MarinusCopy 0 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Eens in de zovewel tijd kom ik een leuk initiatief tegen wat ik dan weer met alle geweld moet opdringen aan anderen. En dit keer kwam ik het tegen in het bos. Tot mijn verbazing zag ik een boek hangen aan een bankje en bij nader onderzoek bleek het te gaan om een actie van een vrij uigebreide internetcommunity. Namelijk BookCrossing Engelse link: link NL link: link Wat doen de BookCrossers? Als ze een boek hebben waar ze vanaf willen registreren ze het op de site waardoor het boek een uniek nummer krijgt. Vervolgens labelen ze dat boek met dat nummer, het internetadres van de site en een korte uitleg voor de vinder. Daarna word het boek op een willekeurige plek achtergelaten. Vervolgens kan de vinder aan de hand van het nummer ed het boek op de site terugvinden en commentaar geven. De bedoeling is dat de vinder het boek leest en weer uitzet in de vrije natuur oid. Door de site kun je de reis van je boek volgen, en daarnaast is het verreweg de leukste manier om boeken te recycelen en het is zelfs christelijk verantwoord. Nu ja dat wilde ik even kwijt. LEES EN LAAT LOS! Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Wat een geweldig idee! Link naar bericht Deel via andere websites
Nynthe 1 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Ik ben er inderdaad al twee tegen gekomen. In een café waar ik vaak kom staat zelfs een boekenkast vol, dan kan je ze gewoon mee nemen en ergens anders weer achterlaten. Erg leuk! Link naar bericht Deel via andere websites
Dubito 0 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Hoe zorg je dat regen, wind, voorbijgaande honden en 13 jarige ettertjes het boek niet opeten? Verder erg cool idee, ik heb er wel eerder van gehoord, maar nog nooit het geluk om zoiets te vinden Link naar bericht Deel via andere websites
snuffie 0 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Mijn moeder heeft er wel een keer één gevonden, verder niemand die ik ken Wat trouwens ook nog een onderdeel schijnt te zijn (niet verplicht, maar wel leuk): laat je boek ergens achter wat linkt aan het verhaal.. Bv. het boek 'het diner' achterlaten in een eetcafé/restaurant, het boek 'naaktportret' achterlaten in een museum enz... Link naar bericht Deel via andere websites
Benedictus17 0 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 JAAAA ik ben een bookcrosser! Doe het alleen vrij weinig. Heel erg weinig eigenlijk Ik ben overigens ook postcrosser maar dat is de laatste tijd ook een beetje te verwaarlozen. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Quote: Op zaterdag 09 mei 2009 19:04:10 schreef Benedictus17 het volgende: JAAAA ik ben een bookcrosser! Doe het alleen vrij weinig. Heel erg weinig eigenlijk Ik ben overigens ook postcrosser maar dat is de laatste tijd ook een beetje te verwaarlozen. Ik was a long time ago crossposter in a.b.boneless, a.b.ftd, a.b.dvd, a.b.games, en nog meer Maar dat is iets anders Link naar bericht Deel via andere websites
Joëlle 0 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Wow, dat klinkt leuk! Ga ik zeker eens beter naar kijken. Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Klinkt leuk, maar ik ben teveel gehecht aan mijn boekjes. Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 * RobertF vindt dat altijd verbazingwekkend: komt er een topic over één of andere exotische en bij "de massa" volmaakt onbekende hobby of activiteit en dan blijkt ineens half Credible er enthousiast aan mee te doen. Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Quote: Op zaterdag 09 mei 2009 20:49:49 schreef Olorin het volgende: Klinkt leuk, maar ik ben teveel gehecht aan mijn boekjes. Ik denk dat jij dat met een krant moet doen Link naar bericht Deel via andere websites
Credible 0 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Is trouwens ook heel goed te combineren met geocaching. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Quote: Op zaterdag 09 mei 2009 21:23:21 schreef RobertF het volgende: * RobertF vindt dat altijd verbazingwekkend: komt er een topic over één of andere exotische en bij "de massa" volmaakt onbekende hobby of activiteit en dan blijkt ineens half Credible er enthousiast aan mee te doen. Klopt ook. Wil je dit leuk vinden, dan heb je no-life. Zit je achter een forum, in plaats van met je vrienden uithangen op een zaterdagavond, heb je no-life. 1 + 1 = 2 * Morpho duikt weg voor boos commetaar Overigens, ik vind het ook een hèèl leuk idee Edit: Dit is zelfspot Link naar bericht Deel via andere websites
dingo 166 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Hey Morpho, wat doe jij hier op zaterdagavond? Heb je geen leven? Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 En ik vind het ook een leuk idee Link naar bericht Deel via andere websites
Robert Frans 1.653 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Quote: Op zaterdag 09 mei 2009 22:16:41 schreef Morphogenesis het volgende: [...] Klopt ook. Wil je dit leuk vinden, dan heb je no-life. Zit je achter een forum, in plaats van met je vrienden uithangen op een zaterdagavond, heb je no-life. 1 + 1 = 2 * Morpho duikt weg voor boos commetaar Oh, je hoeft niet boos weg te duiken hoor, want ik heb inderdaad juist heel bewust geen leven. Daar verdien ik namelijk mijn wajong mee, vandaar. En ik wil niet opscheppen of zo, maar daar ben ik dan dus ook retegoed in. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Ik ook niet Mijn post was deels zelfspot Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 He, wat een leuk idee! (Maar ook: wat, een leuk internetfenomeen dat ik niet ken? What happened? ) Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 9 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Quote: Op zaterdag 09 mei 2009 17:33:07 schreef Dubito het volgende: Hoe zorg je dat regen, wind, voorbijgaande honden en 13 jarige ettertjes het boek niet opeten? Mijn boek was ingepakt in cellofaan tegen regen, het hing aan een touwtje tegen wegwaaien en verder lagen er landmijnen omheen om 13-jarige ettertjes en hun honden op afstand te houden. Samengevoegd: Quote: Op zaterdag 09 mei 2009 21:30:35 schreef Barbapapa het volgende: [...] Ik denk dat jij dat met een krant moet doen Oh dear, morgen wordt NL overspoelt door een tsunami van Barbapapazwerfbijbels..... Link naar bericht Deel via andere websites
EulogÃa 0 Geplaatst 9 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 9 mei 2009 Quote: Op zondag 10 mei 2009 00:50:48 schreef MarinusCopy het volgende: Oh dear, morgen wordt NL overspoelt door een tsunami van Barbapapazwerfbijbels..... Straks breng je me nog op een idee Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 10 mei 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 10 mei 2009 link Het boek wat ik vond is momenteel weer uitgezet in het wild. Link naar bericht Deel via andere websites
rupsje 0 Geplaatst 12 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2009 Ik ga morgen mn eerste boek uitzetten!! Ben benieuwd of het gevonden wordt en of de vinder de moeite neemt om naar de site te gaan enzo! Link naar bericht Deel via andere websites
Jyoti 0 Geplaatst 12 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 12 mei 2009 Ik heb het mijne zondag vrijgelaten, maar tot nu toe nog geen reactie op de site. Ik hoop dat het bij iemand terechtgekomen is, en niet gewoon ergens bij het vuilnis is beland! Link naar bericht Deel via andere websites
rupsje 0 Geplaatst 13 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 13 mei 2009 Quote: Op woensdag 13 mei 2009 00:49:34 schreef Iriacynthe het volgende: Ik heb het mijne zondag vrijgelaten, maar tot nu toe nog geen reactie op de site. Ik hoop dat het bij iemand terechtgekomen is, en niet gewoon ergens bij het vuilnis is beland! Waar heb je het achtergelaten? Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten