Spring naar bijdragen

bidden


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Hier sluit ik me dan bij de anderen aan, ik zie geen reden waarom bidden (zowel in je hoofd als hardop) niet overal zou kunnen.

Uiteraard moet je niet hardop gaan bidden als dat ongepast is, bijvoorbeeld omdat je ergens bent waar stilte gevraagd is, maar als je ergens hardop kunt praten, kun je op die plek ook hardop bidden.

Ik denk dat de meeste mensen daar wel respect voor hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Toe ik dit forum las dacht ik aan de volgende teksten. Dit is wat er in de bijbel staat. De bijbel is waar en wat wij verder zelf allemaal denken te weten en te moeten beweren doet er niet toe. Ik hoop dat onderstaande teksten een hulp kunnen zijn voor iemand.

Op dit forum wordt veel gesproken. Ik wil in de hemel komen. Dat is mijn doel en daar heb ik alles voor over. Daarvoor lees ik de bijbel en bidt ik. Het is niet mijn doel een leuke dienst in de kerk te krijgen, kennis te hebben over de bijbel om me daarin te verheffen boven anderen en dergelijke randzaken die ervoor zorgen dat vele christenen niet meer inde eertse liefde tot Christus zijn. (mat 5:2 Wanneer gij dan aalmoezen geeft, laat het niet voor u uitbazuinen, zoals de huichelaars doen in de synagogen en op de straten, om door de mensen geroemd te worden. Voorwaar, Ik zeg u, zij hebben hun loon reeds. 3 Maar laat, als gij aalmoezen geeft, uw linkerhand niet weten wat uw rechter doet, 4 opdat uw aalmoes in het verborgene zij, en uw Vader, die in het verborgene ziet, zal het u vergelden)

Mat. 6:7 En gebruikt bij uw bidden geen omhaal van woorden, zoals de heidenen; want zij menen door hun veelheid van woorden verhoord te zullen worden.

Jak. 1:6 Maar hij moet bidden in geloof, in geen enkel opzicht twijfelende, want wie twijfelt, gelijkt op een golf der zee, die door de wind aangedreven en opgejaagd wordt. 7 Want zulk een mens moet niet menen, dat hij iets van de Here zal ontvangen, 8 innerlijk verdeeld als hij is, ongestadig op al zijn wegen.

Mat 5:6 Zalig die hongeren en dorsten naar de gerechtigheid,

want zij zullen verzadigd worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Waarom ? Ik zie niet in wat er gevaarlijk aan is, maar of bidden nut heeft betwijfel ik. Mijn gebeden zijn namelijk nog nooit verhoord.

De bijbel heeft over bidden veel te zeggen.

Ook al vraagt een jongen om een fiets, zijn vader koopt er misschien geen totdat het kind oud genoeg is om er veilig op te kunnen rijden.

Hetzelfde kan gelden voor sommige gebeden van mensen die God liefhebben.

Wetend wat het beste voor hen is, schenkt hij wat nodig is op de gunstigste tijd ervoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, maar wie bepaalt dan wanneer de gunstige tijd daar is ? Misschien komt dat moment wel nooit, snap je ? Dus ondanks je antwoord twijfel ik nog steeds of bidden wel nut heeft.

Ik heb God leren kennen als iemand die 'een voornemen heeft',daarom vind ik het heel belangrijk dat mensen eerst detecteren wat dat voornemen is.Waarom?

Omdat anders mensen wel eens zouden dingen kunnen vragen (bidden) welke tegengesteld zijn aan dit voornemen.

Maar jij staat blijkbaar nog niet zo ver.

Voor jou is het belangrijkste punt die je voor jezelf dient te beantwoorden : Bestaat God ja of nee?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet het : een kwestie van geloven, maar dat gaat me steeds moeilijker af als ik eerlijk ben. Ik neig tegenwoordig meer naar het humanisme.


Samengevoegd:

Quote:

Jongens, da's allemaal leuk en aardig, maar ook off topic. Richard19, voor twijfel zijn er voldoende topics, probeer de zoekfunctie.

Oh sorry, ja, zal ik zeker doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet het : een kwestie van geloven, maar dat gaat me steeds moeilijker af als ik eerlijk ben. Ik neig tegenwoordig meer naar het humanisme.


Samengevoegd:

[...]

Oh sorry, ja, zal ik zeker doen.

Dan uit christelijke hoek deze raad nog:

(Hebreeën 11:6)  Bovendien is het zonder geloof onmogelijk [hem] welgevallig te zijn, want wie tot God nadert, moet geloven dat hij bestaat en dat hij de beloner wordt van wie hem ernstig zoeken.

Succes!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Toe ik dit forum las dacht ik aan de volgende teksten. Dit is wat er in de bijbel staat. De bijbel is waar en wat wij verder zelf allemaal denken te weten en te moeten beweren doet er niet toe.

Twee vragen:

Wat is "waar"? Historisch echt helemaal waargebeurd? En, wat is "de Bijbel"? Want er zijn er nogal veel, zie je.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid