Spring naar bijdragen

Scheiding Nederlanden: definitief?


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Ach kijk, er moet toch tenminste enige zweem van objectiviteit en niet-bevooroordeeldheid (is dat een woord?) zijn voor ik dat van iemand wil aannemen.
widegrin.gif

Volgens mij is het juiste woord een zweem van onbevooroordeeld zijn.

En nee, die zweem heeft Olorin niet als het om Iria gaat widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 103
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Quote:

... ik vul nog even aan: van zodra je een woordje bij 'jou' voegt, wordt het automatisch U.

Ik ben verliefd op u; door u gaat het niet door; met u heb ik nog een eitje te pellen; tegen u praten lukt moeilijk

Ik ben verliefd op jou; tegen jou praten etc..., dát klinkt pas geforceerd!
knipoog_dicht.gif

Zat er even aan te denken, is best nog een leuk topic, dat 'u' gedoe. Nooit echt bij stilgestaan, eigenlijk.
knipoog_dicht.gif

Dit is mijn 'gevoel' bij u vs je/jullie.

Men zegt al heel snel 'zeg maar jou/jij' tegen een collega, ook al is men manager of directeur.

Bij 'u' creëert men afstand. Bij een bank wordt je met 'u' aangesproken, en alle collega's spreek je met 'je' aan, behalve de schoonmaker die langs komt.

Er zijn ook al bedrijven die op internet opereren, en hun klanten altijd met je/jij/jouw aanspreken. "Jouw mobieltje, jouw web site"

Het is een keuze, maar een bewuste, die minder afstand schept.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid