Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Afgelopen dagen was het vrij bizar.

Kilometers file door sneeuw, gladgheid en ongelukken. Ik hoorde op de radio dat er mensen rond Amsterdam tot 00:30 vannacht in de file stonden en maar een hotel gepakt hadden.

Dat was het ergste nog niet... toen ze vanmorgen wakker werden, stond het weer/nog vast!

Kortom... er valt was sneeuw, het vriest even flink het het hele verkeer is in chaos!

Het file-topic!

Spui hier je frustraties als je er in staat/gestaan hebt, meldt het filenieuws, klets gewoon gezellig over de volle, uitpuilende wegen in ons kikkerlandje en natuurlijk neit onbelangrijk: Wat is volgens jou de oplossing voor het fileprobleem? Is er wel een oplossing voor?

Link naar bericht
Deel via andere websites

In mijn ogen is het ook een stuk wanbeleid. Als je al zo lang weet dat het gaat sneeuwen en flink gaat vriezen hoor je daar wat aan te doen. Blijkbaar is het weer eens teveel gevraagd om de wegen begaanbaar en veilig te houden

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Nou, dat maakt bij deze extreme gladheid niet zo heel veel uit, hoor.Buiten dat komt daar het fileprobleem niet van.

Klok... klepel...
knipoog_dicht.gif

Dan begrijp ik er maar weinig van ja widegrin.gifengel.gif

Ik zal me verder afzijdig houden hiero engel.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geen enkel medelijden mee

Dit keer gaven de weersdiensten keurig en op tijd waarschuwingen af.

Het zou bar slecht weer worden. Dat men dan toch massaal het gewone gedrag blijft vertonen....... Prima, maar niet gaan zeuren.

(NB de mensen hebben niet alle schuld daaraan, het is natuurlijk ook de druk van maatschappij , werkgevers dat al die lui in die file komen, daar leg ik dan ook de schuld)

Het is technisch gewoon onmogelijk om zoveel sneeuw rond Amsterdam op te ruimen in korte tijd.

Iedereen die geen noodzakelijke functie vervult, werkt maar thuis, of heeft ijsvrij als thuiswerken geen optie is. Hoeveel miljoen dat de economie kost kan me niet schelen, en is trouwens voor het grootste deel toch kul want die berekeningen in de krant zijn altijd op onzinnige uitgangspunten gebaseerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

M.i. is het wel weer erg makkelijk om de vinger te wijzen naar de (locale) overheid... De schuld afschuiven richting de ander is in dit geval niet terrecht...

In landen waar dit weer regelmatig voorkomt, zijn mensen eraan gewend, passen hun rijstijl aan en houden rekening met extra file enz.

Regelmatig zie ik bestuurders de meest idiote acties ondernemen die met dit weer gewoon geen goede uitwerking hebben. Dan kan er gezegd worden dat het aan het strooien ligt, maar volgens mij kun je ook zelf aanpassen aan de weersomstandigheden. Er is niet altijd tegenaan te strooien, denk je werkelijk dat in landen waar dit weer vrij normaal is, dat elk weggetje 24/7 gestrooid worden?

Ik vind persoonlijk dat mensen die ongepast rijgedrag vertonen naar deze weersomstandigehden, een boete zouden moeten krijgen, want vaak is dat wel 1 van de oorzaken van een ongeluk... (het is natuurlijk geen haalbare kaart maar dat terzijde)...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Vanmorgen hoorde ik een zeer sterke opmerking op 3FM van iemand die rond Amsterdam in de file had gestaan.

Volgens hem was het de schuld van de overheid omdat ze al dagen wisten dat er geen zout meer was en ze daar rekening mee hadden moeten houden.

Met als afsluiter de meest geweldige dooddoener: "daar betalen we toch belasting voor".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens hem was het de schuld van de overheid omdat ze al dagen wisten dat er geen zout meer was en ze daar rekening mee hadden moeten houden.

Precies. De overheid had gewoon op tijd een plan moeten bedenken om meer zout te kunnen maken. Daar betalen we belasting voor. Ik vind trouwens ook dat benzine en koffie gratis moeten zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Vanmorgen hoorde ik een zeer sterke opmerking op 3FM van iemand die rond Amsterdam in de file had gestaan.

Volgens hem was het de schuld van de overheid omdat ze al dagen wisten dat er geen zout meer was en ze daar rekening mee hadden moeten houden.

Met als afsluiter de meest geweldige dooddoener: "daar betalen we toch belasting voor".

ehh nou opzich heeft die man een punt dat je belasting betaalt zodat ambtenaren ervoor kunnen zorgen dat er voldoende zout ingeslagen wordt om voorbereid te zijn op dit soort situaties ja.. ik vind dat niet zo'n dooddoener..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan moet er wel genoeg zout zijn... En als dat niet binnen een paar dagen geleverd wordt dan is dat 'overmacht'.

Een paar dagen geleden was er nog volop zout (letterlijk volop: de voorraden waren maximaal) maar het winterweer kwam dusdanig onverwachts en snel dat die zoutvoorraden nu op zijn terwijl er nieuw zout in bestelling is, maar dat moet uit andere delen van Europa komen (er zitten een aantal leveranciers in Duitsland, als ik me niet vergis).

Dus.. dooddoener... Wellicht uit onwetendheid, maar toch dooddoener.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De overheid vindt alle files prima!

Veel minder ongelukken.

Hoe meer ongelukken, hoe minder belastingbetalers :-P

Maar wel slecht geregeld ja, als je er vanuit gaat dat je zo'n 6 maanden van je leven voor de overheid aan het werk bent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hahaha :-d

Tja, was laatst een interessante radio show over, ging over de wegverbreding van de A12 en A27.

Daar hebben ze onderzocht dat de overheid de file's niet zo erg vinden omdat het langzaam rijden minder ongelukken kost.

Dat is natuurlijk maar 1 kant van het verhaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid