Spring naar bijdragen

Koninkrijk Gods


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 89
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

vertrouwen op god is wat anders dan weten

Hebreeën 11

11:1      Geloof viert de werkelijkheid van

wat wordt gehoopt,

is het bewijs van gebeurtenissen die

niet waarneembaar zijn.      

Hebreeën

11:2      Want daardoor

zijn de ouden tot getuigen geworden.      

11:3      In geloof verstaan wij

dat de werelden zijn gesticht door

het spreken van God,

zodat wat waarneembaar is

niet is ontstaan uit zichtbaarheden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geloven in god is inherent aan twijfelen aan zijn bestaan. Anders zou je weten dat god bestaat. Ik had een atheïstisch manifest geschreven en vroeg aan mijn broer of hij het wilde lezen voordat ik het zou gaan publiceren. Maar hij wilde het niet lezen omdat hij me eerst iets duidelijk wilde maken: hij vertelde mij dat ik niet overtuigd was van mijn atheïsme, en ik zei ''jawel, dat ben ik wel''. Maar vervolgens legde hij mij uit dat als ik zou weten dat ik de waarheid in pacht had, deze niet hoefde te verkondigen. Als ik weet dat bladeren van een boom groen zijn, heb ik niet de behoefte andere mensen die bladeren als paars zien te overtuigen dat zij het mis hebben. Pas als ik niet zeker ben van het groen zijn, zou ik een manifest kunnen publiceren waarom deze bladeren groen moeten zijn, en niet paars.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik weet dat God bestaat.

Zolang er nog mensen zijn die denken dat God niet bestaat en zolang mensen nog verloren gaan, zal ik ze vertellen dat God bestaat en dat ze gered moeten worden en dat God hen een goed leven wil geven.

Dan heeft niets met mijn eigen gelijk te maken, maar met mijn bewogenheid over de toekomst van andere mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Nee, anders zouden wij namelijk goddelijk zijn.

Kinderen van God zijn (bijna) goddelijk.

2 Petr 1,4

door deze zijn wij met kostbare en zeer grote beloften begiftigd, opdat gij daardoor deel zoudt hebben aan de goddelijke natuur, ontkomen aan het verderf, dat door de begeerte in de wereld heerst.

Kinderen van God op aarde zijn de heiligen die op aarde zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Geloven in god is inherent aan twijfelen aan zijn bestaan. Anders zou je weten dat god bestaat. Ik had een atheïstisch manifest geschreven en vroeg aan mijn broer of hij het wilde lezen voordat ik het zou gaan publiceren. Maar hij wilde het niet lezen omdat hij me eerst iets duidelijk wilde maken: hij vertelde mij dat ik niet overtuigd was van mijn atheïsme, en ik zei ''jawel, dat ben ik wel''. Maar vervolgens legde hij mij uit dat als ik zou weten dat ik de waarheid in pacht had, deze niet hoefde te verkondigen. Als ik weet dat bladeren van een boom groen zijn, heb ik niet de behoefte andere mensen die bladeren als paars zien te overtuigen dat zij het mis hebben. Pas als ik niet zeker ben van het groen zijn, zou ik een manifest kunnen publiceren waarom deze bladeren groen moeten zijn, en niet paars.

Nee hoor dat hoeft niet zo te zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je wordt pas een Gods kind als je het aardse bestaan verlaat. Dan haalt god je binnen in zijn wereld, en dan ben je een eeuwig goddelijke ziel. Althans zo denk ik erover. Jezus is voor mij de aardse bestaan, Jezus zou je kunnen zien als de menselijke god, Je kunt alleen op aarde in god geloven, door in Jezus te geloven. Pas na je dood zul je de ware goddelijke status bereiken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

1 Joh 3,1

Ziet, welk een liefde ons de Vader heeft gegeven, dat wij kinderen Gods genoemd worden, en wij zijn het (ook). Daarom kent de wereld ons niet, omdat zij Hem niet kent.

Ef 2,6

en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

1 Joh 3,1

Ziet, welk een liefde ons de Vader heeft gegeven, dat wij kinderen Gods genoemd worden, en wij zijn het (ook). Daarom kent de wereld ons niet, omdat zij Hem niet kent.

Ef 2,6

en heeft ons mede opgewekt en ons mede een plaats gegeven in de hemelse gewesten, in Christus Jezus

Ik ben niet zo bekend in bijbelse teksten. Ik geloof ook dat Jezus discipelen niet alles begrepen hebben. Ik hecht daarom ook geen waarde aan de evangeliën. Slechts alleen aan Jezus' woorden kan ik waarde hechten en niet aan de interpretatie van zijn discipelen.


Samengevoegd:

Quote:

Maar we gaan hier hopeloos off-topic. Terug naar het onderwerp.

Over de rijkdom kan ik het niet vinden met de materiële zin daarvan. Want het is geen keuze om arm te zijn, het is geen verdienste. Waarom zou een arm iemand dan makkelijker het koninkrijk binnenkomen? Ik denk dat als rijk hier materieel rijk betekent, dat het slechts slaat op het materiële bestaan op aarde. Want als een materieel rijk iemand ziek wordt, hecht hij vanzelf geen waarde meer aan zijn spullen. Ieder mens hecht uiteindelijk aan zijn materiële gezondheid. Dus dan zou het voor iedereen moeilijk zijn om in het koninkrijk te komen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Over de rijkdom kan ik het niet vinden met de materiële zin daarvan. Want het is geen keuze om arm te zijn, het is geen verdienste. Waarom zou een arm iemand dan makkelijker het koninkrijk binnenkomen?

De armen zijn juist arm omdat zij steeds door de rijken beroofd worden. Als je als schepsel geen respect kunt opbrengen voor al de andere schepselen, heb je in de hemel niks te zoeken. Eigenlijk heb je hier op aarde dan niet eens wat te zoeken, omdat het niet de bedoeling is om als schepsel macht over andere schepselen te hebben.

Ik vind het maar bittere ellende hier op de aarde. Eerst krijg ik geld van de staat en vervolgens eisen ze dat geld weer van mij op. Het geld blijft eigendom van de staat. Ik zal blij zijn als het leven hier voorbij is. Want als de mensen steeds zo vervelend tegen me doen, heb ik er geen zin in. Als dit echt is... hmmm... nou nee, dan hoeft het voor mij niet meer.

Je wordt dus niet alleen van je zonden verlost, maar ook van de onrechtvaardigen die nu even kort de macht in handen hebben en ons dag in dag uit blijven uitbuiten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid