Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Ik denk ook dat wanneer je een taak binnen je gemeente hebt, je je eerder verbonden voelt. Ik voel me niet verbonden, want ik heb niet het idee dat ik gemist word als ik ergens niet ben. Ligt waarschijnlijk aan mijknipoog_dicht.gif, maar daarom is het wel goed (iig voor mij) als je verantwoordelijkheid hebt.

Ik vind het trouwens een lastig onderwerp, juist daarom vind ik het erg fijn om te lezen wat iedereen vindt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 60
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik denk ook dat wanneer je een taak binnen je gemeente hebt, je je eerder verbonden voelt. Ik voel me niet verbonden, want ik heb niet het idee dat ik gemist word als ik ergens niet ben. Ligt waarschijnlijk aan mij
knipoog_dicht.gif
, maar daarom is het wel goed (iig voor mij) als je verantwoordelijkheid hebt.

Ik vind het trouwens een lastig onderwerp, juist daarom vind ik het erg fijn om te lezen wat iedereen vindt.

Inderdaad, ik denk ook dat actief zijn in de gemeente zeker helpt met het je verbonden voelen. Ik vind dat actief zijn nog een beetje eng (ken nog niet zoveel mensen) maar ik ben wel aan het zoeken naar wat ik kan doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Die zogenaamde waarheid was vroeger zeker de GKV en nu de RKK tja met een gekleurde bril op is het moeilijk de waarheid te zien;hen die echt RK zij weten wel anders.de waarheid is gelegen in de Apostolische Successie en dat geeft binding zo niet de keuze,dat daar weer gebrokenheid in is is een verwijt van de geschiedenis..Hen die denken dat dat de RK de waarheid is moeten niet hier zijn maar en ook niet rorate maar je hebt nog een forum,ook niet Irenaeus maar een rk forum,daar worden de brillen uitgereikt ,alleen hun straatje is waar.De mystieke eenheid en kerkbinding is gelegen in totaal anderen zaken,gelukkig weten veel Rooms Katholieken dat,maar zijn dan ook echt Katholiek en weten dat deze keuze verder gaat dan het instituut alleen.

Sacerdos, ik vind het echt heel knap van je dat je ook maar durft te beweren dat iemand niet waarlijk RK is als hij of zij er met het volle bewustzijn, en na op zoek te zijn geweest naar de Waarheid gekozen heeft om juist in de Apostolische Successie te gaan staan.

Ik begrijp niet goed hoe je je met dit soort uitspraken nog 'priester' durft te noemen, eerlijk gezegd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Sacerdos, ik vind het echt heel knap van je dat je ook maar durft te beweren dat iemand niet waarlijk RK is als hij of zij er met het volle bewustzijn, en na op zoek te zijn geweest naar de Waarheid gekozen heeft om juist in de Apostolische Successie te gaan staan.

Ik begrijp niet goed hoe je je met dit soort uitspraken nog 'priester' durft te noemen, eerlijk gezegd.

Zou toch nog maar is heel goed lezen wat er staat @Joost en de gehele draad,de samenhang zien in deze draad is voor velen te veel moeite schijnbaar;lezen en herlezen is altijd het parool met dat soort onderwerpen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ongeacht context zeg je het wel. Of ik nou binnen of buiten de context van wat voor topic dan ook zeg dat 'de Gereformeerde Gemeenten in Nederland (Buiten Verband)' de enige ware Kerk overgebleven in Nederland is, blijft dat een reusachtige waarheidsclaim..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ongeacht context zeg je het wel. Of ik nou binnen of buiten de context van wat voor topic dan ook zeg dat 'de Gereformeerde Gemeenten in Nederland (Buiten Verband)' de enige ware Kerk overgebleven in Nederland is, blijft dat een reusachtige waarheidsclaim..

Wij hebben het niet over de Gerefomeerde gemeente gehad ,mensen geen woorden in de mond leggen waar ze het niet over gehad hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Die zogenaamde waarheid was vroeger zeker de GKV en nu de RKK tja met een gekleurde bril op is het moeilijk de waarheid te zien;hen die echt RK zij weten wel anders.de waarheid is gelegen in de Apostolische Successie en dat geeft binding zo niet de keuze,dat daar weer gebrokenheid in is is een verwijt van de geschiedenis.

1. Let op de hoofdletter in 'Hem'...

2. Ik sta niet in de apostolische sucessie. Ik heb geen wijding ontvangen, gelukkig maar. Ik zal ook nooit één ontvangen, zo geëmancipeerd wil ik nooit worden. clown.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wij hebben het niet over de Gerefomeerde gemeente gehad ,mensen geen woorden in de mond leggen waar ze het niet over gehad hebben.

Als jij nou eens je eigen woorden ten harte zou nemen 'lees eens goed' (dat roep je nogal vaak) dan zou je ook lezen dat ik (Harm-Jan) zei dat wanneer ik een dusdanige waarheidsclaim zou doen het niet uitmaakt in welke context dat gedaan wordt.

En dat laatste stukje 'het maakt niet uit in welke context je een waarheidsclaim doet' daar gaat het mij om. Naar mijn gevoel draai je zo weer (als van ouds) om de hete brei heen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid