Hongerige Wolf 0 Geplaatst 20 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2009 Quote: Op vrijdag 20 maart 2009 14:43:20 schreef Morphogenesis het volgende: [...] Ik houd\hield sowieso van bloederige oorlogs verhalen Die dood van de koning wordt ook in mooie details beschreven Prachtig beschreven inderdaad: "nadat hij de schatting aan de vadsig dikke koning Eglon had aangeboden" "de kling verdween tussen de vetkwabben, die zich daarna ook om het gevest sloten" Link naar bericht Deel via andere websites
BookerT 0 Geplaatst 20 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2009 Sint Jozef, omdat hij de Heer heeft opgevoed en geen moeite had met een rol als stiefvader. Link naar bericht Deel via andere websites
Annatar 0 Geplaatst 20 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 20 maart 2009 Ook een favoriet bijbelfiguur van mij is de apostel Johannes. Deze kuise apostel heeft een zeer mystieke uitstraling. Zijn evangelie en brieven bevatten zonder twijfel meest diepzinnige theologie van het Nieuwe Testament. Hij was de apostel die de Heer zeer liefhad en die zijn hoofd aan Zijn borst mocht leggen. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 21 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2009 Quote: Op vrijdag 20 maart 2009 20:25:19 schreef Bonaventura het volgende: Judas was een agent van het kwaad. Mensen hebben de neiging om een idealist of een tragisch figuur van hem te maken maar Jezus zelf had geen goed of genadig woord over voor zijn verrader. Is dat eerste dan niet tragisch? Maar ik wist niet dat we alleen maar 'goede' mensen uit de bijbel intrigerend mochten vinden Zal ik dan maar : Jezus! roepen? Link naar bericht Deel via andere websites
Filosoof 0 Geplaatst 21 maart 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 maart 2009 Quote: Op zaterdag 21 maart 2009 10:38:18 schreef Karin het volgende: [...] Zal ik dan maar : Jezus! roepen? Stiekem is Jezus wel een beetje cliché, natuurlijk. Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 21 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 21 maart 2009 ik vind Ruth wel cool, zo'n dame die huis en haard achterlaat naar een vreemd land omdat ze God wil dienen en als outcast uiteindelijk de oma van David mocht worden.... Link naar bericht Deel via andere websites
Filosoof 0 Geplaatst 21 maart 2009 Auteur Rapport Share Geplaatst 21 maart 2009 Simson is ook wel stoer, eigenlijk. De leeuw, de pilaren, de Filistijnen, zijn blinde liefde voor Delilah... Maar eigenlijk behoort zijn reputatie meer tot de strekking van de brute vechtersbazen, waar bijna elke jongen zich op zekere leeftijd aan spiegelt. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 23 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2009 Quote: Op vrijdag 20 maart 2009 13:15:46 schreef Filosoof het volgende: [...] Haha, komt in elk geval overeen met je naam. Maar vertel: waarom Andreas? De verwijzende functie, hij brengt de 5 broden en 2 vissen naar de Heer en eerder sleepte hij zijn broer Petrus mee. Een mooie bescheiden apostel, tenminste zo komt hij over. En hij is natuurlijk een martelaar die uit eerbied niet op dezelfde manier gekruisigd wou worden als Jezus. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 23 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2009 Quote: Op maandag 23 maart 2009 18:31:17 schreef AndreasJ het volgende: [...] De verwijzende functie, hij brengt de 5 broden en 2 vissen naar de Heer en eerder sleepte hij zijn broer Petrus mee. Een mooie bescheiden apostel, tenminste zo komt hij over. En hij is natuurlijk een martelaar die uit eerbied niet op dezelfde manier gekruisigd wou worden als Jezus. Ehh, was dat Petrus niet, die anders gekruisigd wilde worden? Voor de rest ben ik het met je eens Link naar bericht Deel via andere websites
Olorin 155 Geplaatst 23 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2009 Quote: Op maandag 23 maart 2009 21:09:49 schreef Morphogenesis het volgende: [...] Ehh, was dat Petrus niet, die anders gekruisigd wilde worden? Voor de rest ben ik het met je eens Petrus is volgens de overlevering onderste boven gekruisigd. Dat deed hij omdat hij zich onwaardig achtte om op dezelfde manier als Jezus gekruisigd te worden. Vandaar ook dat er wel eens een omgekeerd kruis te zien is bij katholieken. Van Andreas wist ik niet precies hoe het ook alweer zat, maar volgens het onfeilbare orakel van onze tijd: Wikipedia, heeft Andreas het zelfde als Petrus gedaan, maar dan met een diagonaal kruis. Link naar bericht Deel via andere websites
Morphogenesis 4 Geplaatst 23 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 23 maart 2009 Quote: Op maandag 23 maart 2009 21:26:26 schreef Olorin het volgende: [...] Petrus is volgens de overlevering onderste boven gekruisigd. Dat deed hij omdat hij zich onwaardig achtte om op dezelfde manier als Jezus gekruisigd te worden. Vandaar ook dat er wel eens een omgekeerd kruis te zien is bij katholieken. Dat bedoelde ik ja Quote: Van Andreas wist ik niet precies hoe het ook alweer zat, maar volgens het onfeilbare orakel van onze tijd: Wikipedia, heeft Andreas het zelfde als Petrus gedaan, maar dan met een diagonaal kruis. Diagonaal Ik kan me comfortabelere dingen bedenken... Je krijgt zo'n kramp in je zij op een gegeven moment Link naar bericht Deel via andere websites
audacity 0 Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Admod note: een aantal onrespectvolle posts en de reacties daarop verwijderd. BOT Link naar bericht Deel via andere websites
MarinusCopy 0 Geplaatst 24 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 24 maart 2009 Esther omdat ze een PowerrrrrGRRRRL is zonder een man te worden Link naar bericht Deel via andere websites
Godfriend 0 Geplaatst 25 maart 2009 Rapport Share Geplaatst 25 maart 2009 Jozef, toen zijn broers hem verkocht als slaaf en nadat hij in de put geworpen werd, en toch door God gered erg mooi. En toch vergaf hij ze later nadat ze hem herkende. En hij een rijk man was door God. Link naar bericht Deel via andere websites
wanderer 0 Geplaatst 6 mei 2009 Rapport Share Geplaatst 6 mei 2009 De Here Jezus Christus Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten