Spring naar bijdragen

Doe Derek eens ontmaskeren?


Aanbevolen berichten

Misschien kennen jullie 'm wel? Die kleine Schotse hobbitt, Derek Ogilvie genaamd, die vroeger baby's vanalles influisterde, en zich nu met geesten bezig houdt. puh2.gif

hier vind je allerlei afleveringen

Wat ik nu zo apart vind, is de details die hij meestal weet te noemen. Kan één van jullie, meer sceptisch ingestelden aan de hand van een uitzending mij eens een idee geven wat er aan bedrog mogelijk is? Want als het een gochelaar is, dan best een goeie...

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 58
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Als jij eens minder geenstijls praat...

Dat is Nederbrabo's dis.gif


Samengevoegd:

Quote:

Ik geloof dat alle deelnemers in Het Zesde Zintuig, Uri Geller, Babyfluisteraar enzovoort de boel bewust of onbewust bedonderen.. hoe; geen idee..

Het is wel mijn vooringenomenheid die dat ook zegt, maar als ik dat zie, dan heb ik ook zoiets van: geen flauw idee verbaasd.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik had wel gelezen dat hij niet door de wetenschappelijke test was gekomen..
maar ja, of dat wat zegt..

Het is tenminste iets, maar het verklaart voor mij die dingen tijdens de uitzendingen niet echt.

Quote:
Maar maakt het voor je geloof wat uit of het waar is of niet?

Nee niet echt. Het maakt me wél erg nieuwsgierig. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Babyfluisteraar Derek Ogilvie ontmaskerd door Randi

Door Jan Willem Nienhuys – 27 november 2007

RTL4 heeft al sinds eind augustus het Schots medium Derek Ogilvie op donderdagen in de aanbieding. Het programma heet ‘Baby’s wil is wet’. Eerder trad Ogilvie al op als ‘De Babyfluisteraar’. Hij biedt een variant op de gebruikelijke waarzeggerstruc van cold reading. De UK Skeptics hebben het oudere programma al helemaal geanalyseerd en ook The Skeptic Express heeft zich niet onbetuigd gelaten. Het format is tamelijk simpel: baby is ‘lastig’, voornamelijk door ouders met een evident probleem. James Randi onthult dat Ogilvie zich in mei door Randi heeft laten testen. Dat was waarschijnlijk op aandringen van een Britse tv-producent, zoals Dokter Lutser al meldde. Als Ogilvie met het miljoen van Randi was gaan strijken, hadden we dat vast wel gehoord.

Randi had beloofd dat de uitkomst geheim gehouden zou worden tot de Britse producent toestemming voor publicatie gaf, maar nu Ogilvie in Nederland optreedt, licht Randi een tipje van de sluier op. Details over hoe de test precies verliep geeft hij niet, behalve dat er één ouderpaar met baby bij betrokken was, en dat de test identificatie van objecten inhield, wellicht een object dat de baby in de hand hield, en dat telepathisch geraden moest worden door Ogilvie.

De toevalsverwachting voor de test was ‘1 van de 20 goed’, en Randi spreekt over ‘combinaties en permutaties’, wat suggereert dat Ogilvie telkens moest raden welk van twintig van tevoren en ook aan hem bekende objecten aan de beurt was om door baby vastgehouden te worden. Ogilvie scoorde precies 1 op 20, een resultaat dat evenals 0 goed een kans van 36,8% heeft bij een dergelijke test en dat inderdaad het gemiddelde aantal correct is bij zo’n test.

link

Oja, ik heb geen tv, ik ken eigenlijk die hele gast niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Van al die mediums en spirituele/paranormale programma's is derek iemand die ik toch stiekem moet geloven...heb nog niets kunnen vinden om tegen hem te zijn. Ja oke ik vind niet goed waar hij mee bezig is maar ik denk wel dat hij serieus contact heeft met geesten/demonen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een paar keer zo'n show gezien. Erg overtuigend vind ik zijn optreden niet. Hij trapt open deuren in (je bent hier met een reden!), verandert wat hij doorkrijgt aan de hand van hoe de personen reageren (het is een urn! nee? het is een vaas! ook niet? het is wat ronds!), "ziet" dingen die altijd wel érgens aan te relateren zijn (je lijdt onder spanningen) en is zo dwingend dat je desnoods wel wat verzint (ik weet dat ik gelijk heb!!!). Ik vind er niet echt wat aan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hmmm... Instinctief zit ik ook in die richting, en met die massareadings, ok, maar als hij op huisbezoek gaat, wat je ook in die serie ziet, dan komen er toch wel erg veel details hoor.

Onderschat ook niet hoe Derek de situatie naar eigen hand zet en hoe sterk dat werkt. Meubels verplaatsen, rondbanjeren, aan spullen zitten, schreeuwen, rare bewegingen maken, etc. Op het moment dat hij de reading doet, is hij de baas. De mensen bij wie hij is, zijn absoluut geneigd hem alle voordeel van de twijfel te geven. Het maakt niet uit wat hij zegt, hij of zijn cliënten bakken er wel wat van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Onderschat ook niet hoe Derek de situatie naar eigen hand zet en hoe sterk dat werkt. Meubels verplaatsen, rondbanjeren, aan spullen zitten, schreeuwen, rare bewegingen maken, etc. Op het moment dat hij de reading doet, is hij de baas. De mensen bij wie hij is, zijn absoluut geneigd hem alle voordeel van de twijfel te geven. Het maakt niet uit wat hij zegt, hij of zijn cliënten bakken er wel wat van.

Je hebt helemaal gelijk, maar: mensen moeten wel bij voorbaat in hem vertrouwen. Ik bedoel te zeggen dat hij toch enige ''speciale'' of beter gezegd afwijkende kwaliteiten beschikt waarmee hij dingen kan zien/horen/voelen, omdat ik niet denk dat hij uit het 'niets' zijn bekendheid kan hebben verworven.

Verder, ik ben rationeel genoeg om zijn optredens wetenschappelijk te benaderen en er verder geen waarde aan te hechten. Ik zou alleen willen benadrukken dat het niet zo metafysisch hoeft te zijn als mensen denken. Want er zijn mensen die blind/doof of slechthorend zijn, dus in dat opzicht zouden mensen ook een versterkte zintuiglijke waarneming kunnen hebben. Dit alles heeft in mijn ogen niets met paranormaal (of welke metafysische verbinding dan ook) te maken. Ik denk dat 80% van deze zelfbenoemde ''helder'' zienden, coldreading gebruiken, omdat hun ''metafysische'' waarneming waarschijnlijk slechts zeer beperkt is, of niet spectaculair genoeg(zeker als deze in de media verschijnen en de druk op spectakel groter wordt)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 7 months later...

Het is moeilijk te bewijzen of te controleren dat iemand contact heeft met "geesten" of dat hij telepatisch is.

Ik weet wel zeker dat er communicatie met boven is, dat bewijzen al de profeten uit de Bijbel al, maar ook de Heilige Geest.

Maar om te beweren dat Dhr Oglivie de mensen in de maling neemt, dat kan ik niet.

Hij heeft mij wel extra bewezen dat God bestaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bij dit soort shows, wordt 75 tot 95 procent van het matriaal er achteraf uitgeknipt, waardoor je een heel vertekend beeld kan krijgen van de eigenlijke show, als je thuis kijkt. in werkelijkheid, zijn 10 tot 20 procent van de gissingen in dat soort programmas ''hits'' dus zoon 90% 80% van de dingen die hij oorspronkelijk zegt in het programma kloppen niet, maar die worden er uitgeknipt, en totaal vergeten omdat de personen enthousiast worden, van de dingen die hij zecht, die wel kloppen..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Al deze personen, Showmanda, Drek Rochelvies, of hoe ze ook heten, verdienen flink geld aan hun 'werk'. Een ander neutraal woord kan ik niet vinden. Gaven? Roeping? Talent? Ik geloof zeker, dat er personen zijn, die deze dingen inderdaad kunnen. Maar zoals destijds al bij Jomanda, geloof ik ook hier, dat het niet om iemand gaat die aan de kant van God staat, maar aan de kant van Satan. God wil toch duidelijk, dat wij de doden met rust laten, en niet hun geesten opwekken? De enige die dat van mij mag is Whoopie Goldberg (Ghost, met Demi Moore en Patrick Swayze) widegrin.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

bewezen dat God bestaat door doden aan te roepen.

Dat moet je me toch eens uitleggen.

Kijk zoals we allemaal weten gaat de geest van gelovigen naar de Hemel, althans als dat Gods wil is natuurlijk.

Er zijn dan natuurlijk ook mensen wiens "geest" niet of nog niet naar de Hemel gaan.

Kijk deze man heeft het mij nooit in het echt bewezen, maar mocht hij instaat zijn echt met "geesten" te kunnen communiceren dan "praat" hij niet met dode mensen maar met de geest; of die geest nu in de Hemel is of niet dat weet ik niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Kijk zoals we allemaal weten gaat de geest van gelovigen naar de Hemel, althans als dat Gods wil is natuurlijk.

Er zijn dan natuurlijk ook mensen wiens "geest" niet of nog niet naar de Hemel gaan.

Kijk deze man heeft het mij nooit in het echt bewezen, maar mocht hij instaat zijn echt met "geesten" te kunnen communiceren dan "praat" hij niet met dode mensen maar met de geest; of die geest nu in de Hemel is of niet dat weet ik niet.

Ik denk niet dat de geest van een overleden niet-gelovigen ergens rond zweeft om eerlijk te zijn.. bovendien is het niet eens zeker of hij uberhabut met geesten praat.

James ''The Amazing'' Randi, goochelaar en scepticus, looft een beloning van 1.000.000 dollar uit, aan iemand die kan bewijzen ook echt met geesten te praten. Hij doet dit via een aantal wetenschappelijke tests. Derek heeft aan dat onderzoek megedaan, in 2007, maar de uitslag is niet vrijgegeven door onbekende afsprake.

wel merkte randi op dat het geld nog steeds op de bank staat...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid