Spring naar bijdragen

Het Kerkelijk Jaar


Aanbevolen berichten

Op Israelzondag besteden de protestantse kerken expliciet aandacht aan hun band met het geloof van het volk Israel. Ik geloof niet dat het een onderdeel van het liturgisch jaar is. Het is, net als startzondag en zendingszondag meer een themadag die eens per jaar gehouden wordt.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 months later...

Quote:

die veel voor de Kerk gedaan heeft en de vruchten daarvan plukken wij nog steeds.

Dat is zacht uitgedrukt: "Onder zijn pontificaat werd Constantijn de Grote christen, waarmee de christelijke Kerk voorgoed een machtsbasis had." (Wikipedia)


Samengevoegd:

Quote:

Op Israelzondag besteden de protestantse kerken expliciet aandacht aan hun band met het geloof van het volk Israel. Ik geloof niet dat het een onderdeel van het liturgisch jaar is. Het is, net als startzondag en zendingszondag meer een themadag die eens per jaar gehouden wordt.

Inderdaad, vergelijkbaar met Biddag en Dankdag voor Gewas en Arbeid denk ik?

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid