mackie 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Hallo allemaal, waarom wordt er in vredesnaam een processie gehouden voor de komst van het stoffelijk overschot van boeddha? link gr. mackie Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Als bleek dat het de resten van Maria zouden zijn, wat dan? En een uitvaart is sowiezo een soort processie. Bovendien hebben mensen behoefte aan schoonheid en mystiek gebeuren. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 04:15:00 schreef Caesarion het volgende: Als bleek dat het de resten van Maria zouden zijn, wat dan? En een uitvaart is sowiezo een soort processie. Bovendien hebben mensen behoefte aan schoonheid en mystiek gebeuren. Dat zou behoorlijk problematisch zijn. Als we de resten van Maria zouden hebben. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 08:51:05 schreef Bonaventura het volgende: [...]Dat zou behoorlijk problematisch zijn. Als we de resten van Maria zouden hebben. Hoezo dan? Valt de hele RK in elkaar..of..? Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 volgens de katholieken is maria opgenomen in de hemel en niet op aarde gestorven Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 09:22:04 schreef Karin het volgende: volgens de katholieken is maria opgenomen in de hemel en niet op aarde gestorven Dan zouden ze een serieus probleem hebben ja Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 09:22:04 schreef Karin het volgende: volgens de katholieken is maria opgenomen in de hemel en niet op aarde gestorven Een katholiek moet me maar verbeteren, maar: Volgens mij is het niet zo dat het dogma zegt dat Maria niet op aarde gestorven is. Ik meen dat Maria volgens de traditie wel gestorven en begraven is, maar daarna haar lichaam opgenomen is in de hemel. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 ah oke, maar het komt op het zelfde neer natuurlijk (namelijk dat maria hier niet is ) Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 09:37:08 schreef Olorin het volgende: [...] Een katholiek moet me maar verbeteren, maar: Volgens mij is het niet zo dat het dogma zegt dat Maria niet op aarde gestorven is. Ik meen dat Maria volgens de traditie wel gestorven en begraven is, maar daarna haar lichaam opgenomen is in de hemel. Nee is ze dus niet Ze is niet gestorven maar direct met lichaam en ziel opgenomen in de hemel. En mackie, volgens mij is het geen kérk die de processie organiseert, maar een boeddhistische gemeenschap. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 10:48:44 schreef Dagmar het volgende: En mackie, volgens mij is het geen kérk die de processie organiseert, maar een boeddhistische gemeenschap. Dat lijkt mij ook ja, daar de Kerk geen pagodes onderhoudt. Het woord processie is een algemeen begrip voor een gebedstocht en iets dergelijks kom je wel in meer religies en levensbeschouwingen tegen. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 - Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 04:00:48 schreef mackie het volgende: Hallo allemaal, waarom wordt er in vredesnaam een processie gehouden voor de komst van het stoffelijk overschot van boeddha? link gr. mackie Euh, waarom niet? Hebben mensen van andere religies (of levensbeschouwingen, voor wie moeilijk wil gaan doen ) volgens jou minder recht op of behoefte aan het vieren en ritueel omkaderen van belangrijke cultuszaken? Link naar bericht Deel via andere websites
mackie 0 Geplaatst 27 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Nee, ik dacht dat de RKK een processie voor boeddha hield. Ik dacht namelijk priesters e.d. te zien lopen op de foto...maar zal wel een boeddhistische gezelschap zijn... gr. mackie Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Het boeddhisme kent ook monniken en rituele gewaden enzo he. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 - Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 11:22:46 schreef Iriacynthe het volgende: [...] Euh, waarom niet? Hebben mensen van andere religies (of levensbeschouwingen, voor wie moeilijk wil gaan doen ) volgens jou minder recht op of behoefte aan het vieren en ritueel omkaderen van belangrijke cultuszaken? Dat bedoelde ik dus Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Quote: Op woensdag 27 mei 2009 14:32:35 schreef Cornelius van Wijck het volgende: Mannen in jurken, altijd lastig "Waarom houden ze in Amsterdam een processie voor de regenboog?" ja, mannen in jurken is een ingewikkelde problematiek. Link naar bericht Deel via andere websites
Caesarion 0 Geplaatst 27 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 27 mei 2009 Regenbogen zijn mooi. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten