Spring naar bijdragen

Het Marokkanenprobleem


Aanbevolen berichten

Volgens mij hebben we daar al in een ander topic overgeboomd. En hoewel ik de drijvende kracht achter de flikkerisering van Credible ben wil ik in dit stadium niet te veel topics vervuilen, hoewel ik er wel over zit te denken om een topic islamellende = seksuele frustratie. Zie de freudiaanse mogelijkheden van bijv de aanslagen op het WTC. Het zijn tenslotte twee phallussymbolen naast elkaar. widegrin.gif

En ik betwijfel hoe fijn het was voor ho's in turkije. maar je zou gelijk kunnen hebben. De situatie in de islamitisch wereld is nu iig gemiddeld ondermaats.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 102
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Het marokkanenprobleem bestaat niet. Het zijn juist de Nederlanders die te laks hebben opgetreden. Nu zelfs Marokkanen zelf toegeven dat hun landgenoten een pak slaag nodig hebben lijkt me het wel heel erg duidelijk worden.

Bekeren tot Christus zou mischien wel de oplossing kunnen zijn. yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Bekeren tot Christus zou mischien wel de oplossing kunnen zijn.
yes.gif

Gewoon alles omdraaien van de geloven. Iedere Christen bekeren tot de Islam en alle Marokkanen bekeren tot het Christendom. rofl.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Hum laat ik maar gelijk over moslims beginnen. Het hoogtepunt van de islam bevind zich in Iran en met name in KSA. En wat brengt dat hoogtepunt ons? afgehakte handjes, doodstraf om de meest debiele redenen, legale kinderverkrachting, vrouwenonderdrukking, slavernij.....

Gek heh dat ik die zieke ideologie een beetje verbind met onze kutmarrokaantjes... Een neonazi heeft ook zelden Mein Kampf gelezen, maar kan toch verrassend goed uit de voeten met het bijbehorende gedachtegoed.

En gek heh dat ik na 15 jaar gezeik op straat met onze straatprinsjes eindelijk zo iets heb als: "het zijn minderwaardige klootzakken" Een kwestie van in de goede buurt gewoond hebben denk ik.Denken dat het wel meevalt is naar mijn idee naief gelul uit een gegoede buurt.

Dat jij het gelul vindt zal best, maar ik vind dat niet. Ik woon in Antwerpen, dus geloof mij nou maar dat ik al heel wat ervaringen mee heb. En ik kan toch echt niet met de beste wil van de wereld die ervaringen donders negatief noemen. En ik lieg vanzelfsprekend niet. Dat anderen soms 'problemen' met Marokkanen hebben, kan zo zijn, maar vaak nemen mensen niet eens de moeite om naar zich zelf te kijken. Want ow ja, kan daar toevallig niet eens het probleem zitten?

Met het vingertje naar anderen wijzen is zo verdomd makkelijk, maar a.u.b. ziet eerst de eigen balk in de ogen voordat je naar de balk in andermans ogen gaat wijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In Amsterdam heeft een groep van ongeveer vijftien Marokkaanse jongeren een filiaal van Albert Heijn geplunderd. Kort daarna werd het personeel bedreigd omdat zij de plundering hadden gemeld bij de politie. Van de groep van vijftien zijn vijf jongeren opgepakt, waarvan er nog drie vastzitten op verdenking van bedreiging, diefstal in vereniging en openlijke geweldpleging.

Het incident deed zich anderhalve week geleden voor bij de Albert Heijn-vestiging in de Kleine Wittenburgerstraat in het centrum van Amsterdam. De politie heeft echter geen informatie over het incident naar buiten gebracht.

Op een zaterdagmiddag kwamen de jongeren, allen tussen de veertien en zeventien jaar, de Albert Heijn binnen en pakten alles wat ze wilden uit de schappen. Vervolgens verdween de groep al springend over de kassa's heen naar buiten, zonder ook maar een cent betaald te hebben.

"Enkele personeelsleden spraken de gasten aan op hun gedrag, maar werden bedreigd", aldus de filiaalmanager. "Toen ze op scooters wegreden werd er wel vanuit de supermarkt een foto gemaakt", vertelt politiewoordvoerder Ebe van der Land.

Met stenen opgewacht

Drie dagen na het incident kwamen de plunderaars terug en vroegen waarom de foto gemaakt was en waarom de politie ingelicht was. De jongeren zeiden daarna dat ze het personeel na sluitingstijd op zouden wachten. "Dit was reden om de politie in te schakelen die in burger kwam posten. Toen de AH dicht ging, stond een groep van vijftien jongeren voor de deur. De belagers gingen op het personeel af dat de winkel wilde verlaten. Op dat moment kwamen agenten in actie en vijf jongens konden worden opgepakt", aldus Van der Land.

Het zoveelste incident van overlastgevende Marokkanen in Nederland, in mijn (nog wel) woonplaats worden buschauffeurs neergestoken door dit tuig....En geloof me, ik wil geen racist zijn, maar dit land gaat ten onder aan dit soort figuren..

ik word zo moe van de linkse theelurkers die dit gedrag maar blijven vergoeilijken, van de Marokkaanse gemeenschap die het probleem ontkent....van Wilders die het afdoet als islamisering, geloof me...echt niet al die straatschoffies zijn zo vroom moslim...

ik durf het haast niet te zeggen, maar je gaat haast denken dat Riffijnen een bepaald gen voor misdaad en homofobie hebben....ik worstel hier mee omdat je als christen open moet staan voor de mensen die aan de rand van de samenleving leven, maar wat als dit land nou kapot gaat aan deze etnische minderheid?

Nederland heeft veel dijken, maar toch zinkt het steeds verder in de zonde.

En deels zijn wij als christenen er verantwoordelijk voor, door al die scheidingen (gereformeerd, katholiek, hervormd, evangelisch enz.) in het lichaam van christus wordt ook het land steeds verder kapot gescheurd, we moeten niet naar mensen luisteren, niet klakkeloos overnemen wat de dominee zegt, maar het onderzoeken aan God's eigen woorden in de bijbel.

De kerk in het begin, zoals in Handelingen, was een krachtige kerk door de eenheid en doordat ze meer naar God luisterde en zich overgaven aan de leiding van de Heilige Geest, in plaats van naar hun eigen begeertes te luisteren.

Een hoop Nederlandse Marrokaanse jongeren zijn een hopeloos geval, voor mensen.

Maar als wij God met zijn allen smeken om de Marrokanen voor Christus te winnen en onszelf bereid maken om te luisteren wat God door Zijn Geest tot ons zegt en dat te gehoorzamen, dan is er hoop voor de Marrokanen en de rest van het volk.

Jezus zal ze dan omarmen met Zijn liefde en hen innerlijk veranderen, inplaats van hun te dwingen zich te gedragen.

Open staan voor zulke mensen is moeilijk, maar de Heer zal je alles geven wat je nodig heb en op het juiste tijdstip geven, zolang je maar geloof dat Hij dit alles zal doen.

Je zult dan dingen moeten inleveren en gaan lijden, maar uiteindelijk is het zoveel meer waard, dan lui toe te kijken, hoe mensen het proberen op te lossen.

En ook al zou je geloof niet beantwoord worden, dan maakt het niks uit, God zal je dan een andere weg wijzen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Op zich snap ik je redenatie wel, maar ik heb niet heel veel redenen om ontevreden te zijn over mezelf, en over het gemeen heeft mijn omgeving bovendien geen last van mij, dus met het balkverhaal ga je vrij fors de mist in. Het is gewoon bekend dat Mocro's een aantal maal crimineler zijn dan autochtonen in NL dus waarom zou ik daar niet iets van mogen denken?


Samengevoegd:

Waaruit blijkt dat christenen betere mensen zijn?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Op zich snap ik je redenatie wel, maar ik heb niet heel veel redenen om ontevreden te zijn over mezelf, en over het gemeen heeft mijn omgeving bovendien geen last van mij, dus met het balkverhaal ga je vrij fors de mist in. Het is gewoon bekend dat Mocro's een aantal maal crimineler zijn dan autochtonen in NL dus waarom zou ik daar niet iets van mogen denken?


Samengevoegd:

[...]

Waaruit blijkt dat christenen betere mensen zijn?

Wat een gruwelijke fout bega je. Niets, maar dan ook niets crimineler zijn de allochtonen in Nederland. Ik woon nu in België een aantal jaar, maar ik heb ook 17 ( ! ) jaar in Nederland gemaakt.

Over criminaliteit gesproken. Voetbalhooligans in Nederland bv. Meestal is dat absoluut Nederlands tuig dat zich denkt te moeten uitleven op andere mensen met fietskettingen, ( ! ) honkbalknuppels, molotov-cocktails, grote stokken van ijzer.

Over staven en dergelijke gesproken. Was het niet 27 september 1989, toen het jammerlijk misging bij Ajax? ( helaas moest er zich iemand van 17 jaar ( een uppie dus ) misdragen door een staaf naar beneden te donderen )

Het was de beruchte Gerald M. die dacht grappig te zijn. Over crimineel gedrag gesproken.

Ik noem zomaar een voorbeeld. En hoevaak heb ik in Nederland ( maar ook in België hoor, ik woon in Antwerpen en dan zie je wel eens wat ) wel niet gezien hoe Nederlandse jongeren een bushokje helemaal te pletter sloegen? En of die Gerald M. nou Mohammed K. was geweest, maakt voor mij echt niet uit. Sterker nog, dat moet helemaal niet uitmaken, want dan ben je feitelijk net zo slecht bezig dan die ander. ( ja, je snapt heel goed wat ik bedoel ) Maar goed, het was dus Gerald M. die er voor zorgde dat Ajax europees een jaar niet mocht meespelen. Had dat tuig Gerald M. maar niet zo'n dom iets moeten doen.

De schuld iedere keer afgeven op de allochtonen is mijns inziens dan ook zo nutteloos en ook nog is dom. Er is ook genoeg Nederlands tuig. Natuurlijk blijft het tuig ( uit wat voor land ze ook komen, Nederland of België dus ook ) altijd de minderheid, maar vaak verpesten ze het wel ( of denken ze het moeten verpesten ) voor de anderen.

Keihard straffen, alleen wel normaal blijven doen in het soort straf dat wordt uitgedeeld. In Saudi-Arabië vind ik ( en dat zal iedereen hier wel vinden ) dan weer dat ze veel te ver gaan met straffen uitdelen. Voor stelen worden je handen er daar geloof ik al afgehakt.

Dat vlaams belang hier in België lijkt behoorlijk veel stemmen te hebben, maar feitelijk is dat onjuist. De oudjes kiezen regelmatig voor vlaams belang, omdat ze gewoon bang zijn geworden. En die angst heeft het vlaams belang bij hun doen komen. Nu kom je waarschijnlijk af dat jonge mensen ook voor het vlaams belang kiezen. Ja, die zijn er altijd he.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waaruit blijkt dat christenen betere mensen zijn?

De christenen zelf blijven mensen en zijn zelf niet beter, die blijven fouten maken.

Maar zodra ze Christus leren kennen en in hun geloof groeien dan worden zij wel beter dan de niet gelovigen.

Degenen die niet veranderen zijn christenen die lui zijn of christenen die christen zijn zodat ze niet naar de Hel gaan of christenen die bij een groep wilden horen enz. dit soort christenen die richten zich meer opzichzelf dan op Jezus Christus en als ze niet teveel tegendruk krijgen dan zullen ze hun geloof niet opgeven, maar hun werken voor de Heer zal niet veel voorstellen.

1 Korintiërs 3

Quote:
10 Naar de mij gegeven genade van God heb ik als een kundig bouwmeester het fundament gelegd waarop een ander voortbouwt. Maar laat iedereen uitkijken hoe hij daarop verder bouwt. 11 Want niemand kan een ander fundament leggen dan wat er reeds ligt, namelijk Jezus Christus.
12 Of men nu op deze grondslag verder gaat met goud, zilver, kostbare stenen, of met hout, hooi en stro, 13 ieders werk zal aan het licht komen. De oordeelsdag zal het aantonen, want die verschijnt met vuur, en het vuur zal uitwijzen wat ieders werk waard is. 14
Houdt het bouwwerk dat iemand optrok stand, dan zal hij loon ontvangen. 15 Verbrandt het, dan zal hij schade lijden;
hijzelf zal gered worden,
maar, om het zo te zeggen, door het vuur heen.

Christenen hebben Jezus Christus aangenomen (logisch smile.gif ) als hun Heiland en verlosser en daardoor ontvangen zij de Heilige Geest. (maar dat weet je ook wel denk ik)

De Heilige Geest is een vijand voor de zonde en andersom.

Zonde is liegen, stelen, jaloers zijn, niet geloven (Rom 14:23) enz. zodra een christen de Heilige Geest heeft en die toelaat dingen te veranderen in zijn leven dan worden die zonde steeds minder, bijv. ikzelf ben toen ik volledig voor de Heer ben gaan kiezen alle zonde steeds meer gaan haten, waardoor ik alle slechte gedachtes die ik over andere had eruit had gegooid. (en nog steeds doe, want mijn lichaam wil zondigen, maar ikzelf haat de zonde en wil me ervan af houden (Romeinen 7:19-25))

Alle zonden wordt bij een christen (of hij nu langzaam groeit of snel in het geloof) wordt steeds minder, Hij wordt dus steeds beter, maar niet dankzij hemzelf maar dankzij God.

Romeinen 8

Quote:
5 Zij die een zondig leven leiden, streven naar wat de zonde wil. Maar zij die leven volgens de Geest, streven naar wat de Geest wil. 6 Het streven van de zondige natuur loopt uit op de dood, het streven van de Geest op leven en vrede. 7 Want het streven van de zondige natuur staat vijandig tegenover God. Het onderwerpt zich niet aan Gods wet, dat kan het niet eens; 8 en zij die een zondig leven leiden, kunnen God niet behagen. 9 Maar u leidt geen zondig leven meer, maar u leeft in de Geest, omdat de Geest van God in u woont. Iemand die de Geest van Christus niet bezit, behoort Hem niet toe. 10 Als Christus in u is, blijft uw lichaam wel door de zonde aan de dood gewijd, maar uw geest leeft, dankzij de gerechtigheid. 11 Als de Geest van Hem die Jezus heeft opgewekt uit de doden in u woont, zal Hij, die Christus uit de doden heeft laten opstaan, ook uw sterfelijk lichaam levend maken door de kracht van zijn Geest, die in u woont.

En een christen wordt geleerd niet over anderen te oordelen, want hoeveel beter is een christen uitzichzelf beter dan een ongelovige? Helemaal niks, want beiden zijn even zwak alleen in een Christen wordt het steeds minder en ongelovige veel minder, omdat die zijn eigen wetten aanhoudt en niet die van God, zoals Marrokanen hun eigen regels hebben, zij denken dat ze dit kunnen maken, omdat ze naar hun eigen regels kijken en niet naar de Nederlanse en al helemaal niet naar God's wet.

Hoeveel Nederlanders zijn er wel niet die net als die Marrokanen hun eigen regels aanhouden en de Nerderlandse wet overtreden door bijv. hard rijden.

Lucas 6

Quote:
36 Wees barmhartig, zoals jullie Vader barmhartig is. 37 Werp je niet op als rechter, dan zullen jullie niet berecht worden. Veroordeel niet, dan zullen jullie niet veroordeeld worden. Spreek vrij, dan zullen jullie vrijgesproken worden. 38 Geef, dan zal jullie gegeven worden. Een mooie maat, stevig aangedrukt, goed geschud en overvol zal je in de schoot geworpen worden. Want met de maat waarmee jullie meten, zul je gemeten worden.’

Ik hoop dat je dit waard vindt te lezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

De christenen zelf blijven mensen en zijn zelf niet beter, die blijven fouten maken.

Maar zodra ze Christus leren kennen en in hun geloof groeien dan worden zij wel beter dan de niet gelovigen.

Degenen die niet veranderen zijn christenen die lui zijn of christenen die christen zijn zodat ze niet naar de Hel gaan of christenen die bij een groep wilden horen enz. dit soort christenen die richten zich meer opzichzelf dan op Jezus Christus en als ze niet teveel tegendruk krijgen dan zullen ze hun geloof niet opgeven, maar hun werken voor de Heer zal niet veel voorstellen.

1 Korintiërs 3

[...]

Christenen hebben Jezus Christus aangenomen (logisch
smile.gif
) als hun Heiland en verlosser en daardoor ontvangen zij de Heilige Geest. (maar dat weet je ook wel denk ik)

De Heilige Geest is een vijand voor de zonde en andersom.

Zonde is liegen, stelen, jaloers zijn, niet geloven (Rom 14:23) enz. zodra een christen de Heilige Geest heeft en die toelaat dingen te veranderen in zijn leven dan worden die zonde steeds minder, bijv. ikzelf ben toen ik volledig voor de Heer ben gaan kiezen alle zonde steeds meer gaan haten, waardoor ik alle slechte gedachtes die ik over andere had eruit had gegooid. (en nog steeds doe, want mijn lichaam wil zondigen, maar ikzelf haat de zonde en wil me ervan af houden (Romeinen 7:19-25))

Alle zonden wordt bij een christen (of hij nu langzaam groeit of snel in het geloof) wordt steeds minder, Hij wordt dus steeds beter, maar niet dankzij hemzelf maar dankzij God.

Romeinen 8

[...]

En een christen wordt geleerd niet over anderen te oordelen, want hoeveel beter is een christen uitzichzelf beter dan een ongelovige? Helemaal niks, want beiden zijn even zwak alleen in een Christen wordt het steeds minder en ongelovige veel minder, omdat die zijn eigen wetten aanhoudt en niet die van God, zoals Marrokanen hun eigen regels hebben, zij denken dat ze dit kunnen maken, omdat ze naar hun eigen regels kijken en niet naar de Nederlanse en al helemaal niet naar God's wet.

Hoeveel Nederlanders zijn er wel niet die net als die Marrokanen hun eigen regels aanhouden en de Nerderlandse wet overtreden door bijv. hard rijden.

Lucas 6

[...]

Ik hoop dat je dit waard vindt te lezen.

Als je iets niet leest, kan je ook niet reageren over hetgeen iemand zegt over dat bepaalde stukje. Dus ik mag aannemen dat hij dat leest. Of hij het daar mee eens is en of hij het anders interpreteert dan jij zou doen, is natuurlijk afwachten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wat een gruwelijke fout bega je. Niets, maar dan ook niets crimineler zijn de allochtonen in Nederland.

Uhm, dat is een erg stellige stelling die ik graag onderbouwd zou willen zien.

Quote:

Ik woon nu in België een aantal jaar, maar ik heb ook 17 ( ! ) jaar in Nederland gemaakt.

Wauw, dat zal jou even een expert maken.

Quote:

Over criminaliteit gesproken. Voetbalhooligans in Nederland bv. Meestal is dat absoluut Nederlands tuig dat zich denkt te moeten uitleven op andere mensen met fietskettingen, ( ! ) honkbalknuppels, molotov-cocktails, grote stokken van ijzer.

Over staven en dergelijke gesproken. Was het niet 27 september 1989, toen het jammerlijk misging bij Ajax? ( helaas moest er zich iemand van 17 jaar ( een uppie dus ) misdragen door een staaf naar beneden te donderen )

Het was de beruchte Gerald M. die dacht grappig te zijn. Over crimineel gedrag gesproken.

Ik noem zomaar een voorbeeld.

Een voorbeeld dat vrij nietszeggend is omdat niemand hier ontkent dat ook autochtone Nederlanders tuig kunnen zijn.

Quote:

En hoevaak heb ik in Nederland ( maar ook in België hoor, ik woon in Antwerpen en dan zie je wel eens wat ) wel niet gezien hoe Nederlandse jongeren een bushokje helemaal te pletter sloegen?

Dat weet ik niet, daar was ik niet bij. Wel weet ik dat het vaker gebeurt dat bussen in bepaalde wijken niet durven rijden en er in sommige wijken samenscholingsverboden van kracht zijn door overlast veroorzaakt door allochtone jongeren.

Quote:

En of die Gerald M. nou Mohammed K. was geweest, maakt voor mij echt niet uit.

Oke.

Quote:

Sterker nog, dat moet helemaal niet uitmaken, want dan ben je feitelijk net zo slecht bezig dan die ander. ( ja, je snapt heel goed wat ik bedoel )

Het blijft onzin. Etnische en culturele achtergronden negeren klinkt ontzettend lief enzo, maar het helpt je geen donder als je preventief wilt handelen of als je straffen wilt uitdelen die ook daadwerkelijk effect hebben.

Quote:

De schuld iedere keer afgeven op de allochtonen is mijns inziens dan ook zo nutteloos en ook nog is dom.

'iedere keer' Dat is een vrij zware uitspraak. En het kijkt mij evident dat het bekijken en analyseren van de achtergronden van criminele en/of overlast veroorzakende jeugd zeer nuttig kan zijn en dus niet zomaar afgedaan worden als nutteloos en dom.

Quote:

Er is ook genoeg Nederlands tuig.

Jeej, wat een openbaring.

Quote:

Dat vlaams belang hier in België lijkt behoorlijk veel stemmen te hebben, maar feitelijk is dat onjuist. De oudjes kiezen regelmatig voor vlaams belang, omdat ze gewoon bang zijn geworden. En die angst heeft het vlaams belang bij hun doen komen. Nu kom je waarschijnlijk af dat jonge mensen ook voor het vlaams belang kiezen. Ja, die zijn er altijd he.

En op welke manier heeft Vlaams Belang dan niet behoorlijk veel stemmen? De motivatie om op Vlaams Belang te stemmen doet niets af of toe aan hun huidige aanhangsaantal.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Uhm, dat is een erg stellige stelling die ik graag onderbouwd zou willen zien.

[...]

Wauw, dat zal jou even een expert maken.

[...]

Een voorbeeld dat vrij nietszeggend is omdat niemand hier ontkent dat ook autochtone Nederlanders tuig kunnen zijn.

[...]

Dat weet ik niet, daar was ik niet bij. Wel weet ik dat het vaker gebeurt dat bussen in bepaalde wijken niet durven rijden en er in sommige wijken samenscholingsverboden van kracht zijn door overlast veroorzaakt door allochtone jongeren.

[...]

Oke.

[...]

Het blijft onzin. Etnische en culturele achtergronden negeren klinkt ontzettend lief enzo, maar het helpt je geen donder als je preventief wilt handelen of als je straffen wilt uitdelen die ook daadwerkelijk effect hebben.

[...]

'iedere keer' Dat is een vrij zware uitspraak. En het kijkt mij evident dat het bekijken en analyseren van de achtergronden van criminele en/of overlast veroorzakende jeugd zeer nuttig kan zijn en dus niet zomaar afgedaan worden als nutteloos en dom.

[...]

Jeej, wat een openbaring.

[...]

En op welke manier heeft Vlaams Belang dan niet behoorlijk veel stemmen? De motivatie om op Vlaams Belang te stemmen doet niets af of toe aan hun huidige aanhangsaantal.

Ik ga toch echt niet overal weer opnieuw een antwoord op geven. Dat vlaams belang ( walgelijk om die woorden eigenlijk al hier te zetten, maar goed ) zorgt er voor dat oudere maar voor hun kiezen. Ze maken ze godsgruwelijk bang. Dan hebben ze toch eigenlijk helemaal geen stem van hun? Ja, hun stem hebben ze dan wel, maar niet omdat zij het willen maar omdat ze bang zijn gemaakt door dat tuig ( dan druk ik het nog zacht uit, erger dan wilde dieren die zich volledig laten gaan ) van een vlaams belang.

Bij ouderen kunnen ze dat gemakkelijk doen, want die trappen daar vaak genoeg toch wel in.

Maar die oudjes kiezen in hun hart voor een andere partij, maar omdat ze zo bang zijn gemaakt door het vlaams belang 'kiezen' ze daarvoor.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor de duidelijkheid: ik erken dat een groot deel van de Marrokanen prima hun draai heeft weten te vinden binnen Europa, maar er is een heel groot probleem met een flink deel van de Mocro's. Ik denk dat daar heel hard tegen opgetreden moet worden, anders zal er binnen niet al te lange tijd heel hard worden opgetreden tegen alle Mocro's vrees ik...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Voor de duidelijkheid: ik erken dat een groot deel van de Marrokanen prima hun draai heeft weten te vinden binnen Europa, maar er is een heel groot probleem met een flink deel van de Mocro's. Ik denk dat daar heel hard tegen opgetreden moet worden, anders zal er binnen niet al te lange tijd heel hard worden opgetreden tegen alle Mocro's vrees ik...

Je bedoelt dat de minderheid ( het tuig, dat het natuurlijk altijd veroorzaakt, ongeacht of ze nu een Belgische, Marokkaanse, Nederlandse, Argentijnse of Palestijnse neus hebben ) moet gestraft worden en dat daar de meerderheid ( de goed-willende mensen, om ze maar even zo te noemen ) niet voor gestraft moet worden?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mensen, culturen, gebruiken, religies, normen, waarden.. ze verschillen.. soms al terwijl ze niet eens zo ver uit elkaar zijn ontstaan.. en soms lijken ze heel erg op elkaar terwijl ze duizenden kilometers uit elkaar zijn ontwikkeld..

Het feit dat mensen die opgroeien in een samenleving als de onze en enkel deze normen, waarden, culturele invloeden enzovoort met zich meekrijgen zullen een andere kijk op het leven krijgen dan mensen waarbij er ergens variatie zit in die factoren. Het is zo dat op psychologisch en biologisch niveau er verschillen zijn tussen bepaalde mensen in afrika, india, oostelijk azië, zuidelijk europa, noordelijk europa.. noem het maar op. Ook 'Nederlanders' (in een erg ruime zin van het woord) verschillen op veel vlakken van mensen uit Marokko en omliggende gebieden. Ik discrimineer op dit moment, en maar goed ook. Pas als we iedereen in hetzelfde hokje zouden duwen kwamen er pas problemen.

Dat er problemen zijn met de groepen binnen de autochtone nederlandse jeugd staat niet ter discussie.. die problemen zijn er, stad of dorp; overal. Het is alleen ook een probleem dat er bepaalde groepen zijn met een andere afkomst die zelf problemen hebben, ze ervaren, ervoor zorgen. Je moet hier met twee maten meten, je zult met verschillende aanpakken moeten komen. Het is niet zo dat de ene groep minder rechten heeft dan de ander, of de andere groep 'beter' is, ze verschillen alleen.

Psychische en biologische verschillen in ziektebeelden kunnen bij bijvoorbeeld bepaalde Marokkaanse groepen tot enkele generaties doorlopen hier in Nederland; verhoogde kans op bepaalde aandoeningen, psychische stoornissen.. op andere vlakken een verminderde kans..

Dat jij je opwindt over het feit dat mensen het steeds hebben over de Marokkaanse jeugd snap ik niet echt.. jij doet ze namelijk netzomin recht toe door ze op een hoop te gooien met de rest van de bevolkingsgroepen

Je kan verwijzen wat je wilt, maar ik heb al gezegd dat ik ( en dat doet iedereen op zijn/haar tijd ) op mijn tijd reageer.

De Marokkaanse jeugd wordt jammergenoeg vaak over één kam gescheerd. Dat vind ik alleen zo jammer. Natuurlijk ben ik het er over eens dat al het tuig ( ongeacht de nationaliteit ) moet worden gestraft. Het soort straffen moet natuurlijk niet uitmaken, want daar hebben de nationaliteiten niets mee te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je bedoelt dat de minderheid ( het tuig, dat het natuurlijk altijd veroorzaakt, ongeacht of ze nu een Belgische, Marokkaanse, Nederlandse, Argentijnse of Palestijnse neus hebben ) moet gestraft worden en dat daar de meerderheid ( de goed-willende mensen, om ze maar even zo te noemen ) niet voor gestraft moet worden?

Ik denk dat er een structureler probleem speelt. Het catagorisch afwijzen van de cultuur waarin ze wonen. En dat word weer ingegeven door anderen die die cultuur zouden willen veranderen. Ik hoor niemand anders zeggen dat over een tijdje dit land van hen is....

Dat gekoppeld met een dubbele nationaliteit...

Dan ga ik filosoferen over hoe goed het voor hen zou zijn als we een cultuur zochten die bij hen paste.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je kan verwijzen wat je wilt, maar ik heb al gezegd dat ik ( en dat doet iedereen op zijn/haar tijd ) op mijn tijd reageer.

De Marokkaanse jeugd wordt jammergenoeg vaak over één kam gescheerd. Dat vind ik alleen zo jammer. Natuurlijk ben ik het er over eens dat al het tuig ( ongeacht de nationaliteit ) moet worden gestraft. Het soort straffen moet natuurlijk niet uitmaken, want daar hebben de nationaliteiten niets mee te maken.

Het is nogal vervelend als je reageert op iemand, en hoewel diegene actief is in het onderwerp vervolgens negeert wat je zegt.

Nationaliteit maakt namelijk wel uit, zoals ik al zei.. of nou, niet zozeer nationaliteit maar wel afkomst, cultuur enzovoort. Mensen verschillen.. ik snap niet waarom voor jou iedereen het zelfde moet zijn, dat is net zo erg als racisme. Maargoed, dat staat dus in de post hierboven.. die je negeert.. en vervolgens weer iets zegt waar ik al op in ben gegaan..

Zie je hoe vreemd dat wordt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk dat er een structureler probleem speelt. Het catagorisch afwijzen van de cultuur waarin ze wonen. En dat word weer ingegeven door anderen die die cultuur zouden willen veranderen. Ik hoor niemand anders zeggen dat over een tijdje dit land van hen is....

Dat gekoppeld met een dubbele nationaliteit...

Dan ga ik filosoferen over hoe goed het voor hen zou zijn als we een cultuur zocht die bij hen paste.

Ik begrijp je wel, alleen als dat zou gebeuren, dan heb je teveel groepen vind ik.

Ik hou van multicultureel en ben er ook van overtuigd dat dat kan, alleen kan ik me wel indenken in wat jij zegt. Wel blijf ik er bij dat er dan te veel verschillende groepen ontstaan.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Het is nogal vervelend als je reageert op iemand, en hoewel diegene actief is in het onderwerp vervolgens negeert wat je zegt.

Nationaliteit maakt namelijk wel uit, zoals ik al zei.. of nou, niet zozeer nationaliteit maar wel afkomst, cultuur enzovoort. Mensen verschillen.. ik snap niet waarom voor jou iedereen het zelfde moet zijn, dat is net zo erg als racisme. Maargoed, dat staat dus in de post hierboven.. die je negeert.. en vervolgens weer iets zegt waar ik al op in ben gegaan..

Zie je hoe vreemd dat wordt?

Mensen moeten zelf weten op wie ze reageren. Ze gaan toch geen lijstje bijhouden wie ze allemaal al hebben gehad. ( of een heel topic doorspitten, nee. En als je het niet nodig vindt om te reageren op een post is prima ) Iedereen moet niet hetzelfde worden. Zeker niet. Het is juist de bedoeling om er voor te zorgen dat de spanningen grotendeels weggaan tussen Nederlanders en niet-Nederlanders. Waarom zouden mensen met een verschillende cultuur niet met elkaar kunnen leven, zonder daarbij afwijzend te gaan doen en hun allemaal maar de schuld geven van problemen. ( terwijl die ander net zo goed schuldig kan zijn )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ja zucht.. ik geef juist argumenten waarom die verschillen er zijn.. die negeer je.. en vervolgens stel je vragen die ik al heb beantwoord..

Culturen zijn culturen en die verschillen nu eenmaal. Waarom dat zo is, is hetzelfde vragen waarom een peer met een appel verschilt. En ik denk dat je het donders goed snapt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

..op geen enkele manier een reactie op wat ik stelde..

Ik hoef niet op ieder zinnetje ( want dat is je doel toch? ) van jou te reageren. Als je dat niet aanstaat, zit jij met een probleem ( wat overigens geen probleem is, maar dat terzijde ) en niet ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid