Spring naar bijdragen

Vraag nav uitspraak tv-dominee


Aanbevolen berichten

Quote:

Met een praktiserendw moslim bedoel ik iemand die de islam toepast in alle aspecten van zijn leven, niet alleen als het hem uitkomt en dat kan ik nou niet zeggen van de wanabees op televisie en in de straten van Gouda en Amsterdam west.

Voila: de "no real scotsman" drogredenering. Als iemand zichzelf moslim noemt dan is hij dat wat mij betreft. Anders word het wel heel gemakkelijk om je eigen straatje schoon te houden. Je hebt simpelweg moslims die goede dingen doen, moslims die slechte dingen doen en een meerderheid die van allebei wat doet. Zelfde geld voor de rest van de mensheid. Behalve voor atheisten natuurlijk.

(Kijken hoeveel seconden het duurt voor iemand een heel blik megalomane atheistische dictators opentrekt)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Gast Anon_phpbb

Volgens de islam zijn er wel voorwaarden verbonden aan de naam 'moslim'. Wat doe je dan? Kijk je naar die voorwaarden van de religie of zeg je gewoon 'ja hij noemt zich moslim dus hij is moslim'? Ik denk dat het eerste logischer is.. Een schot is ook pas een schot wanneer hij de britse/schotse nationaliteit heeft, en niet wanneer hij zegt een schot te zijn.

En verder zei ze ook 'praktiserende' moslim. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Volgens de islam zijn er wel voorwaarden verbonden aan de naam 'moslim'. Wat doe je dan? Kijk je naar die voorwaarden van de religie of zeg je gewoon 'ja hij noemt zich moslim dus hij is moslim'? Ik denk dat het eerste logischer is.. Een schot is ook pas een schot wanneer hij de britse/schotse nationaliteit heeft, en niet wanneer hij zegt een schot te zijn.

En verder zei ze ook 'praktiserende' moslim.
smile.gif

Het hele punt is alleen dat je iemand dan een carte blanche geeft om zijn clubske een clubje van heiligen te maken. Zeker met de islam vind ik dat problematisch omdat het de godsdienst van dit moment is die de meeste ellende veroorzaakt. Dus het waren in mijn beleving gewoon moslims die het WTC invlogen... En wat is het probleem? er zijn ook heel foute Christenen en heel foute atheisten etc etc.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sjaloom Luxuria,

Volgens de islam is iemand moslim als hij de islamitische geloofsbelijdenis ten overstaande van een aantal moslimgetuigen heeft opgezegd. Zo simpel is het. En als je je dan ook aan de vijf zuilen van de islam houdt, dan ben je een praktiserende moslim. Dus terroristen die de geloofsbelijdenis hebben opgezegd en zich aan de vijf zuilen houden of hielden, zijn of waren moslims. Misschien in onze ogen slechte moslims, maar wel moslims.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Sjaloom Luxuria,

Volgens de islam is iemand moslim als hij de islamitische geloofsbelijdenis ten overstaande van een aantal moslimgetuigen heeft opgezegd. Zo simpel is het. En als je je dan ook aan de vijf zuilen van de islam houdt, dan ben je een praktiserende moslim. Dus terroristen die de geloofsbelijdenis hebben opgezegd en zich aan de vijf zuilen houden of hielden, zijn of waren moslims. Misschien in onze ogen slechte moslims, maar wel moslims.

Het probleem van de "no-real-scotchman" drogredenatie, is dat die vrijwel altijd eenzijdig word gebruikt om de eigen levensovertuiging te verheerlijken. Bijv: Stalin was een echte atheist, de kruistochten werden gevoerd door echte christenen, de bruidsverbrandingen waren echte hindoes maar de terroristen waren nooit echte moslims.

Overigens ken ik ook atheisten die tot het uiterste gaan om van bijv stalin een religieusachtig iemand te makn, maar bok op, Stalin was net als ik atheist en het boeit me vrij weinig...

Als je niet in god geloofd is dat mi wel een pre, maar je word er niet automatisch een goed mens van.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

iedereen heeft een mening!!

Maar niet iedere mening is begrijpelijk. Zou je wat uitleg willen geven over je mening?


Samengevoegd:

Quote:

Volgens de islam zijn er wel voorwaarden verbonden aan de naam 'moslim'.

de belijdenis uitspreken dat er één God is, en dat Mohammed zijn profeet is. Wat nog meer?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

de belijdenis uitspreken dat er één God is, en dat Mohammed zijn profeet is. Wat nog meer?

idd:

ÇÔåà Çä áÇ Çáå ÇáÇ Çááå, ÇÔåà Çäø ãÃãøÃÇ ÑÓæá Çááå

Zo is dat, en nu ben ik officieel moslim. party.gifparty.gifparty.gif

Toevoeging: blijkbaar zit er een djinn in mijn machine want ik zie dat ik nog steeds geen moslim ben.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

idd:

ÇÔåà Çä áÇ Çáå ÇáÇ Çááå, ÇÔåà Çäø ãÃãøÃÇ ÑÓæá Çááå

Zo is dat, en nu ben ik officieel moslim.
party.gifparty.gifparty.gif

Toevoeging: blijkbaar zit er een djinn in mijn machine want ik zie dat ik nog steeds geen moslim ben.....

worshippy.gifworshippy.gifworshippy.gifworshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ Vegaloog: Jammer dat je zo loopt te 'schreeuwen' dat maakt jou niet minder kinderachtig dan ik. Ik heb aangegeven er geen welles nietes spelletje van te maken hier, maar reageer nog wel op jouw agressieve bericht. Ik maak niemand tot profeet dat doet God en wanneer iemand door God is benoemd is het voor mij een profeet, niet als iemand toevallig dingen zegt ie leuk klinken. En ik geloof dat mohamed vrede zij met hem de laatste profeet is. dat jij daar anders over denkt is duidelijk.

Je moet geen dingen napraten die je niet zelf hebt onderzocht, loop niet te schreeuwen over een gewelddadige oorlogslievende massamoordenaar, als je geen idee hebt waar je over praat, de berichten in de telegraaf zijn geen geldige bron.

jouw geweldige analyse van Arabische taal t.o.v. de Koran is lachwekkend. wat kan mij het schelen wat ze in de bergen van Marokko aan Arabische dialecten hebben, en al helemaal in Irak. Kom op zeg! In de islam bestaat er niet eens iets als een heilige drie-eenheid, dus hoe kom je erbij dat Maria daarin genoemd zou worden?

Je praat steeds over Moslims die je kent, ik vraag me af wat dat voor mensen zijn, kan ik ervan uit gaan dat dat Marokanen en Turken zijn die zichzelf hebben benoemd tot moslim,terwijl ze geen enkele associatie hebben met islam behalve hun zogenaamd islamitische afkomst, of zijn dat praktiserende moslims die je herkent aan hun kledingetiquette, hun manieren en levenswijze? Ik denk het eerste.

En nee, mijn geloof staat niet in de kinderschoenen, ik ben geen culturele moslim. Maar een overtuigd bekeerling sinds 7 jaar, waarvan ik bijna elke dag mijn vrije tijd vul met de islam, ik ben zeker geen geleerde, maar weet weldegelijk wat mijn geloof inhoud en probeer hier zoveel mogelijk naar te leven. Al word ik elke dag bespot, mijn geloof is het belangrijkst.

Sommige van jullie reacties en de reactie van jou (vegaloog) waar ik nu op reageer getuigen alleen van disrespect en een gebrek aan manieren, als jij dus je geloof wilt verkondigen om mensen ervan te overtuigen zou ik je aanraden dit op een mildere manier te doen, zo stoot je meer mensen af dan je aantrekt, ik dacht dat het christendom vredelievend was, en dat is het ook, mensen zoals jij vervormen dat beeld. Net zoals de zelfbenoemde moslims dat voor de islam doen. Door mensen zoals jij te vaak aan het woord te laten krijgen zoekenden een veel te agressief idee van het christendom en zullen ze zich niet zo snel verdiepen in de leer die jij verkondigd. Het 'doop jezelf en ik zal aardig tegen je zijn' woord dat jij verkondigd getuigt niet van diep geloof. je manieren bepalen hoe een ander je ziet, en dus ook de woorden die je spreekt.

@ iedereen die als niet-moslim wilde uitleggen wat een moslim is: Een moslim is een moslim wanneer hij de geloofsgetuigenis uitspreekt en zich aan de vijf zuilen houd van de islam. Het uitspreken van de belijdenis is niet alles, je moet er ook naar handelen. Dus, als je zegt er is maar een god en mohamed is zijn laatste profeet, dan verklaar je dus dat je dit gaat naleven. Wat de profeet dus deed, doen wij ook, wat hij liet en verbood laten wij ook. Doe je dat niet, dan verloochen je dus al een deel van de belijdenis.

Dan heb je nog de vijf zuilen waarvan het gebed de tweede is. (belijdenis is 1)Wie zich daar niet aan houd, valt buiten de islam en is een ongelovige, hoe hard je ook roept dat je moslim bent, zelfs al doe je de rest van de islamitische voorschriften wel. Laat staan dat je die rapmuziekluisterende/makende wanabees in de media (bijv bij de nmo, en al helemaal die vreselijke 'ik ben een marokkaan, maar ik ben lief'-gasten) ziet, die houden zich in bijna geen enkel opzicht aan de islam, en dat zijn dan dus ook geen moslims.

De rappende, scooterscheurende vandalen uit utrecht overvecht, kanaleneiland, A'dam west en gouda zijn zeker geen moslims. Niet volgens de principes van de islam, niet volgens de woorden van Allah, en dus ook niet volgens mij.

Als je iets wilt weteen over de islam lees je de koran en stel je vragen aan PRAKTISERENDE moslims (heb je het goed gelezen vegaloog?) Als ikk iets wil weten over het christendom ga ik het ook niet aan een Boeddhist vragen. Ik stelde daarom mijn vraag hier op een christelijk forum, maar krijg meer bagger dan echte antwoorden, dat is wel jammer.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Maar een overtuigde bekeerling.

Die, zoals dat met overtuigde bekeerlingen wel vaker gaat, met grote ijver een gebrek aan kennis en doorleefdheid compenseert. Daar is niets mis mee, maar als je een serieus, open, en ook nog prettig gesprek wil, dan doe je er goed aan te zorgen voor wat meer kennis over je eigen religie, en een wat minder badinerende toon richting diegenen die, hoewel zelf geen moslim, die kennis wel degelijk hebben.

Ik wens je werkelijk alle goeds, en hoop dat je gelukkig bent en blijft in je nieuw gevonden geloof, en dat je ooit de status van nieuwe bekeerling zover achter je weet te laten dat je met een iets kritischer houding durft te kijken naar je eigen geloof.

Wat je dan zal ontdekken is een schoonheid in de Islam die vele malen verder gaat, en een diepgang die vele malen dieper gaat, dan wat je nu al aan moois ontdekt hebt. De Islam verbergt, naast donkere kanten en weerzinwekkende feiten, prachtige schatten, en ik gun je van harte, zoals ik dat bekeerlingen overigens eigenlijk altijd wel toewens, dat je die mag ontdekken, in plaats van je vast te bijten in het typerende gedrag van de nieuwe-bekeerling-apologeet.

Jij verdient dat, de Islam verdient dat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Je moet geen dingen napraten die je niet zelf hebt onderzocht, loop niet te schreeuwen over een gewelddadige oorlogslievende massamoordenaar, als je geen idee hebt waar je over praat, de berichten in de telegraaf zijn geen geldige bron.

Van schreeuwen omdat de ander ook schreeuwt krijg je alleen maar heel veel herrie. Kijk, het is leuk en aardig dat je geen nietes/welles spelletje wilt gaan doen, het is echter wel een christelijk forum waar de nadruk ligt op discussie en niet zozeer op de gezellige babbeltjes over de wezenlijke zaken, waarna we een heilsdronk doen en besluiten 'dat het allemaal niet uitmaakt en het slechts menselijk gebrabbel is de kantlijn is'..

Wij als christenen vinden het namelijk een nogal wezenlijke zaak hoe je Jezus dé Christus ziet. Zie je Hem als Jezus of als Jezus de Christus? Niet om het welles/nietes, maar omdat wij slechts christenen zijn. smile.gif

Het is misschien dan ook niet slim om zonder enige voorkennis dingen te roepen over forumgebruikers die je waarschijnlijk nog nooit gezien hebt. Dat geld ook net zo goed voor diakio, de vegaloog en mij als voor jou. Het is niet tactisch om richting de vegaloog te roepen dan berichtgeving in de Telegraaf geen goede bron is. De vegaloog kennende (ik doe dat, jij niet) is hij niet een Telegraaf-figuur, je kunt helaas niet alle kritiek op de Islam wijten aan het feit dat iemand de Telegraaf leest. Je had dit overigens zelf ook kunnen zien en lezen door kritiek toe te laten en daar naar te luisteren en daarna te kijken hoe je er tegenover staat. In de Telegraaf lees je niet wat over andere Korancodexen of taalverwantschappen.

Quote:
jouw geweldige analyse van Arabische taal t.o.v. de Koran is lachwekkend. wat kan mij het schelen wat ze in de bergen van Marokko aan Arabische dialecten hebben, en al helemaal in Irak. Kom op zeg! In deislam bestaat er niet eens iets als een heilige drie-eenheid, dus hoe kom je erbij dat Maria daarin genoemd zou worden?

Ik las het ook de eerste keer en toch schrijft de vegaloog dat niet. Hij schrijft slechts dat er codexen (oudere Koranteksten) gevonden zijn en (zoals ik het lees) is er daar één van die een melding maakt van de christelijke Drie-Eenheid, Vader, Zoon en Maria.

Daarnaast schrijft hij voornamelijk over het feit dat de Islam stelt dat de Koran als het ware uit de Hemel in het oor van Mohammed is gefluisterd en hij slechts fungeerde als opschrijver (ook al kende hij de taal niet en was hij analfabeet). De vegaloog schrijft daarover dat het wat vreemd is dat, wanneer het uit de hemel gedicteerd is er verschillende versies van de Koran gevonden zijn in de loop der eeuwen en dat het ook opvallend is dat de Koran in een vorm van Arabisch is geschreven wat niet te doen gebruikelijk is. De zinsbouw, woordvolgorde (etc) zijn onarabisch, maar zijn normaal in andere talen in die regio. Dat zijn de dingen die hij heeft geschreven, niet direct wat over het bestaan van dialecten in Marroko of Irak.

Quote:
Je praat steeds over Moslims die je kent, ik vraag me af wat dat voor mensen zijn, kan ik ervan uit gaan dat dat Marokanen en Turken zijn die zichzelf hebben benoemd tot moslim,terwijl ze geen enkele associatie hebben met islam behalve hun zogenaamd islamitische afkomst, of zijn dat praktiserende moslims die je herkent aan hun kledingetiquette, hun manieren en levenswijze? Ik denk het eerste. en nee, mijn geloof staat niet in de kinderschoenen, ik ben geen culturele moslim. Maar een overtuigde bekeerling.

Ah! Dat zegt natuurlijk heel erg veel, je bent dan waarschijnlijk een bekeerling binnen een bepaalde stroming van de Islam. Ik ken ook behoorlijk wat moslims, mensen die de islamitische religie aahangen en ik niet de persoon ben om te besluiten dat deze en gene geen échte moslims zijn, maar slechts cultuur moslims.

In Utrecht Overvecht lopen heel wat mensen met grote baarden, in jurken en met ronde Fez-achtige mutjes op hun hoofd. Er loopt een hele grote groep gesluierde mensen, de mensen aan de overkant van mijn appartement ingang zijn van die aard dat de man dag in dag uit in een soort jurk loopt, een grote baard heeft, zijn dochtertje van een jaar of 8 met een Bert en Ernie rugzakje naar school gaat (met hoofddoekje) en zijn vrouw in het zwart loopt. Wanneer ze ergens naartoe gaan wordt de auto klaar gezet zodat ze zo snel als mogelijk is achterin kan zitten waar de ramen verduisterd zijn. Het zijn echt meesterlijke mensen, heel erg vriendelijk, ze koken lekker en helpen je wanneer je bijvoorbeeld een bank in de lift probeerd te krijgen. Als er 's nachts politie langs komt, omdat ze op zoek zijn naar een voorvluchtige crimineel is hij de enige buur die niet staat te schreeuwen tegen de jutten/flikken/dienstkloppers dat ze hem wakker hebben gemaakt en maakt zelfs een praatje met mij in pyama.. Wat je niet kunt zeggen van mijn oer-Utrechtschen buur..

Quote:
De rappende, scooterscheurende vandalen uit utrecht overvecht, kanaleneiland, A'dam west en gouda zijn zeker geen moslims. Niet volgens de principes van de islam, niet volgens de woorden van Allah, en dus ook niet volgens mij.

In ons Overvecht zijn er heel wat rappende, scooterscheurende personen (niet automatisch vandalen, dat is net zo stigmatiserend als zeggen dat bekeerling-moslims altijd van de radicale mensen zijn). Een aantal daarvan zie ik dagelijk in gebedskleed naar de moskee gaan en later weer op scootertjes staan, beetje chillen en kletsen met Jan en Mo'man.

Quote:
Als je iets wilt weteen over de islam lees je de koran en stel je vragen aan PRAKTISERENDE moslims (heb je het goed gelezen vegaloog?) Als ikk iets wil weten over het christendom ga ik het ook niet aan een Boeddhist vragen. Ik stelde daarom mijn vraag hier op een christelijk forum, maar krijg meer bagger dan echte antwoorden, dat is wel jammer.

Ik vind het jammer hoe jij jezelf zo op een voetstuk staat en heel duidelijk aangeeft dat moslims die niet geloven zoals jij geloofd gewoon kuffaar zijn. Binnen het christendom heb je ook stromingen die vinden dat anderen geen échte christenen zijn. Dat maakt die andere christenen niet opeens onchristelijk of zelfs heidens.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Is er misschien nog iemand die wel wil serieus praten over de geloofsleer van gereformeerde christenen?

Waar wil je het dan over hebben? Aanbod van genade, verbondstheologie, kinderdoop, of God voor of na de zondeval de verkiezing heeft besloten, over Ellende, Verlossing & Dankbaarheid?

U poneert de stelling maar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Van schreeuwen omdat de ander ook schreeuwt krijg je alleen maar heel veel herrie. Kijk, het is leuk en aardig dat je geen nietes/welles spelletje wilt gaan doen, het is echter wel een christelijk forum waar de nadruk ligt op discussie en niet zozeer op de gezellige babbeltjes over de wezenlijke zaken, waarna we een heilsdronk doen en besluiten 'dat het allemaal niet uitmaakt en het slechts menselijk gebrabbel is de kantlijn is'..

Wij als christenen vinden het namelijk een nogal wezenlijke zaak hoe je Jezus dé Christus ziet. Zie je Hem als Jezus of als Jezus de Christus? Niet om het welles/nietes, maar omdat wij slechts christenen zijn.
smile.gif

Het is misschien dan ook niet slim om zonder enige voorkennis dingen te roepen over forumgebruikers die je waarschijnlijk nog nooit gezien hebt. Dat geld ook net zo goed voor diakio, de vegaloog en mij als voor jou. Het is niet tactisch om richting de vegaloog te roepen dan berichtgeving in de Telegraaf geen goede bron is. De vegaloog kennende (ik doe dat, jij niet) is hij niet een Telegraaf-figuur, je kunt helaas niet alle kritiek op de Islam wijten aan het feit dat iemand de Telegraaf leest. Je had dit overigens zelf ook kunnen zien en lezen door kritiek toe te laten en daar naar te luisteren en daarna te kijken hoe je er tegenover staat. In de Telegraaf lees je niet wat over andere Korancodexen of taalverwantschappen.

[...]Ik las het ook de eerste keer en toch schrijft de vegaloog dat niet. Hij schrijft slechts dat er codexen (oudere Koranteksten) gevonden zijn en (zoals ik het lees) is er daar één van die een melding maakt van de christelijke Drie-Eenheid, Vader, Zoon en Maria.

Daarnaast schrijft hij voornamelijk over het feit dat de Islam stelt dat de Koran als het ware uit de Hemel in het oor van Mohammed is gefluisterd en hij slechts fungeerde als opschrijver (ook al kende hij de taal niet en was hij analfabeet). De vegaloog schrijft daarover dat het wat vreemd is dat, wanneer het uit de hemel gedicteerd is er verschillende versies van de Koran gevonden zijn in de loop der eeuwen en dat het ook opvallend is dat de Koran in een vorm van Arabisch is geschreven wat niet te doen gebruikelijk is. De zinsbouw, woordvolgorde (etc) zijn onarabisch, maar zijn normaal in andere talen in die regio. Dat zijn de dingen die hij heeft geschreven, niet direct wat over het bestaan van dialecten in Marroko of Irak.

[...]Ah! Dat zegt natuurlijk heel erg veel, je bent dan waarschijnlijk een bekeerling binnen een bepaalde stroming van de Islam. Ik ken ook behoorlijk wat moslims, mensen die de islamitische religie aahangen en ik niet de persoon ben om te besluiten dat deze en gene geen échte moslims zijn, maar slechts cultuur moslims.

In Utrecht Overvecht lopen heel wat mensen met grote baarden, in jurken en met ronde Fez-achtige mutjes op hun hoofd. Er loopt een hele grote groep gesluierde mensen, de mensen aan de overkant van mijn appartement ingang zijn van die aard dat de man dag in dag uit in een soort jurk loopt, een grote baard heeft, zijn dochtertje van een jaar of 8 met een Bert en Ernie rugzakje naar school gaat (met hoofddoekje) en zijn vrouw in het zwart loopt. Wanneer ze ergens naartoe gaan wordt de auto klaar gezet zodat ze zo snel als mogelijk is achterin kan zitten waar de ramen verduisterd zijn. Het zijn echt meesterlijke mensen, heel erg vriendelijk, ze koken lekker en helpen je wanneer je bijvoorbeeld een bank in de lift probeerd te krijgen. Als er 's nachts politie langs komt, omdat ze op zoek zijn naar een voorvluchtige crimineel is hij de enige buur die niet staat te schreeuwen tegen de jutten/flikken/dienstkloppers dat ze hem wakker hebben gemaakt en maakt zelfs een praatje met mij in pyama.. Wat je niet kunt zeggen van mijn oer-Utrechtschen buur..

[...]In ons Overvecht zijn er heel wat rappende, scooterscheurende personen (niet automatisch vandalen, dat is net zo stigmatiserend als zeggen dat bekeerling-moslims altijd van de radicale mensen zijn). Een aantal daarvan zie ik dagelijk in gebedskleed naar de moskee gaan en later weer op scootertjes staan, beetje chillen en kletsen met Jan en Mo'man.

[...]Ik vind het jammer hoe jij jezelf zo op een voetstuk staat en heel duidelijk aangeeft dat moslims die niet geloven zoals jij geloofd gewoon kuffaar zijn. Binnen het christendom heb je ook stromingen die vinden dat anderen geen échte christenen zijn. Dat maakt die andere christenen niet opeens onchristelijk of zelfs heidens.

Dit is nou een reactie waar ik wel wat aan heb.

Ik begrijp je punt over discussie en dat er over een onderwerp als dit niet al te licht gepraat kan worden. excuus hievoor, dat heb ik me te weinig gerealiseert.

Ik plaats mijzelf niet op een voetstuk, dit is iig niet mijn bedoeling, ik zei ook: '...niet volgens de islam, niet volgens Allah en dus ook niet volgens mij' dat ik het zo zie, komt niet doordat ik zelf bepaal dat dat geen moslims zijn, maar omdat de koran en de profeet dit zeggen. Mijn mening is daarin niet belangrijk. een kafir is een kafir daar kan ik niets aan veranderen.

En die buurman van jou is dus wel een voorbeeld van een prakiserende moslim, maar dat zijn niet het soort moslims die je op tv ziet en dat zijn ook niet het soort mensen dat je op scooters ziet rondcrossen. Ik bedoel niet zomaar een mannetje die boodschappen gaat doen op een scooter, maar de stunters van die groep waar ik de naam niet meer van weet.

Iig bedankt voor je reactie en ik denk dat ik ga, ik krijg niet echt de antwoorden die ik zocht. Maar iig, voor de mensen die wel serieus op mij reageerde bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Waar wil je het dan over hebben? Aanbod van genade, verbondstheologie, kinderdoop, of God voor of na de zondeval de verkiezing heeft besloten, over Ellende, Verlossing & Dankbaarheid?

U poneert de stelling maar.

ik wil weten hoe jullie jezus zien: ik heb namelijk zelf op een christelijke basisschool gezeten, daar leerde ik dat jezus de zoon van god is en dat hij zeg maar naast God zelf staat, als ik dus ging bidden zei ik altijd: lieve heere Jezus en God. Later, toen ik mijn geloof ging onderzoeken kwam ik vele variaties tegen, namelijk, dat ze in bijv. amerikaanse kerken heel anders bidden en dat ze Jezus en God als een beschouwen en dat snapte ik niet, want er was toch een drie-eenheid? Dat zag ik dus gisteren weer op tv. Ik kom uit een standaard 'christelijk' gezin. Wel christelijk op school en bidden voor het eten en slapen maar verder niets. Ik zocht meer, dus zocht een kerk om me bij aan te sluiten, thuis kreeg ik namelijk niet het support dat ik zocht (mbt geloof dan)$, ik wilde meer duidelijkheid en misschien meer leiding voor mijn leven, maar niemand geloofde echt hoe ik geloofde. op latere leeftijd, ging ik weer verder zoeken, omdat ik Jezus eigenlijk altijd als een soort belangrijk mens/persoon/profeet/engel zag, die naast God aan het wachten was op het einde van de wereld, als ik het even in kinderbewoordingen mag zeggen. Ik kon er toen niet echt uitkomen hoe ik jezus zag, totdat ik op latere leeftijd meerdere religies ging bestuderen en zag at alles wat ik altijd geloofd had, overeen kwam met de geloofsleer van de islam.

Veel van mijn oude klasgenootjes zijn bij een vrije gemeente, of geloven niets, een aantal zijn bekeerd tot de islam en datzelfde aantal zit bij een striktere gemeente en anderen weer bij gemeentes waar ze ook healings etc doen, ik weet niet zo goed wat dit is allemaal, het ziet er een beetje eng uit voor mij, net als bezetenheid zeg maar (praten in tongen enzo) maar wil gewoon weten wat dit allemaal is. Ik woonde in Huizen en daar zijn echt vele vele kerken te vinden met allemaal een net iets andere draai.

Een forum is wel een veilige omgeving om deze vragen te stellen (dacht ik), want als ik nu een kerk zou binnenstappen krijg ik echt vieze blikken en spotting naar mijn hoofd, ik kan het wel begrijpen omdat ik volledig bedekt ben, dus dat doe ik maar niet. Hier had ik dat niet echt verwacht.

Omdat er over jezus vrede zij met hem veel controverse bestaat en ik wel weet wat mijn eigen standpunt en dat van mijn geloof is, zou ik graag willen weten hoe jullie dat zien met alle variaties van christelijk geloof die ik hier heb gezien, ik wil weten wat die verschillen nou echt zijn.

Ik sprak een meisje uit mijn klas in de trein en ze praatte echt zonder schaamte hardop over haar geloof en dat vond ik echt 'cool', want dat had ik niet vaak gezien bij christenen. Ze moest al snel weer uitstappen in een andere plaats dan waar ik woon, maar ik vond het een prettig gesprek en dat zocht ik hier een beetje terug. Ik wil gewoon weten hoe zien jullie jezus? een van drie of een van twee, dus jezus/god en de heilige geest, of hoe zien jullie dat, ik vond dit forum er divers uitzien en was gewoon benieuwd, hoe zien protestanten, gereformeerden, katholieken en andere stromingen in het christendom Jezus vrede zij met hem?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit is nou een reactie waar ik wel wat aan heb.

Jammer dat je de reacties waar je iets aan kan hebben, als je er maar iets mee zou doen, negeert. mensen verwijten dat ze niet serieus reageren, en intussen zelf niet reageren, is weinig serieus te noemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

ik wil weten hoe jullie jezus zien: ik heb namelijk zelf op een christelijke basisschool gezeten, daar leerde ik dat jezus de zoon van god is en dat hij zeg maar naast God zelf staat, als ik dus ging bidden zei ik altijd: lieve heere Jezus en God. Later, toen ik mijn geloof ging onderzoeken kwam ik vele variaties tegen, namelijk, dat ze in bijv. amerikaanse kerken heel anders bidden en dat ze Jezus en God als een beschouwen en dat snapte ik niet, want er was toch een drie-eenheid? Dat zag ik dus gisteren weer op tv. Ik kom uit een standaard 'christelijk' gezin. Wel christelijk op school en bidden voor het eten en slapen maar verder niets. Ik zocht meer, dus zocht een kerk om me bij aan te sluiten, thuis kreeg ik namelijk niet het support dat ik zocht (mbt geloof dan)$, ik wilde meer duidelijkheid en misschien meer leiding voor mijn leven, maar niemand geloofde echt hoe ik geloofde. op latere leeftijd, ging ik weer verder zoeken, omdat ik Jezus eigenlijk altijd als een soort belangrijk mens/persoon/profeet/engel zag, die naast God aan het wachten was op het einde van de wereld, als ik het even in kinderbewoordingen mag zeggen. Ik kon er toen niet echt uitkomen hoe ik jezus zag, totdat ik op latere leeftijd meerdere religies ging bestuderen en zag at alles wat ik altijd geloofd had, overeen kwam met de geloofsleer van de islam.

Veel van mijn oude klasgenootjes zijn bij een vrije gemeente, of geloven niets, een aantal zijn bekeerd tot de islam en datzelfde aantal zit bij een striktere gemeente en anderen weer bij gemeentes waar ze ook healings etc doen, ik weet niet zo goed wat dit is allemaal, het 9die healingssessies) ziet er een beetje eng uit voor mij, maar wil gewoon weten wat dit allemaal is.

Omdat er over jezus vrede zij met hem veel controverse bestaat en ik wel weet wat mijn eigen standpunt en dat van mijn geloof is, zou ik graag willen weten hoe jullie dat zien met alle variaties van christelijk geloof die ik hier heb gezien, ik wil weten wat die verschillen nou echt zijn.

Ik sprak een meisje uit mijn klas in de trein en ze praatte echt zonder schaamte hardop over haar geloof en dat vond ik echt cool, want dat had ik niet vaak gezien bij christenen. Ze moest al snel weer uitstappen in een andere plaats dan waar ik woon, maar ik vond het een prettig gesprek en dat zocht ik hier een beetje terug. Ik wil gewoon weten hoe zien jullie jezus? een van drie of een van twee, dus jezus/god en de heilige geest, of hoe zien jullie dat, ik vond dit forum er divers uitzien en was gewoon benieuwd, hoe zien protestanten, gereformeerden, katholieken en andere stromingen in het christendom Jezus vrede zij met hem?

Vragen naar de bekende weg met verborgen agenda zoals altijd,terwijl je het wel degelijk weet hoe het in elkaar zit.Keer terug naar het Ware geloof het CHRISTENDOM.

Link naar bericht
Deel via andere websites

SCHANDALIG, dat er nu nog zulke reacties komen. Laat het maar gewoon zitten dan, en wees vooral erg tevreden met jezelf en deel het met de rest van de wereld, lopen gebieden om mij terug te keren naar het christendom, maar geen uitleg willen geven over de echte vragen die ik heb.

Echt heel erg zielig ik heb er genoeg van hier. Ik voelde echt sympathien met gelovige christenen, maar nu zie ik weer dat ik dat gewoon niet toe moet laten. Ik kan het gewoon niet geloven dat ik nog zulke reacties krijg en dat het me nog zo raakt ook.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Rachel,

Weet in ieder geval dat ik het ook Schandalig vind en deze manier van dialoog voeren veracht. Het spijt me voor je dat je hier zo behandeld bent. Ik hoop dat je ergens anders je antwoorden wel kunt vinden.

harteljke groet,

jurjen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dus... In de Koran staat niets over de Drieëenheid?

Even een citaat; "Ibn ‘ Abbas, een vroege moslimgeleerde zei eens: ‘Wat bedoeld wordt met de Drie-eenheid is de Allerhoogste, zijn Gemalin en zijn Zoon’ [1]. Later zagen uitleggers de Drie-eenheid als ‘God, Maria en Jezus’ [2]. Dit laatste is gebaseerd op de koran (zie soera 5:73-76 & 117)" vooral het laatste vers is heel duidelijk; "O Jezus, zoon van Maria, hebt gij tot de mensen gezegd: 'Beschouwt mij en mijn moeder als twee Goden naast Allah,' zal hij antwoorden (enz.)" Hieruit zou ik óók concluderen, dat de Koran leert dat Maria deel van de Drieëenheid is. Of hebben Ibn 'Abbas en ik een verkeerde vertaling gebruikt?

Verder vind ik het jammer, dat je enerzijds steeds weer vraagt om serieuze contacten, maar niet de moeite neemt op mijn serieuze boodschappen in te gaan. Nee; je verwijt mij, dat ik niet goed in mijn geloof sta, dat de moslims die ik ken geen (goede) moslims zijn. Wie heeft jou als oordelaar aangesteld over moslims? Ik neem, op grond van de H. Schrift, niet het recht te oordelen over anderen, want "Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt." Maar jij, met je zeven jaar convertisme, gedraagt je als iemand die de wijsheid in pacht heeft. En als je dan aangeeft, dat je helemaal bedekt gaat, mag je mij aanwijzen, welke soeraverzen aangeven, dat je dat moet doen. Ik ben behoorlijk bekend met de koran. Het woord 'thuis' weiger ik te gebruiken, omdat ik de H. Schrift als basis neem, uitgelegd in de Traditie, en mijn 'thuis' is de door Christus Jesus, die God is, gestichte en door de H. Geest, die óók God is, geleide Kerk.

En mocht je inderdaad vertrokken zijn en deze post niet meer lezen, dan wens ik je een spoedige bekering tot het Christendom. Niet uit arrogantie, maar om de woorden van de Heer; "Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven. Niemand komt tot de Vader dan door Mij." En anders hoop ik, dat je een lang leven zult hebben, want ouderdom schijnt milder te maken. Tenminste, dat zeggen de moslims die ik ken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

SCHANDALIG, dat er nu nog zulke reacties komen. Laat het maar gewoon zitten dan, en wees vooral erg tevreden met jezelf en deel het met de rest van de wereld, lopen gebieden om mij terug te keren naar het christendom, maar geen uitleg willen geven over de echte vragen die ik heb.

Echt heel erg zielig ik heb er genoeg van hier. Ik voelde echt sympathien met gelovige christenen, maar nu zie ik weer dat ik dat gewoon niet toe moet laten. Ik kan het gewoon niet geloven dat ik nog zulke reacties krijg en dat het me nog zo raakt ook.

Wat is er schandalig aan de reacties van diakio, en aan de openhartigheid van de vegaloog, en aan de kennis die raido met je wil delen? Beetje triest dat je de discussie verlaat omdat Sacerdos er doorheen blaat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Echt heel erg zielig ik heb er genoeg van hier. Ik voelde echt sympathien met gelovige christenen, maar nu zie ik weer dat ik dat gewoon niet toe moet laten.

Dus om een paar reacties van mensen, schrijf je alle christenen maar gelijk af?

Is dat niet heel erg generaliserend?


Samengevoegd:

Quote:

Ik kan het gewoon niet geloven dat ik nog zulke reacties krijg en dat het me nog zo raakt ook.

Probeer het niet te persoonlijk te maken. Pak de dingen eruit waar je wat aan hebt en doe daar wat mee, en negeer de rest knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

SCHANDALIG, dat er nu nog zulke reacties komen.

Ik mis het schandaal, maar maak een TR en laat het rustig aan de crew over. Zijn best verstandige mensen.

Quote:
Laat het maar gewoon zitten dan, en wees vooral erg tevreden met jezelf en deel het met de rest van de wereld, lopen gebieden om mij terug te keren naar het christendom, maar geen uitleg willen geven over de echte vragen die ik heb.

Over het aanbidden van beelden wellicht, respectvolle dame met de enorme kennis van christendom en islam?

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

[...]

Maar niet iedere mening is begrijpelijk. Zou je wat uitleg willen geven over je mening?


Samengevoegd:

[...]de belijdenis uitspreken dat er één God is, en dat Mohammed zijn profeet is. Wat nog meer?

wat rachel over bidden zegt doelde ik op. Mjah ik lees nu ook weer dat het wat anders kan betekenen, dus ik doe er verder ook geen uitspraken over.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid