Spring naar bijdragen

ziekte en handicap


Aanbevolen berichten

Quote:

En als iemand denkt dat hij/zij beter dan God weet hoe diegene de hemel kan bereiken, dan laat God diegene ook in de vrijheid om tegen Zijn wil in te kiezen.

Hmmm... Nog even los van de vrije-wil-of-nietkwestie, als dat ál te vrijblijvend is, dan krijg je dit soort toestanden:

link

Ik denk overigens dat je een heel eind gelijk hebt, dat de mens vaak krijgt wat hij wil. Maar dat daar nu net het probleem zit, we weten helemaal niet meer wat we willen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 123
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Maar vervolgens moeten we het zelf uitzoeken. Al die christenen die aan de kanker zijn overleden, al die kleine kinderen die misbruikt zijn, al die mensen die tot zelfmoord zijn overgegaan. Allemaal sukkels die het magische goocheltrucje hadden moeten doorzien, allemaal mensen die niet geen voorspoed, rust en genade wilden? Ik heb mensen in mijn omgeving die het hebben uitgeschreeuwd, die met David en Christus naar de hemel riepen waar God was, waarom Hij ze in de steek liet. Soms diepgelovige christenen die het gewoon niet meer wisten, Hem niet meer voelden, mensen bij wie de twijfel zo veel aanvrat. Waren dat mensen die gewoon de lichtschakelaar hadden moeten vinden? Was dat allemaal zinloos lijden omdat God het vertikte Zijn hand uit te reiken en ons naar de lichtknop te leiden?

Ik kan niet schrijven over individuele mensen, maar kan alleen maar in het algemeen schrijven. Wel weet ik dat het niet helpt om naar het verleden te kijken, maar dat het beter is naar de toekomst te kijken.

Fil 3,14

maar één ding (doe ik): vergetende hetgeen achter mij ligt en mij uitstrekkende naar hetgeen vóór mij ligt, jaag ik naar het doel, om de prijs der roeping Gods, die van boven is, in Christus Jezus.

Het is geen magisch goocheltrucje en het waren vast allemaal mensen die wel de wil hadden.

God vertikte het in ieder geval niet en wil mensen wel leiden naar het licht. Beter gezegd, Hij ís het Licht en wil mensen naar Zich toe leiden.

Er zijn wel mensen die anderen kunnen helpen in het ontdekken van deze openbaring.

Als iemand in de stad onderweg iets beter weet te vinden, kun je het ook aan die persoon vragen.

Zo werkt het ook in het geloof. Als iemand weet hoe je genezing kan ontvangen, kun je het aan die christen vragen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Hmmm... Nog even los van de vrije-wil-of-nietkwestie, als dat ál te vrijblijvend is, dan krijg je dit soort toestanden:

Ik denk overigens dat je een heel eind gelijk hebt, dat de mens vaak krijgt wat hij wil. Maar dat daar nu net het probleem zit, we weten helemaal niet meer wat we willen.

God weet wat het best voor ons is, dus het is belangrijk te weten wat Zijn wil is.

Als we Zijn wil in ons leven krijgen, zullen we gezegend zijn en is Hij blij over ons en zijn wij blij met Hem.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De schuld is veroorzaakt in het paradijs in Genesis 3. Na het offer van Jezus Christus wil ik niet meer schrijven over schuld, want Jezus heeft de schuld op Zich genomen. Nu kunnen we leven in genade, dus hebben we allemaal de genade om te gaan leven in Zijn volle zegen. Iedereen leeft al deels in Zijn zegen, want iedereen heeft al een vorm van voorziening, gezondheid, rust, vrede, blijdschap, vrijheid enz. in zijn/haar leven. Er bestaat alleen een mogelijkheid om overvloediger in deze zegen te leven. Dat is wat ik iedereen toewens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De almachtige god is natuurlijk verantwoordelijk voor alles wat er in de wereld gebeurt, dit kan hij niet op de mensen afschuiven. Een almachtige schepper is ten alle tijden verantwoordelijk voor hetgeen hij heeft geschapen. Het is dus onzin om te stellen dat het "niet genezen" de schuld is van de persoon in kwestie zelf. Altijd maar weer word de schuld afgeschoven op de mens. Er zijn zoveel mensen die ernstig ziek zijn, bidden tot ze een ons wegen, maar een wonderlijke genezig komt er nooit. Dan moeten ze zeker wachten totdat ze in de hemel zijn ? Volgens christenen komt iedereen in de hemel als je maar gelooft. Dus is het lijden op aarde voor niets.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus is het lijden op aarde voor niets.

Volgens jou ook, dus wat is je probleem.


Samengevoegd:

Quote:

Er bestaat alleen een mogelijkheid om overvloediger in deze zegen te leven.

En hoe kunnen we die mogelijkheid benutten? En waarom wordt dat niet gedaan?


Samengevoegd:

Quote:

De schuld is veroorzaakt in het paradijs in Genesis 3. Na het offer van Jezus Christus wil ik niet meer schrijven over schuld, want Jezus heeft de schuld op Zich genomen.

Dus het Onze Vader bidden is passé.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

En hoe kunnen we die mogelijkheid benutten? En waarom wordt dat niet gedaan?

Ik heb al vaak op dit forum verteld hoe mensen de mogelijkheid kunnen benutten. Daarbij is een forum denk ik niet een geschikt medium om het allemaal precies en goed te vertellen, maar ik heb delen ervan verteld. Maar misschien is het een idee om het

te weten te komen.

Quote:
Dus het Onze Vader bidden is passé.

Ik wil het zelf voor niemand bepalen; iedereen kan zelf bepalen wat iemand bidt, maar ik bid inderdaad niet (meer) het 'Onze Vader', omdat ik geloof dat dit gebed was voor de tijd tot het offer van Jezus Christus en dat Hij aan Zijn kinderen nu alles heeft gegeven wat ze nodig hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb al vaak op dit forum verteld hoe mensen de mogelijkheid kunnen benutten. Daarbij is een forum denk ik niet een geschikt medium om het allemaal precies en goed te vertellen, maar ik heb delen ervan verteld.

Ik heb gezien dat er 11 delen zijn, da's een beetje te veel van het goede, ik heb de eerste minuten bekeken en ja het begint met de opmerking dat wij in onze denken moeten veranderen. Dus toch verantwoordelijkheid bij ons.

Het enige nadeel van de theorie die deze man ons wil wijs maken is dat het in de praktijk niet werkt.

En uiteraard heeft deze theorie daar ook weer een verklaring voor, geïmmuniseerd falsifiseerbaar zoals Popper ontdekte, maar ik hou het maar op de praktijk.

Ik zou onze altijd geneesgelovers willen vragen hun kunde bij een instelling voor verstandelijk gehandicapten te vertonen. Waarom daar? Hen kan niet verweten worden te weinig geloof te hebben of verkeerd te denken want zwaar verstandelijk gehandicapten hebben zo'n laag IQ dat van denken en geloven op dit nivo totaal geen sprake is.

Het enige tegenargument dat ik op deze uitnodiging gehoord heb is dat de genezers nog niet zover zijn dat ze dit kunnen. Jammer, dan wachten we af tot ze het wel kunnen tot dan toe blijft de theorie praktisch nutteloos en waardeloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik heb gezien dat er 11 delen zijn, da's een beetje te veel van het goede, ik heb de eerste minuten bekeken en ja het begint met de opmerking dat wij in onze denken moeten veranderen. Dus toch verantwoordelijkheid bij ons.

Je kan zelf in de Bijbel lezen bij wie de verantwoordelijkheid ligt.

Quote:
Het enige nadeel van de theorie die deze man ons wil wijs maken is dat het in de praktijk niet werkt.

Waarom denk je dat het niet werkt?

Quote:
Ik zou onze altijd geneesgelovers willen vragen hun kunde bij een instelling voor verstandelijk gehandicapten te vertonen. Waarom daar? Hen kan niet verweten worden te weinig geloof te hebben of verkeerd te denken want zwaar verstandelijk gehandicapten hebben zo'n laag IQ dat van denken en geloven op dit nivo totaal geen sprake is.

Bijvoorbeeld bij genezing van kinderen is het belangrijk wat de ouders geloven, dus ik ga ervan uit dat het bij gehandicapten ook zo is dat het geloof van ouders/verzorgers een rol speelt.

Ook bij de volgende tekst speelde het geloof van anderen een rol in de genezing.

Mar 2,4

En daar zij deze niet tot Hem konden brengen vanwege de schare, namen zij de dakbedekking weg boven de plaats, waar Hij was, en na het dak opengebroken te hebben, lieten zij de matras neder, waarop de verlamde lag.

Quote:
Het enige tegenargument dat ik op deze uitnodiging gehoord heb is dat de genezers nog niet zover zijn dat ze dit kunnen. Jammer, dan wachten we af tot ze het wel kunnen tot dan toe blijft de theorie praktisch nutteloos en waardeloos.

Geen mens kan iemand genezen. Het is door de kracht van God dat mensen genezen. Daarom genezen mensen dus ook en is het niet nutteloos/waardeloos.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Bijvoorbeeld bij genezing van kinderen is het belangrijk wat de ouders geloven, dus ik ga ervan uit dat het bij gehandicapten ook zo is dat het geloof van ouders/verzorgers een rol speelt.

da's een rotstreek. dus als je verstandelijk gehandicapt bent en je ouders/verzorgers geloven niet ('goed genoeg') kun je naar je genezing fluiten. nee lekker is dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kan het ook anders bekijken: als je ouders/verzorgers wél geloven, genees je!

En van wie is het een rotstreek? Wie heeft de mens in het begin verleid en wie liet(en) zich verleiden?

Het is alleen maar Gods wil dat mensen genezen, dus Hij wil het altijd alleen maar mogelijk maken dat mensen zullen genezen. En als andere mensen bidden voor genezing van een ander, zal die ander kunnen genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ja maar nu ben je opeens afhankelijk van je ouders of verzorgers. die kies je niet uit. en wie bepaalde ook al weer wie je ouders werden (waar jij geboren zou worden..)? GOD! dus hij bepaald blijkbaar wel degelijk wie er genezen wordt en wie niet...

Het trieste bij de bewering van Barbapapa is dat gesuggereerd wordt dat de ouders de veroorzakers zijn dat hun kind verstandelijk gehandicapt is en/of blijft.


Samengevoegd:

Quote:

Als het aan God had gelegen, waren de (voor)ouders van kinderen nooit in een zondeval terechtgekomen en waren alle ouders en hun kinderen altijd volkomen gezond geweest.

Dus aan God ligt het niet.

Mee eens, maar ook niet aan de ouders.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Graag 1 bewijs uit de praktijk waaruit blijkt dat een verstandelijk gehandicapte met IQ van 20 of lager is genezen.

Ik ga niks voor iemand bewijzen. Als iemand wil geloven, gelooft die persoon de bewijzen. Maar als iemand niet wil geloven, zullen die bewijzen nooit voldoende zijn om die persoon te overtuigen.

Ik weet trouwens ook niet welk IQ mensen hebben, dus daar kan ik ook weinig over zeggen. En 'IQ' is ook maar een menselijke uitkomst van een meting/onderzoek, wat voor God niet belangrijk is. God kan en wil iedereen genezen. Hij kan ook doden opwekken, dus voor Hem is geen probleem te groot.

Link naar bericht
Deel via andere websites

De ernst van de verstandelijke handicap kan aangegeven worden door het vergelijken met het leeftijdsgebonden ontwikkelingsniveau van een gezond kind. Bijvoorbeeld functioneren op het niveau van een vierjarige.

Het Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders-IV-TR (editie 2000) maakt onderscheid tussen milde, middelmatige, zware en zeer zware retardatie):

Diepe retardatie (diepe verstandelijke beperking) komt slechts voor in 1% van de gevallen en duidt op een IQ van minder dan 20. Mensen die hieraan lijden, hebben behoefte aan een structurerende omgeving, zintuigelijke stimulering en voortdurend toezicht. Slechts in uitzonderlijke gevallen is er (minimale) spraak.


Samengevoegd:

Quote:

[...]Kasplant.

Neen, heel slechte samenvatting.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik ga niks voor iemand bewijzen. Als iemand wil geloven, gelooft die persoon de bewijzen. Maar als iemand niet wil geloven, zullen die bewijzen nooit voldoende zijn om die persoon te overtuigen.

Er is geen enkel bewijs dat hier ooit iemand van genezen is, zelfs de "kan altijd genezen" gelovigen weten met geen enkel te komen. Dhr Ouweneel die ook deze richting op denkt maakt in zijn boek "genees de zieken" voor deze groep een uitzondering.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee, dan ken ik zelf niet zulke mensen of die daarvan zijn genezen. Ik ken wel voorbeelden van mensen die genezen zijn met een IQ > 20 .

Maar voor God is alles mogelijk en er staan voorbeelden in de Bijbel van mensen die er slecht aan toe waren en toch genazen.

Ik geloof dat iedereen kan genezen.

Gen. 2

7 Toen maakte God, de HEER, de mens. Hij vormde hem uit stof, uit aarde, en blies hem levensadem in de neus. Zo werd de mens een levend wezen.

Als God uit stof een mens kan maken, kan Hij ook uit een gebrekkig mens een zeer intelligent mens maken.

Mat 3,9b

want ik zeg u, dat God bij machte is uit deze stenen Abraham kinderen te verwekken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, dan ken ik zelf niet zulke mensen of die daarvan zijn genezen. Ik ken wel voorbeelden van mensen die genezen zijn met een IQ > 20 .

Tja tot die categorie hoort bijna iedereen. Bedoel je wellicht mensen met een IQ 20-35. Zo ja, graag meer informatie hierover dat zou geweldig zijn.


Samengevoegd:

Quote:

maar dan moeten je verzorgers wel geloven.

Tuurlijk, geef de volgende categorie maar weer de schuld. knipoog_dicht.gif

Nee aan de verzorgers van deze mensen alleen maar hulde, ik vind het al een wonder als je dit kan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@WonderfulStar:

Er moet niks, maar er zijn inderdaad voorwaarden in het leven.

Wil je eeuwig leven ontvangen, dan dien je Jezus aan te nemen.

Wil je genezen, dan dien je te geloven.

Wil je eten, dan dien je naar de winkel te gaan en eten te kopen en te werken voor geld. Ook moet je het eten klaar maken.

Wil je op een forum discussieren, dan moet je een computer kopen, een internetaansluiting hebben, de computer aan doen en toetsen indrukken.

Als je iets wil in het leven, moet je iets doen.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Tja tot die categorie hoort bijna iedereen. Bedoel je wellicht mensen met een IQ 20-35. Zo ja, graag meer informatie hierover dat zou geweldig zijn.

Ik weet dus weinig van deze categorien, maar ik weet van mensen die een zware vorm van autisme hadden en nu geen autisme meer hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik weet dus weinig van deze categorien, maar ik weet van mensen die een zware vorm van autisme hadden en nu geen autisme meer hebben.

Er zijn mensen met een verstandelijke beperking die ook autistisch zijn, maar inmiddels heeft men ontdekt dat het 1 los staat van het ander. Mensen met autisme zijn meestal niet verstandelijk gehandicapt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid