Spring naar bijdragen

Amerika neigt naar fascisme?


Aanbevolen berichten

Ik kreeg van een vriend deze link opgestuurd. Hij zei dat het erover ging dat Amerika de hitler kant op gaat. Ik ga het filmpje nog kijken, maar ben toch wel benieuwd en het is altijd leuk om eens een extreem standpunt in te kunen nemen in een discussie, dus zoek ik ook wat bronnen die me daarbij kunnen helpen.

Voor de rest barsten jullie maar los over het onderwerp, ben benieuwd wat jullie te vertellen hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Amerika gaat de Obama kant op, en we moeten nog afwachten welke kant dat is en of de praktijk mee wil gaan, maar tot nu toe ben ik nog steeds overwegend positief.

En Obama kan geen fascist zijn, want dat is zo'n vriendelijke neger, in tegenstelling tot die gemene boze fundamentalist Bush.

muur.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Obama doet mooie dingen, maar met zijn openlijke toestemming worden wel vele ongeboren kinderen gedood en wordt er stamcelonderzoek gedaan met gebruik van gekweekte embryo's, die daarna bij het vuilnis belanden. En embryo's, dat zijn ook al "ongeboren" kinderen.

Zelf weten wat je vindt, maar dat zijn nogal zware, verwerpelijke akties mijns inziens. En daar sta ik bepaald niet alleen in, zeg maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Obama doet mooie dingen, maar met zijn openlijke toestemming worden wel vele ongeboren kinderen gedood en wordt er stamcelonderzoek gedaan met gebruik van gekweekte embryo's, die daarna bij het vuilnis belanden. En embryo's, dat zijn ook al "ongeboren" kinderen.

Zelf weten wat je vindt, maar dat zijn nogal zware, verwerpelijke akties mijns inziens. En daar sta ik bepaald niet alleen in, zeg maar.

Helemaal mee eens. Ik verbaas me nogal eens van die grote positiviteit waarmee mensen -ook christenen- Obama altijd omarmen. Ik ben erg kritisch naar hem, vooral om de redenen die jij noemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom Olorin,

Ik vrees dat ik je vraag niet echt begrijp... Zou je hem anders willen formuleren? Alvast bedankt.

Toen Obama presidentskandidaat werd kwam er uit de hoek van Amerikaanse geestelijken nogal wat kritiek. Die man zou voor versoepeling van abortus zijn enzo.

Zo'n sterk geluid is mij niet echt in Nederland nog opgevallen, terwijl Nederland vergeleken met de VS veel verder in die richting staat.

Dus waarom dan hier nooit zulke sterke signalen?

Sterker nog, het viel me een beetje op, of misschien kwam het me gewoon zo over, dat er zelfs Nederlanders zijn die afgaven op Obama maar mogelijk zelf stemmen op politieke partijen die voor een veel verder gaand beleid zijn.

Ik vind het zo dubbel allemaal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Obama verwerpt dingen die in de bijbel staan, dingen als homofiele relaties enzovoort.

Hij verwerpt zelfs hele bijbel boeken.

Aangezien een president van Amerika veel macht kan uit oefenen op de wereld ben ik wel benieuwd hoe hij gaat regeren in de komende 4 of misschien 8 jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom pms,

Kun je misschien een korte samenvatting van het filmpje geven? Want het gevaarte is Engels en volgens mij vrij lang. Bovendien houdt men hier geloof ik niet zo van discussieren aan de hand van een link met filmpje.

Alvast bedankt.
smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Doel je hierbij op mijn post?

In het geval dat zo is, ik ga terug naar de bron van mijn verhaal.

Als Obama spreekt in een televisie programma dan kan ik als ik terug ga naar de bron alleen een video laten zien.

je vraagt me om de bron, dus dan krijg je in dit geval een video flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Maar wat heeft dit met fascisme te maken dan? In nazi-Duitsland moesten mensen zich juist als konijnen voortplanten.

Helemaal niks, de enige reden dat Obama in dit topic ter sprake kwam is omdat iemand engel.gif hierboven zei dat Amerika helemaal niet naar de fascistische kant neigt, en (omdat er een nieuwe president is gekozen niet zo lang geleden) naar voren bracht dat als amerika een kant opgaat, het de kant van die president is, omdat er in die samenleving wat meer macht aan die functie is verbonden dan hiero.

Vervolgens is men daar verder over gaan praten en dat hele fascisme idee een beetje op de achtergrond geraakt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid