Spring naar bijdragen

Een ontroerend moment voor Jezus...


Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 93
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

yes.gif

Dus jij bent niet eens met degenen die zeggen dat Jezus niet tot God bad verbaasd.gif

Quote:
leert het christendom dat God een "boodschapper" heeft (de Bijbel) die het woord van God voor de geslachten bewaard heeft (Jezus).

Mmmm! De Bijbel is een boodschapper. Wie heeft hem gezonden en met welke boodschap? Laat de Bijbel voorr zichzelf spreken en ons vertellen dat hij een boodschapper van God is.

Quote:
Jezus is niet de boodschapper, maar de boodschap. Hij is het gesproken Woord van God.

Dat is wat we in jou Bijbel lezen. We lezen dat Jezus een boodschap van God kreeg en dat hij die boodschap aan de mensen had bekendgemaakt.

Johannes 17:6 Ik heb aan de mensen die u mij uit de wereld gegeven hebt uw naam bekendgemaakt. Zij waren van u, maar u hebt hen aan mij gegeven. Ze hebben uw woord bewaard, 7 en nu begrijpen ze dat alles wat u mij hebt gegeven, van u komt. 8 Ik heb de woorden die ik van u ontvangen heb aan hen doorgegeven, zij hebben ze aanvaard en nu weten ze echt dat ik van u gekomen ben, en ze geloven dat u mij hebt gezonden.

Quote:
de Zoon is niet de Vader, het is dus niet zo gek dat de Zoon bidt tot de Vader en dankt dat de Vader hem verhoort.

De vraag is dan wie heeft Lazarus opgewekt, de vader of de zoon?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zolang je het zelf maar gelooft!

De christenen van vandaag zouden Jezus (vzmh) verheerlijken ipv God. Dit terwijl eigenlijk God was die de tekenen en wonderen had verricht en niet Jezus (vzmh).

Hand 2,22: Mannen van Israël, hoort deze woorden: Jezus, de Nazoreeër, een man u van Godswege aangewezen door krachten, wonderen en tekenen, die God door Hem in uw midden verricht heeft, zoals gij zelf weet,

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dus jij bent niet eens met degenen die zeggen dat Jezus niet tot God bad
verbaasd.gif
[...]Mmmm! De Bijbel is een boodschapper. Wie heeft hem gezonden en met welke boodschap? Laat de Bijbel voorr zichzelf spreken en ons vertellen dat hij een boodschapper van God is.[...]Dat is wat we in jou Bijbel lezen. We lezen dat Jezus een boodschap van God kreeg en dat hij die boodschap aan de mensen had bekendgemaakt.

Johannes 17:6
Ik heb aan de mensen die u mij uit de wereld gegeven hebt uw naam bekendgemaakt. Zij waren van u, maar u hebt hen aan mij gegeven. Ze hebben uw woord bewaard, 7
en nu begrijpen ze dat alles wat u mij hebt gegeven, van u komt.
8 Ik heb de woorden die ik van u ontvangen heb aan hen doorgegeven, zij hebben ze aanvaard en nu weten ze echt dat ik van u gekomen ben,
en ze geloven dat u
mij hebt gezonden
.
[...]De vraag is dan wie heeft Lazarus opgewekt, de vader of de zoon?

Dialoogzoeker let goed op:

'...indien gij niet gelooft, dat Ik Die ben, gij zult in uw zonden sterven.' (Joh 8,24)

Vergelijk dat eens met dit vers:

'...opdat men wete, dat Ik de HEERE ben, Die u heilig.' (Ex 31,13)

Verklaar mij eens hoe zowel God als Jezus beide 'Die' kunnen zijn dan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dialoogzoeker let goed op:

'...indien gij niet gelooft, dat Ik
Die
ben, gij zult in uw zonden sterven.' (Joh 8,24)

Vergelijk dat eens met dit vers:

'...opdat men wete, dat Ik de HEERE ben,
Die
u heilig.' (Ex 31,13)

Verklaar mij eens hoe zowel God als Jezus beide 'Die' kunnen zijn dan?

Johannes 8:25 "Wie bent u dan?" vroegen ze. Jezus zei: 'Wat ik vanaf het begin al tegen u gezegd heb. 26 Ik heb veel over u te zeggen, en veel in uw nadeel, maar ik zeg tegen de wereld wat ik gehoord heb van hem die mij gezonden heeft, en hij is betrouwbaar.' 27 De mensen begrepen niet dat hij over de Vader sprak.

Hij is gezonden door Iemand die Betrouwbaar is, wie zou dat kunnen zijn? Of heeft hier of zichzelf?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Johannes 8:25 ‘Wie bent u dan?’ vroegen ze. Jezus zei: ‘Wat ik vanaf het begin al tegen u gezegd heb. 26 Ik heb veel over u te zeggen, en veel in uw nadeel, maar ik zeg tegen de wereld wat ik gehoord heb
van hem die mij gezonden heeft, en hij is betrouwbaar.’ 27 De mensen begrepen niet dat hij over de Vader sprak.

Hij is gezonden door Iemand die Betrouwbaar is, wie zou dat kunnen zijn? Of heeft hier of zichzelf?

Exact Dialoogzoeker, je bent niet ver meer van de waarheid!

Op 19

11 En ik zag de hemel geopend, en zie, een wit paard; en Hij, die daarop zat, wordt genoemd Getrouw en Waarachtig, en Hij velt vonnis en voert oorlog in gerechtigheid. 12 En zijn ogen waren een vuurvlam en op zijn hoofd waren vele kronen en Hij droeg een geschreven naam, die niemand weet dan Hijzelf. 13 En Hij was bekleed met een kleed, dat in bloed geverfd was, en zijn naam is genoemd: het Woord Gods.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Johannes 8:25
"Wie bent u dan?" vroegen ze. Jezus zei: 'Wat ik vanaf het begin al tegen u gezegd heb. 26 Ik heb veel over u te zeggen, en veel in uw nadeel, maar ik zeg tegen de wereld wat ik gehoord heb
van hem die mij gezonden heeft, en hij is betrouwbaar.' 27 De mensen begrepen niet dat hij over de Vader sprak.

Hij is gezonden door Iemand die Betrouwbaar is, wie zou dat kunnen zijn? Of heeft hier of zichzelf?

En zo zal ik ook God verheerlijken.

yes.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Dus jij bent niet eens met degenen die zeggen dat Jezus niet tot God bad
verbaasd.gif

Zoveel ontkenningen in één zin, lastig widegrin.gif Ik stem in met het feit dat Jezus tot God bad. Dat staat er namelijk.

Quote:
Mmmm! De Bijbel is een boodschapper. Wie heeft hem gezonden en met welke boodschap? Laat de Bijbel voorr zichzelf spreken en ons vertellen dat hij een boodschapper van God is.

De Bijbel is het geïnspireerde woord van God. Je wist toch zoveel van het christendom, en dan stel je dit soort vragen? nosmile.gif

Quote:
Dat is wat we in jou Bijbel lezen.

Zullen we wat afspreken? Als ik op een moslim-forum kom zal ik niet over "jouw Koran" praten, maar gewoon over "de Koran", en op een christelijk forum betracht jij dezelfde beleefdheid. Akkoord, dialoog zoeker?

Quote:
We lezen dat Jezus een boodschap van God kreeg en dat hij die boodschap aan de mensen had bekendgemaakt.

Klopt. Dat deed Hij dan ook he.

Quote:
De vraag is dan wie heeft Lazarus opgewekt, de vader of de zoon?

Kost het je veel moeite om hoofdletters te gebruiken? Als jij dialoog zoekt, en respect toont, prima. Maar als je komt als apologeet van de Islam en om je minachting te uiten, ook prima, maar dan wordt het gesprek wat korter.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Exact Dialoogzoeker, je bent niet ver meer van de waarheid!

De waarheid is dat je erkent dat er één enige God is en dat Jezus (vzmh) een boodschapper is die door God is gezonden:

Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de enige waarachtige God, en Jezus Christus, die Gij gezonden hebt. (Joh 17,3)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]De waarheid is dat je erkent dat er één enige God is en dat Jezus (vzmh) een boodschapper is die door God is gezonden:

Dit nu is het eeuwige leven, dat zij U kennen, de
enige
waarachtige God
, en Jezus Christus,
die Gij
gezonden
hebt.
(Joh 17,3)

Zodra je voor Jezus komt te staan snap je het wel!

Mat 3

11 Ik doop u wel met water tot bekering maar Die na mij komt(Mat 3,13!), is sterker dan ik, Wiens schoenen ik niet waardig ben Hem na te dragen; Die zal u met de Heilige Geest en met vuur dopen.

12 Wiens wan in Zijn hand is, en Hij zal Zijn dorsvloer doorzuiveren, en Zijn tarwe in Zijn schuur samenbrengen, en zal het kaf met onuitblusselijk vuur verbranden.

Jer 15,7

En Ik zal hen wannen met een wan, in de poorten des lands; Ik heb Mijn volk van kinderen beroofd en verdelgd; zij zijn van hun wegen niet weergekeerd.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Zoveel ontkenningen in één zin, lastig
widegrin.gif
Ik stem in met het feit dat Jezus tot God bad. Dat staat er namelijk.

Ok. Dan zijn we hier met elkaar eens.

Quote:
De Bijbel is het geïnspireerde woord van God. Je wist toch zoveel van het christendom, en dan stel je dit soort vragen?
nosmile.gif

Waar lees je dit? Dat de Bijbel et geïnspireerde woord van God is, ben ik nergens tegengekomen. Miischien kun je mij dat laten zien. Bij sommige evangelien ben ik wel inleidingen tegengekomen die duidelijk aangeven dat het een verhaal is die iemand getracht heeft om zo nauwkeurig te boek te stellen.

Lucas 1:1 Aangezien velen getracht hebben een verhaal op te stellen over de zaken, die onder ons hun beslag hebben gekregen, 2 gelijk ons hebben overgeleverd degenen, die van het begin aan ooggetuigen en dienaren van het woord geweest zijn, 3 ben ook ik tot het besluit gekomen, na alles van meet aan nauwkeurig te hebben nagegaan, dit in geregelde orde voor u te boek te stellen, hoogedele Teofilus,

Quote:
Zullen we wat afspreken? Als ik op een moslim-forum kom zal ik niet over "jouw Koran" praten, maar gewoon over "de Koran", en op een christelijk forum betracht jij dezelfde beleefdheid. Akkoord, dialoog zoeker?

Akkoord. Ik zal volgende keer over de Bijbel hebben.

Quote:
Klopt. Dat deed Hij dan ook he.

Dat maakt hem dan een boodschapper van God.

Quote:
Kost het je veel moeite om hoofdletters te gebruiken? Als jij dialoog zoekt, en respect toont, prima. Maar als je komt als apologeet van de Islam en om je minachting te uiten, ook prima, maar dan wordt het gesprek wat korter.

Zou jij zo vriendelijk willen zijn en mijn vraag kunnen beantwoorden? Wie heeft Lazarus opgewekt?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Zodra je voor Jezus komt te staan snap je het wel!

Mat 3

11 Ik doop u wel met water tot bekering maar Die na mij komt(Mat 3,13!), is sterker dan ik, Wiens schoenen ik niet waardig ben Hem na te dragen; Die zal u met de Heilige Geest en met vuur dopen.

12 Wiens wan in Zijn hand is, en Hij zal Zijn dorsvloer doorzuiveren, en Zijn tarwe in Zijn schuur samenbrengen, en zal het kaf met onuitblusselijk vuur verbranden.

Jer 15,7

En Ik zal hen wannen met een wan, in de poorten des lands; Ik heb Mijn volk van kinderen beroofd en verdelgd; zij zijn van hun wegen niet weergekeerd.

Laten dan op dat moment afwachten. Ik hoop voor je dat hij de volgende woorden niet tegen jou zegt:

Matteüs 7:21 Niet iedereen die “Heer, Heer†tegen mij zegt, zal het koninkrijk van de hemel binnengaan, alleen wie handelt naar de wil van mijn hemelse Vader. 22 Op die dag zullen velen tegen mij zeggen: “Heer, Heer, hebben wij niet in uw naam geprofeteerd, hebben wij niet in uw naam demonen uitgedreven, en hebben wij niet vele wonderen verricht in uw naam?†23 En dan zal ik hun rechtuit zeggen: “Ik heb jullie nooit gekend. Weg met jullie, wetsverkrachters!â€

Ik hoop dat je diep en ernsting nadenkt over de ondertsaante gelijkenissen:

Matteüs 7:24 Wie deze woorden van mij hoort en ernaar handelt, kan vergeleken worden met een verstandig man, die zijn huis bouwde op een rots. 25 Toen het begon te regenen en de bergstromen zwollen, en er stormen opstaken en het huis van alle kanten belaagd werd, stortte het niet in, want het was gefundeerd op een rots. 26 En wie deze woorden van mij hoort en er niet naar handelt, kan vergeleken worden met een onnadenkend man, die zijn huis bouwde op zand. 27 Toen het begon te regenen en de bergstromen zwollen, en er stormen opstaken en er van alle kanten op het huis werd ingebeukt, stortte het in, en er bleef alleen een ruïne over.’

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Volgens mij kun je beter van het NT spreken want je meent dat je je claims niet hoeft te onderbouwen met de wet en de profeten.

Mijn claims gelden ook voor het oude testament: Hoe durven jullie te zeggen: “Wij zijn wijzen, wij hebben de wet van de HEER� De pen van de schrijvers heeft hem vervalst. (Jer 8,8)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ok. Dan zijn we hier met elkaar eens.

Zoals over wel meer zaken.

Quote:
Waar lees je dit? Dat de Bijbel et geïnspireerde woord van God is, ben ik nergens tegengekomen. Miischien kun je mij dat laten zien. Bij sommige evangelien ben ik wel inleidingen tegengekomen die duidelijk aangeven dat het een verhaal is die iemand getracht heeft om zo nauwkeurig te boek te stellen.

widegrin.gif is dit "lachen met moslims" ofzo? Moet ik nu werkelijk aan een moslim gaan uitleggen dat de ahadith betekenis hebben, in het verstaan van de Koran? Nee toch zeker?

Quote:
Akkoord. Ik zal volgende keer over de Bijbel hebben.

Dank, dat waardeer ik. Laat me helder zijn: ik heb grote waardering voor de Islam, herken daarin bijzonder veel. Ik voelde me meer thuis tijdens het middaggebed in de blauwe moskee, dan tijdens de psalmzang in een gereformeerde bondsgemeente. Mijn achting voor de Koran, en voor de filosofische, literaire en wetenschappelijke verworvenheden van de grote Islamitische rijken is zeer groot. Maar ik word bij tijd en wijle wat moe van de moderne moslim-bekeerlingen die nauwelijks benul hebben van hun eigen fundamenten, en nog minder benul en respect hebben voor het christendom dat ze vervolgens wel met platte en onnozele schijnargumenten denken te moeten lastig vallen.

Ik hoop altijd weer in gesprek te raken met moslims die niet lijden aan die enorme platheid die de Islam, vooral de Europese Islam, teistert. Vandaar mijn verzoek.

Quote:
Dat maakt hem dan een boodschapper van God.

Niet in de zin die jij bedoelt. Ik vind het totaal geen probleem dat je de Triniteit afwijst, en evenmin dat je die niet begrijpt. Maar doe me een lol, en ga dan niet argumenteren over een onderwerp dat je niet begrijpt. Er is zoveel ruimte voor dialoog, maar dat kan alleen als je in staat bent te accepteren dat er dingen zijn die je niet begrijpt van elkaar, en daar dan gewoon vragen over te stellen.

Quote:
Zou jij zo vriendelijk willen zijn en mijn vraag kunnen beantwoorden? Wie heeft Lazarus opgewekt?

De tekst doet me vermoeden dat de Vader Lazarus opwekte. Maar theologisch gezien is het feit dat het de Geest is die leven geeft, ook wel een indicatie dat het de Geest was. Aangezien echter de Zoon de opstanding is, ligt het voor de hand dat het de Zoon was. Samengebracht kunnen we slechts concluderen dat het God was.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Mijn claims gelden ook voor het oude testament:
Hoe durven jullie te zeggen: “Wij zijn wijzen, wij hebben de wet van de HEER�
De pen van de schrijvers heeft hem vervalst.
(Jer 8,8)

Denk je dat Jezus door God gezonden werd en uit een vervalst OT citeerde?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Jezus leerde dat het Oude Testament niet gebroken kan worden (Joh 10,35). In dit vers spreekt Christus over het gezag van de Schrift. Hij zei dat absoluut niets in de Schrift opzij gezet kan worden of genegeerd. De Schrift is gezaghebbend tot in elk detail.

Ook leerde Christus dat het Oude Testament een door God gepland boek is om als voorbereiding te dienen voor (Luk 24,44) Zijn komst.

Jezus vertelde dat de oudtestamentische personen, gebeurtenissen en wonderen waar zijn en historisch. Sommige van die oudtestamentische gebeurtenissen en mensen zijn de volgende: de schepping (Mar 13,19), Adam en Eva (Mat 19,4-6+Mar 10,6-7), Kaïn en Abel (Mat 23,35); Luk 11,50-51), Noach en de vloed (Mat 24,37-39), Abraham (Joh 8,39-40), De verwoesting van Sodom en Gomorra (Luk 17,28-29), De vrouw van Lot die omkwam (Luk 17,32), Mozes en het brandende braambos (Mar 12,26), het manna uit de hemel (Joh 6,31-32), de koperen slang (Joh 3,14-15), Jona en de walvis (Mat 12,39-41; Luk 11,29-32), Ninevé dat berouw kreeg op de prediking van Jona (Luk 11,32), de koningin van Sheba die Salomo bezocht (Luk 11,31).

Christus leerde dat de oudtestamentische schrijvers diegenen waren die door de Schrift vermeld werden. Toen Hij naar de oudtestamentische boeken verwees liet Jezus er geen twijfel over bestaan dat de personen waarvan in de boeken sprake is, deze ook geschreven hebben. Volgens de Zoon van God schreef Mozes de boeken van de Wet (Luk 24,44; Joh 5,45-47); David schreef de Psalmen die zijn naam dragen (Luk 20,42) Daniël schreef het boek dat zijn naam draagt (Mat 24,15). Jezus citeerde dikwijls uit het boek Jesaja en zei dat het geschreven was door de historische profeet Jesaja - niet door een onbekende groep mensen. In Joh 12,38-41 citeerde Christus uit beide belangrijkste delen van het boek Jesaja en zei dat ze beide geschreven waren door dezelfde Jesaja.

(Bevat elementen uit het artikel 'Evangelische ongelovigen'zie: link )

Volgens de Koran sprak Jezus de waarheid:

19 Marjam

164. Voorwaar, Allah heeft de gelovigen een gunst bewezen, daar Hij een boodschapper uit hun midden opwekte, die hun Zijn tekenen verkondigt, hen loutert en hun het Boek en de wijsheid onderwijst, hoewel zij voordien duidelijk dwaalden.

Het is dus onmogelijk voor een moslim om te beweren dat het OT vervalst is, want dat zou betekenen dat de citaten van Jezus in de Koran dat ook zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Het is dus onmogelijk voor een moslim om te beweren dat het OT vervalst is, want dat zou betekenen dat de citaten van Jezus in de Koran dat ook zijn.

We komen inderdaad in het oude testament woorden van God en woorden van profeten tegen. Maar dat betekent niet dat het als geheel geinspireerd is. Sommige boeken weten we niet eens wie de daadwerkelijke schrijvers zijn. laat staan of ze geinspireerd zijn of niet.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Ja dat zei je. Maar ik hoef niet met jou eens te zijn
puh2.gif

Nee, je negeert mijn reactie gewoon, en gaat verder met dit soort platte onzin-discussies. Wat een groots verleden heeft de Islam toch, en wat is daar weinig van te merken in onze streken. Jammer. Ik troost me met de ervaringen die ik elders in de wereld mocht hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid