Spring naar bijdragen

Waar blijft de Belofte van David?


Aanbevolen berichten

Quote:

Ook Jezus genas niet iedereen.

Er zit een man voor de tempel in Jeruzalem. Hij zit daar al vele jaren en is vanaf zijn geboorte verlamd. Iedereen kent hem en elke dag werd hij naar de tempel gedragen, zodat hij daar kon leven van de giften van de mensen die naar de tempel gingen.

Ook Jezus kwam in deze tempel en ook Jezus heeft deze man zien zitten. Verlamd, bedelend voor inkomen. Maar Jezus genas hem niet. Iedere keer dat Jezus daar langs kwam vroeg Hij aan zijn Vader om Hij hem mocht genezen. En elke keer zei God: "Het is zijn tijd nog niet om genezen te worden." Ook de volgende dag kwam Jezus weer en vroeg of het vandaag de tijd was om hem te genezen. En weer antwoorde God "Vandaag niet, het is zijn tijd niet."

Op een gegeven moment, als Jezus weer naar de Hemel is gegaan, komt Petrus daar langs lopen. De man vraagt Petrus om wat geld en op dat moment spreek God tot Petrus en zegt dat hij deze man geen geld, maar zijn vermogen moet terug geven om te lopen. Petrus zegt: "Geld heb ik niet, maar wat ik wel heb zal ik u geven om niet, in Jezus' naam, sta op en wandel. De man staat op en begint God te prijzen en ze gaan samen de tempel in. Het was sabbat en de gehele gemeente kwam daar bijeen om God te aanbidden. De mensen verbazen zich dat de verlamde man weer kan lopen, want sinds zijn geboorte was hij verlamd. Nu krijgt Petrus de kans om te getuigen over de kracht van Jezus.

Bovenstaand verhaal is mijn eigen interpretatie en niet geheel Bijbel te onderbouwen. Wel dat de man er al jaren lag en het zeer zeer waarschijnlijk is dat Jezus deze man ook tegengekomen moet zijn. Niet iedereen wordt genezen in dit leven, en het is ook belangrijk om hier voorzichtig mee te zijn in je uitspraken. Ja, mensen worden genezen door de kracht van Jezus, maar het is geen must. Het mag nooit het doel op zich worden. En als mensen genezen worden, dan heeft dit een doel. Alles is tot eer van God, ook genezing!

Verder ben ik het wel aardig met je eens, maar ik wil je er toch even op wijzen dat Jezus geen toestemming (Mat 11,27) hoeft te vragen.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 118
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Het is inderdaad geen Bijbels verhaal.

In de Bijbel staat wat een sleutel was voor zijn genezing.

Hand. 3

1 Petrus nu en Johannes gingen op naar de tempel tegen het uur des gebeds, dat is het negende. 2 En een man, die verlamd was van de schoot zijner moeder aan, zodat hij gedragen moest worden, zetten zij dagelijks bij de poort van de tempel, genaamd de Schone, om een aalmoes te vragen van de tempelgangers. 3 Toen deze zag, dat Petrus en Johannes de tempel zouden binnengaan, verzocht hij om een aalmoes. 4 En Petrus zag hem scherp aan, met Johannes, en zeide: Zie naar ons. 5 En hij hield zijn blik op hen gevestigd in de verwachting iets van hen te ontvangen. 6 Maar Petrus zeide: Zilver en goud bezit ik niet, maar wat ik heb geef ik u; in de naam van Jezus Christus, de Nazoreeër: Wandel! 7 En hij greep hem bij de rechterhand en richtte hem op, en terstond werden zijn voeten en enkels stevig, 8 en hij sprong op en stond en liep heen en weer en hij ging met hen de tempel binnen, lopende en springende en God lovende. 9 En al het volk zag hem lopen en God loven; 10 en men herkende hem als degene, die om een aalmoes gezeten had aan de Schone Poort van de tempel; en zij werden met verbazing en ontzetting vervuld, over wat met hem gebeurd was.

De sleutel is vers 5. Hij hield zijn blik op hen gevestigd in de verwachting iets van hen te ontvangen.

Ben je ziek, vestig dan je blik op Jezus Christus, heb verwachting en wees klaar om genezing te ontvangen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

In de bijbel staat helemaal niet wat de sleutel was voor zijn genezing. Dat plak jij daaraan. Hij vestigde zijn blik op Petrus, niet op Jezus. Noch verwachte hij genezing te ontvangen.

Voor mensen als jij heb ik de waarschuwing erin gezet.

We hebben ooit een bijna blinde vrouw in de gemeente gehad. Deze vrouw was door de jaren heen veel pijn gedaan door Christenen zoals jij, met hun mooie praatjes over genezing. "ALs je je blik op Jezus houdt dan genees je." "Verwacht het van de Heer", "Geloof dat je het al ontvangen hebt". Ik kan je vertellen, ik heb nog nooit zo'n grote voorbidster gezien als zij, zij had een groot geloof. een geloof dat bergen kon verzetten, maar zij is niet genezen. Veel mensen hebben zogenaamde profetien over haar uitgesproken, dat ze weer zou zien. Nou, ze is nu overleden. En ja, ze is genezen, maar niet in haar tijd op aarde.

Ga een eind fietsen met je praatjes over genezing.

Op de manier hoe jij praat over genezing is het alleen eer voor de persoon die voor haar gebeden heeft, en dan durven ze ook nog uit te roepen dat alle eer aan de heer toekomst. Macht, status en roem, daar draait het vaak om binnen charismatische gemeentes. Nederigheid zou ze goed doen.

Ben je ziek, prijs de Heer. Ben je gezond, prijs de Heer. Wordt je genezen, prijs de Heer. Blijf je ziek, prijs de Heer. Prijs de Heer, geloof in Jezus en je zal niets te kort komen.

Een wijze messiaanse Jood hoorde ik ooit het volgende zeggen: "God geeft ons niet wat we willen, maar wat we nodig hebben".

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In de bijbel staat helemaal niet wat de sleutel was voor zijn genezing. Dat plak jij daaraan. Hij vestigde zijn blik op Petrus, niet op Jezus. Noch verwachte hij genezing te ontvangen.

Voor mensen als jij heb ik de waarschuwing erin gezet.

We hebben ooit een bijna blinde vrouw in de gemeente gehad. Deze vrouw was door de jaren heen veel pijn gedaan door Christenen zoals jij, met hun mooie praatjes over genezing. "ALs je je blik op Jezus houdt dan genees je." "Verwacht het van de Heer", "Geloof dat je het al ontvangen hebt". Ik kan je vertellen, ik heb nog nooit zo'n grote voorbidster gezien als zij, zij had een groot geloof. een geloof dat bergen kon verzetten, maar zij is niet genezen. Veel mensen hebben zogenaamde profetien over haar uitgesproken, dat ze weer zou zien. Nou, ze is nu overleden. En ja, ze is genezen, maar niet in haar tijd op aarde.

Ga een eind fietsen met je praatjes over genezing.

Op de manier hoe jij praat over genezing is het alleen eer voor de persoon die voor haar gebeden heeft, en dan durven ze ook nog uit te roepen dat alle eer aan de heer toekomst. Macht, status en roem, daar draait het vaak om binnen charismatische gemeentes. Nederigheid zou ze goed doen.

Ben je ziek, prijs de Heer. Ben je gezond, prijs de Heer. Wordt je genezen, prijs de Heer. Blijf je ziek, prijs de Heer. Prijs de Heer, geloof in Jezus en je zal niets te kort komen.

Een wijze messiaanse Jood hoorde ik ooit het volgende zeggen: "God geeft ons niet wat we willen, maar wat we nodig hebben".

worshippy.gif (maar dat zei ik al he knipoog_dicht.gif )

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In de bijbel staat helemaal niet wat de sleutel was voor zijn genezing. Dat plak jij daaraan. Hij vestigde zijn blik op Petrus, niet op Jezus. Noch verwachte hij genezing te ontvangen.

Leefde Petrus voor zichzelf of vertegenwoordigde hij God op aarde?

Quote:
[...voorbeeld over een mevrouw...]

Mat 11,5

blinden worden ziende en lammen wandelen, melaatsen worden gereinigd en doven horen en doden worden opgewekt en armen ontvangen het evangelie.

Mat 15,31

En Hij genas hen, zodat de schare zich verwonderde, want zij zagen stommen spreken, kreupelen gezond, lammen lopen en blinden zien. En zij verheerlijkten de God van Israël.

Mat 21,14

En in de tempel kwamen blinden en lammen tot Hem en Hij genas hen.

Luc 4,19

en Hij heeft Mij gezonden om aan gevangenen loslating te verkondigen en aan blinden het gezicht, om verbrokenen heen te zenden in vrijheid, om te verkondigen het aangename jaar des Heren.

Luc 7,21-22

Op dat ogenblik genas Hij velen van ziekten en plagen en boze geesten en aan vele blinden schonk Hij het gezicht.

En Hij antwoordde en zeide tot hen: Gaat heen en boodschapt Johannes wat gij gezien en gehoord hebt: Blinden worden ziende, lammen wandelen, melaatsen worden gereinigd en doven horen, doden worden opgewekt, armen ontvangen het evangelie;

Quote:
Op de manier hoe jij praat over genezing is het alleen eer voor de persoon die voor haar gebeden heeft, en dan durven ze ook nog uit te roepen dat alle eer aan de heer toekomst. Macht, status en roem, daar draait het vaak om binnen charismatische gemeentes. Nederigheid zou ze goed doen.

Dat is niet zo. Elke eer voor een genezing gaat naar de Heer Jezus Christus. Het gaat helemaal niet om macht/status/roem. Nederigheid betekent: 'Gods wil is hoger dan de menselijke wil, tradities en gewoonten'. En ik ben niet 'charismatisch', maar ben deel van het Lichaam van Christus.

Quote:
Een wijze messiaanse Jood hoorde ik ooit het volgende zeggen: "God geeft ons niet wat we willen, maar wat we nodig hebben".

Welke jood was dat?

Link naar bericht
Deel via andere websites

De Sleutel??

Yahushua is in bezit van die sleutel, en de nazaten van David.

God heeft het beloofd!

Zie anders ook de Profetie van Jesaja..

Jesaja 53

10 Maar de HEER wilde hem breken, hij maakte hem ziek.

Hij offerde zijn leven voor hun schuld,

om zijn nageslacht te zien en lang te leven.

De Nazaten van David uit de Stam Judah.

Sirach 45

25 In het verbond met koning David,

de zoon van Isaï, uit de stam Juda,

gaat de erfopvolging slechts over van zoon op zoon,

maar de erfopvolging van Aäron gaat over van generatie op generatie.

26 Moge de Heer jullie de wijsheid schenken

om zijn volk rechtvaardig te oordelen,

opdat jullie voorspoed niet verdwijnt

en jullie luister zich uitstrekt over alle generaties.

Openbaringen 5

5 Toen zei een van de oudsten tegen mij: ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>ËœWees niet verdrietig. Want de leeuw uit de stam Juda, de telg van David, heeft de overwinning behaald, en daarom mag hij de boekrol met de zeven zegels openen.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>â„¢

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Leefde Petrus voor zichzelf of vertegenwoordigde hij God op aarde?

Is Petrus God?

Quote:
[...]

Mat 11,5

blinden worden ziende en lammen wandelen, melaatsen worden gereinigd en doven horen en doden worden opgewekt en armen ontvangen het evangelie.

Mat 15,31

En Hij genas hen, zodat de schare zich verwonderde, want zij zagen stommen spreken, kreupelen gezond, lammen lopen en blinden zien. En zij verheerlijkten de God van Israël.

Mat 21,14

En in de tempel kwamen blinden en lammen tot Hem en Hij genas hen.

Luc 4,19

en Hij heeft Mij gezonden om aan gevangenen loslating te verkondigen en aan blinden het gezicht, om verbrokenen heen te zenden in vrijheid, om te verkondigen het aangename jaar des Heren.

Luc 7,21-22

Op dat ogenblik genas Hij velen van ziekten en plagen en boze geesten en aan vele blinden schonk Hij het gezicht.

En Hij antwoordde en zeide tot hen: Gaat heen en boodschapt Johannes wat gij gezien en gehoord hebt: Blinden worden ziende, lammen wandelen, melaatsen worden gereinigd en doven horen, doden worden opgewekt, armen ontvangen het evangelie;

[...]

Waarom werd ze niet genezen? Vertel? Haar geloof was niet goed? Zonde in haar leven? Vertel het me!

Quote:
Dat is niet zo. Elke eer voor een genezing gaat naar de Heer Jezus Christus. Het gaat helemaal niet om macht/status/roem. Nederigheid betekent: 'Gods wil is hoger dan de menselijke wil, tradities en gewoonten'. En ik ben niet 'charismatisch', maar ben deel van het Lichaam van Christus.

[...]

Sommige delen van je lichaam kon je beter uitwerpen zei Jezus dacht ik. Als je zo hoor praten, dan merk ik dat je absoluut niet snapt wat nederigheid inhoudt en dat je geen woord van mijn woorden hebt begrepen.

Quote:
Welke jood was dat?

Vraag me af wat dat boeit, maar vooruit. Avi Snijder, directeur van Jews For Jezus.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

De Sleutel??

Yahushua is in bezit van die sleutel, en de nazaten van David.

God heeft het beloofd!

Zie anders ook de Profetie van Jesaja..

Jesaja 53

10 Maar de HEER wilde hem breken, hij maakte hem ziek.

Hij offerde zijn leven voor hun schuld,

om zijn nageslacht te zien en lang te leven.

De Nazaten van David uit de Stam Judah.

Sirach 45

25 In het verbond met koning David,

de zoon van Isaï, uit de stam Juda,

gaat de erfopvolging slechts over van zoon op zoon,

maar de erfopvolging van Aäron gaat over van generatie op generatie.

26 Moge de Heer jullie de wijsheid schenken

om zijn volk rechtvaardig te oordelen,

opdat jullie voorspoed niet verdwijnt

en jullie luister zich uitstrekt over alle generaties.

Openbaringen 5

5 Toen zei een van de oudsten tegen mij: ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?Wees niet verdrietig. Want de leeuw uit de stam Juda, de telg van David, heeft de overwinning behaald, en daarom mag hij de boekrol met de zeven zegels openen.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?

Inderdaad.

Jes. 53

4 Nochtans, onze ziekten heeft hij op zich genomen, en onze smarten gedragen; wij echter hielden hem voor een geplaagde, een door God geslagene en verdrukte.

5 Maar om onze overtredingen werd hij doorboord, om onze ongerechtigheden verbrijzeld; de straf die ons de vrede aanbrengt, was op hem, en door zijn striemen is ons genezing geworden. 6 Wij allen dwaalden als schapen, wij wendden ons ieder naar zijn eigen weg, maar de HERE heeft ons aller ongerechtigheid op hem doen neerkomen. 7 Hij werd mishandeld, maar hij liet zich verdrukken en deed zijn mond niet open; als een lam dat ter slachting geleid wordt, en als een schaap dat stom is voor zijn scheerders, zo deed hij zijn mond niet open.

8 Hij is uit verdrukking en gericht weggenomen, en wie onder zijn tijdgenoten bedacht, dat hij is afgesneden uit het land der levenden? Om de overtreding van mijn volk is de plaag op hem geweest. 9 En men stelde zijn graf bij de goddelozen; bij de rijke was hij in zijn dood, omdat hij geen onrecht gedaan heeft en geen bedrog in zijn mond is geweest. 10 Maar het behaagde de HERE hem te verbrijzelen. Hij maakte hem ziek. Wanneer hij zichzelf ten schuldoffer gesteld zal hebben, zal hij nakomelingen zien en een lang leven hebben en het voornemen des HEREN zal door zijn hand voortgang hebben.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Is Petrus God?

Ik schreef dat Petrus God op aarde vertegenwoordigde. Vertegenwoordig jij God op aarde? Ik vertegenwoordig God op aarde.

Quote:

Waarom werd ze niet genezen? Vertel? Haar geloof was niet goed? Zonde in haar leven? Vertel het me!

Hoe kan ik dat zeggen over iemand die ik niet kende?

Quote:

[...] dacht ik.

Dacht je, of weet je dat zeker.

Quote:

Als je zo hoor praten, dan merk ik dat je absoluut niet snapt wat nederigheid inhoudt en dat je geen woord van mijn woorden hebt begrepen.

Als ik God's Woord maar (be)grijp.

Jak 4,7

Onderwerpt u dus aan God, maar biedt weerstand aan de duivel, en hij zal van u vlieden.

Quote:

Vraag me af wat dat boeit, maar vooruit. Avi Snijder, directeur van Jews For Jezus.

Mensen kunnen zoveel zeggen. Ik vind belangrijker wat in Gods Woord staat.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Jezus deed niets dan wat de Vader Hem zei, Hij deed niet vanuit zichzelf!

Dat lijkt niet in overeenstemming met je eerdere beweringen, wees je aub wel bewust dat Jezus alle macht heeft gekregen van de Vader.

Quote:

Ook Jezus kwam in deze tempel en ook Jezus heeft deze man zien zitten. Verlamd, bedelend voor inkomen. Maar Jezus genas hem niet. Iedere keer dat Jezus daar langs kwam vroeg Hij aan zijn Vader om Hij hem mocht genezen. En elke keer zei God: "Het is zijn tijd nog niet om genezen te worden." Ook de volgende dag kwam Jezus weer en vroeg of het vandaag de tijd was om hem te genezen. En weer antwoorde God 'Vandaag niet, het is zijn tijd niet.'

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Luc 7,21-22

Op dat ogenblik genas Hij
velen
van ziekten en plagen en boze geesten en aan vele blinden schonk Hij het gezicht.

Hier staat toch duidelijk "velen" en niet "allen".

Quote:

Hand. 3

1 Petrus nu en Johannes gingen op naar de tempel tegen het uur des gebeds, dat is het negende. 2
En een man, die verlamd was van de schoot zijner moeder aan, zodat hij gedragen moest worden, zetten zij dagelijks bij de poort van de tempel, genaamd de Schone, om een aalmoes te vragen van de tempelgangers.
3 Toen deze zag, dat Petrus en Johannes de tempel zouden binnengaan, verzocht hij om een aalmoes. 4 En Petrus zag hem scherp aan, met Johannes, en zeide: Zie naar ons. 5 En hij hield zijn blik op hen gevestigd in de verwachting iets van hen te ontvangen.

Zoals al is aangegeven door Renaldo, was deze man ook al verlamd en zat hij ook al bij de tempelpoort toen Jezus daar kwam. En hij is toen dus niet genezen.

Ook interpreteer jij dat de blik ineens op Jezus gericht zou zijn, terwijl er toch vooral duidelijk wordt, dat hij door de roepstem van Petrus bedacht was op het ontvangen van een aalmoes.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Hier staat toch duidelijk "velen" en niet "allen".

Goedzo HenkG, dan zijn we het nu ook wel eens denk ik dat Jezus niet gestorven is voor de zonden van de joden die hem kruisigden, want er staat ook duidelijk 'velen' en niet 'allen', zie je wel:

Mat 26,28       

Want dat is Mijn bloed, het bloed van het Nieuwe Testament, dat voor velen vergoten wordt, tot vergeving der zonden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid