Spring naar bijdragen

Homosexsualiteit en Christendom!!


Aanbevolen berichten

Hee Iedereen,

Ik had een vraag! Kennen jullie homosexsuele jongeren of zijn jullie die zelf? en willen jullie mij helpen! ik ben namelijk op zoek naar hoe christelijk homosexsuele jongeren worden geacepteerd! en hoe zij hun sexule geaartheid combineren met hun geloof!

Willen jullie dit met mij delen? dan hoor ik het graag! want ben erg benieuwd!

Heel erg bedankt!

Groetjes!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hier zijn echt al diverse topics over. Heb je de zoekfunctie al eens geprobeerd?

En toch vind ik dat je een nieuwe forum gebruiker wel op een wat vriendelijke toon mag terechtwijzen.

Beste Jeee, zoek voortaan eerst rond en als je vraag dan nog niet beantwoord is, dan kun je een nieuw topic starten.

Welkom trouwens smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hee Iedereen,

Ik had een vraag! Kennen jullie homosexsuele jongeren of zijn jullie die zelf? en willen jullie mij helpen! ik ben namelijk op zoek naar hoe christelijk homosexsuele jongeren worden geacepteerd! en hoe zij hun sexule geaartheid combineren met hun geloof!

Willen jullie dit met mij delen? dan hoor ik het graag! want ben erg benieuwd!

Heel erg bedankt!

Groetjes!!

Welkom Jee. Waarom ben je op zoek naar deze acceptatie? Ben je zelf homosexueel, ben je bezig voor school of opleiding? En wat is voor jou de grens van jongere?

Daarnaast kun je inderdaad ook de zoekfunctie gebruiken om alvast wat informatie te verzamelen. Bedenk dan overigens wel dat je zonder toestemming van de betrokkene niet zomaar iets mag publiceren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hee iedereen! smile.gif

Super bedankt voor jullie reacties en tips! zo kom ik een stuk veder!

Ik ben opzoek voor de accepatatie vanwege school! we moeten namelijk iets onderzoeken want ons erg boeid! en dit boeit mij heel erg omdat ik zelf ook chirstelijk ben opgevoed, maar niet heel streng. en ben daarom heel benieuwd naar hoe dat in jullie omgeving is! want je hoort wel is verhalen dat homo jongeren worden buitengesloten enzo! en dat lijkt me heel erg!!

Echt super bedankt voor jullie tips!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, het regenboogforum bestaat.

Dat was een insidersgrapje Kurt. Het Regenboogforum werd een paar weken geleden ineens overspoeld door schandaaltjes over fake-accounts die het beheer gebruikte om het forum vol te krijgen, vandaar.


Samengevoegd:

Quote:

want je hoort wel is verhalen dat homo jongeren worden buitengesloten enzo! en dat lijkt me heel erg!!

Nou ja, erg, erg. Kijk er zijn vriendschappen op de klippen gelopen en familieleden waar ik nu niet zo veel contact meer mee heb, maar daar komen ook weer andere mooie dingen voor in de plaats. Mij hoor je eigenlijk niet klagen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het regenboogforum zijn we inmiddels mee bekend, de andere site (refoanders) niet, bedankt!

Misschien nog even in het kort waarom we hier naar vroegen.. wij (4 studenten aan de HU) moeten voor onze opleiding een aantal christelijke jongens (leeftijd 18-25) die homosexueel zijn interviewen. Het gaat dan vooral om de vraag naar hoe hun gevoelens op dat (en dit!) moment waren, werd het geaccepteerd, wat vond hun omgeving ervan en hoe zij ermee omgingen. Deze interviews worden verder niet ergens gepubliceerd ofzo, ze zijn alleen als bron van inspiratie voor ons voor een individueel verslag en een toneelstuk.

Als er geinteresseerde aanwezig zijn die ons een handje zouden willen helpen, zouden we daar erg blij mee zijn!

Groetjesss!!

Link naar bericht
Deel via andere websites

O, enne, je zou ook gewoon een oproepje op het regenboogforum en op het forum van refoanders kunnen plaatsen.


Samengevoegd:

Quote:

Niet alleen jongens kunnen homo zijn hè? Meiden kunnen dat ook zijn, al vinden mensen het raar om meiden homo te noemen.. Maargoed, ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel. En zo niet, dan vraag je maar.

Dat wordt ook wel lesbisch genoemd. knipoog_dicht.gif Al mogen ze degene die dat woord bedacht heeft wat mij betreft ophangen. verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

O, enne, je zou ook gewoon een oproepje op het regenboogforum en op het forum van refoanders kunnen plaatsen.


Samengevoegd:

[...]

Dat wordt ook wel lesbisch genoemd.
knipoog_dicht.gif
Al mogen ze degene die dat woord bedacht heeft wat mij betreft ophangen.
verbaasd.gif

Ja dat weet ik. Maar het was meer dat 'homo' slechts een afkorting van homoseksueel is, en dus ook voor dames gebruikt kan worden. Want het woord 'homoseksueel' betekent slechts dat je op hetzelfde geslacht valt. Maar ik had geen zin om dat te typen omdat ik dacht dat jullie zonder dit verhaal ook wel zouden begrijpen wat ik bedoelknipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Niet alleen jongens kunnen homo zijn hè? Meiden kunnen dat ook zijn, al vinden mensen het raar om meiden homo te noemen.. Maargoed, ik neem aan dat je begrijpt wat ik bedoel. En zo niet, dan vraag je maar.

Daar zijn we mee bekend ja, foutje van het eerste bericht. Er had moeten staan dat we op zoek waren naar jongens, niet jongeren (of nog jongens erachter vermelden).

Maar, we zijn dus echt alleen op zoek naar jongens. Wel bedankt Tirza, dat je evt. mee wilde doen!

Op het regenboog forum hebben we ook al bericht geplaatst, net zoals het CHJC. We proberen alleen zo veel mogelijk oproepen te doen, omdat het nog best moelijk is jongens te vinden die ook daadwerkelijk een interview willen doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid