Spring naar bijdragen

Zacharia 4 en openbaringen 11


Aanbevolen berichten

Misschien is het handig als je de specifieke bijbelteksten ook plaatst? smile.gif

De 2 getuigen zijn de twee eindtijd profeten. Wie dat precies zijn, dat weet niemand. Wel is er een tijdje geleden een Amerikaan opgestaan, genaamd "Ronald Weinland", met de claim een van de eindtijd profeten te zijn. Maar volgens mij was over hem ook al eens een discussie gevoerd hier op het forum.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Waarom snap je niet wat Eulogía zegt? Jezus heeft ons opgeroepen tot waakzaamheid, maar bovenal tot vertrouwen in Hem.

Ik geloof dat wanneer de echte eindtijd profeten verschijnen, de gehele christelijke gemeenschap hier hoe dan ook achter zal komen en dit zal erkennen.

Nou in dat geval kunnen mijn Bijbels en andere boeken dus wel bij het oud papier! Dat scheelt een hoop tijd zeg die ik in andere zaken kan steken! smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nou in dat geval kunnen mijn Bijbels en andere boeken dus wel bij het oud papier! Dat scheelt een hoop tijd zeg die ik in andere zaken kan steken!
smile.gif

Hoe zou de christengemeenschap weten dat er een eindtijd en twee getuigen komen zonder de bijbel en die boeken? Een beetje flauwe opmerking dus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hoe zou de christengemeenschap weten dat er een eindtijd en twee getuigen komen zonder de bijbel en die boeken? Een beetje flauwe opmerking dus.

Wat bedoel je dan, dat de Bijbel t.z.t. vervangen wordt door nieuwe profeten? Wat is het nut van de Bijbel als de kennis vanzelf komt zoals Eulogia stelt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat bedoel je dan, dat de Bijbel t.z.t. vervangen wordt door nieuwe profeten? Wat is het nut van de Bijbel als de kennis vanzelf komt zoals Eulogia stelt?

Wat Eulogía stelt is dat de kennis van wie die twee getuigen zijn vanzelf komt, geopenbaard wordt zo je wilt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad. Mijn advies zou gewoon zijn elke dag de Bijbel te lezen en te bidden en elke dag leert God je weer nieuwe dingen bij. God geeft je altijd de raad die je nodig hebt, zodat je nooit zonder zijn wijsheid en leiding komt te zitten. Hij vertelt je altijd op tijd wat er gaat gebeuren en waarvoor je waakzaam moet zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zacharia 4:14 Toen zijde Hij
sleepey.gif
ij zijn de 2 gezalfden die voor de Heereder ganse aarde staan.

Ik zou maar voorzichtig zijn wat betreft dit onderwerp want de bijbel is daar niet duidelijk over. Je kan er blijkbaar alle kanten mee opgaan en dat is het gevaarlijke ervan.

Een gezalfde kan trouwens ook een profeet zijn of een Koning. Het hoeft niet persee de Christus of een Christus te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar dan zouden wij gelijk staan aan Jezus...

In ieder geval zijn christenen Zijn navolgers.

Dit vind ik overigens ook nog een bijzondere tekst:

Op 11,4

Dit zijn de twee olijfbomen en de twee kandelaren, die voor het aangezicht van de Here der aarde staan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ondanks dat ik denk dat het speculeren blijft hou ik dit topic wel steeds in de gaten, ondanks dat men niet met zekerheid kan zeggen wie die 2 getuigen zijn, interesseert mij wel hoe jullie je speculaties hierover zo aannemelijk mogelijk proberen te maken. En er toch proberen achter te komen.

Het boeit me daarom uitermate hoe jullie dan ook graven in de bijbel om er proberen achter te komen en bepaalde aanwijzingen proberen te zoeken die jullie argumenten zouden kunnen staven, ik waag mezelf er echter niet aan, maar ik lees jullie bevindingen met plezier knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het zijn in iedergeval:

2 gezalfden

2 Kandelaren

2 Olijfbomen

Mogelijke ook 2 Christussen of 2 Profeten

Wat ik ook weleens hoor is dat Elia, Moses of zelfs Henoch terug komt als de twee getuigen.

Het moet een christen zijn omdat hij het Evangelie zal moeten verkondigen aan de wereld.

Verder moeten deze twee profeten of gezalfde christenen een grote kwelling zijn voor de mensen en voor het Beest dat zijn wereldheerschappij wilt neerzetten op de Aarde. En dat iedereen op de aarde blij zal zijn wanneer ze uiteindelijk dood zullen gaan. En zo kom ik dus tot de conclusie dat het evangelie overal op de wereld gehaat moet worden vanwege de leer die ze uitdragen.

Overigens kunnen die 2 kandelaren ook wel 1 van de 7 gouden kandelaren zijn uit hier lees maar:

Openbaringen 1: 20 Dit is de betekenis van de zeven sterren die je in mijn rechterhand zag en van de zeven gouden lampenstandaards: de zeven sterren zijn de engelen van de zeven gemeenten, en de zeven standaards zijn de zeven gemeenten zelf.

Het kan dus ook wel 2 gemeentes zijn die vervolgd worden. Zo zie je maar weer dat je alle kanten mee op kunt gaan. Maar toch blijft het wel interresant.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid