Spring naar bijdragen

Zacharia 4 en openbaringen 11


Aanbevolen berichten

Quote:

Inderdaad, daarom vermeldde ik die tekst: kandelaren staan voor gemeenten.

Ja dat klopt. Meeste van die kandelaren(gemeentes) zijn uitgeblust. Vroegeren waren die gemeentes toch allemaal in Azie? Maar nu zijn ze denk ik volgens mij ver-Islamiseert waardoor de meeste profetieen in vervulling zijn gegaan.

Of de kandelaren zijn verschoven, dat kan natuurlijk ook. Ik weet soms gewoon niet hoe ik het bijbelboek openbaringen moet lezen.

De Meeste gemeentes in die tijd bestaan niet meer. En dat is natuurlijk heel jammer.

Openbaringen 2

12 Schrijf aan de engel van de gemeente in Pergamum:

15 Zo is het ook bij u: sommigen houden op dezelfde manier vast aan de leer van de Nikolaïeten. 16 Breek toch met het leven dat u nu leidt, anders kom ik binnenkort naar u toe en zal ik hen met het zwaard uit mijn mond bestrijden.

Openbaringen 2

18 Schrijf aan de engel van de gemeente in Tyatira:

22 Ik zal haar ziek maken en hen die overspel met haar plegen in ellende storten, tenzij ze met haar breken; 23 haar kinderen zal ik laten sterven aan een dodelijke ziekte. Laat elke gemeente beseffen dat ik het ben die hart en ziel van de mens doorgrondt en dat ik ieder van u zal belonen naar zijn daden.

En tegenwoordig heb je nu duizende christelijke stromingen die voortkomen uit die 7 gemeentes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

link

Ze moeten dan echt verschoven moeten zijn nadat het Byzantijnse Rijk in 1 storte. Want het huis van David zou zowieso overeind moeten staan wanneer Jezus terug komt. Mischien dat 1 van de twee getuigen tot het Huis van David behoren en het Beest een dodelijk hoofdwond gaat geven waardoor het Beest wraak zal gaan nemen op de Vrouw en haar Kinderen volgens Profetie.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Het zou zelfs Johannes kunnen zijn. De 7 donderslagen zijn geheim en verzegeld maar worden openbaard in het einde der tijden.

Openbaring 10

2 Hij hield een kleine boekrol geopend in zijn hand. Hij zette zijn rechtervoet op de zee en zijn linkervoet op het land. 3 Hij riep met een luide stem, zoals een leeuw brult, en daarna lieten de zeven donderslagen hun stem horen.

4 Ik wilde opschrijven wat ze gezegd hadden, maar een stem uit de hemel zei tegen mij: ‘Wat de zeven donderslagen gezegd hebben, moet je geheimhouden. Schrijf het niet op.’

10 Ik pakte het boekje aan en at het op. Het smaakte zoet als honing, maar nadat ik het opgegeten had, brandde het in mijn maag. 11 Toen kreeg ik te horen: ‘Je moet opnieuw over talrijke landen en volken en koningen profeteren.’

link

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid