Think 0 Geplaatst 23 december 2009 Rapport Share Geplaatst 23 december 2009 Quote: Op woensdag 23 december 2009 11:56:09 schreef Iriacynthe het volgende: [...] Ach kijk, er moet toch tenminste enige zweem van objectiviteit en niet-bevooroordeeldheid (is dat een woord?) zijn voor ik dat van iemand wil aannemen. Volgens mij is het juiste woord een zweem van onbevooroordeeld zijn. En nee, die zweem heeft Olorin niet als het om Iria gaat Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 25 december 2009 Rapport Share Geplaatst 25 december 2009 Quote: Op dinsdag 22 december 2009 20:40:28 schreef Jb het volgende: ... ik vul nog even aan: van zodra je een woordje bij 'jou' voegt, wordt het automatisch U. Ik ben verliefd op u; door u gaat het niet door; met u heb ik nog een eitje te pellen; tegen u praten lukt moeilijk Ik ben verliefd op jou; tegen jou praten etc..., dát klinkt pas geforceerd! Zat er even aan te denken, is best nog een leuk topic, dat 'u' gedoe. Nooit echt bij stilgestaan, eigenlijk. Dit is mijn 'gevoel' bij u vs je/jullie. Men zegt al heel snel 'zeg maar jou/jij' tegen een collega, ook al is men manager of directeur. Bij 'u' creëert men afstand. Bij een bank wordt je met 'u' aangesproken, en alle collega's spreek je met 'je' aan, behalve de schoonmaker die langs komt. Er zijn ook al bedrijven die op internet opereren, en hun klanten altijd met je/jij/jouw aanspreken. "Jouw mobieltje, jouw web site" Het is een keuze, maar een bewuste, die minder afstand schept. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 25 december 2009 Rapport Share Geplaatst 25 december 2009 In het kader van dit topic moest ik er nog aan denken dat België mooi Nederland heeft afgetroeft met haar Herman Van Rompuy. Link naar bericht Deel via andere websites
Jb 0 Geplaatst 26 december 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 26 december 2009 Herman Van Rompuy. De meest saaie Belg ooit, kleurloos en veel te prehistorisch. Moet je zeker niet jaloers op zijn. Al hadden ze voor een nietszeggende functie uiteraard een nietszeggende grijsaard nodig. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten