en doordat een verbod de prijs opdrijft, wat crimineel gedrag nodig maakt om het te bekostigen).

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid