Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Quote:

volgens de katholieken is maria opgenomen in de hemel en niet op aarde gestorven
knipoog_dicht.gif

Een katholiek moet me maar verbeteren, maar:

Volgens mij is het niet zo dat het dogma zegt dat Maria niet op aarde gestorven is.

Ik meen dat Maria volgens de traditie wel gestorven en begraven is, maar daarna haar lichaam opgenomen is in de hemel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Een katholiek moet me maar verbeteren, maar:

Volgens mij is het
niet
zo dat het dogma zegt dat Maria niet op aarde gestorven is.

Ik meen dat Maria volgens de traditie wel gestorven en begraven is, maar daarna haar lichaam opgenomen is in de hemel.

Nee is ze dus niet knipoog_dicht.gif

Ze is niet gestorven maar direct met lichaam en ziel opgenomen in de hemel.

En mackie, volgens mij is het geen kérk die de processie organiseert, maar een boeddhistische gemeenschap.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En mackie, volgens mij is het geen kérk die de processie organiseert, maar een boeddhistische gemeenschap.

Dat lijkt mij ook ja, daar de Kerk geen pagodes onderhoudt. knipoog_dicht.gif Het woord processie is een algemeen begrip voor een gebedstocht en iets dergelijks kom je wel in meer religies en levensbeschouwingen tegen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo allemaal, waarom wordt er in vredesnaam een processie gehouden voor de komst van het stoffelijk overschot van boeddha?

gr. mackie

Euh, waarom niet? Hebben mensen van andere religies (of levensbeschouwingen, voor wie moeilijk wil gaan doen knipoog_dicht.gif) volgens jou minder recht op of behoefte aan het vieren en ritueel omkaderen van belangrijke cultuszaken?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid