Spring naar bijdragen

Hoofdbedekking als Wil van God


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Salaam aleykom Luxuria,

Ik ben consequent: hij is nu twee weken oud. Maar ik ga zondigen, en hem binnenkort wat trimmen, want ik wil geen Kerstmanbaard.
knipoog_dicht.gif

Maar ja inderdaad, ik draag een hoofddeksel en een baard, en ik gooi binnekort insha Allah mijn jeans en strakke kleding weg. Ik begin er alhamdulillah (= haleluja) uit te zien als een moslim.

Wa salaam,

Ilyas

Anders plaatsje een leuke foto van jezelf een keer op het forum. Ik ben benieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 214
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Anders plaatsje een leuke foto van jezelf een keer op het forum. Ik ben benieuwd.

Salaam aleykom,

Volgende week ga ik insha Allah een nieuwe foto maken voor op mijn Facebookprofiel, en daar zal je hem kunnen aanschouwen, met hoofddeksel en Koran in de hand. Insha Allah. smile.gif En nu ben ik wel heel ijdel...

Wa salaam,

Ilyas

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salaam aleykom,

Kijk, nog eens een ontopic bijdrage:

Veel mannen gaan ervan uit dat de schoonheid wordt beperkt door de hijab. Ik niet, ik spreek bewust van het "aura". In die zin, vond ik het antwoord van een Egyptische moslima op de opdringerigheid van de 'filosoof' Jan Leyers in De Weg naar Mekka nogal alleszeggend:

Jan: "Maar wil je je schoonheid niet tonen aan de wereld, ik zie bv dat je een mooi meisje zou zijn."

Note: Zie je? HIJ wil meer zien, hij denkt niet aan haar, maar in de eerste plaats aan hemzelf en zijn verlangens!

Zij: "Meneer Leyers, u beledigt me, want u suggereert dat deze hijab van mij een onaantrekkelijke vrouw maakt."

Jan: Kijkt bedenkelijk maar heeft geen ad rem repliek.

Dus, is een hijaab iets wat vrouwen lelijk maakt? Neen, maar dat is ook niet de bedoeling! Het is iets verhullends. Voor mij persoonlijk zijn de ogen van een vrouw alles wat me aantrekt. Niet haar vormen, niet haar achterste. Als ik een vrouw ontmoet, dan kijk ik naar haar gezicht en niet naar haar borsten. Pas wanneer je alles wil zien, en niet wat noodzakelijk is, zal je verlangen dan ze alles onthult.

Wa salaam,

Ilyas

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Koran is erg duidelijk over kledingvoorschriften voor gelovigen. Vernieuwingen en verzinsels hebben de Hijab (hoofddoek) geïntroduceerd in de Islam (Onderwerping). De Hijab is een traditie van hoofdbedekking die z'n oorsprong vindt in oude beschavingen en die niet ondersteund of bepleit wordt door de Koran.

staat hier>>>>>>>> link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Salaam aleykom,

Dat zeg jij en die link, en er is weldegelijk een meningsverschil, maar de soera's die ik aanhaalde in de OP, zeggen iets anders.

En ik heb je vraag beantwoord, op het einde van vorige pagina. knipoog_dicht.gif

Wa salaam,

Ilyas

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De Koran is erg duidelijk over kledingvoorschriften voor gelovigen. Vernieuwingen en verzinsels hebben de Hijab (hoofddoek) geïntroduceerd in de Islam (Onderwerping). De Hijab is een traditie van hoofdbedekking die z'n oorsprong vindt in oude beschavingen en die niet ondersteund of bepleit wordt door de Koran.

staat hier>>>>>>>>

Ik ken persoonlijk ook veel moslima's die het niet zo belangrijk vinden om als moslima een hoofddoek op te dragen maar toch wel degelijk in Allah geloven. Sterker nog, sommigen menen zelfs dat Allah het de vrouwen niet opdraagt om een burka (Hijab) of hoofddoek te dragen.

Maar topicstarter wat doe je als je dochter besluit om geen hoofddoek te dragen? Laat je haar haar gang gaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik ken persoonlijk ook veel moslima's die het niet zo belangrijk vinden om als moslima een hoofddoek op te dragen maar toch wel degelijk in Allah geloven. Sterker nog, sommigen menen zelfs dat Allah het de vrouwen niet opdraagt om een burka (Hijab) of hoofddoek te dragen.

Maar topicstarter wat doe je als je dochter besluit om geen hoofddoek te dragen? Laat je haar haar gang gaan?

Nee.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Over die hoofdbedekking zijn mijn turkse moslima-collega en ik het gelukkig eens: we vinden het vrij achterlijk (en dan in de zin zoals Pim Fortuyn het bedoelde).

Salaam aleykom,

Ja natuurlijk, daar zeg je het: Turks. Nu goed, ik ga zelf bijna dagelijks naar een Turkse moskee, dus geen slecht woord over "de" Turken. Maar het feit is dat Ataturk daar alomtegenwoordig is in het theelokaal en als je wat weet over hem, en zijn denkbeelden, zijn zo'n uitspraken niet uit de lucht gegrepen.

Bidt die Turkse moslima 5 maal per dag? Doet ze mee aan de Ramadan? We zullen dan eens praten.

Achterlijk, he. Mooi geformuleerd. Hoe meer jullie ons achterlijk noemen, hoe meer er in het straatbeeld zullen verschijnen. "Boeh!", Schrikken, he. En het woord van een dode extremist zal daar niets aan veranderen, alhamdulillah.

Wa salaam,

Ilyas

Quote:

[...]

Kijk, en zo verdraagzaam is die hele islam, dus...

Ah dus IK ben de Islam? Goed, dan ben JIJ het Katholicisme of weet ik veel.

Maar ik ga je verder negeren, want de islamofobie druipt eraf. Twee slogans met een sausje van bevoordeeldheid.

Consequentie, en staan voor je geloof noem ik dat, jongen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Kijk, en zo verdraagzaam is die hele islam, dus...

Als mijn zoon van 10 besluit niet naar de kerk te gaan op zondag, besluit ik dat hij vette pech heeft.

Als mijn zoon van 16 besluit niet naar de kerk te gaan op zondag, berust ik.

Ik ben temporeel onverdraagzaam, denk ik widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@JB:

Grappig hoe je nu 'jullie' gebruikt.. Ook hoe je 'hoe meer' gebruikt.. Zet wel te denken.

Enne.. de denkbeelden en daden van Mohammed zijn ook niet om over naar huis te schrijven, als je het aan mij vraagt.. Dus sorry, ik neem haar mening minstens zo serieus als een pas bekeerde belg.

En negeer me gerust, hoor.. ook dat zet wel te denken smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Grappig hoe je nu 'jullie' gebruikt.. Ook hoe je 'hoe meer' gebruikt.. Zet wel te denken.

Enne.. de denkbeelden en daden van Mohammed zijn ook niet om over naar huis te schrijven, als je het aan mij vraagt.. Dus sorry, ik neem haar mening minstens zo serieus als een pas bekeerde belg.

Ga je mijn Profeet (saws) beledigen? Ga je zo het dialoog aan?

Pas bekeerd? Wat heeft dat er mee te maken? Hoop je dat ik afvallig zal worden, ofzo? Want anders weet ik niet wat je bedoelt met "pas".

Je mag haar mening zeker serieus nemen, je doet het zelfs graag, ze past perfect bij jouw anti-islam gedachten, is het niet, JoostG.

Quote:

[...]

Zo'n instelling had ik ook toen ik nog gabber was trouwens, om even gelijke grond te zoeken zeg maar.

Dat zou kunnen. Uitersten kunnen wel degelijk iets gemeen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ga je mijn Profeet (saws) beledigen? Ga je zo het dialoog aan?

Pas bekeerd? Wat heeft dat er mee te maken? Hoop je dat ik afvallig zal worden, ofzo? Want anders weet ik niet wat je bedoelt met "pas".

Je mag haar mening zeker serieus nemen, je doet het zelfs graag, ze past perfect bij jouw anti-islam gedachten, is het niet, JoostG.

[...]

Dat zou kunnen. Uitersten kunnen wel degelijk iets gemeen hebben.

Even we gaan allebei even normaal doen he, maar waarom laat je dat niet toe eigenlijk. Ben benieuwd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid