Asteraceae 0 Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 De staat en het volk zijn niet onlosmakelijk met elkaar verbonden. En meestal komt de staat ook wel naar voren op zo'n zondag. Maar het gaat om het volk. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 Deze draad is door Marlies in het leven te roepen om aankondigingen te doen over het kerkelijke jaar,dus een politieke discussie over Israel zal elders moeten plaats vinden . Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 Het is ook niet de bedoeling dat het een politieke discussie wordt, ik wil alleen graag weten waarom het volgens jou geen onderdeel mag zijn van het kerkelijk jaar. Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 6 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 6 oktober 2008 Op Israelzondag besteden de protestantse kerken expliciet aandacht aan hun band met het geloof van het volk Israel. Ik geloof niet dat het een onderdeel van het liturgisch jaar is. Het is, net als startzondag en zendingszondag meer een themadag die eens per jaar gehouden wordt. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 31 december 2008 Rapport Share Geplaatst 31 december 2008 Vandaag de laaste dag van het burgelijke jaar is het St.Silvesterdag en de avond wordt ook wel genaamd St.Silvester avond,een Heilige(Paus) die veel voor de Kerk gedaan heeft en de vruchten daarvan plukken wij nog steeds. Link naar bericht Deel via andere websites
Hongerige Wolf 0 Geplaatst 31 december 2008 Rapport Share Geplaatst 31 december 2008 Quote: Op woensdag 31 december 2008 02:53:45 schreef Sacerdos het volgende: die veel voor de Kerk gedaan heeft en de vruchten daarvan plukken wij nog steeds. Dat is zacht uitgedrukt: "Onder zijn pontificaat werd Constantijn de Grote christen, waarmee de christelijke Kerk voorgoed een machtsbasis had." (Wikipedia) Samengevoegd: Quote: Op maandag 06 oktober 2008 23:33:51 schreef Hester het volgende: Op Israelzondag besteden de protestantse kerken expliciet aandacht aan hun band met het geloof van het volk Israel. Ik geloof niet dat het een onderdeel van het liturgisch jaar is. Het is, net als startzondag en zendingszondag meer een themadag die eens per jaar gehouden wordt. Inderdaad, vergelijkbaar met Biddag en Dankdag voor Gewas en Arbeid denk ik? Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 31 december 2008 Rapport Share Geplaatst 31 december 2008 Morgen 1-1-2009 het feest van de Naamgeving van Jezus.Kleur Wit. Link naar bericht Deel via andere websites
Sacerdos 0 Geplaatst 6 januari 2009 Rapport Share Geplaatst 6 januari 2009 Aan komende Zondag;eerste Zondag na Epifanie Kleur WIT. De doop van de Heer in de Jordaan. Lezingen; Jesaja 55-1-11. Handelingen 19-1-7. H E Marcus 1-9-11. De tijd van Epafanie zal duren tot de voorvasten Zondag SEPTUAGESIMA Kleur Paars voor dit jaar 8-2-2009. Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten