Mister_L 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 3 dagen nadat de Sint weer naar Spanje vertrokken was, waren de Sinterklaasspullen in de winkels alweer ingeruild voor die van de Kerst en lagen de resterende kruidnootjes in het aanbiedingenvak van de supermarkt. Daar en natuurlijk ook op de radio zijn de kerstliedjes ook weer de horen. Van de modernste versies van 'Santa Claus is coming to town' tot 'Lonely this Christmas' Wat is jouw favoriete kerstliedje en welk kerstliedje krijg je bij wijze van spreken moordneigingen van? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Ik krijg van popliedjes die een kerstthema hebben moordneigingen. Niet bij wijze van spreken maar heel reeele moordneigingen. Ik heb al onze flappies de nek al omgedraaid voordat het eerste kerstdag is. Link naar bericht Deel via andere websites
WonderfulStar 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 all i want for christmas is you vind ik ronduit verschrikkelijk. wel vind ik (eigenlijk niet echt een kerstnummer maar je hoort hem alleen rond deze tijd) Imagine van josh lennon erg mooi. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 popliedjes vind ik juist wel leuk vaak .. stille nacht vind ik irritant.. zo sloom. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 laaaaaaast christmas (Waar blijft andreas ) Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 * AndreasJ pakt de krultang Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Quote: Op woensdag 10 december 2008 17:38:25 schreef Machiavelli het volgende: Ik krijg van popliedjes die een kerstthema hebben moordneigingen. Amen! Met stip op één natuurlijk 'All I want for Christmas'. Wat een vreselijk en kotsmakend lied zeg, alleen al dat het gaat over cadeautjes krijgen met Kerst, wat ik geen goed thema vind. Je mag iemand best iets geven maar dat is niet waar het om draait. Het mooiste Kerstlied ooit is volgens mij het Ere Zij God. Het herinnert mij aan Kerst in mijn kindertijd, als ik naast mijn vader in de kerk zat en het orgel mooi speelde, en we dan met z'n allen héél hard het Ere Zij God gingen zingen aan het einde van de dienst. Die verder overigens niet zo spectaculair was, maar dat LIED, dat was zo allemachtig prachtig. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Ere zij God is prachtig ja. Al moet je wellicht een traditioneel protestantse achtergrond hebben om dat ten volle te kunnen waarderen. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Quote: Op woensdag 10 december 2008 19:30:21 schreef Machiavelli het volgende: Ere zij God is prachtig ja. Al moet je wellicht een traditioneel protestantse achtergrond hebben om dat ten volle te kunnen waarderen . Laat ik die nou hebben! De traditionele voorkeur heb ik trouwens nog steeds; ik ben zelf dan wel licht in de leer geworden maar ik waardeer een mooi oud kerkje met echte kansel met een dikke antieke Bijbel er op, dominee in traditionele toga en orgelmuziek enorm. Niets krijgt mij zo in de stemming als dat. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 voor JOU draait het daar niet om .. voor anderen weer wel, boeiend. Overigens zingt Mariah juist dat ze geen kadootjes wil, alleen d'r lover .. in zekere zin past het dus juist heel erg bij de boodschap van christenen Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Quote: Op woensdag 10 december 2008 19:35:49 schreef Luxuria het volgende: voor JOU draait het daar niet om .. voor anderen weer wel, boeiend. Overigens zingt Mariah juist dat ze geen kadootjes wil, alleen d'r lover .. in zekere zin past het dus juist heel erg bij de boodschap van christenen Ja maar het idee van een geschenk krijgen - zij het dan een persoon - met Kerst, vind ik niet zo tof. Zij het dan het geschenk van het licht, dat is natuurlijk goed. Maareh, tja, voor heel veel mensen draait het daar inderdaad wel en ik acht ze daarom niet minder. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Quote: Op woensdag 10 december 2008 17:36:52 schreef Mister_L het volgende: Wat is jouw favoriete kerstliedje -Adeste Fideles -Gloria in excelcis Deo Quote: en welk kerstliedje krijg je bij wijze van spreken moordneigingen van? - Last Christmas (Wham) Link naar bericht Deel via andere websites
Taquoriaan 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Quote: Op woensdag 10 december 2008 19:30:21 schreef Machiavelli het volgende: Ere zij God is prachtig ja. Al moet je wellicht een traditioneel protestantse achtergrond hebben om dat ten volle te kunnen waarderen . Waarom dat? Volgens mij hebben we dat ook weleens tijdens de Mis gezongen. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Quote: Op woensdag 10 december 2008 20:44:49 schreef Cornelius van Wijck het volgende: [...] -Adeste Fideles -Gloria in excelcis Deo Ook beiden heel mooi! Vooral de eerste. Bij ons wordt dan Komt Allen Tezamen gezongen. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Het krultang kerstlied. Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Quote: Op woensdag 10 december 2008 20:44:49 schreef Cornelius van Wijck het volgende: -Gloria in excelcis Deo Eens Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Quote: Op woensdag 10 december 2008 19:30:21 schreef Machiavelli het volgende: Ere zij God is prachtig ja. Al moet je wellicht een traditioneel protestantse achtergrond hebben om dat ten volle te kunnen waarderen . Ere zij God kan ook verschrikkelijk lelijk zijn * zoveel vragen nu nog antwoorden denkt aan samenzang (lees tegen elkaar in schreeuwen) van koor en gemeente Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Quote: Op woensdag 10 december 2008 21:14:55 schreef Ol Moth het volgende: Idd, super gaaf Link naar bericht Deel via andere websites
Benedictus17 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Meest irritante !@#$% kerstlied: The little drummer boy. Al is het alleen al omdat ie uit 1 akkoord bestaat... Lievelingskerstliedjes: 1. Midden in de Winternacht 2. Gloria in excelcis deo. Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Quote: Op woensdag 10 december 2008 20:45:57 schreef Taquoriaan het volgende: [...] Waarom dat? Volgens mij hebben we dat ook weleens tijdens de Mis gezongen. Omdat het een lied is om te bulderen in de eredienst. En ik weet niet of dat nu echt iets des Katholieks is. Link naar bericht Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Quote: Op woensdag 10 december 2008 21:33:40 schreef Machiavelli het volgende: [...] Omdat het een lied is om te bulderen in de eredienst. En ik weet niet of dat nu echt iets des Katholieks is. doe eens een linkje, dat we ff kunnen meeluisteren? Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Quote: Op woensdag 10 december 2008 21:33:40 schreef Machiavelli het volgende: [...] Omdat het een lied is om te bulderen in de eredienst. En ik weet niet of dat nu echt iets des Katholieks is. Wordt die dan wel tegelijk ingezet door de hele gemeente? Link naar bericht Deel via andere websites
Machiavelli 0 Geplaatst 10 december 2008 Rapport Share Geplaatst 10 december 2008 Quote: Op woensdag 10 december 2008 22:03:23 schreef AndreasJ het volgende: [...] Wordt die dan wel tegelijk ingezet door de hele gemeente? In principe wel Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten