Spring naar bijdragen

Christenen en Israel/jodenfetisj


Aanbevolen berichten

Quote:
...je wijkt van het onderwerp af het gaat over Christenen en Israel/jodenfisj

Admod note: Het is inderdaad de bedoeling dat we Back On Topic gaan.

@ P.Strootman: Je hebt een email ontvangen over je houding in dit topic ten opzichte van het weigeren van onderbouwing geven. De consequentie van je gedrag kun je daarin terug lezen.

Voordat je verder post, zul je eerst je onderbouwing moeten geven over de "feitelijke" informatie die je denkt te geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 82
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

[...]

Hallo lees jij de Bijbel wel eens? Ooit gelezen dat het Volk van God weer terug zal keren naar het beloofde land na een lange tijd eruit te zijn verdreven en dat het nu nog is gebeurt ook? De Bijbel zegt ook dat velen het Volk van God zullen proberen te dwarsbomen (lees de Arabieren). 1 + 1 = 2?

Rechtvaardigt dat het geweld dat Lehi en Irgun gebruikten tegen de Arabieren? Voor de stichting van deze Zionistische entiteit waren relaties tussen de Joden die er al woonden en Arabieren prima. De pogroms van 1920 en 1929 zijn vooral reacties op het zionisme.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zeg het maar als ik het mis heb, maar ik heb altijd begrepen dat de Joden eerst vanaf ongeveer 1880 land eerlijk kochten in Israel en dat op een gegeven moment de Arabieren het minder prettig begonnen te vinden dat de Joden invloedrijker werden, waarna de Arabieren het de Joden moeilijk begonnen te maken, wat reactie op reactie deed veroorzaken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Soekot en de VN

Kort voor Soekot. Verschillende leden van de Algemene Vergadering van de VN trekken het bestaansrecht van de Staat Israel in twijfel. De Israelische afgevaardigde neemt het woord:

"Geachte afgevaardigden, voor ik mijn betoog begin, zou ik u de volgende anekdote willen meegeven. Overmorgen begint Soekot, waarbij wij onze tocht door de woestijn herdenken. Het verhaal van Mosjee in de woestijn, die na een slag met zijn staf water uit een rots kreeg, is welbekend. Minder bekend is echter dat Mosje behalve dat hij van het water dronk, hij zich ook waste. Hij trok dus zijn kleren uit en liep naar de zijkant van de rots. MAAR toen hij terugkwam, waren zijn kleren verdwenen...

en nu heb ik ernstige redenen om te vermoeden dat het de PALESTIJNEN waren die zijn kleren gestolen hebben!!"

Verschillende Arabische afgevaardigden springen op: "Leugenaar!! Je weet net zo goed als wij dat er toen nog helemaal geen Palestijnen bestonden, laat staan dat ze in Israel waren!"

"Precies. En daarmee zou ik graag mijn eigenlijke betoog willen beginnen!"

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Even los van allerlei ideologische standpunten, geloof, etc.: het kost geen enkele moeite om een punt te vinden vanaf wanneer partij A, B of C "het fout ging doen". Als je het graag met een partij in dit conflict eens wil zijn, dan lukt je dat, en dat zal je daar de argumenten voor vinden.

Ik ben het alleen met God eens en probeer steeds meer zijn wil hierin te leren kennen, maar over het algemeen houd ik mij bewust niet zoveel met de situatie daar bezig, maar houd ik mij meer met de situatie in Nederland bezig. Maar ik ben wel benieuwd wat anderen er over weten/schrijven.

Quote:
De pijnlijke werkelijkheid is dat het conflict er is, dat je nauwelijks iemand kan vinden die er bij betrokken is met schone handen, en dat het voorlopig niet opgelost gaat worden.

Dat denk ik ook. Ik geloof dat er vrede kan zijn als alle partijen Jezus Christus als Heer gaan aannemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Soekot en de VN

Kort voor Soekot. Verschillende leden van de Algemene Vergadering van de VN trekken het bestaansrecht van de Staat Israel in twijfel. De Israelische afgevaardigde neemt het woord:

"Geachte afgevaardigden, voor ik mijn betoog begin, zou ik u de volgende anekdote willen meegeven. Overmorgen begint Soekot, waarbij wij onze tocht door de woestijn herdenken. Het verhaal van Mosjee in de woestijn, die na een slag met zijn staf water uit een rots kreeg, is welbekend. Minder bekend is echter dat Mosje behalve dat hij van het water dronk, hij zich ook waste. Hij trok dus zijn kleren uit en liep naar de zijkant van de rots. MAAR toen hij terugkwam, waren zijn kleren verdwenen...

en nu heb ik ernstige redenen om te vermoeden dat het de PALESTIJNEN waren die zijn kleren gestolen hebben!!"

Verschillende Arabische afgevaardigden springen op: "Leugenaar!! Je weet net zo goed als wij dat er toen nog helemaal geen Palestijnen bestonden, laat staan dat ze in Israel waren!"

"Precies. En daarmee zou ik graag mijn eigenlijke betoog willen beginnen!"

De Israelische afgevaardigde heeft waarschijnlijk een verkeerde geschiedenis les gehad.

Kanaän is het gebied ten westen van de Jordaan. Het is vanaf ca. 3000 v.C. bewoond door de Kanaänieten. Rond 1200 v.C. drongen Israëlieten Kanaän binnen en de Filistijnen vestigden zich in de kuststreek. Onder koning David [de profeet Daawoed (vrede zij met hem )] (ca. 1007 v.C. - 968 v.C.) versloegen de verenigde 12 stammen van Israël de Filistijnen en ontstond het koninkrijk Israël. In 926 v.C. viel dit rijk uiteen in het Rijk Israël, of Tienstammenrijk, dat in 722 v.C. door de Assyriërs werd veroverd, en het Rijk Juda (925 v.C. - 587 v.C., met Jeruzalem als hoofdstad), of Tweestammenrijk, dat het centrum werd van de joodse cultuur en religie. In 587 v.C. werd Juda door de Babyloniërs veroverd en de bevolking weggevoerd in de zogenaamde Babylonische Ballingschap, het begin van de diaspora (verspreiding van de joden over de hele wereld). Na overheersing door de Perzen en Macedoniërs kwam Kanaän onder Romeins bestuur (63 v.C. - 395 n.C.). In 66 n.C. – 70 n.C. kwamen de joden in opstand tegen de Romeinen, die in het jaar 70 n.C. als straf Jeruzalem verwoestten waarna er een nieuwe diaspora volgde. De Romeinse keizer Hadrianus (117 n.C. – 138 n.C.) voerde officieel de naam Palestina in. De Filistijnen is een zeevolk dat eind 13de eeuw v.C. Filistea in bezit nam, de kuststrook tussen Jaffa en Gaza in Palestina. Palestina is naar dit volk genoemd.

Het volk van Kanaän (de Kanaänieten), die van het Arabische Schiereiland naar Palestina trokken om daar te wonen, vormden zo'n 4500 jaar geleden de originele inwoners. Zij noemden dit gebied “het Land van Kanaän†en werden samen met enkele andere stammen de voorouders van de huidige Palestijnen.

Palestina is door de hele geschiedenis heen bestuurd door verschillende volkeren en leiders. De joden [die oorspronkelijk uit Egypte komen; samen met de profeet Moesa (Mozes) (vrede zij met hem) zijn ze door Allah de Verhevene uit het land van de farao bevrijd], die slechts enkele delen van Palestina bestuurden, bleven aan de macht voor een periode niet langer dan vier eeuwen (1000 – 580 v.C.). Na 580 v.C. werden zij bedwongen en vernietigd door zowel de Assyriërs, de Farao's en de Romeinen. De joodse relatie met Palestina is nu zo'n 1800 jaar zo goed als niets; namelijk vanaf 135 n.C., door de tweede diaspora (verspreiding van de joden over de hele wereld), tot aan de 20 ste eeuw. Tijdens deze lange periode faalden de joden om enige invloed te hebben of aanwezigheid op elk gebied, hetzij politiek als cultureel. Zelfs joodse leerstellingen verboden zijn volgelingen om naar Palestina terug te keren. De Islamitische wetgeving bewees dat het de langste en meest effectieve vorm van alle systemen was, die er aanwezig zijn geweest. Het begon in 636 n.C. en duurde voort tot 1917 n.C., met uitzondering van de perioden van de Kruistochten die zo'n 90 jaar duurden toen de christenen weer werden verdreven.

Het is noemenswaardig dat volgens recentelijk onderzoek van hedendaagse joodse onderzoekers, meer dan 80% van de huidige joden in Palestina totaal geen historische banden heeft met dit Heilige Land en ze hebben zelfs geen banden met de “Kinderen van Israël†zelf. Deze mensen behoren in feite tot sommige stammen die zich in het noorden van de Kaukasus gevestigd hadden. Daarom zou hun ‘beloofde land' eigenlijk Zuid Rusland moeten zijn. Het zal interessant zijn om de reactie te zien als zij het zuiden van Rusland zouden uitroepen als hun onvervreemdbare recht en beloofde land!

Hoe vreemd is het redeneren van sommige mensen die beweren dat ze nauw verwant zijn met Palestina en dat het hen toebehoort, terwijl hun voorouders weigerden naar Palestina te gaan toen de profeet Mozes (vrede zij met hem) hen beval om hem te vergezellen bij het terugkeren naar het Heilige Land. De meeste van hen weigerden Babylon (gebied in het hedendaagse Irak) te verlaten om terug te keren naar Palestina. De Babylonische Ballingschap was het gedwongen verblijf in Babylonië, vanaf de verovering van Jeruzalem door de Babyloniërs in 587 v.C. tot ca. 538 v.C. Vele joden keerden na de beëindiging van de ballingschap niet terug naar Kanaän. De joden die Palestina nu bezetten, vertegenwoordigen nog geen 40% van de joden over de gehele wereld.

Bron

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wat ik nooit heb begrepen is de sympathie die christenen voelen voor deze schurkenstaat.

Kijk, als je iemand wijs kunt maken dat je de oogappel van God bent, dit terwijl je zelfs tegen God bent en zijn profeten beledigt en vermoord, dan kun je ook hen ook wijs maken dat je recht hebt om mensen etnisch te zuiveren en hun huizen te gaan bezitten. Joden zijn volgens de christenen de kinderen/volk van God en voelen zich hierdoor verantwoordelijk om hen te helpen. Anders gaat de woede en boosheid van God op hun rusten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Kijk, als je iemand wijs kunt maken dat je de oogappel van God bent, dit terwijl je zelfs tegen God bent en zijn profeten beledigt en vermoord, dan kun je ook hen ook wijs maken dat je recht hebt om mensen etnisch te zuiveren en hun huizen te gaan bezitten. Joden zijn volgens de christenen de kinderen/volk van God en voelen zich hierdoor verantwoordelijk om hen te helpen. Anders gaat de woede en boosheid van God op hun rusten.

Ja, en nu is nog de vloek op de Arabieren / moslims / Palestijnen omdat ze Israel niet zegenen.

Jes. 14

28 In het sterfjaar van koning Achaz kwam deze Godsspraak: 29 Verheug u niet, gij gans Filistea, omdat de roede die u sloeg, verbroken is, want uit de wortel der slang zal een adder voortkomen en haar vrucht zal een vliegende draak zijn. 30 Dan weiden de eerstgeborenen der geringen en de armen legeren zich veilig, maar uw wortel doe Ik van honger sterven en uw overblijfsel zal hij doden. 31 Jammer, gij poort; schreeuw, gij stad; sidder, gij gans Filistea! Want uit het noorden komt rook en in de gelederen blijft niemand achter.

32 Wat zal men dan de gezanten des volks antwoorden? Dat de HERE Sion gegrondvest heeft en dat daarin de ellendigen van zijn volk zullen schuilen.

Palestijnen, moslims en Arabieren zullen gezegend zijn als ze Israel zegenen en Jezus Christus aannemen als Heer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

@dialoogzoeker: heb je een bronvermelding bij je tekst? Anders haal ik hem weg...

Welke tekst?


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Ja, en nu is nog de vloek op de Arabieren / moslims / Palestijnen omdat ze Israel niet zegenen.

Jes. 14

28 In het sterfjaar van koning Achaz kwam deze Godsspraak: 29 Verheug u niet, gij gans Filistea, omdat de roede die u sloeg, verbroken is, want uit de wortel der slang zal een adder voortkomen en haar vrucht zal een vliegende draak zijn. 30 Dan weiden de eerstgeborenen der geringen en de armen legeren zich veilig, maar uw wortel doe Ik van honger sterven en uw overblijfsel zal hij doden. 31 Jammer, gij poort; schreeuw, gij stad; sidder, gij gans Filistea! Want uit het noorden komt rook en in de gelederen blijft niemand achter.

32 Wat zal men dan de gezanten des volks antwoorden? Dat de HERE Sion gegrondvest heeft en dat daarin de ellendigen van zijn volk zullen schuilen.

Palestijnen, moslims en Arabieren zullen gezegend zijn als ze Israel zegenen en Jezus Christus aannemen als Heer.

Als dat zo was, had uw 'heer' Jezus hen gezegend. Maar dat heeft hij niet gedaan.

Matteüs 23:37 Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt en stenigt wie naar haar toe zijn gestuurd! Hoe vaak heb ik je kinderen niet bijeen willen brengen zoals een hen haar kuikens verzamelt onder haar vleugels, maar jullie hebben het niet gewild. 38 Jullie stad wordt eenzaam aan haar lot overgelaten. 39 Ik verzeker jullie: vanaf nu zullen jullie mij niet meer zien, tot de tijd dat je zult zeggen: Gezegend hij die komt in de naam van de Heer

Erkennen de joden nu Jezus als iemand die in de naam van God kwam? Dat dacht ik niet, maar Moslims wel.

2:84. Zeg: "Wij geloven in Allah en in hetgeen ons werd geopenbaard en hetgeen werd geopenbaard aan Abraham, Ismaël, Izaäk, Jacob, en de stammen en hetgeen aan Mozes en Jezus en de profeten door hun Heer werd gegeven. Wij maken geen onderscheid tussen wie dan ook van hen. Aan Hem alleen onderwerpen wij ons.

4:171. O, mensen van het Boek, overdrijft in uw godsdienst niet en zegt van Allah niets dan de waarheid. Voorwaar, de Messias, Jezus, zoon van Maria was slechts een boodschapper van Allah en Zijn woord tot Maria gegeven als barmhartigheid van Hem. Gelooft dus in Allah en Zijn boodschappers en zegt niet: "Drie (in één)." Houdt op, dat is beter voor u. Voorwaar, Allah is de enige God. Het is verre van Zijn heiligheid, dat Hij een zoon zou hebben. Aan Hem behoort wat in de hemelen en op aarde is en Allah is als Bewaarder afdoende. 172. Voorzeker, de Messias zal het nooit versmaden, een dienaar van Allah te zijn, noch zullen de nabijzijnde engelen dit doen en wie het versmaadt Hem te aanbidden, en hoogmoedig is, Hij zal hen toch allen tot Zich roepen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

yes.gif

Misschien kan de TS uitleggen waarom vrijwel alle "moslim" staten uitblinken in incompetente bestuurders.

Misschien kun jij uitlegen waarom christenen die volgens Jezus vredestichters horen te zijn, een staat steunen die anderen terroriseert. Dit volgens de israelische soldaten die daar hebben gediend:

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Misschien kun jij uitlegen waarom christenen die volgens Jezus vredestichters horen te zijn, een staat steunen die anderen terroriseert.

Omdat dat ethisch en politiek gezien de beste keuze is.


Samengevoegd:

Oh, en ik neem aan dat je met die staat niet doelde op Israel, want dan maak je je nog belachelijker dan je normaliter doet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Misschien kun jij uitlegen waarom christenen die volgens Jezus vredestichters horen te zijn, een staat steunen die anderen terroriseert. Dit volgens de israelische soldaten die daar hebben gediend:

Misschien dat ik niet zo zeer de staat steun, maar eerder het Joodse volk. Ook steun ik elke christelijke Arabier en 'palestijn' en elke andere christelijke inwoner van het Midden-Oosten. Maar (ook) elke (andere) 'palestijn', Arabier, inwoner van het Midden-Oosten en moslim, bid ik vrede toe flower.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]Als dat zo was, had uw 'heer' Jezus hen gezegend. Maar dat heeft hij niet gedaan.

Matteüs 23:37
Jeruzalem, Jeruzalem, dat de profeten doodt en stenigt wie naar haar toe zijn gestuurd! Hoe vaak heb ik je kinderen niet bijeen willen brengen zoals een hen haar kuikens verzamelt onder haar vleugels, maar jullie hebben het niet gewild. 38 Jullie stad wordt eenzaam aan haar lot overgelaten. 39 Ik verzeker jullie: vanaf nu zullen jullie mij niet meer zien, tot de tijd dat je zult zeggen: Gezegend hij die komt in de naam van de Heer

Hij is niet mijn 'heer', maar mijn 'Heer'.

Jezus wilde ze wel zegenen en ze als een hen haar kuikens verzamelen onder de vleugels, maar ze wilden het niet. Net zoals Hij moslims wil zegenen, maar velen het tot nu toe nog niet toelieten dat ze door Hem werden gezegend.


Samengevoegd:

Quote:

Erkennen de joden nu Jezus als iemand die in de naam van God kwam? Dat dacht ik niet, maar Moslims wel.

Pas als moslims Hem erkennen als Heer, gaan ze niet verloren als gevolg van de komende toorn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Omdat dat ethisch en politiek gezien de beste keuze is.

Een korte termijn visie. Als de situatie straks uit de hand loopt, zul je bereid moeten zijn om voor Israel te sterven. De pijn die de palestijnen en vernederingen die de palestijnen doormaken is ECHT. En het zal niet eeuwig doorgaan. Joodse schrijver Rodinson zegt in zijn boek "Israel and the Arabs" het volgende:

"BUT FOR ONE THING, THEY (the Israelis) CANNOT BE SAID TO HAVE A HISTORIC RIGHT TO A PIECE OF TERRITORY BECAUSE SOME OF THEIR ANCESTORS SUPPOSEDLY INHABITED IT TWO THOUSAND YEARS AGO. FOR ANOTHER, THEY OUGHT TO RECOGNIZE THAT THEY HAVE DONE A CONSIDERABLE WRONG TO ANOTHER PEOPLE, IN DEPRIVING THEM OF RIGHTS AT LEAST AS GREAT AS THEIR OWN. THE BITTERNESS FELT BY THE PEOPLE TO WHOM THIS WRONG WAS DONE STILL PERSISTS, AND AS LONG AS IT DOES, THE RIGHTS OF THE ISRAELIS WILL REMAIN PURELY HYPOTHETICAL - THEY CAN ONLY HOPE THAT THE ARABS WILL ONE DAY RECOGNIZE AND ACCEPT THEM. ONLY THEN WILL THEIR RIGHTS BECOME REAL."

Meer hierover: Link

Quote:
Oh, en ik neem aan dat je met die staat niet doelde op Israel, want dan maak je je nog belachelijker dan je normaliter doet.

Dat je de realiteit niet wilt zien, vind ik nog belachelijker.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Een korte termijn visie.

Niet echt.

Quote:

Als de situatie straks uit de hand loopt, zul je bereid moeten zijn om voor Israel te sterven.

Ten eerste is dat nog maar sterk de vraag en daarnaast vind ik dat niet bijster relevant. Ik verwacht in de toekomst sowieso een nieuw Wenen en als ik door mijn leven te geven een uitroeing van het Joodse volk in Israel kan voorkomen hoop ik dat ook te kunnen doen.

Daarnaast is Israel onze meest loyale en trouwe bondgenoot in een regio die ons per definitie slecht gezind is, zeker nu methet democratiseringsproces dat aldaar in werking is gezet, maatschappelijk gezien niet bepaald stabiel is, een Islam die radicaliseert en oliebronnen die langzaam opraken.

Quote:

De pijn die de palestijnen en vernederingen die de palestijnen doormaken is ECHT.

Zijn echt, bedoel jesmile.gif. Dat klopt, en die zijn voor een groot deel aan henzelf en hun Arabische 'bondgenoten' te danken. En hun lijden laat mij eigenlijk vrij koud, honderd dode palestijnen voor een enkele levende Israeli is een evenwicht waar ik mee kan leven. Er is een uitspraak van Golda Meir dat er pas vrede in Israel kan komen wanneer de palestijnen meer van hun kinderen houden dan dat ze Joden haten. Dat is een uitspraak die waar is.

Klagen over gemene en duivelse Joden die burgers doden is vreselijk amusant hoor, maar wanneer terrorisaten zich tussen de burgers verschuilen om vandaar uit Joodse burgers te doden heeft Israel weinig mogelijkheden dan terugslaan.

Quote:

En het zal niet eeuwig doorgaan.

Ongetwijfeld niet.

Quote:

Joodse schrijver Rodinson zegt in zijn boek "Israel and the Arabs" het volgende:

Waarom is zijn etnische achtergrond relevant? Gezien de zelfhaat die onder linkse intellectuele Joden lijkt te bestaan is dit geenzins een gegeven dat meer gewicht verleent aan zijn opmerkingen.

Quote:

"BUT FOR ONE THING, THEY (the Israelis) CANNOT BE SAID TO HAVE A HISTORIC RIGHT TO A PIECE OF TERRITORY BECAUSE SOME OF THEIR ANCESTORS SUPPOSEDLY INHABITED IT TWO THOUSAND YEARS AGO.

Niet slechts daarom, hoewel de claim de laatste onafhankelijke staat in dat gebied te hebben zeker wel papieren heeft. Een andere reden is de aanwezigheid door de eeuwen heen van een Joodse gemeenschap daar en de claim die Joden wereldwijd altijd op dat stukje land hebben gelegd. Wer een andere reden is dat de Joden de enigen zijn die daar een bloeiende staat hebben kunnen opbouwen. De eerste ook waren die dat poogden te doen op een serieuze manier. De enigen in dat gebied ook zonder een thuisland, de Palestijnen als zodanig bestonden nog niet eens.

Quote:

FOR ANOTHER, THEY OUGHT TO RECOGNIZE THAT THEY HAVE DONE A CONSIDERABLE WRONG TO ANOTHER PEOPLE, IN DEPRIVING THEM OF RIGHTS AT LEAST AS GREAT AS THEIR OWN.

Dat zijn en waren ze niet. Het waren voornamelijk achterlijke boeren die zichzelf ook niet als een zelfstandig volk zagen, itt. de Joden, en ook belabberd georganiseerd waren en wiens claims lang niet zo sterk waren en eigenlijk pas opkwamen als reactie op Joodse claims.

Quote:

THE BITTERNESS FELT BY THE PEOPLE TO WHOM THIS WRONG WAS DONE STILL PERSISTS, AND AS LONG AS IT DOES, THE RIGHTS OF THE ISRAELIS WILL REMAIN PURELY HYPOTHETICAL -
THEY CAN ONLY HOPE THAT THE ARABS WILL ONE DAY RECOGNIZE AND ACCEPT THEM. ONLY THEN WILL THEIR RIGHTS BECOME REAL.
"

rofl.gif

Het is de staat Israel geweest die de Joden voor het eerst echte rechten gaf, rechten die niet alleen theoretisch waren, maar ook in de praktijk golden.

Dat hebben de Arabieren tot op de dag van vandaag nog niet gedaan, waarom zou het verdwijnen of minimaliseren van de staat Israel dat wel bereiken?

Quote:

Meer hierover:
[...]Dat je de realiteit niet wilt zien, vind ik nog belachelijker.

Wat jij vind moet je bij de Politie, afdeling gevonden voorwerpen brengen. Ik heb mij meer dan genoeg in de stof verdiept om een realistische kijk op zaken te hebben. Verwijt mij cynisme, wreedheid, anti-moslimdenkbeelden en meer van die onzin, maar alsjeblieft, verwijt mij niet dat ik de realiteit niet zie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dialoog_zoeker: Wanneer je een engelse tekst post, zul je ook de vertaling aan moeten halen... Verder staat dit topic in Geloof algemeen, je teksten uit de koran kun je kwijt op het subforum "wereldreligies".

Verder denk ik dat het niet de bedoeling is dat we nu christenen tegen moslims gaan krijgen. Probeer in te gaan op de vraag waarom Israel belangrijk is voor christenen, maar ga niet richting modder gooien wat betreft christenen versus moslims.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ten eerste is dat nog maar sterk de vraag en daarnaast vind ik dat niet bijster relevant. Ik verwacht in de toekomst sowieso een nieuw Wenen en als ik door mijn leven te geven een uitroeing van het Joodse volk in Israel kan voorkomen hoop ik dat ook te kunnen doen.

Daarnaast is Israel onze meest loyale en trouwe bondgenoot in een regio die ons per definitie slecht gezind is, zeker nu methet democratiseringsproces dat aldaar in werking is gezet, maatschappelijk gezien niet bepaald stabiel is, een Islam die radicaliseert en oliebronnen die langzaam opraken.

Je weet dat vredesbesprekingen en democratiseringsprocessen allemaal fabeltjes zijn. Er zijn inderdaad Arabieren die daarin trappen, maar er komt wel een tijd dat ze wakker worden in Egypte, Syrië, Jordanië, Saoedi-Arabië....... En dat ze ook net als hun vijanden kernbommen en andere wapens gaan ontwikkelen. En als de technologische vooruitgang in evenwicht komt, hebben zowel in Israël als in het westen problemen, die zij zelf hebben gekweekt. De problemen worden nog erger als je beseft dat de westerse samenleving aan het verouderen is en dat de geboorte cijfers sterk aan het teruglopen is. Dit omdat men steeds minder kinderen krijgt en door toename van mensen met dezelfde geslachten die met elkaar relatie aangaan (alleen in Amerika 26 miljoen homoseksuelen). Waarom wachten totdat dingen uit de hand lopen? Waarom streven de christenen nu niet een rechtvaardige oplossing en Israël niet dwingen om de VN resoluties te uit te voeren.

Quote:
Waarom is zijn etnische achtergrond relevant? Gezien de zelfhaat die onder linkse intellectuele Joden lijkt te bestaan is dit geenzins een gegeven dat meer gewicht verleent aan zijn opmerkingen.

Mmmm de bekende tactiek om joodse critici de mond te snoeren. Als een Israëliër iets over gruwelijkheden die door joden worden begaan belicht, haat hij zichzelf. Hoe noemen ze ook weer: 'een zichzelf hatende jood'.

Quote:
Niet slechts daarom, hoewel de claim de laatste onafhankelijke staat in dat gebied te hebben zeker wel papieren heeft. Een andere reden is de aanwezigheid door de eeuwen heen van een Joodse gemeenschap daar en de claim die Joden wereldwijd altijd op dat stukje land hebben gelegd. Wer een andere reden is dat de Joden de enigen zijn die daar een bloeiende staat hebben kunnen opbouwen. De eerste ook waren die dat poogden te doen op een serieuze manier. De enigen in dat gebied ook zonder een thuisland, de Palestijnen als zodanig bestonden nog niet eens.

Dus Nederlanders kunnen dus aanspraak op Indonesië omdat hun voorouderen 300 jaar daar voor het zeggen hadden.

Quote:
Dat zijn en waren ze niet. Het waren voornamelijk achterlijke boeren die zichzelf ook niet als een zelfstandig volk zagen, itt. de Joden, en ook belabberd georganiseerd waren en wiens claims lang niet zo sterk waren en eigenlijk pas opkwamen als reactie op Joodse claims.

Ben jij zo kortzichtig of ligt het aan mij. Het feit dat je iemand een achterlijke boer vindt, geeft jou niet het recht om zijn land af te pikken. Als wij met dat soort argumenten landen van anderen afpikken, krijgen enorme problemen in de wereld.

Quote:
Het is de staat Israel geweest die de Joden voor het eerst echte rechten gaf, rechten die niet alleen theoretisch waren, maar ook in de praktijk golden.

Dat hebben de Arabieren tot op de dag van vandaag nog niet gedaan, waarom zou het verdwijnen of minimaliseren van de staat Israel dat wel bereiken?

Hadden ze die rechten niet in Europa en Rusland waar ze honderden jaren hebben gewoond? Ze zouden ernaar moeten streven om hun rechten op te komen in de landen waar ze honderden jaren hebben gewoond.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid