Spring naar bijdragen

ziekte en handicap


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Volgens mij heeft dit ook volstrekt geen zin. Want het probleem ligt niet bij de vraag of God mensen kan genezen, maar het meningsverschil zit 'm rond Barbapapa's algenezings visie.

Dus, al zou een centrum vol verstandelijk gehandicapten (met al dan niet autisme) masaal genezen zijn en nu opeens sociaalvaardige professors geworden zijn.

So what?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens mij heeft dit ook volstrekt geen zin. Want het probleem ligt niet bij de vraag of God mensen kan genezen, maar het meningsverschil zit 'm rond Barbapapa's algenezings visie.

Dus, al zou een centrum vol verstandelijk gehandicapten (met al dan niet autisme) masaal genezen zijn en nu opeens sociaalvaardige professors geworden zijn.

So what?

Nou, dan is de algezings visie een stuk geloofwaardiger. Maar de "gelovers" van deze therio beginnen opeens te draaien als dit onderwerp wordt aangesneden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Er moet niks, maar er zijn inderdaad voorwaarden in het leven.

[...]

Wil je genezen, dan dien je te geloven.

[...]

Wil je op een forum discussieren, dan moet je een computer kopen, een internetaansluiting hebben, de computer aan doen en toetsen indrukken.

Als je iets wil in het leven, moet je iets doen.

Sjaloom Barbapapa,

Er is alleen nogal een verschil. Als ik een computer koop, mezelf op internet laat aansluiten en de computer aanzet, dan zal ik inderdaad gegarandeerd op het forum komen. Elke keer als ik de computer met werkend internet aanzet, de browser opstart en het webadres intyp, kom ik op het forum. Wanneer en waar ik het ook doe, ik kan volledig op deze procedure vertrouwen.

Maar als ik voor honderd procent geloof en me blauw zou bidden om genezing van wat voor ziekte ook, dan zal ik helemaal niet gegarandeerd genezen. Genezen worden op het geloof is bij lange na niet zo zeker als het forum kunnen betreden na een internetcomputer aan te zetten. Want er zijn zoveel gelovigen die om genezing bidden, ja schrééúwen, maar het niet krijgen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Draaien in welke zin? Er valt niets te draaien, want het staat allemaal zwart-op-wit in het door God uitgesproken Woord.

Draaien is dat iedereen kan genezen behalve mensen met een verstandelijk handicap. De algenezings-theorie heeft zich in de praktijk niet waar te zijn.

Het zou zo maar kunnen zijn dat de theorie onderbouwd met losse stukjes en slordig plak en knip werk uit de bijbel gewoon van geen kant deugd. Een theoretische discussie over de interpretatie van de Bijbel lijkt me in dit geval weinig zinvol aangezien deze theorie zeer gemakkelijk aan de praktijk kan worden getoetst.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Shalom RobertF,

Als iemand in een bananenrepubliek een computer opstart, zal deze het ook niet altijd doen en als 'ie het wel doet, wordt misschien de helft van de sites gecensureerd door de dictator. Het speelt wel mee in welke omgeving je verkeert.

Als ik iets nodig heb, ontvang ik het vrij snel van God en anderen om mij heen ook.

Terwijl er inderdaad ook mensen op andere plaatsen zijn die minder snel iets van God ontvangen.

Het is ook maar de vraag of je je blauw zou moeten bidden. Dat is misschien een ouderwetse, traditionele opvatting. Als je de link zal bekijken, zul je andere opvattingen ontdekken.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Draaien is dat iedereen kan genezen behalve mensen met een verstandelijk handicap. De algenezings-theorie heeft zich in de praktijk niet waar te zijn.

Het zou zo maar kunnen zijn dat de theorie onderbouwd met losse stukjes en slordig plak en knip werk uit de bijbel gewoon van geen kant deugd. Een theoretische discussie over de interpretatie van de Bijbel lijkt me in dit geval weinig zinvol aangezien deze theorie zeer gemakkelijk aan de praktijk kan worden getoetst.

Ik geloof dat iedereen kan genezen en dat zie ik ook om me heen gebeuren. Misschien dat jij in kringen verkeert waar dit niet de praktijk is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat niet. Hoop voor de toekomst is sterker dan ziekte. Ik geloof dat hoop voor de toekomst leidt tot genezing.

Spr 17,22

Een vrolijk hart bevordert de genezing, maar een verslagen geest doet het gebeente verdorren.

Deze tekst lijkt misschien veroordelend, maar mensen hebben de capaciteiten om een verslagen geest te weerstaan en ervoor te kiezen een vrolijk hart te hebben.

Ps 42,6

Wat buigt gij u neder, o mijn ziel, en zijt gij onrustig in mij? Hoop op God, want ik zal Hem nog loven, mijn Verlosser en mijn God!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een jaar of zo geleden zat er een vrouw bij Oprah Winfrey die op wonderbaarlijke wijze gered was van de 5e verdieping uit een brandend gebouw. Ze vertelde een indrukwekkend verhaal en prees Jezus constant voor haar redding: "Praise Jezus, praise Jezus"

Iedereen was zeer onder de indruk. Maar later in het programma kwam de aap uit de mouw. Deze vrouw was namelijk de enige die gered was. Er was een man of 80 (als ik me goed herinner) levend verbrand, waaronder kinderen in een creche op de 1e verdieping.

Dus volgens de christelijke redenering heeft Jezus die vrouw gered. Maar dan moet je ook consequent blijven door redeneren en erkenen dat Jezus die andere 80 lekker heeft laten verbranden: "Curse Jezus, curse Jezus." Want dat is consequent en logisch doorredeneren. Maar de oneindige christelijke hypocricy verhindert dat.

God had de schepping uiteindelijk gewoon achterwege kunnen laten. Ons bestaan is overbodig, wordt door niets gerechtvaardigd en is hoe dan ook in absolute zin zinloos tot in het diepst van zijn fundamenten.

Niet bestaan = niet lijden. En ook van spijt vanwege het niet bestaan kan er geen sprake zijn, want je bestaat immers niet.

Dit lijkt me de ideale toestand. Niet bestaan is zuivere perfectie. Niet alleen voor de mens in het algemeen, maar ook voor god zelf. Het is beter dat god niet bestaat. En als god wel bestaat dan was het beter geweest als hij de schepping gewoon achterwege had gelaten. Hij is er immers niet zo goed in.

Als ik als een god van te voren zou weten dat mijn kinderen, zoals zovelen op deze aarde, misbruikt, gemarteld en verkracht en vermoord zouden gaan worden dan zou ik er voor kiezen ze niet op de wereld te zetten. Niet bestaan is dan oneindig beter! Het gaat niet om de keus zombie of geen zombie. De principielere keus is bestaan of niet bestaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik geloof dat iedereen kan genezen en dat zie ik ook om me heen gebeuren. Misschien dat jij in kringen verkeert waar dit niet de praktijk is.

Misschien is verder kijken dan je kringetje klein is. Ik werk op een instelling met verstandelijke gehandicapten. Misschien niet echt een plek voor algenezers, ik heb ze nog nooit gezien, want die werkelijkheid past niet in hun theorietje.

Trouwens veel instellingen houden op zondag een dienst, van harte welkom.


Samengevoegd:

Quote:

Dus volgens de christelijke redenering heeft Jezus die vrouw gered.

Typissch geval van demagogie. 1 voorbeeld van 1 persoon die iets vind dus iedereen (uit die groep) denkt en is zo. PVV lijkt me een passende partij voor je of wellicht te links.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Typissch geval van demagogie. 1 voorbeeld van 1 persoon die iets vind dus iedereen (uit die groep) denkt en is zo. PVV lijkt me een passende partij voor je of wellicht te links.

Denk eens na : Als je god bedankt voor genezing of hulp, dan kan je god ook veroordelen voor het niet helpen bij miljoenen andere zieke mensen, herseninfarcten, hartinfarcten, ongelukken, moordpartijen, verkrachtingen, martelingen etc. etc. Dat is de onverbiddelijke consequentie voor die manier van redeneren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Denk eens na : Als je god bedankt voor genezing of hulp, dan kan je god ook veroordelen voor het niet helpen bij miljoenen andere zieke mensen, herseninfarcten, hartinfarcten, ongelukken, moordpartijen, verkrachtingen, martelingen etc. etc. Dat is de onverbiddelijke consequentie voor die manier van redeneren.

Wat een enorme onzin zeg. Met eens nadenken concludeer je hoogstens dat het nergens op slaat wat je zegt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@Ds Dre:

Ow, dat is dan voor zover ik weet de eerste keer -of een van de weinige keren- dat deze mensen welkom zijn, want meestal zijn deze mensen niet welkom in instellingen.

Als het een concrete uitnodiging is/wordt, houd ik me aanbevolen.

Iedere zondag kerkdiensten bij instellingen zoals Philadelphia, S-Heerenloo, Abrona. Die zijn in heel nederland te vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja, als daar genezers mogen komen om te genezen, is het wel handig dat er een uitnodiging is waar dat zwart-op-wit op staat, anders worden ze bij de deur al tegengehouden.

Aha, pas als er toestemming tot genezen wordt gegeven dan kan het pas. Goddank heeft Jezus en zijn discipelen zich niet aan deze regel gehouden.

Niemand wordt bij de deur van een kerk tegen gehouden althans niet bij de kerken waarop ik doel. En genezen mag altijd, niemand zal je tegen houden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De mensen wilden Jezus ook van een rots afduwen en ze hebben Hem uiteindelijk gekruisigd. Ik wil ook best wel een instelling inwandelen, maar dan zullen ze mij waarschijnlijk er weer uit willen gooien.

Jezus deed ook alleen maar de wil van de Vader. Jezus ging niet zomaar overal naartoe, maar alleen als Hij wist dat het de wil van de Vader was.

Ik moet zeggen dat ik het dan bijzondere kerken vind, want ik heb daar nog niet eerder van gehoord. Je mag er best wel meer over vertellen. En mensen moeten natuurlijk weten waar het is, anders kunnen ze er moeilijk naartoe smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid