Spring naar bijdragen

uit de dood terugkeren.


Aanbevolen berichten

Wij lazen vanavond aan tafel dit stuk(handelingen 9):

Quote:
36 En er was te Joppe een discipelin, genaamd Tabita, hetgeen, vertaald, betekent Dorkas. Deze was overvloedig in goede werken en aalmoezen, die zij gaf. 37 En het geschiedde in die dagen, dat zij ziek werd en stierf; en na haar gewassen te hebben, legde men haar in een bovenzaal. 38 En daar Lydda dicht bij Joppe lag, zonden de discipelen, toen zij hoorden, dat Petrus daar was, twee mannen tot hem met het verzoek: Kom zonder dralen tot ons. 39 En Petrus stond op en ging met hen mede. Toen hij daar aangekomen was, bracht men hem naar de bovenzaal en al de weduwen kwamen bij hem staan, en lieten hem onder tranen al de lijfrokken en mantels zien, die Dorkas, toen zij nog bij hen was, gemaakt had. 40 Maar Petrus zond hen allen naar buiten en knielde neder en bad. En hij wendde zich tot het lichaam en zeide: Tabita, sta op! En zij opende haar ogen en zag Petrus en ging overeind zitten, 41 en hij gaf haar de hand en richtte haar op; toen riep hij de heiligen en de weduwen en stelde haar levend voor hen. 42 En het werd bekend door geheel Joppe en velen kwamen tot geloof in de Here. 43 En het geschiedde, dat hij verscheidene dagen te Joppe bleef bij een zekere Simon, een leerlooier.

Tabita was dus een heilige vrouw. Ze is overleden en ze had denk ik een redelijke kans om in de hemel te komen. Dan komt het op mij over als een vorm van wreed om haar terug te halen op aarde.

Hetzelfde verhaal met Lazarus.

Kan iemand mij uitleggen wat hier het doel van is? Van dat uit de dood opstaan?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is misschien zo, maar ik geloof dat God mensen nooit tekort doet. Ik geloof dat God die mensen uiteindelijk nóg veel meer beloning geeft.

Rom 8,18

Want ik ben er zeker van, dat het lijden van de tegenwoordige tijd niet opweegt tegen de heerlijkheid, die over ons geopenbaard zal worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wij lazen vanavond aan tafel dit stuk(handelingen 9):

[...]

Tabita was dus een heilige vrouw. Ze is overleden en ze had denk ik een redelijke kans om in de hemel te komen. Dan komt het op mij over als een vorm van wreed om haar terug te halen op aarde.

Hetzelfde verhaal met Lazarus.

Kan iemand mij uitleggen wat hier het doel van is? Van dat uit de dood opstaan?

Dat was een voorsmaakje van wat tijdens de duizendjarige regering van Gods Koninkrijk in het groot zal gebeuren!Jawel hier op aarde!

(Johannes 5:28-29) . . . Verwondert U hierover niet, want het uur komt waarin allen die in de herinneringsgraven zijn, zijn stem zullen horen 29 en te voorschijn zullen komen, zij die goede dingen hebben gedaan, tot een opstanding des levens, zij die verachtelijke dingen hebben beoefend, tot een opstanding des oordeels. 

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Johannes 11

23 Jezus zei haar: "Uw broer zal opstaan."

24 Martha zei hem: "Ik weet dat hij zal opstaan in de opstanding op de laatste dag!"

25 Jezus zei haar: "Ik ben de Opstanding en het Leven en wie in mij gelooft zal zelfs als hij zou sterven, leven.

26 Al wie leeft en in mij gelooft zal niet [voor] eeuwig sterven. Geloof je dat?

(weergave Murdock en 2001 translation )

Ooit zal er dus, volgens die belofte hetzelfde met ons gebeuren als met Tabita.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wij lazen vanavond aan tafel dit stuk(handelingen 9):

[...]

Tabita was dus een heilige vrouw. Ze is overleden en ze had denk ik een redelijke kans om in de hemel te komen. Dan komt het op mij over als een vorm van wreed om haar terug te halen op aarde.

Hetzelfde verhaal met Lazarus.

Kan iemand mij uitleggen wat hier het doel van is? Van dat uit de dood opstaan?

Niet elke dood is de wil van God. Ik geloof dat God met iedereen een plan heeft, en zolang dat plan niet vervuld is lijkt het me ook niet de bedoeling dat je dood gaat. Zo denk ik dan tenminste, misschien heeft God nog wel een hele andere reden.

Maar is het echt belangrijk om te weten waarom mensen opstaan uit de dood? Belangrijker lijkt me om te realiseren dat het opwekken van doden ook een opdracht is voor christenen vandaag de dag. Voor mezelf ben ik dan ook niet zo zeer bezig met waarom mensen uit de dood opstaan, maar meer met hoe ik God hierin kan gehoorzamen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als God alles in de hand heeft en gaat over leven en dood, hoe kan het dan niet de wil van God zijn?

En

Als God de levenschenker is dan is Hij toch ook automatisch de levennemer (heb je overigens een idee wie er dan 'verantwoordelijk' is als de dood niet de wil van God is?)

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Kan iemand mij dingen ook concreet uitleggen zonder met bijbelteksten te smijten
smile.gif

en dat wat Koerok zegt, dat bedoelde ik, ik snap dat niet.

Egbert smeet niet met teksten, maar gaf antwoord op je vraag. Verduidelijk je openingspost dan ook even zodat serieuze mensen niet hoeven te reageren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is wel weer zo'n relatief omhooggevallen 'twee-handen-op-één-buik'-posting hoor.

De vraag waar het om draait is of het niet 'hard' is om een mens die heilig geleefd heeft (en dus naar de hemel zal gaan) weer terug te brengen naar de Hel die Aarde heet. Gezien de historische context leefde Tabitha rond 40 na Christus of iets dergelijks en niet echt op wat wij noemen 'na het laatste oordeel op de Nieuwe Aarde'.

Dat wij later opgewekt zullen worden uit de doden staat buiten kijf, alleen worden wij dan opgewekt om te leven 'op de nieuwe aarde' waar 'God zal zijn in alles en in allen'. Dat is een nét íets andere situatie dan 40 na Christus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Als God alles in de hand heeft en gaat over leven en dood, hoe kan het dan niet de wil van God zijn?

En

Als God de levenschenker is dan is Hij toch ook automatisch de levennemer (heb je overigens een idee wie er dan 'verantwoordelijk' is als de dood niet de wil van God is?)

Als ik iemand vermoord voer ik dus altijd de perfecte wil van God uit, want Hij beslist wie er sterft?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Als ik iemand vermoord voer ik dus altijd de perfecte wil van God uit, want Hij beslist wie er sterft?

Wanneer je uit gaat van een Alwetende God en een bepaald 'Lot' of 'Wil'. Ja. God heeft besloten dat die persoon zou sterven, misschien zelfs wel op een bepaald tijdstip. Misschien legt Hij echter niet vast op welke manier die persoon zal sterven.

De Almachtige had namelijk ook besloten dat een zekere Jezus Christus zou sterven aan het hout. Pleit dat Judas vrij? Pleit dat Pilatus vrij? Pleit dat de Centurion vrij die een onschuldige aan het hout vast spijkerde? Pleit dat ons vrij?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Wanneer je uit gaat van een Alwetende God en een bepaald 'Lot' of 'Wil'. Ja. God heeft besloten dat die persoon zou sterven, misschien zelfs wel op een bepaald tijdstip. Misschien legt Hij echter niet vast op welke manier die persoon zal sterven.

De Almachtige had namelijk ook besloten dat een zekere Jezus Christus zou sterven aan het hout. Pleit dat Judas vrij? Pleit dat Pilatus vrij? Pleit dat de Centurion vrij die een onschuldige aan het hout vast spijkerde? Pleit dat ons vrij?

Ik kan voor een groot gedeelte wel mee gaan in je gedachtegang, maar ik blijf toch bij m'n standpunt dat niet elke dood de wil van God is. Dat God iets van tevoren weet betekent niet dat Hij het er mee eens is. God weet ook dat wij van tevoren zondigen, maar Hij is het er niet mee eens.

Met welke dood God het wel en welke niet eens is weet ik niet, daar wil ik ook geen uitspraken over doen. God is sowieso niet te vangen in regeltjes en wetten.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dus God is een wispelturige persoon die de ene keer besluit om iets te laten sterven en de andere keer sterft het maar gewoon buiten zijn wil om? Zijn er dan ook kinderen geboren buiten de wil van God om?

Dus God is een wispelturig persoon die de ene keer iemand in zonden laat leven en de andere keer zorgt dat die persoon gered wordt? Het antwoord is dus nee, dat is Hij niet.

Om je laatste vraag te beantwoorden: nee, dat geloof ik niet, omdat God de enige is die (leven) kan scheppen.

Quote:
En wanneer het niet Gods wil is, wat is het dan wel?

Het vlees? De duivel?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Leg eens uit
smile.gif

Dat er mensen nog steeds uit de dood opstaan,in de eind jaren 60 nog in Afrika,alleen daar is geen berichtgeving over alleen in bepaalde christelijk bladen die in de binnenkringen wordt gelezen.

Nou voor jou deze uitleg niet onze gewoonte knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

@ zvnna: Ik bergijp dat je misschien niet direct een post wil die onderbouwd is met bijbelteksten. Toch denk ik dat je dat van tevoren had kunnen weten op een christelijk forum. Misschien kun je dat dan negeren als je er niets aan hebt, wellicht heeft een ander er iets aan.

@ mohamed: Jammer dat je zo moet reageren. Serieuse mensen kunnen hier prima op reageren, er wordt alleen aangegeven dat het uitleggen aan de hand van bijbelteksten wellicht niet haar vraag beantwoord in dit geval. Voor jou is de openingspost misschien niet duidelijk, voor anderen wel, daarom is het verstandig om vragen aan de TS te stellen om de vraag geheel duidelijk te hebben.

Verder graag ontopic reageren, dat er mensen vandaag de dag nog op zouden staan kun je een nieuw of ander topic voor zoeken.

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid