Spring naar bijdragen

Christformation.


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Ik ga niet in een soort statenvertaling nederlands mensen aanspreken ofzo. Meer iets als in dit voorbeeld:

"Toen zei Jezus tegen haar: ‘Ga uw man eens roepen en kom dan weer terug.’ ‘Ik heb geen man,’ zei de vrouw. ‘U hebt gelijk als u zegt dat u geen man hebt,’ zei Jezus, ‘u hebt vijf mannen gehad, en degene die u nu hebt is uw man niet. Wat u zegt is waar.’ Daarop zei de vrouw: ‘Nu begrijp ik, heer, dat u een profeet bent!" (Johannes 4:16-19)

[...]

Ik heb het zelf nog nooit op deze manier gedaan, maar wat ik van anderen begrijp is dat de meeste mensen meer verwonderd zijn, misschien soms inderdaad schrikken. Maar over het algemeen is de uitkomst positief. En als dat niet direct zo is dan altijd op langere termijn.

Maar je hebt toch al meer cursussen en trainingsscholen gevolgd? Waarom dan deze ook nog? Waarom ga je het reeds geleerde niet gewoon in praktijk brengen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar je hebt toch al meer cursussen en trainingsscholen gevolgd? Waarom dan deze ook nog? Waarom ga je het reeds geleerde niet gewoon in praktijk brengen?

Nee ik heb nog nooit echt een trainisschool gevolgd. Ik wil juist hier naartoe om de dingen die ik geleerd heb in de praktijk te brengen. Ik probeer dat ondertussen 'al' zo'n 1,5 jaar zelf, maar met weinig resultaat. Het is gewoon mijn verlangen om God door mijn leven heen te zien bewegen, en ik geloof dat voor mij dit een hele goede gelegenheid is om dat te leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Even een klein schopje. 1 september begint de school. Mocht je nog geïnteresseerd zijn, het is nog niet te laat je aan te melden. Zie de website voor meer info en kosten e.d.

En wat betreft mezelf, ik heb bijna alles rond. Vandaag huurcontract getekend van m'n kamer in rotterdam, heb 2 sollicitaties lopen die er allebei tot nu toe goed uit zien. Ik heb er zin in party.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 10 months later...

*kick*

Afgelopen jaar is echt geweldig geweest! Persoonlijk ben ik echt enorm gegroeid in een hele hoop gebieden. Ik ben volwassener geworden in mijn geloof, ik ben (meer) uitgestapt en gegroeid in ontzettend veel dingen zoals aanbidding, gebed, profetie enz. De toerusters die we krijgen zijn ook echt geweldig. De unieke visie van het toerusten merk je. We hebben geen vast team van leraren uit 1 gemeente, maar leiders vanuit het hele land, mensen met een bewezen bediening geven bij ons les. Op die manier hebben we de volledige 5 voudige bediening (Efeze 4:7-16) binnen de school die les geeft.

Op het moment hebben we 10 aanmeldingen voor het 1e jaar dat van start gaan op 1 september a.s., en het 2e jaar zal dan ook voor het eerst van start gaan. Ik zal zelf het 2e jaar gaan doen volgend jaar, en ik kijk er ontzettend naar uit. Ik hoop vooral te groeien in een stuk prediking, onderwijs geven, en leiderschap.

In de openingspost kun je meer info lezen over de school, of anders via www.christformation.com.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 8 months later...
  • 1 month later...
Ja, je moet je gevoel natuurlijk volgen in je geloof

Ja als je het gevoel laat regeren kom je nooit op het geloof uit. De rechtvaardigen zullen alleen maar uit geloof leven en niet uit gevoel. Dus daar gaan ze al heen. Verder zien we dus ook, dat zij aan afgoderij op het huidige afgodisch Israël doen (Jesaja 2:6-22). a, dan heb je al geen evangelie van het Koninkrijk meer en dan is alles wat er buiten staat onder de geest van de antichrist te zetten. Jammer, maar heel veel mensen willen zichzelf laten misleiden; ze worden door Christformation op hun wenken bedient.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Deze meneer valt ons (Christformation) al langer lastig via telefoon e.d. en nu dus via dit soort dingen. Naast dat het inderdaad een onleesbaar verhaal is, is de bedoeling van deze man alleen maar om ons zwart te maken om voor mij nogal vage redenen. Hij beweert een dag met ons te hebben meegelopen, maar daar is bij ons niemand van bekend (aangezien het gaat om een oudere man en we nooit een oudere man hebben gehad die heeft meegelopen). Hij begint dus al met een leugen, dus de vraag is hoe betrouwbaar de rest van het verhaal is...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn we nu met z'n allen de scherpte van het Evangelie van het Koninkrijk kwijtgeraakt of zitten er ook mensen, die menen het evangelie te hebben ook nog onder die Simon de Tovenaar onder de hoer van Babylon ofwel in dat wat juist het Christendom maakt in Hand. 1:4, waar namelijk het natuurlijke Jeruzalem (Oholiba, Ezech. 23:4) en daar dienden ze te blijven en het nieuwe Jeruzalem kwam erboven te liggen, zodat de mens tot het geloof in de Heere Jezus Christus kan komen. Nu, wanneer we dan in Christus zijn, dienen we wel naar elkaar over te waken, dat er geen terugval is in e leer van Christus. Diegene die dan zeggen, dat iets smaad is tegen een Bijbelschool of wat dan ook, die dan de waarschuwing die Christus door die persoon geeft als smaad word gezien en niet als zijnde het Woord Gods die waarschuwt, dan zien we dus dat we tegen Christus ingaan en dan dienen ze voorzeker de Waarheid te horen te krijgen. We hebben immers een God die niet met zich laat spotten en dat de beginnende gelovigen of meer de gevorderden uit die woestijn moeten halen en het Beloofde land in te leiden in plaats van het feit dat ze uit Egypte (= de wereld) komen in de woestijn komen en verstrikt raken door dit soort woestijnpredikers waar ze al in komen te zitten vanaf dag 1 dat ze tot geloof gekomen zijn. Dan halen ze de mensen uit de overwinning in Christus uit en plaatsen die leiders hen weer terug onder het oordeel. Over dit soort leiders ofwel misleiders gaat het ook bij Christformation. Dat dient aangepakt te worden, maar aan de andere kant dienen ze ook te bestaan, maar die link was ook bedoelt niet voor de lauwen c.q. bevlekten, want die willen immers een leugenleer, maar wel voor de beginnende oprechte broeders, die al gewaarschuwd zijn door Christus zelf, maar ook nog eens dat een oudere broeder in Christus gebruikt word, zodat God daar een waarschuwing over kan gevenwanneer die Bijbelschool ter spreke komt. Ik zet het niet voor niets op een weblog, zodat mensen gewaarschuwd worden. Is dit smaad? Neen, dat is waarschuwen, zodat de mensen de rechte weg van het Evangelie van het Koninkrijk blijven lopen en dat ze daar naar toegaan waar ze al zijn, namelijk dat de lasteraar gelasterd word en dat de smader besmaad word. Oog om oog tand om tand, neen, niet als we de oprechte van hart namelijk waarschuwen voor deze valse leraars en dat met reden dat ze het doel voor ogen dienen te zien, dat zij door die woestijntijd heen moeten, doordat hun geloof gesterkt dient te worden en dit soort valse leraars, zoals die voor Christformation is namelijk nog om zo het geloof van de oprechte van hart te sterken en zo op die wij een overwinnend geloofsleven te hebben waar het leven door de ziel gelijk aan het worden is an het leven door de Geest waar Christus het hoofd is. Wetende dat Christus is de Meester over het leven van de mens en de mens geënt is in het nieuwe Jeruzalem. Dat geldt voor de Jood en ook voor de Griek c.q. heiden.

Dus nog even:

http://valseleraar.wordpress.com/catego ... formation/

Link naar bericht
Deel via andere websites

Allereerst, ga eens wat doen aan je tekstopmaak. Indien dat blog ook van jou is, idem dito. Want dit is niet makkelijk leesbaar.

Je hebt er nogal de mond over vol zo te zien, maar wellicht kun je je eerst eens voorstellen zodat wij weten wat voor vlees we met jou in de kuip hebben. Wat is je achtergrond en bij welke stroming kerk je momenteel om maar wat voorbeelden te noemen. Kortom; waarom zou ik jouw bijdrage, die toch wel heel zwartgallig negatief is, serieus moeten nemen?

Edit: hier staan ook nog wat reacties voor je open zo te zien: viewtopic.php?f=16&t=15785&p=1010533#p1010533

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zijn we nu met z'n allen de scherpte van het Evangelie van het Koninkrijk kwijtgeraakt of zitten er ook mensen, die menen het evangelie te hebben ook nog onder die Simon de Tovenaar onder de hoer van Babylon ofwel in dat wat juist het Christendom maakt in Hand. 1:4, waar namelijk het natuurlijke Jeruzalem (Oholiba, Ezech. 23:4) en daar dienden ze te blijven en het nieuwe Jeruzalem kwam erboven te liggen, zodat de mens tot het geloof in de Heere Jezus Christus kan komen. Nu, wanneer we dan in Christus zijn, dienen we wel naar elkaar over te waken, dat er geen terugval is in e leer van Christus. Diegene die dan zeggen, dat iets smaad is tegen een Bijbelschool of wat dan ook, die dan de waarschuwing die Christus door die persoon geeft als smaad word gezien en niet als zijnde het Woord Gods die waarschuwt, dan zien we dus dat we tegen Christus ingaan en dan dienen ze voorzeker de Waarheid te horen te krijgen. We hebben immers een God die niet met zich laat spotten en dat de beginnende gelovigen of meer de gevorderden uit die woestijn moeten halen en het Beloofde land in te leiden in plaats van het feit dat ze uit Egypte (= de wereld) komen in de woestijn komen en verstrikt raken door dit soort woestijnpredikers waar ze al in komen te zitten vanaf dag 1 dat ze tot geloof gekomen zijn. Dan halen ze de mensen uit de overwinning in Christus uit en plaatsen die leiders hen weer terug onder het oordeel. Over dit soort leiders ofwel misleiders gaat het ook bij Christformation. Dat dient aangepakt te worden, maar aan de andere kant dienen ze ook te bestaan, maar die link was ook bedoelt niet voor de lauwen c.q. bevlekten, want die willen immers een leugenleer, maar wel voor de beginnende oprechte broeders, die al gewaarschuwd zijn door Christus zelf, maar ook nog eens dat een oudere broeder in Christus gebruikt word, zodat God daar een waarschuwing over kan gevenwanneer die Bijbelschool ter spreke komt. Ik zet het niet voor niets op een weblog, zodat mensen gewaarschuwd worden. Is dit smaad? Neen, dat is waarschuwen, zodat de mensen de rechte weg van het Evangelie van het Koninkrijk blijven lopen en dat ze daar naar toegaan waar ze al zijn, namelijk dat de lasteraar gelasterd word en dat de smader besmaad word. Oog om oog tand om tand, neen, niet als we de oprechte van hart namelijk waarschuwen voor deze valse leraars en dat met reden dat ze het doel voor ogen dienen te zien, dat zij door die woestijntijd heen moeten, doordat hun geloof gesterkt dient te worden en dit soort valse leraars, zoals die voor Christformation is namelijk nog om zo het geloof van de oprechte van hart te sterken en zo op die wij een overwinnend geloofsleven te hebben waar het leven door de ziel gelijk aan het worden is an het leven door de Geest waar Christus het hoofd is. Wetende dat Christus is de Meester over het leven van de mens en de mens geënt is in het nieuwe Jeruzalem. Dat geldt voor de Jood en ook voor de Griek c.q. heiden.

Dus nog even:

http://valseleraar.wordpress.com/catego ... formation/

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid