Spring naar bijdragen

Verliefd op collega


Gast Anon_phpbb

Aanbevolen berichten

Gast Anon_phpbb

Het zal vast een bekend probleem zijn; daarom ben ik benieuwd naar jullie ervaringen. Al een tijdje ben ik verliefd op een collega. Het is een geweldige jongen met wie ik veel raakvlak heb. We maken elkaars zinnen af, kijken elkaar veel en lang aan, hebben veel lol en delen in veel opzichten dezelfde visie. Soms denk ik echt dat we voor elkaar geschapen zijn. Anderen denken soms dat we een stel zijn, terwijl dat niet zo is.

Sinds een tijdje heb ik het sterke vermoeden dat hij ook verliefd is op mij. Hij wordt constant rood, is helemaal hyper en heeft een vage twinkeling in zijn ogen. Anderen zeggen dat hij helemaal hoteldebotel is en dat hij dat zelfs heeft toegegeven.

Maarja, het is een collega. Dat maakt het lastig. Stel dat we toch ineens niet voor elkaar geschapen zijn, stel dat hij tóch niet verliefd op me is en ik hem vertel wat ik voor hem voel. Dan kunnen we nooit meer op een normale manier samenwerken (ondanks het geflirt kunnen we ook nog redelijk zakelijk met elkaar omgaan op het moment). Hoe vertel ik hem wat ik voor hem voel? Ik vind het echt doodeng om er aan toe te geven. Heb het al heel vaak bij God neergelegd, maar ik kom steeds weer bij die collega uit. HELP, wat moet ik doen? En wie herkend deze situatie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn liefste en ik hebben elkaar leren kennen tijdens een cursus. We kunnen het op alle terreinen prima met elkaar vinden, en ook nog op een normale manier samenwerken. Zoals jij het omschrijft, kun je hem een keertje, als je met hem alleen bent, gewoon vragen, wat hij voor je voelt. Je hart zal tekeer gaan, je mond zal droog zijn, maar gelukkig zijn er maar twee richtingen waar het heen kan. Succes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het probleem is dat de meeste potentiële partners mensen zijn die je regelmatig ziet. Het kan je buurman zijn, maar ook iemand die je weer op een hobby-activiteit tegenkomt. Altijd mensen waarbij het onwenselijk is dat als een relatie stuk loopt er sprake is van ruzie. Als je om die reden altijd mensen ontloopt, kom je niet snel aan een partner.

Verder is het zo dat mensen er eerder spijt van hebben dat ze iets niet hebben geprobeerd, dan dat ze het hebben geprobeerd en dat het mislukt is. Ik denk dat dat ook voor relaties opgaat. Straks krijg je nog spijt dat je nooit actie hebt ondernomen, en bovendien als je met iemand anders iets begint, zal het wellicht altijd in je hoofd blijven spoken of het met de collega leuker zou zijn geweest. Ook al zou het mislukken met je collega, dan heb je tenminste wel onderzocht of het wat zou zijn.

Mocht hij niets voor je voelen, hij zal je er niet om gaan haten dat jij hem leuk vindt. Over het algemeen vinden mensen het altijd erg leuk als mensen verliefd op ze zijn, ook al is het niet wederzijds. En misschien heeft hij er zelf helemaal niet over nagedacht en zal een verklaring van jouw kant ervoor zorgen dat hij er open voor komt te staan.

Kortom, ga ervoor!

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik heb zelf een relatie met een collega.

die dingen (stel dat het niks wordt, stel dat het toch niet wederzijds is) heb ik me ook wel bedacht, maar ik heb de gok toch genomen. en hee! het bleek wederzijds te zijn, we hebben onderhand (al is het allemaal nog niet zo lang) iets moois opgebouwd en op het werk werd het goed opgepakt. er waren natuurlijk wel de vragen van 'als dit stuk loopt, kunnen jullie dan zo professioneel blijven?' dat leek ons wel. je weet nooit of het goed gaat of niet, wel goed dat je er over nadenkt.

succes smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik had een relatie met een collega. Ik weet niet waar je werkt en wat je doet voor werk, en hoe oud je bent, maar als je relatie toch stukgaat, kan je elkaar dan nog een beetje ontlopen?

Ik heb vandaag gewerkt tegelijkertijd met hem (het ging zaterdag uit) en we hebben weinig tegen elkaar gezegd. Nu was er van mijn kant niets te zeggen (ik ben gewoon nog steeds boos) en durft hij niet echt meer, maar toch. Het gaat...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel naar. Ooit eenzelfde ervaring meegemaakt tijdens mijn studie. Na afloop van de relatie elkaar elke rotdag weer zien. Is niet prettig. Op zo'n moment natuurlijk veel spijt dat je er ooit aan bent begonnen.

Nu echter niet meer, ik heb het achter me gelaten, kan niet meer boos zijn, en zie het als een leerzame ervaring.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het wel zou kunnen. Als je op je werk nog normaal kan functioneren op dat moment en -mocht het niet werken- het op een goede manier uitmaakt waardoor jullie vrienden kunnen blijven, valt het denk ik ook nog wel redelijk te doen om mekaar op het werk dan nog te zien. Al kan het natuurlijk wel extreem pijnlijk zijn als dumper en gedumpte om elkaar toch elke dag nog te zien en met elkaar te moeten praten enzo.

Als ik jou was zou ik er wel heel goed over nadenken. Maar ga in ieder geval eens naar hem toe, en vraag hem wat hij nou voor jou voelt. Is het wederzijds, kun je samen de voors en tegens van een relatie op het werk eens doornemen, en beslissen of je het niet te zwaar vind om elkaar elke dag weer te zien mocht het uitgaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken het gevoel/ervaring.

Ik heb het destijds gewoon 'gedaan' (verkering nemen, meer niet knipoog_dicht.gif) en daar ben ik erg blij mee. Nu, bijna 3,5 jaar later hebben we nog steeds en hebben al bijna trouwplannen.

Andere tip: gewoon doen.

Niet geschoten is altijd mis.

Als je het niet doet, krijg je later gegarandeerd spijt dat je het niet hebt gedaan. Dan blijf je je leven lang denken: wat als ik het wel had gedaan???

Goed, als je het wel doet krijg je wellicht later ook weer spijt. Maar ach, dat is nou eenmaal het leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid