Spring naar bijdragen

Favoriete Bijbelfiguur


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

yes.gifwidegrin.gif

Ik houd\hield sowieso van bloederige oorlogs verhalen
widegrin.gif

Die dood van de koning wordt ook in mooie details beschreven
puh2.gif

Prachtig beschreven inderdaad:

"nadat hij de schatting aan de vadsig dikke koning Eglon had aangeboden"

"de kling verdween tussen de vetkwabben, die zich daarna ook om het gevest sloten"

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 64
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Ook een favoriet bijbelfiguur van mij is de apostel Johannes. Deze kuise apostel heeft een zeer mystieke uitstraling. Zijn evangelie en brieven bevatten zonder twijfel meest diepzinnige theologie van het Nieuwe Testament. Hij was de apostel die de Heer zeer liefhad en die zijn hoofd aan Zijn borst mocht leggen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Judas was een agent van het kwaad. Mensen hebben de neiging om een idealist of een tragisch figuur van hem te maken maar Jezus zelf had geen goed of genadig woord over voor zijn verrader.

Is dat eerste dan niet tragisch? Maar ik wist niet dat we alleen maar 'goede' mensen uit de bijbel intrigerend mochten vinden bye.gif

Zal ik dan maar : Jezus! roepen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Haha, komt in elk geval overeen met je naam.

Maar vertel: waarom Andreas?

De verwijzende functie, hij brengt de 5 broden en 2 vissen naar de Heer en eerder sleepte hij zijn broer Petrus mee. Een mooie bescheiden apostel, tenminste zo komt hij over. En hij is natuurlijk een martelaar die uit eerbied niet op dezelfde manier gekruisigd wou worden als Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De verwijzende functie, hij brengt de 5 broden en 2 vissen naar de Heer en eerder sleepte hij zijn broer Petrus mee. Een mooie bescheiden apostel, tenminste zo komt hij over. En hij is natuurlijk een martelaar die uit eerbied niet op dezelfde manier gekruisigd wou worden als Jezus.

Ehh, was dat Petrus niet, die anders gekruisigd wilde worden?

Voor de rest ben ik het met je eens yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ehh, was dat Petrus niet, die anders gekruisigd wilde worden?

Voor de rest ben ik het met je eens
yes.gif

Petrus is volgens de overlevering onderste boven gekruisigd. Dat deed hij omdat hij zich onwaardig achtte om op dezelfde manier als Jezus gekruisigd te worden.

Vandaar ook dat er wel eens een omgekeerd kruis te zien is bij katholieken.

Van Andreas wist ik niet precies hoe het ook alweer zat, maar volgens het onfeilbare orakel van onze tijd: Wikipedia, heeft Andreas het zelfde als Petrus gedaan, maar dan met een diagonaal kruis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Petrus is volgens de overlevering onderste boven gekruisigd. Dat deed hij omdat hij zich onwaardig achtte om op dezelfde manier als Jezus gekruisigd te worden.

Vandaar ook dat er wel eens een omgekeerd kruis te zien is bij katholieken.

Dat bedoelde ik ja yes.gif

Quote:
Van Andreas wist ik niet precies hoe het ook alweer zat, maar volgens het onfeilbare orakel van onze tijd: Wikipedia, heeft Andreas het zelfde als Petrus gedaan, maar dan met een diagonaal kruis.

Diagonaal nosmile.gif

Ik kan me comfortabelere dingen bedenken...

Je krijgt zo'n kramp in je zij op een gegeven moment widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid