Spring naar bijdragen

Fantasygames


Games als Zelda en FF zijn per definitie schadelijk voor je ziel  

1 lid heeft gestemd

  1. 1. Games als Zelda en FF zijn per definitie schadelijk voor je ziel

    • Nee
      15
    • Ja
      1
    • Weet niet
      0


Aanbevolen berichten

Over het algemeen heb ik weinig problemen met films als Lord of the rings, maar wat vinden jullie van spellen als Zelda en Final Fantasy? Kan het volgens jullie kwaad of valt het mee? Ik denk, dat in het slechtste geval je in aanraking komt met Oosterse mythologie, maar daar ligt mijn interesse toch al, en dat, in tegenstelling tot de spookverhalen die christenen soms rondbazuinen je ook niet opeens een ander mens word of demonisch beinvloed. Volgens mij is het vrij onschuldig.Maar om toch maar even een stelling te poneren:

Fantasygames(en ik zal eerlijk zin, heb er weinig verstand VAN maar wel interesse IN) zijn per definitie schadelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Games kunnen verslavend zijn en daarom slechte invloed hebben op je (geestelijke) gezondheid. Het onderwerp van de games (fantasy bv) heeft daar volgens mij niks mee te maken. Ik ken net zo goed mensen die in de problemen kwamen door het spelen van voetbal spellen, simulator spellen of schietspellen of zelfs zoiets 'onschuldigs' als "Bubbels Schieten" en andere flash games. Al deze problemen kwamen door het te veel bezig zijn met de games, en niet door het onderwerp van de games.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Fantasy is iets moois. Mens schept eigen wereld met eigen bevolking, eigen culturen, eigen wezens, eigen natuurwetten, et cetera. Daar is weinig mis mee. Als dat al verkeerd zou zijn, dan zou elke schrijver zondigen. En daar Christus het Woord van God is, God door het woord schiep en de mens zijn evenbeeld is, kan ik dat dus niet geloven.

Alleen, belangrijk is wel dat je het als fantasy blijft beschouwen. Het is niet echt, het is verzonnen. Helaas zijn er hier en daar vooral extreem-charismatische gelovigen die nog echt in elfjes, kabouters, trollen en bosgeesten geloven. Ik denk dat deze gelovigen dan toch de grens tussen fictie en realiteit zijn kwijtgeraakt. En dat dat dan niet aan de fantasy ligt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

He BookerT,

Het kan aan mij liggen, maar wat wil je met de stelling 'Games als Zelda en FF zijn per definitie schadelijk voor je ziel' weten?

Als je het zo stellig neerzet, dan weet je toch al bijna zeker dat iedereen 'nee' zal stemmen? Die link naar je ziel vind ik ook een beetje vergezocht.

Ik ben best in voor een discussie over fantasygames, maar hier weet je al bijna zeker dat iedereen dezelfde kant op denkt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is misschien een beetje vergezocht, maar je hoort wel eens spookverhalen van mensen die alles erg overdrijven.

Laat ik de stelling anders formuleren:

Spellen als Zelda en FF kun je als christen niet spelen.

Nog steeds een ongenuanceerde uitspraak maar daar is het een stelling voor.

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Fantasy is iets moois. Mens schept eigen wereld met eigen bevolking, eigen culturen, eigen wezens, eigen natuurwetten, et cetera. Daar is weinig mis mee. Als dat al verkeerd zou zijn, dan zou elke schrijver zondigen. En daar Christus het Woord van God is, God door het woord schiep en de mens zijn evenbeeld is, kan ik dat dus niet geloven.

Alleen, belangrijk is wel dat je het als fantasy blijft beschouwen. Het is niet echt, het is verzonnen. Helaas zijn er hier en daar vooral extreem-charismatische gelovigen die nog echt in elfjes, kabouters, trollen en bosgeesten geloven. Ik denk dat deze gelovigen dan toch de grens tussen fictie en realiteit zijn kwijtgeraakt. En dat dat dan niet aan de fantasy ligt.

Een heldere uitleg. smile.gif dankje

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid