Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 76
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het probleem met een verbod op wat voor drugs dan ook is dat er niet echt een bewijs is dat mensen daardoor minder gaan gebruiken. Het lijkt eerder dat het tegengestelde waar is zelfs. Zie bijvoorbeeld de VS waar ondanks het verbod gigantische drugsproblematiek bestaat. Misschien dat echt draconische maatregelen wel werken (bijv. levenslang voor een joint en de doodstraf voor een xtc-pil), maar ik denk dat mensen die daar voorstander van zijn de immer prettige combinatie van XTC en wiet zouden moeten proberen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Leuk dat je er trouwens weer bent MC. yes.gif

Maaruh, om op de drooglegging te reageren:

Dat kun je niet 1:1 zetten met drugsverbod zoals bijv. paddo's.

Dergelijke drugs missen de maatschappelijke acceptatie die alcohol heeft en kent niet het sociale gebruik wat alcohol kent.

Kortom, het is wel een andere situatie dan die van de drooglegging.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Leuk dat je er trouwens weer bent MC.
yes.gif

Fijn weer terug te zijn.

Quote:
Maaruh, om op de drooglegging te reageren:

Dat kun je niet 1:1 zetten met drugsverbod zoals bijv. paddo's.

ik doel meer op de huidige War on drugs, of betergezegt de vernederende nederlaag van de US of A in die oorlog, die mij duidelijk maakt dat een verbod niet werkt.

Quote:
Dergelijke drugs missen de maatschappelijke acceptatie die alcohol heeft en kent niet het sociale gebruik wat alcohol kent.

Het is minder zichtbaar, maar in bepaalde subculturen is wiet of xtc normaler dan drank. En een paar eeuwen terug was wiet volgens mij even geaccepteerd als alcohol en gebruikte men opium om baby's in slaap te krijgen.

Quote:
Kortom, het is wel een andere situatie dan die van de drooglegging.

uhm ja

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ik doel meer op de huidige War on drugs, of betergezegt de vernederende nederlaag van de US of A in die oorlog, die mij duidelijk maakt dat een verbod niet werkt.

Ik denk dat een verbod wel werkt in dat soort landen

Een verbod is nooit genoeg, maar in amerika kunnen ze bepaalde mensen met zon verbod wel aanklagen,

Het werkt dus wel als je het daarvoor bedoeld

Als amerika er van uit zou gaan dat met een verbod niemand meer drugs gebruikt dan is het te dom voor woorden

En nee dat werkt niet.

Al weet ik niet of ze dit daadwerkelijk ook aan nemen?

Volgens mij hebben ze gewoon te weinig geld noch zin om alles goed te regelen in het land en daarom verliezen zei de war on drugs zoals jij dat zegt.

Ik denk dat de oorlog tegen drugs nooit te winnen valt.

Er zit zoveel geld in, en geld geeft macht.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Het probleem met een verbod op wat voor drugs dan ook is dat er niet echt een bewijs is dat mensen daardoor minder gaan gebruiken. Het lijkt eerder dat het tegengestelde waar is zelfs. Zie bijvoorbeeld de VS waar ondanks het verbod gigantische drugsproblematiek bestaat. Misschien dat echt draconische maatregelen wel werken (bijv. levenslang voor een joint en de doodstraf voor een xtc-pil), maar ik denk dat mensen die daar voorstander van zijn de immer prettige combinatie van XTC en wiet zouden moeten proberen.

Klopt, kijk maar naar Eva, nadat de boom verboden was begonnen de vruchten er steeds lekkerder uit te zien, is precies zo met drugs verbieden. Laat ze hun pedagogie lekker voor hun kinderen bewaren en laat de drugsgebruiker mooi met rust, want ik rook er geen joint minder om. Laat ze de tabak verbieden, dat kost pas mensenlevens.


Samengevoegd:

Quote:

Ja, dat is wel waar ze het op neer laten komen.

Wat eerst je daginvulling (of je broodwinning) was, wordt veranderd in een argument om je de strop mee te geven :S

Nou, het zijn de ijskoude feiten. Kijk maar wat ze gedaan hebben met de kwekers, vergelijk het beleid van de jaren tachtig maar eens met nu. De mensen die zich toen keurig aan de wet hielden, zijn later wel criminelen van gemaakt. De wetgeving in Nederland is een grote grap, criminelen maken van eerlijke mensen en ze vervolgens breken. Omdat ze te schijterig zijn zich met echte criminelen te bemoeien.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Klopt, kijk maar naar Eva, nadat de boom verboden was begonnen de vruchten er steeds lekkerder uit te zien, is precies zo met drugs verbieden. Laat ze hun pedagogie lekker voor hun kinderen bewaren en laat de drugsgebruiker mooi met rust, want ik rook er geen joint minder om. Laat ze de tabak verbieden, dat kost pas mensenlevens.

Ik heb dit jaar weer planten in de tuin gehad. (Principekwestie, want ik vind het helemaal niet prettig om criminelen te sponsoren met mijn (bescheiden) wietgebruik,) maar zelfs met een flinke pot bijna gratis wiet op mij aanrecht voel ik niet de neiging om veel te blowen. Die had ik overigens wel toen het nog niet mocht. De verbodenvruchttheorie is iig waar voor moi

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Leuk dat je er trouwens weer bent MC.
yes.gif

Maaruh, om op de drooglegging te reageren:

Dat kun je niet 1:1 zetten met drugsverbod zoals bijv. paddo's.

Dergelijke drugs missen de maatschappelijke acceptatie die alcohol heeft en kent niet het sociale gebruik wat alcohol kent.

Kortom, het is wel een andere situatie dan die van de drooglegging.

Acceptatie begint bij het verbod!

De mensen hebben alcohol ook niet direct omarmt, wat nu gebeurt heeft mij teveel weg van een klopjacht op kleine ondernemers. Ze pakken ze allemaal aan, er blijft niet een over.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ik heb dit jaar weer planten in de tuin gehad. (Principekwestie, want ik vind het helemaal niet prettig om criminelen te sponsoren met mijn (bescheiden) wietgebruik,) maar zelfs met een flinke pot bijna gratis wiet op mij aanrecht voel ik niet de neiging om veel te blowen. Die had ik overigens wel toen het nog niet mocht. De verbodenvruchttheorie is iig waar voor moi

Voor mij ook. Heel vaak denk ik waarom zou ik nog blowen, want na een tijdje voel je er amper nog wat van, maar ik blijf maar doorgaan, en bovendien: een sigaret proef ik al helemaal niks meer van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Acceptatie begint bij het verbod!

De mensen hebben alcohol ook niet direct omarmt,

O nee?

men drinkt in dit gebied wat wij 'Nederland' noemen al duizenden jaren bier. Vroeger was het zelfs noodzaak alcohol te drinken aangezien water niet echt aan te raden was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jawel, maar dat is niet zonder slag of stoot gegaan.

Vertel?

Quote:

Doch moet je niet vergeten dat de tijden toen anders waren en de mensen nog niets hadden in te brengen
big-smile.gif

Ze hadden toen, in dit soort zaken, meer vrijheid dan nu hoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jawel, maar dat is niet zonder slag of stoot gegaan.

Vertel eens hoe je dat weet?. Aangezien men al zolang het schrift in deze regio bestaat (en men er over deze regio schrijft) al alcohol gedronken wordt, ben ik benieuwd waar jij die bewering op baseert.

Quote:
Doch moet je niet vergeten dat de tijden toen anders waren en de mensen nog niets hadden in te brengen
big-smile.gif

Ik vertel je dat men al duizenden jaren alcohol hier dronk en dat het ook doodnormaal was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bron: link

Vraag:

Wat is de geschiedenis van alcohol?

Antwoord:

Het oudste bierbrouwersrecept is gevonden op een 5000 jaar oude kleitafel uit Sumerië. En een Sumerische tekst van zo'n 1000 jaar later heeft het over bier én wijn. Op muurschilderingen uit het oude Egypte van zo'n 1500 jaar voor Christus zijn dronkemanstaferelen te vinden. Bij de oude Grieken was wijn heel populair. Zij kenden vele goden en één van hen was Bacchus, de god van de vruchtbaarheid. Ter ere van hem werden grote feesten gehouden, waarbij de Grieken aardig wat wijn dronken. Bacchus kreeg dan ook de bijnaam: "God van de dronkenschap". Ook in de bijbel werd al over alcohol geschreven: in een verhaal verandert Jezus water in wijn tijdens een bruiloftsfeest.

Toch dronken vroeger niet veel mensen alcohol, het was gewoon te duur en niet altijd te krijgen. Tot in de Middeleeuwen bleef dat zo. In die tijd maakten mensen wijn uit vruchten en bier uit gerst en honing. Het alcoholgehalte van die dranken was laag. In die tijd waren er ook nog geen koelkasten zodat de dranken snel bedierven. Daardoor was alcohol niet het hele jaar verkrijgbaar.

Via de Arabieren bereikten in de late Middeleeuwen de distilleertechniek ons land. De distillaten werden meer en meer als genotmiddel gebruikt. Ze bedierven niet en het alcoholgehalte was hoger. Maar alcohol bleef duur en dus onbereikbaar voor de gewone mens. Dat veranderde in de 17e eeuw. Toen werd ontdekt dat je ook uit koren en bieten sterke drank kon maken. Deze grondstoffen waren goedkoop en dus ging de prijs van alcohol omlaag. Hierdoor werd sterke drank ook bereikbaar voor de gewone man.

Meer mensen gingen dus alcohol drinken, maar de consumptie van alcohol bleef tot 1960 laag. Dat kwam doordat drinken een luxe was. Maar tussen 1960 en 1990 is een grote groep mensen steeds meer gaan verdienen. De prijzen van allerlei produkten ging dus ook omhoog, maar de prijs van alcohol bleef laag. Langzamerhand werd alcohol een gewoon consumptiemiddel. Meer en meer mensen maakten alcohol drinken tot een gewoonte. Ook werd het niet meer raar gevonden dat vrouwen alcohol dronken. In 1996 gebruikten personen van 15 jaar en ouder 797 glazen alcohol per persoon per jaar.

Zoals je ziet is het pas sinds de laatste eeuw normaal. Graag ook zelf je beweringen even onderbouwen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vertel je dat men al duizenden jaren alcohol hier dronk en dat het ook doodnormaal was.

Ik denk dat de consumptie van alcohol vrijwel niet te voorkomen was zelfs. Iedereen die wel eens, zeg, in wat primitievere omstandigheden heeft gezeten, in zeg, Irak weet dat vrijwel alle dranken met suiker vanzelf alcoholisch worden. Daar hoef je geheel geen moeite voor te doen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat de consumptie van alcohol vrijwel niet te voorkomen was zelfs. Iedereen die wel eens, zeg, in wat primitievere omstandigheden heeft gezeten, in zeg, Irak weet dat vrijwel alle dranken met suiker vanzelf alcoholisch worden. Daar hoef je geheel geen moeite voor te doen.

Ideaal!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat de consumptie van alcohol vrijwel niet te voorkomen was zelfs. Iedereen die wel eens, zeg, in wat primitievere omstandigheden heeft gezeten, in zeg, Irak weet dat vrijwel alle dranken met suiker vanzelf alcoholisch worden. Daar hoef je geheel geen moeite voor te doen.

Klopt. Het was ook nog eens een goede conserveringsmethode, voor mensen zonder vrieskist.

En in bijv. de middeleeuwen weet ik dat je daar (verdunde) drank dronk omdat als je gewoon water ging drinken je ziek kon worden.

In bepaalde niet-Europese samenlevingen waar ze geen alcohol hadden (mja, blijkbaar waren ze er wel. Terwijl in hele eenvoudige Afrikaanse stammen ze zelfs alcohol brouwen), liep de introductie ervan wel flink uit de hand. Kreeg je problematiek die wij met harddrugs enzo kennen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar sluimer ik vind jouw stuk vrij verrassend, ik had het idee dat europeanen altijd al zopen zeg maar....

Ja mensen praten elkaar snel maar wat na, het was een luxemiddel inderdaad.

Ze hebben de Indianen met alcohol uitgeroeid en als je het mij vraagt is het wel opvallend dat alcoholconsumptie zo laagdrempelig is. Wat duidelijk moge zijn is dat de regering liever heeft dat we zuipen dan blowen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kreeg je problematiek die wij met harddrugs enzo kennen.

Hum die problemen met alcohol bestaan hier ook nog steeds. Ik ben zelf een enigzins problematische drinker en kan je vertellen dat alcohol echt wel een harddrug is. Maar maak je geen zorgen, ik drink de laatste maanden nog maar weinig..... Eigenlijk is het de laatste jaren al een knipperlichtrelatie, maar dit is enkel ter illustratie....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hum die problemen met alcohol bestaan hier ook nog steeds. Ik ben zelf een enigzins problematische drinker en kan je vertellen dat alcohol echt wel een harddrug is. Maar maak je geen zorgen, ik drink de laatste maanden nog maar weinig.....

Het is absoluut een harddrug en ik hoop dat je in staat bent de fles de baas te worden en hem kapot te smijten, het is gevaarlijke rommel.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Het is absoluut een harddrug en ik hoop dat je in staat bent de fles de baas te worden en hem kapot te smijten, het is gevaarlijke rommel.

Ach op het moment dat het me hidert (en dat moment komt elke keer weer) dan gaat de alcohol weer de gootsteen is en blijf ik een paar maanden nuchter. Ik denk niet dat ik ooit een echte alcoholist zal worden.


Samengevoegd:

helaas lees ik nuchter verrassend dronken weg

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ach op het moment dat het me hidert (en dat moment komt elke keer weer) dan gaat de alcohol weer de gootsteen is en blijf ik een paar maanden nuchter. Ik denk niet dat ik ooit een echte alcoholist zal worden.


Samengevoegd:

helaas lees ik nuchter verrassend dronken weg

Ik snap wat je bedoelt, mensen willen graag drugs gebruiken, dat zit in de natuur, bij de een meer dan de ander. Als ik niet blow grijp ik ook uiteindelijk naar de fles, hoewel ik alcohol rotzooi vindt kan ik toch op zijn tijd ook als blower genieten van een koud belgisch biertje. Maar de tijden dat ik in staat was me dronken te drinken liggen achter me.

Ja paddo's zijn een prachtige drug volgens de liefhebbers, waarvan enkele mijn vrienden zijn. Het zijn mensen die goede functies bekleden en respectvol zijn in de omgang naar anderen. Ze zijn open minded en veroordelen niemand. Binnenkort zijn het criminelen als ze nog eens paddo's willen nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hum die problemen met alcohol bestaan hier ook nog steeds. Ik ben zelf een enigzins problematische drinker en kan je vertellen dat alcohol echt wel een harddrug is. Maar maak je geen zorgen, ik drink de laatste maanden nog maar weinig..... Eigenlijk is het de laatste jaren al een knipperlichtrelatie, maar dit is enkel ter illustratie....

Zo bedoel ik het ook niet helemaal.

Ik bedoel meer het verschil in manier van gebruik. Op het vlak van het 'sociale gebruik'.

Niet iedereen trekt in de ochtend de fles open om dronken te zijn. Veel mensen drinken s avonds een biertje. Weer andere zuipen te veel in het weekend en zijn brak op hun vrije dag erna.

Bepaalde mensen zijn alcoholisten en dan zit je op dat vlak in een andere positie. In principe staat het zelfs los van het verslavings aspect, maar meer hoe het gebruik het dagelijkse laat ontregelen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid