Spring naar bijdragen

Een ontroerend moment voor Jezus...


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]Jezus (vzmh) citeerde de Torah en niet het oude testament. Hebben wij de Torah vandaag de dag?

Het geldt als een gebod voor joden een sèfr tora te bezitten, waarbij het een bijzondere verdienste is als je hem zelf geschreven hebt (op grond van Deut 31,19, ‘schrijf dit lied op’ - waarbij ‘dit lied’ dus wordt betrokken op de hele tora).

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

De tekst doet me vermoeden dat de Vader Lazarus opwekte. Maar theologisch gezien is het feit dat het de Geest is die leven geeft, ook wel een indicatie dat het de Geest was. Aangezien echter de Zoon de opstanding
is
, ligt het voor de hand dat het de Zoon was. Samengebracht kunnen we slechts concluderen dat het God was.

Lazarus is opgewekt door God. Jezus (vzmh) was slechts een instrument. Dit geldt ook voor alle andere wonderen die aan Jezus (vzmh) worden toegeschreven:

Hand 2,22: Mannen van Israël, hoort deze woorden: Jezus, de Nazoreeër, een man u van Godswege aangewezen door krachten, wonderen en tekenen, die God door Hem in uw midden verricht heeft, zoals gij zelf weet,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

OH NOES!!!

Nu val ik van mijn geloof af.

Deze bewering is niet nieuw. Men beweerde al tijdens het leven van de profeet dat hij (vzmh) door vreemde werd onderwezen. Dit terwijl deze Koran puur Arabisch is:

16:101. En wanneer Wij het ene teken in plaats van het andere brengen - en Allah weet het beste wat Hij openbaart - zeggen zij: "U verzint slechts." Nee de meesten hunner weten het niet. 102. Zeg: "De Geest van heiligheid heeft het van uw Heer met waarheid nedergebracht, opdat Hij degenen die geloven, moge versterken en als leiding en blijde tijding voor hen die zich onderwerpen." 103. En Wij weten inderdaad dat zij zeggen dat het slechts een man is, die hem (de profeet) onderwijst. De taal van hem die zij bedoelen is vreemd, terwijl dit de duidelijke Arabische taal is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Lazarus is opgewekt door God. Jezus (vzmh) was slechts een instrument. Dit geldt ook voor alle andere wonderen die aan Jezus (vzmh) worden toegeschreven:

Hand 2,22:
Mannen van Israël, hoort deze woorden: Jezus, de Nazoreeër, een man u van Godswege aangewezen door krachten, wonderen en tekenen,
die
God door Hem
in uw midden verricht heeft
, zoals gij zelf weet,

yawnee.gif hebben ze jou op de school voor pasbekeerde moslims die nu christenen gaan lastig vallen nooit geleerd dat een goed gesprek iets meer diepgang vergt dan steeds maar weer je eigen onbegrip als kennis debiteren?

Werkelijk, als ik niet zoveel moslims zou hebben ontmoet met intellectuele bagage, respect, kennis en het vermogen een goed gesprek te voeren, zou ik bijna gaan denken dat de platheid die je aantreft bij moslims die christelijke fora bezoeken maatgevend zou zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Jezus (vzmh) citeerde de Torah en niet het oude testament. Hebben wij de Torah vandaag de dag?

Het geldt als een gebod voor joden een sèfr tora te bezitten, waarbij het een bijzondere verdienste is als je hem zelf geschreven hebt (op grond van Deut 31,19, ‘schrijf dit lied op’ - waarbij ‘dit lied’ dus wordt betrokken op de hele tora).

Ja de Thora is er nog, handgeschreven op de huid van een koosjer dier. Dat valt in alle redelijkheid niet te ontkennen, ga maar naar de eerste de beste Synagoge en vraag het na. Zolang er joden zijn, zijn er ook Thora-rollen.

Van oudsher is gebeurt het overschrijven van de Thora met grote nauwkeurigheid. Voor de sofeer (schrijver) zijn dagelijks werk gaat doen, neemt hij een ritueel bad. Voor hij begint met schrijven test hij de pen en de inkt door het woord 'Amalek' te schrijven en weg te krassen (Deut. 25,19). Vervolgens verklaart hij dat hij nu heilig werk gaat doen. Hij leest dan een zin hardop en begint te schrijven. Voor hij de naam van God schrijft spreekt hij uit dat hij nu de heilige naam van God gaat schrijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jezus leerde dat het Oude Testament niet gebroken kan worden (Joh 10,35). In dit vers spreekt Christus over het gezag van de Schrift. Hij zei dat absoluut niets in de Schrift opzij gezet kan worden of genegeerd. De Schrift is gezaghebbend tot in elk detail.

Ook leerde Christus dat het Oude Testament een door God gepland boek is om als voorbereiding te dienen voor (Luk 24,44) Zijn komst.

Jezus vertelde dat de oudtestamentische personen, gebeurtenissen en wonderen waar zijn en historisch. Sommige van die oudtestamentische gebeurtenissen en mensen zijn de volgende: de schepping (Mar 13,19), Adam en Eva (Mat 19,4-6+Mar 10,6-7), Kaïn en Abel (Mat 23,35); Luk 11,50-51), Noach en de vloed (Mat 24,37-39), Abraham (Joh 8,39-40), De verwoesting van Sodom en Gomorra (Luk 17,28-29), De vrouw van Lot die omkwam (Luk 17,32), Mozes en het brandende braambos (Mar 12,26), het manna uit de hemel (Joh 6,31-32), de koperen slang (Joh 3,14-15), Jona en de walvis (Mat 12,39-41; Luk 11,29-32), Ninevé dat berouw kreeg op de prediking van Jona (Luk 11,32), de koningin van Sheba die Salomo bezocht (Luk 11,31).

Christus leerde dat de oudtestamentische schrijvers diegenen waren die door de Schrift vermeld werden. Toen Hij naar de oudtestamentische boeken verwees liet Jezus er geen twijfel over bestaan dat de personen waarvan in de boeken sprake is, deze ook geschreven hebben. Volgens de Zoon van God schreef Mozes de boeken van de Wet (Luk 24,44; Joh 5,45-47); David schreef de Psalmen die zijn naam dragen (Luk 20,42) Daniël schreef het boek dat zijn naam draagt (Mat 24,15). Jezus citeerde dikwijls uit het boek Jesaja en zei dat het geschreven was door de historische profeet Jesaja - niet door een onbekende groep mensen. In Joh 12,38-41 citeerde Christus uit beide belangrijkste delen van het boek Jesaja en zei dat ze beide geschreven waren door dezelfde Jesaja.

(Bevat elementen uit het artikel 'Evangelische ongelovigen'zie:
)

Volgens de Koran sprak Jezus de waarheid:

19 Marjam

164. Voorwaar, Allah heeft de gelovigen een gunst bewezen, daar Hij een boodschapper uit hun midden opwekte, die hun Zijn tekenen verkondigt, hen loutert
en hun het Boek en de wijsheid onderwijst
, hoewel zij voordien duidelijk dwaalden.

Het is dus onmogelijk voor een moslim om te beweren dat het OT vervalst is, want dat zou betekenen dat de citaten van Jezus in de Koran dat ook zijn.

Is dezelfde bron + deze link die was ik inderdaad vergeten, pardon!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Lazarus is opgewekt door God. Jezus (vzmh) was slechts een instrument. Dit geldt ook voor alle andere wonderen die aan Jezus (vzmh) worden toegeschreven:

Hand 2,22:
Mannen van Israël, hoort deze woorden: Jezus, de Nazoreeër, een man u van Godswege aangewezen door krachten, wonderen en tekenen,
die
God door Hem
in uw midden verricht heeft
, zoals gij zelf weet,

In zekere zin heb je gelijk, maar dat verandert niets aan de absolute waarheid van het christelijk geloof.

Jezus Christus volbracht volmaakt de wil van de Vader en was een instrument van de Vader. Ook christenen hebben de autoriteit en het vermogen gekregen om de volmaakte wil van de Vader te doen en wonderen, tekenen en genezingen te doen. Alleen deed Jezus Christus de werken in de naam van de Vader. Christenen doen de werken in de naam van Jezus Christus. Jezus was de eniggeboren Zoon van de Vader. Christenen zijn de geadopteerde kinderen van de Vader. Jezus Christus deed de werken door de Geest van God die in Hem was. Christenen doen de werken door de Geest van God die in de christenen is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb 13,8

Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en in eeuwigheid.

Jak 1,17

Alle goede gave, en alle volmaakte gift is van boven, van de Vader der lichten afkomende, bij Wie geen verandering is, of schaduw van omkering.

God verandert nooit, dus ook Zijn Geest verandert nooit, dus ook de werking van de Heilige Geest verandert niet.

God is een God van toename. Eerst werkte de Heilige Geest alleen met enkele profeten en koningen in het OT. Daarna met Jezus Christus en daarna de discipelen die steeds meer toenamen in aantal en de hele aarde over gingen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Heb 13,8

Jezus Christus is gisteren en heden Dezelfde en in eeuwigheid.

Jak 1,17

Alle goede gave, en alle volmaakte gift is van boven, van de Vader der lichten afkomende, bij Wie geen verandering is, of schaduw van omkering.

God verandert nooit, dus ook Zijn Geest verandert nooit, dus ook de werking van de Heilige Geest verandert niet.

God is een God van toename. Eerst werkte de Heilige Geest alleen met enkele profeten en koningen in het OT. Daarna met Jezus Christus en daarna de discipelen die steeds meer toenamen in aantal en de hele aarde over gingen.

Jezus was het Licht zolang Hij in de wereld was, maar Christus zou niet altijd in de wereld (Joh 9,5) blijven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad, Hij stuurde een andere Trooster, een Helper en Advocaat.

Joh 14,26

maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb.

Deze Heilige Geest is dezelfde Geest Die op Jezus was, de apostelen en de gelovigen nu. Dezelfde Geest die wonderen deed in het OT en NT doet nu nog steeds wonderen door de gelovigen.

Joh 14,12

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader

Mat 5,14a

Gij zijt het licht der wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Inderdaad, Hij stuurde een andere Trooster, een Helper en Advocaat.

Joh 14,26

maar de Trooster, de heilige Geest, die de Vader zenden zal in mijn naam, die zal u alles leren en u te binnen brengen al wat Ik u gezegd heb.

Deze Heilige Geest is dezelfde Geest Die op Jezus was, de apostelen en de gelovigen nu. Dezelfde Geest die wonderen deed in het OT en NT doet nu nog steeds wonderen door de gelovigen.

Joh 14,12

Voorwaar, voorwaar, Ik zeg u, wie in Mij gelooft, de werken, die Ik doe, zal hij ook doen, en grotere nog dan deze, want Ik ga tot de Vader

Mat 5,14a

Gij zijt het licht der wereld.

Ik hoop echt dat je mensen niet van hun geloof afkeert met je eigen overtuigingen, want de wonderen zoals die in de eerste eeuw de gelovigen ten deel vielen gebeuren niet meer! Wanneer jij volhoudt dat dit wel zo is, maak je jezelf belachelijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Jezus (vzmh) citeerde de Torah en niet het oude testament. Hebben wij de Torah vandaag de dag?

Deuteronium 14

1 Omdat u kinderen van de HEER, uw God, bent is het u niet geoorloofd als teken van rouw uw lichaam te kerven of het haar op uw voorhoofd weg te scheren.

2 Want u bent een volk dat aan de HEER, uw God, is gewijd: u heeft hij uitgekozen om, anders dan alle andere volken op aarde, zijn kostbaar bezit te zijn.

Volgens de Wet zijn wij kinderen van God...

En wat heeft Allah / Mohammed daarop te zeggen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik hoop echt dat je mensen niet van hun geloof afkeert met je eigen overtuigingen, want de wonderen zoals die in de eerste eeuw de gelovigen ten deel vielen gebeuren niet meer! Wanneer jij volhoudt dat dit wel zo is, maak je jezelf belachelijk.

Ik denk niet dat mensen van hun geloof kunnen worden afgekeerd, want Dezelfde Jezus Die gelovigen gered heeft, is de Jezus is wonderen doet door mensen. Die wonderen zie ik nog bijna dagelijks gebeuren.

En voor sommigen is dit misschien een dwaasheid of aanstoot.

1 Kor 1,23

doch wij prediken een gekruisigde Christus, voor Joden een aanstoot, voor heidenen een dwaasheid

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik denk niet dat mensen van hun geloof kunnen worden afgekeerd, want Dezelfde Jezus Die gelovigen gered heeft, is de Jezus is wonderen doet door mensen. Die wonderen zie ik nog bijna dagelijks gebeuren.

En voor sommigen is dit misschien een dwaasheid of aanstoot.

1 Kor 1,23

doch wij prediken een gekruisigde Christus, voor Joden een aanstoot, voor heidenen een dwaasheid

Mooi dat jij bevestigd ziet wat je gelooft, desondanks denk ik niet dat je iemand kent in je omgeving die er een dodelijke portie gif voor je ogen op inneemt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Er zijn er genoeg die het met mij bevestigen. Maar als jij anders wil geloven, prima. Maar in Gods Woord staat dat God een God van wonderen is en dat Hij niet verandert is. Dus in Gods Woord kun je de waarheid lezen.

Ja het staat in Gods woord, maar ook staat er dat Jezus' Koninkrijk niet van deze wereld is (Joh 18,36) terwijl jij net doet alsof het Licht wel van hier is.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mat 11,12

Sinds de dagen van Johannes de Doper tot nu toe breekt het Koninkrijk der hemelen zich baan met geweld en geweldenaars grijpen ernaar.

Het Koninkrijk van de hemelen breekt zich baan met geweld. Het Koninkrijk der hemelen is sterker dan de wereld.

Joh 16,33

Dit heb Ik tot u gesproken, opdat gij in Mij vrede hebt. In de wereld lijdt gij verdrukking, maar houdt goede moed, Ik heb de wereld overwonnen.

Jezus heeft de wereld overwonnen, dus in Hem is vrede. In Jezus is de overwinning, dus wie in Christus is, heeft de overwinning en heeft de zegen behaald.

Rom 8,37

Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad.

Het licht is niet van de wereld, maar is van het Koninkrijk der hemelen en schijnt in de wereld.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Deuteronium 14

1 Omdat u kinderen van de HEER, uw God, bent is het u niet geoorloofd als teken van rouw uw lichaam te kerven of het haar op uw voorhoofd weg te scheren.

2 Want u bent een volk dat aan de HEER, uw God, is gewijd: u heeft hij uitgekozen om, anders dan alle andere volken op aarde, zijn kostbaar bezit te zijn.

Volgens de Wet zijn wij kinderen van God...

En wat heeft Allah / Mohammed daarop te zeggen?

Hierbij als je echt wilt weten:

5:18. De Joden en de Christenen zeggen: "Wij zijn Allah's kinderen en Zijn geliefden." Zeg: "Waarom straft Hij u dan voor uw zonden? Nee, u bent mensen onder degenen die Hij schiep. Hij vergeeft, wie Hij wil en Hij straft, wie Hij wil. En aan Allah behoort het koninkrijk der hemelen en der aarde en wat daartussen is en tot Hem is de terugkeer. 19. O, u mensen van het Boek, Onze boodschapper is tot u gekomen na een onderbreking in de reeks van boodschappers, die u klaarheid brengt, opdat u niet zult zeggen: "Er is geen brenger van een blijde tijding en geen waarschuwer tot ons gekomen." Waarlijk er is een brenger van een blijde boodschap en een waarschuwer tot u gekomen. Allah heeft macht over alle dingen.

Volgens welke wet eigenlijk? Volgens de joden die de wet volgen, zijn jullie dwalenden. En jullie zien de joden als dwalenden. Allah zegt ook over dit twistpunt het volgende:

2:113. De Joden zeggen: "De Christenen hebben geen ware grondslag en de Christenen zeggen: "De Joden hebben geen ware grondslag", terwijl zij beiden hetzelfde Boek lezen. Hetzelfde zeggen degenen, die geen kennis hebben. Maar Allah zal op de Dag der Opstanding uitspraak doen in hun geschil.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid