Spring naar bijdragen

Matteüs 5:29-30 (Bergrede)


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Jep. Maar kijk, stel hè. Ik heb een kind, laten we er een dochtertje van maken. Ze is acht jaar, en ze zit hier in de straat op school dus wat boeit het, die kan best alleen naar school. Maar het is nogal glad hier dus helaas valt ze en komt onder een auto. Na een week zal ze aan haar verwondingen overlijden, hoe hard mijn vriendin en ik ook gebeden hebben. Op dat moment lijkt het me héél lastig dat te accepteren, zo lastig dat ik het me niet kan voorstellen dat het lukken zal. Terwijl ik toch ook de mening toegedaan ben dat we de tegenslagen moeten accepteren.

Blijkbaar was óf een kwestie van te weinig geloof, óf Gods wil die wij niet kunnen doorgronden (en gelukkig maar), óf God heeft er niks mee te maken (wat niet kan vanuit mijn optiek). Ik ga er zelf van uit dat het doorgaans de tweede optie zal zijn. In dat geval kun je geloven dat je een ons weegt, en is het dus geen kwestie van "geloof zál bergen verzetten" maar "geloof kán bergen verzetten", met de nadruk op de mogelijkheid. Het slagen van de operatie hangt niet altijd af van ons geloof.

Ik ga er zelf overigens van uit dat God het niet zo heel erg nodig vindt dat wij met bergen gaan smijten en dat het daarom in de praktijk niet zal lukken.

Ja dat is een voorbeeld wat heel goed kan gebeuren en waarom laat God dat gebeuren? Geen flauw idee!

Overigens denk ik dat het verzetten van bergen door geloof ook niet zozeer op ons van betrekking is, maar veel meer op de gelovigen uit de eerste eeuw. De apostelen kregen de gaven van de Geest waardoor ze wonderen en tekenen konden doen, immers Petrus wekte iemand uit de dood op en dát noem ik met recht bergen verzetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 52
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid