Spring naar bijdragen

Vraag nav uitspraak tv-dominee


Aanbevolen berichten

Hoi lieve mensen,

Ik zat net maxs nieuwe wereld te kijken en het ging over religie in NL in vergelijking met Amerika. Er kwam een dominee aan het woord, die gevraagd werd over de mensen die wel of niet gered zullen worden van het vuur.

Deze beste man vertelde dat niet iedereen bang hoeft te zijn, katholieken zouden het hellevuur waarschijnlijk ontlopen, hoewel zij (naar mijn idee) beelden aanbidden en Maria. Ook homo's zou hij niet weten, omdat God wel van ze houd alleen afkeurd wat ze doen.

De volgende categorie ging over moslims, en daar had de dominee over gezegd dat dat mensen zijn waar voor gebeden moest worden, omdat zij in nette bewoordingen dwalenden zouden zijn. Maar nu denk ik: praktiserende moslims geloven in veel van dezelfde wetten en regels als de gereformeerde gemeente waar die dominee toebehoorde. Moslims erkennen Jezus vrede zij met hem, houden van hem, geloven in de dag des oordeels, in hemel en hel, en dat hij gezonden is door God. Dat hij aan het einde der tijden terug komt om de gelovigen en ongelovigen van elkaar te categoriseren en al het slechte van de wereld zal beeindigen. Zij komen dus veel meer overeen met de regels van het christendom dan katholieken, homo's en atheisten. Kan iemand me uitleggen waarom hij dit wel durft te zeggen en de rest niet.

Ik zou heel graag in VRIENDELIJK dialoog gaan met iemand van de gereformeerde gemeente of kerk die mij meer uit kan leggen hierover.

Ik zou het ook leuk vinden om met verschillende christelijk gelovigen te praten over jullie geloof, en dan vooral over jezus vrede zij met hem. Ik ken verschillende christelijke meningen, sommigen geloven dat Jezus de zoon van God is, anderen dat hij zelf God is, hoe is dit bij jullie, ik hoop dat jullie hierop in willen gaan.

Liefs,

Rachel Maryam

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 68
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Je moet niet vergeten dat het niet om de regels gaat, maar waarom je de regels volgt, dat is wat je redding is knipoog_dicht.gif Ook alle regels in de Gereformeerde Gemeente hebben een doel, de regels an sich zijn de redding niet voor zover ik weet.

Sowieso wil ik je de zoekfunctie aanraden met betrekking tot het katholicisme en het 'aanbidden' van Maria en de beelden, de mohamedanen en hun visie op Jezus.

En welke televee dominee heb je gezien dan?

smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Je moet niet vergeten dat het niet om de regels gaat, maar waarom je de regels volgt, dat is wat je redding is
knipoog_dicht.gif
Ook alle regels in de Gereformeerde Gemeente hebben een doel, de regels an sich zijn de redding niet voor zover ik weet.

Sowieso wil ik je de zoekfunctie aanraden met betrekking tot het katholicisme en het 'aanbidden' van Maria en de beelden, de mohamedanen en hun visie op Jezus.

En welke televee dominee heb je gezien dan?

smile.gif

Het was geen tv dominee maar een dominee die toevallig op tv werd geinterviewd, ik geloof dat het een dominee was van de gereformeerde gemeente in barneveld, maar durf het niet met zekerheid te zeggen.

Ja idd 'de regels' ik bedoel meer ze komen qua leer meer overeen dan de categorien die ik eerder noemde, tenminste, dat denk ik.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wij hebben regels waar we ons aan moeten houden.
nosmile.gif

Oei... tsja... daar kan mijn lijstje niet tegenop... Ik voel met je mee. Wil je misschien katholiek worden? Kost je een boel, maar dan heb je ook wat! party.gif

@ Rachel van de Koran; Zo gewoon is een moslim niet op een christelijk forum. Maar om even op jouw vraag te reageren; het verschil, waarom waarschijnlijk die dominee vindt, en velen met hem (ik ook) waarom moslims het moeilijk krijgen om in de hemel te komen, is heel simpel in de H. Schrift te vinden; daar zegt Jesus zelf; "Niemand komt tot de Vader, tenzij door Mij." En verder ook; "Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven." Hij is de enige mens die dat ooit van zichzelf heeft kunnen zeggen. Hij is de Zoon van God, geboren, niet geschapen, vóór alle tijden geboren uit de Vader, en door Wie alles geschapen is. Dat betekent dus, dat alles, álles dóór Christus heen geschapen is.

Nu heb ik wel eens gehoord, dat er moslims zijn, die dit níet geloven... Tja, die krijgen het moeilijk, want, zoals je hebt kunnen lezen, zonder Jesus kom je niet tot God de Vader. (Tenzij door het doopsel van begeerte, maar dat is een heel ander verhaal...)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Ik zat net maxs nieuwe wereld te kijken en het ging over religie in NL in vergelijking met Amerika. Er kwam een dominee aan het woord, die gevraagd werd over de mensen die wel of niet gered zullen worden van het vuur.

In Amerika heb je ook een kerk met de naam Westboro Baptist Church, zo extreem zul je het in ons Nederland niet tegen komen hoor. Echter, er zullen vast bergen verschillen zijn. Voornamelijk vanwege de ontstaangeschiedenis en de grote invloed van de Opwekkingsbewegingen op het Amerikaanse Christendom.

Quote:
Deze beste man vertelde dat niet iedereen bang hoeft te zijn, katholieken zouden het hellevuur waarschijnlijk ontlopen, hoewel zij (naar mijn idee) beelden aanbidden en Maria. Ook homo's zou hij niet weten, omdat God wel van ze houd alleen afkeurd wat ze doen.

Dat geloof ik ergens ook, echter men moet zich wel geborgen weten in Jezus Christus, zonder Hem is er geen verlossing mogelijk. We zijn echter mensen dus ik heb niet het laatste oordeel, ik weet wel dat iemand die bijvoorbeeld homoseksueel is in zonde leeft, net als ik. Elk mens doet zonden, ook heteroseksuelen, ook gereformeerden en ook katholieken door voorspraak bij verstorven heiligen, waaronder de Maagd Maria.. Gereformeerden houden van dogmatische haarkloverij en kijken elkaar graag met de nek aan en verwijten elkaar van alles en nog wat. Evangelischen hebben vast ook zo hun ding, etcetra.

Quote:
De volgende categorie ging over moslims, en daar had de dominee over gezegd dat dat mensen zijn waar voor gebeden moest worden, omdat zij in nette bewoordingen dwalenden zouden zijn.

Ja, en niet een klein beetje ook, ongeveer net zo dwalend als de joden. Wie Christus niet belijd als de Messias, de Verlosser de Middelaar tussen God en mens. Jezus Christus is Gods Zoon (God uit God en Licht uit Licht) voor mij persoonlijk is de stap 'homofiel' naar 'moslim' of 'jood' van een andere orde. Een homofiel (of heterofiel en ja ook de moslim) kan tot God/Allah komen door Jezus de Christus, op een andere manier niet.

Quote:
Maar nu denk ik: praktiserende moslims geloven in veel van dezelfde wetten en regels als de gereformeerde gemeente waar die dominee toebehoorde.

Ik denk niet dat een dominee van de Gereformeerde Gemeenten op TV komt én ik weet zeker dat hij geen uitspraak zou doen zoals jij die net deed. Vind dat wat meer in de Gereformeerde Kerk hoek thuishoren. Echter, het klopt veel dingen komen over een we hebben immers ook dezelfde roots. Echter wij leren en geloven dat de wetten en regels niet het ding zijn waarom God jou aanneemt tot kind. Dat gebeurd alleen wanneer je via Jezus Christus tot God de Vader nadert. De wetten en regels zijn hooguit ter dankbaarheid, ahoewel sommige regels vooral pure tradities zijn, goede gebruiken.

Quote:
Moslims erkennen Jezus vrede zij met hem, houden van hem, geloven in de dag des oordeels, in hemel en hel, en dat hij gezonden is door God. Dat hij aan het einde der tijden terug komt om de gelovigen en ongelovigen van elkaar te categoriseren en al het slechte van de wereld zal beeindigen. Zij komen dus veel meer overeen met de regels van het christendom dan katholieken, homo's en atheisten. Kan iemand me uitleggen waarom hij dit wel durft te zeggen en de rest niet.

Omdat hij niet zo sterk denkt of geloofd als andere christenen dat misschien doen? Dit is eigenlijk net zo'n vraag als 'waarom blazen alle moslims zich niet op, als een paar het wel doen?'. Er zijn verschillen binnen het christendom. Ik, bijvoorbeeld geloof niet in moslims die in de hemel komen zonder dat ze Christus kennen. De stap naar 'moslims die Christus kennen' moet ik nog maken, naar mijn bescheiden mening zijn het dan dus christenen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Oei... tsja... daar kan mijn lijstje niet tegenop... Ik voel met je mee. Wil je misschien katholiek worden? Kost je een boel, maar dan heb je ook wat!
party.gif

@ Rachel van de Koran; Zo gewoon is een moslim niet op een christelijk forum. Maar om even op jouw vraag te reageren; het verschil, waarom waarschijnlijk die dominee vindt, en velen met hem (ik ook) waarom moslims het moeilijk krijgen om in de hemel te komen, is heel simpel in de H. Schrift te vinden; daar zegt Jesus zelf; "Niemand komt tot de Vader, tenzij door Mij." En verder ook; "Ik ben de Weg, de Waarheid en het Leven." Hij is de enige mens die dat ooit van zichzelf heeft kunnen zeggen. Hij is de Zoon van God, geboren, niet geschapen, vóór alle tijden geboren uit de Vader, en door Wie alles geschapen is. Dat betekent dus, dat alles, álles dóór Christus heen geschapen is.

Nu heb ik wel eens gehoord, dat er moslims zijn, die dit níet geloven... Tja, die krijgen het moeilijk, want, zoals je hebt kunnen lezen, zonder Jesus kom je niet tot God de Vader. (Tenzij door het doopsel van begeerte, maar dat is een heel ander verhaal...)

Mijn achternaam is van de Kuilen, maar ik vergeef je voor je vooringenomen conclusie en spotting hoor. Ik was echt benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen, maar tot nu toe, krijg ik eerder een bittere smaak van de reacties hier, geen christelijke vibe, zoals ik die hier eerder wel zag. en ook toen wist iedreen dat ik moslim was en veel vergelijkingsvragen stelde. Ben ik niet welkom? Dan zeggen jullie het maar. Ik spot niet met jullie en jullie wel met mij, dat vind ik jammer.

Ingaand op de inhoud van jouw reactie, ik snap het, dat vers, dat je niet tot de Heer komt zonder Jezus, dat weet ik, maar wat ik bedoel te zeggen is: Moslims geloven wel in Jezus vrede zij met hem, en de atheisten bijvoorbeeld niet, net zoals de joden Jezus niet accepteren als messias, en vele christenen wel sympathien met de joden lijken te hebben. De dominee op tv vertelde dus dat iedereen kans heeft op vergeveing behalve de moslims en dat lijkt me tegenstrijdig.


Samengevoegd:

@ Raido: bedankt voor je reactie. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Mijn achternaam is van de Kuilen, maar ik vergeef je voor je vooringenomen conclusie en spotting hoor. Ik was echt benieuwd naar de antwoorden op mijn vragen, maar tot nu toe, krijg ik eerder een bittere smaak van de reacties hier, geen christelijke vibe, zoals ik die hier eerder wel zag. en ook toen wist iedreen dat ik moslim was en veel vergelijkingsvragen stelde. Ben ik niet welkom? Dan zeggen jullie het maar. Ik spot niet met jullie en jullie wel met mij, dat vind ik jammer.

Ingaand op de inhoud van jouw reactie, ik snap het, dat vers, dat je niet tot de Heer komt zonder Jezus, dat weet ik, maar wat ik bedoel te zeggen is: Moslims geloven wel in Jezus vrede zij met hem, en de atheisten bijvoorbeeld niet, net zoals de joden Jezus niet accepteren als messias, en vele christenen wel sympathien met de joden lijken te hebben. De dominee op tv vertelde dus dat iedereen kans heeft op vergeveing behalve de moslims en dat lijkt me tegenstrijdig.

Ach meid, maak je niet zo druk. Ik begrijp je reactie, vind dat je dat ook goed verwoordt. De scherpe reactie van mij en enige anderen waarschijnlijk ook komt, doordat, zoals je bij diakio al merkte, er nogal wat moslimapologeten hier aan het werk zijn geweest. En dáár hebben wij nou juist géén behoefte aan! Wij besteden onze tijd, om jongeren en andere zoekenden de weg naar het geloof te wijzen. En daarom ben ik, na een veeltal van moslimwolven in vriendelijke schaapskleren, hier erg spits op. En als ik dan een bepaalde geur ruik, slaat de herdershond aan. En daarop reageer jij. Mooi, ik neem je woorden voor kennisgeving aan.

Nu even over je inhoud; als jij moslim bent, 'ken' jij Jesus niet. Je kent de naam, en noemt Hem 'een profeet'. als je Hem kent, noem je Hem; "Mijn Heer en mijn God", zoals St. Thomas deed, doen hij zijn handen in de doorstoken zijde kon leggen na de verrijzenis. Het moslim-geloof in Jesus is niet meer dan een vaag horen-zeggen-van. En met zo'n vaag 'klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt' zal Christus op die laatste dag zeggen; 'Ga weg van Mij, want Ik ken U niet!'

Dus... kom binnen, aanvaard Jesus als jouw Heiland en Verlosser, en laat je dopen. Dán kun je later de hemel in. Nu heb je immers de Waarheid vernomen, en als je die afwijst, zal Hij dat later tegen je gebruiken. Tenzij je natuurlijk vóór je dood je nog bekeert...

Iig hoop ik oprecht, dat ik je eens in de RKK mag begroeten als gedoopte!

Quote:

Is een vrome moslim dan zoveel minder dan een losgeslagen Christen ,alleen omwille van de exacte erkenning van Jezus zoals het christendom dat voorschrijft?

Ja, als je de woorden 'vrome' en 'losgeslagene' even weglaat, duidelijk wel! De H. Schrift en de Traditie zijn hier duidelijk over. Alleen... wat is een vrome moslim; is dat iemand die braaf de vijf zuilen uitvoert? Of is het iemand die een persoonlijke ervaring met God heeft? Bestaat dat binnen de Islam? Een zeldenheid! Ik ken toch heel wat moslims, en de enigen met een persoonlijke relatie zijn soefi's. (Wist je trouwens, dat bij die 99 schoonste namen van allah, die ze op dat kralensnoer opzeggen, niet één keer het woord 'liefde' voorkomt? En wij christenen maar roepen; "God is liefde!")

En een losgeslagen christen; zou die Jesus nog als zijn Verlosser zien, of slechts in naam christen zijn? Ook voor deze lauwen geldt, dat de Heer hen zal uitspuwen. Die teksten moeten jóuw toch bekend voorkomen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ mutz/jurjen: Even heel in t kort: Moslims geloven dat God 1 is, waarmee niets vergelijkbaar is en dat hij Jezus vrede zij met hem gezonden heeft om de dwalende kinderen van Israel te redden. Dat hij is opgeheven naar de hemel nadat het plan gesmeden was om hem te doden, wij geloven dat jezus nog leeft en in de hemel is, wachtend op het bevel van God om terug te keren naar de aarde om de corruptie te stoppen en vrede te brengen op aarde in de tijd dat de aarde op zijn einde is. Het grote verschil tussen christenen en moslims is dat wij niet geloven dat God zich een zoon heeft genomen, maar dat Jezus een profeet was, een grote profeet, die nog terug zal keren om zijn missie af te maken. Wij geloven wel dat je niet in de hemel komt als je Jezus niet erkent. Wij moeten alle profeten erkennen, vanaf Adam, Abraham, Isaac, Davis, Mozes, etc. en Jezus tot aan Mohammed vrede zij met hen allen. En hun levensverhalen kennen wij vanuit de bijbel en de Torah


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Alleen... wat is een vrome moslim; is dat iemand die braaf de vijf zuilen uitvoert? Of is het iemand die een persoonlijke ervaring met God heeft? Bestaat dat binnen de Islam? Een zeldenheid! Ik ken toch heel wat moslims, en de enigen met een persoonlijke relatie zijn soefi's. (Wist je trouwens, dat bij die 99 schoonste namen van allah, die ze op dat kralensnoer opzeggen, niet één keer het woord 'liefde' voorkomt? En wij christenen maar roepen; "God is liefde!")

En een losgeslagen christen; zou die Jesus nog als zijn Verlosser zien, of slechts in naam christen zijn? Ook voor deze lauwen geldt, dat de Heer hen zal uitspuwen. Die teksten moeten jóuw toch bekend voorkomen?

Okee dat verklaard jullie reacties, maar dat is absoluut mijn intentie niet. ik ben moslim en dat blijf ik, omdat ik mijn keuze weloverwogen heb genomen, wij verschillen en dat kan en mag volgens mij gewoon.

Een persoonlijke ervaring met God: ja dat heb ik elke dag, wanneer ik bid en wanneer ik me dankbaar voel voor alles wat ik heb, voor het eten dat we eten en de kinderen die we van God krijgen, de gezondheid die ik heb en het gevoel dat Hij er altijd is. Dat is voor mij, mijn persoonlijke ervaring met God. daarbij komt, dat ik me houd aan de regels die God gesteld heeft voor de gelovigen, dus niet als soort richtlijn, maar de letterlijke vorm, vandaar dat ik het gereformeerde christendom wel kan begrijpen en nieuwsgierig was naar hun gedachtengang.

Nog een ding wat ik graag kwijt wil, een allochtoon en een moslim zijn niet hetzelfde, een moslim is iemand die zijn geloof belijd en niet alleen zwart haar heeft en Allahu akbar zegt. Met een praktiserendw moslim bedoel ik iemand die de islam toepast in alle aspecten van zijn leven, niet alleen als het hem uitkomt en dat kan ik nou niet zeggen van de wanabees op televisie en in de straten van Gouda en Amsterdam west.

Het kralensnoer is een mystieke innovatie die niets met de islam van doen heeft en het opzeggen van de 99 namen van Allah ook niet. Er staat inderdaad geen liefde maar wel de barmhartige, genadevolle, de gever, de helper, en nog vele namen meer, het is daarom kort door de bocht om te zggen dat de islam of God in e islam geen liefde kent.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wij geloven wel dat je niet in de hemel komt als je Jezus niet erkent.

Nee, je léést niet goed; het gaat niet om het erkennen van Jesus als 'een groot profeet', want dat was Martin Luther King ook, en Mahatma Gandhi, en Moeder Teresa, en Pater Pio, het gaat om het erkennen... als Zoon van God, en als Verlosser en Heiland

Quote:

Wij moeten alle profeten erkennen, vanaf Adam, Abraham, Isaac, Davis, Mozes, etc. en Jezus tot aan Mohammed vrede zij met hen allen. En hun levensverhalen kennen wij vanuit de bijbel en de Torah

Kind, de Torah is een deel van de Bijbel, namelijk wat in het Christendom als het Oude Testament bekend staat.

Verder is het zo, dat niet de Islam er is, om de dwalende kinderen van Israël terug te brengen naar het ware geloof. Ga maar eens op zoek naar historisch-kritisch koran-onderzoek. Daar zijn ze in Duitsland momenteel nogal mee bezig. Maar ja - als aan de Universiteit van Münster een professor van de imamopleiding zegt, dat de islam eindelijk eens uit de 19de eeuw moet opstappen en plaatsnemen in de 21ste, zeggen de Duitse moslimorganisaties, dat ze met die man niet kunnen samenwerken. Ik blijf erbij; word nou maar gewoon Rooms en leef dán vanuit je geloof, dan kom je wél in de hemel.

(Dit geldt trouwens ook voor Orthodoxen, refo's en een aantal andere christelijke geloofsgemeenschappen...)

En nog even over dat kralensnoer; ik heb níet gezegd, dat moslims een god zonder liefde hebben, maar dit kralensnoer wijst er m.i. duidelijk op, dat liefde voor de moslims schijnbaar geen (belangrijke) goddelijke eigenschap is.

En zoals jij het omschrijft, denk ik, dat ik met een godservaring héél iets anders bedoel als zij. Een atheïst kan ook dankbaar en blij zijn, maar zal dat zeker niet als godservaring omschrijven. Vertel eens; hoe erváár jij God dan? Er moet een lichamelijk/geestelijk/spiritueel ervaren zijn. Niet een gedachte van 'ik ben nu even dankbaar voor het brood op tafel'. Dan badineer je de godservaringen van velen. Ik raad je aan, de Vitae van diverse heiligen te lezen, zodat je weet, wat in de RKK bedoeld wordt met godservaringen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Nee, je léést niet goed; het gaat niet om het erkennen van Jesus als 'een groot profeet', want dat was Martin Luther King ook, en Mahatma Gandhi, en Moeder Teresa, en Pater Pio, het gaat om het erkennen...
als Zoon van God, en als Verlosser en Heiland

[...]

Kind, de Torah is een deel van de Bijbel, namelijk wat in het Christendom als het Oude Testament bekend staat.

Verder is het zo, dat niet de Islam er is, om de dwalende kinderen van Israël terug te brengen naar het ware geloof. Ga maar eens op zoek naar historisch-kritisch koran-onderzoek. Daar zijn ze in Duitsland momenteel nogal mee bezig. Maar ja - als aan de Universiteit van Münster een professor van de imamopleiding zegt, dat de islam eindelijk eens uit de 19de eeuw moet opstappen en plaatsnemen in de 21ste, zeggen de Duitse moslimorganisaties, dat ze met die man niet kunnen samenwerken. Ik blijf erbij; word nou maar gewoon Rooms en leef dán vanuit je geloof, dan kom je wél in de hemel.

(Dit geldt trouwens ook voor Orthodoxen, refo's en een aantal andere
christelijke
geloofsgemeenschappen...

We zijn het niet eens, en dat geeft niet, maar Martin luther king en ghandi zijn geen profeten, dat vind ik nogal blasphemisch. Een profeet is gezonden met een boodschap van God, zij kwamen met een boodschap die weliswaar goed was voor de mensheid, maar zijn zeker geen gezondenen van God.

Ik bedoel zelf de torah en de indjil(psalmen) wilde het vertalen naar Nederlandse onislamitische taal, maar vertaalde het verkeerd, bovendien als je nu een torah leest en vergelijkt met het oude testament in bijv. de nieuwe bijbelvertaling zijn er nog heel wat verschillen.

Ik zei Jezus is gezonden om de dwalende kinderen van israel te redden en hij riep op tot het monotheisme, niet om zichzelf te pijzen en op te roepen tot aanbidding naar hem.

En dat er in deze tijd een 'professor' komt met weerleggingen van een eeuwenoude religie is niets nieuws. ik weet niet over welk onderzoek je het nu hebt en eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo heel veel, dat is net als iemand die jou (en mij) verwijst naar de zogenaamde wetenschap van tegenwoordig dat de mens van apen afstamt.

Wil je niet doen alsof ik achterlijk ben alstublieft ik ben geen klein kind.

Alvast bedankt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

geloof je eigen geloof ,al die '' geloven '' en maar 1 God tja...

als je zo goed en eerlijk mogenlijk leeft is ieder geloof goed toch?

ik kan me niet voorstellen dat er een geloof is die niet om liefde en geluk draaid


Samengevoegd:

ik denk en hoop voor iedereen ,dat we allemaal vergeven kunnen worden,als we iets verkeerds hebben gedaan!!

en dat geldt ook voor mensen zonder bijbel ,koran, of welk boek dan ook, of kerk en moskee.....

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

We zijn het niet eens, en dat geeft niet, maar Martin luther king en ghandi zijn geen profeten, dat vind ik nogal blasphemisch. Een profeet is gezonden met een boodschap van God, zij kwamen met een boodschap die weliswaar goed was voor de mensheid, maar zijn zeker geen gezondenen van God.

Wat maakt voor jou iemand tot profeet? Dominee King was geen profeet? de grote vredestichter en pacifist Ghandi was geen profeet? Dan kan ik met hetzelfde recht zeggen, dat wanneer een of andere Arabier, die oorlogszuchtig rondtrok en mensen liet vermoorden (zelfs complete volksstammen), nadat hij enkele groepen had doen geloven dat een engel hem een compleet boek in het oor had gefluisterd (hij kon niet schrijven, maar toch is het daarna letterlijk op papier gezet, wat ik knap vind; als iemand mij een mop in het oor fluistert, kan ik die al niet letterlijk navertellen...) door mensen van een bepaalde overtuiging als 'Mohammed, de laatste profeet van Allah' wordt aangeduid, dit een nog veel ergere vorm van blasfemie is!

Quote:
Ik bedoel zelf de torah en de indjil(psalmen) wilde het vertalen naar Nederlandse onislamitische taal, maar vertaalde het verkeerd, bovendien als je nu een torah leest en vergelijkt met het oude testament in bijv. de nieuwe bijbelvertaling zijn er nog heel wat verschillen.

Wat is eigenlijk een islamitische taal? Je schijnt het nogal belangrijk te vinden. Als je een beetje thuis zou zijn in de islam, dan wist je, dat het koran-arabisch enorm afwijkt van de verschillende gesproken standaardvormen. Bovendien is een deel van de koran onbegrijpelijk, aangezien het waarschijnlijk niet in het Arabisch, maar in het Syrisch-Aramees geschreven, en daarna erg krom vertaald.

De verschillen tussen de verschillende vertalingen zijn logisch, omdat ieder vertaler probeert, de vertaling zo duidelijk mogelijk af te stemmen op zijn doelgroep. Daarom hebben wij in de H. Schrift bijvoorbeeld ook vier Evangeliën; één voor de bekeerde Joden, één voor de heidenen, enz. Maar toch spreken ze elkaar niet tegen, en zijn ze alle het Woord van God.

De islamleiders zijn gewoon slim genoeg om te zeggen, dat alle korans hetzelfde zeggen. Toch blijkt uit koranonderzoek, dat er nu een aantal hele oude teksten is teruggevonden in Irak, waar - helaas voor hen die werkelijk geloven dat er maar één korantekst ter wereld bestaat - een aantal verschillen in zit. En dan heb ik het nog niet eens over de grote fout, Maria te noemen als deel van de H. Drieëenheid! Zoiets stompzinnigs heb ik in het Christendom nog nooit gehoord!

Quote:
Ik zei Jezus is gezonden om de dwalende kinderen van israel te redden en hij riep op tot het monotheisme, niet om zichzelf te pijzen en op te roepen tot aanbidding naar hem.

Klopt. Dat heeft God de Vader al gedaan bij Jesus' doop in de Jordaan. Daar heeft Hij al gezegd; "Dit is Mijn Zoon, Mijn Welbeminde, luistert naar Hem."

Quote:
En dat er in deze tijd een 'professor' komt met weerleggingen van een eeuwenoude religie is niets nieuws. ik weet niet over welk onderzoek je het nu hebt en eerlijk gezegd boeit het me ook niet zo heel veel, dat is net als iemand die jou (en mij) verwijst naar de zogenaamde wetenschap van tegenwoordig dat de mens van apen afstamt.

Een eeuwenoude religie die deels gebaseerd blijkt op fouten en leugens. Helaas willen de moslims de waarheid niet weten, stoppen hun vingers in de oren, en beginnen te schreeuwen dat die professor slecht is en weg moet. Wauw, wat een opbouwende discussie, wat een hoogstaand zelfonderzoek. Gewoon kinderachtig. Waar blijven de moslimarcheologen die zoeken naar bevestiging van hun dogmata? Ik vind het erg simpel, te stellen dat het waar is 'omdat het in de koran staat'. Als je niet meer bewijzen hebt dan een boek vol onduidelijkheden, leugens en fouten, val me er dan niet mee lastig!

Quote:
Wil je niet doen alsof ik achterlijk ben alstublieft ik ben geen klein kind.

Gedraag je dan ook niet zo, dan hoef ik je ook niet zo te behandelen. Ik heb sterk het idee, dat je geloof nog sterk in de kinderschoenen staat, zoals bij de meeste moslims die ik ken. Je geloof in de koran is vergelijkbaar met het geloof van een kind in Sinterklaas. En dan is het, als ik iets wetenschappelijk aantoonbaars aanbreng, lastig discuteren met jou. Maar verder geloof ik, dat jij ook een kind van God bent, gewenst en gezocht, en dat God reikhalzend uitziet naar het moment, dat jij Hem en zijn Zoon, Jesus Christus, aanvaardt en je laat dopen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

oke een kind heeft regels nodig en strendheid,daarom zijn zo vele naar de klote..........

waar is dan toch de liefde,als dat niet bij God is,waar of bij wie dan wel.....

ik heb nooit liefde ontvangen zodanig dat ik ook liefde ervaarde,wel regels en een hoop strengheid ja,daar werd ik stront en stront ziek van,als je streng moet zijn is dat omdat je kinderen geen liefde kennen ,maar haat of iets in die richting....

en er gaan ook moslims boedisten en alle mensen die ergens in geloven dood,ook mensen zonder geloof gaan dood,we gaan allemaal dood

niet alleen de christenen

ik klets natuurlijk onzin,snap dat wel hoor....

ik heb geen kinderen en wil ook geen kinderen,dat is mijn wil,en ik ben van mening dat het ook geen zonden is...

als ik wel kinderen zou hebben ,zou ik inderdaad een zoetsappig watje zijn.....


Samengevoegd:

de harde hand zou overbodig moeten zijn

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Admod note: Beledigende opmerking richting Rachel (en reactie daarop) verwijderd. Michaelw, het lijkt me verstandig om je toon aan te passen. Op deze schreeuwerige manier bereik je veel minder dan als je op een rustige manier het gesprek aan gaat.

Je bedoelt Vegaloog neem ik aan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

met jullie praten heeft voor mij dus geen zin!!

heeft de mens niet alle eigenschappen van het leven ,of is dat ook maar onzin...

je weet toch wat je zelf nodig heb,weet je dan niet wat je eventuele kinderen nodig hebben.......

iets wat niet goed voeld wil je toch het liefst omruilen tegen iets wat wel goed voeld.......

als een moeder altijd streng was en altijd Zonder liefde haar kinderen groot bracht,wat voeld zo,n kind dan,voeld hij / zij zich lekker?? Goed?? hij / zij heeft dan toch geleerd uit het leven , en dat je een bepaald gevoel nodig heb,namelijk liefde.. zal hij of zij dan niet iets anders willen voor haar of zijn kinderen?

michiel sorry voor mijn taalgebruik zoeven


Samengevoegd:

ps. zal voortaan erbij zetten dat het een mening is.......

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

met jullie praten heeft voor mij dus geen zin!!

Toch ga je er mee door, dus dat zal wel mee vallen.

Quote:
heeft de mens niet alle eigenschappen van het leven ,of is dat ook maar onzin...

Geen idee, ik snap niet eens wat je zegt.

Quote:
je weet toch wat je zelf nodig heb,weet je dan niet wat je eventuele kinderen nodig hebben.......

Nee. Ik weet dat je, als je geen kinderen hebt, kan denken dat je het allemaal wel weet, omdat je toch zelf ook kind geweest bent. Ik weet ook dat je, als je wel kinderen hebt, weet wat een pretentieuze onzin kinderlozen over opvoeding weten te produceren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid