Spring naar bijdragen

Waar blijft de Belofte van David?


Aanbevolen berichten

God had met david een belofte gehouden;

Een van Je zonen zal je troon bestijgen en mijn koninkrijk opbouwen en ik zal de naam David voor altijd bevestigen tot de Sterren des hemels geen glans meer geven aan de hemel.

Tot aan de Eindtijd dus, want volgens Jezus zullen de Sterren geen glans meer geven voordat de Grote Dag van God aanbreekt en mensen zullen zeggen; Wie kan die doorstaan?

Wie en waar blijft de Belofte van David.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 118
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Mat 1,1

Geslachtsregister van Jezus Christus, de zoon van David, de zoon van Abraham.

Mat 28,18

En Jezus trad naderbij en sprak tot hen, zeggende: Mij is gegeven alle macht in de hemel en op [de] aarde.

Luc 1,33

en Hij zal als koning over het huis van Jakob heersen tot in eeuwigheid, en zijn koningschap zal geen einde nemen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Mat 1,1

Geslachtsregister van Jezus Christus, de zoon van David, de zoon van Abraham.

Inderdaad Yahushua is de belofte van David:

Openbaring 22

16 ‘Ik, Jahuhsua, heb mijn engel gestuurd om jullie deze dingen bekend te maken voor de gemeenten. Ik ben de telg van David, zijn nakomeling, de stralende morgenster.’

Psalmen 132

10 Wijs omwille van David, uw dienaar,

het verzoek van uw gezalfde niet af.

11 De HEER heeft David trouw gezworen,

en zijn belofte neemt hij niet terug:

‘Een van je nazaten

laat ik je troon bestijgen.

12 Houden je zonen zich aan mijn verbond,

aan de richtlijnen die ik hun geef,

dan zullen ook hun zonen voor altijd

zetelen op je troon.’

17 Hier breng ik Davids huis tot aanzien,

hier ontsteek ik een lamp voor mijn gezalfde.

18 Zijn vijanden bekleed ik met schande,

maar op zijn hoofd schittert een kroon.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

[...]

En het doel van dit topic is?

Om achter te komen wie nog meer de Nazaten van David zijn.

smile.gif

Psalm 89

4 Ik heb met mijn uitverkorene een verbond gesloten,

aan mijn dienaar David gezworen:

5 Uw dynastie zal ik voor eeuwig vestigen,

uw troon in stand houden, geslacht na geslacht.

29 Mijn liefde zal hem altijd beschermen,

hecht is mijn verbond met hem.

30 Zijn dynastie houd ik voor altijd in stand,

zijn troon zolang de hemel duurt.

En in het nieuwe Testament wordt er geprofeteerd door de Profeten:

Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde.

Dat is dus bewijs twee dat er een belofte in de Naam van David moet komen om ons de waarheid over Yahova.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gal 3,7

Gij bemerkt dus, dat zij, die uit het geloof zijn, kinderen van Abraham zijn.

Op 5,10

en Gij hebt hen voor onze God gemaakt tot een koninkrijk en tot priesters, en zij zullen als koningen heersen op de aarde.

Gen. 1

28 En God zegende hen en God zeide tot hen: Weest vruchtbaar en wordt talrijk; vervult de aarde en onderwerpt haar, heerst over de vissen der zee en over het gevogelte des hemels en over al het gedierte, dat op de aarde kruipt.

Rom 8,37

Maar in dit alles zijn wij meer dan overwinnaars door Hem, die ons heeft liefgehad.

1 Joh 5,4

want al wat uit God geboren is, overwint de wereld; en dit is de overwinning, die de wereld overwonnen heeft: ons geloof.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Inderdaad, een gelovige is niet alleen een hoorder, maar ook een doener van het Woord van God.

Jac. 1

19 Weet (dit) wel, mijn geliefde broeders: ieder mens moet snel zijn om te horen, langzaam om te spreken, langzaam tot toorn; 20 want de toorn van een man brengt geen gerechtigheid voor God voort. 21 Legt dus af alle vuilheid en alle uitwas van boosheid en neemt met zachtmoedigheid het in u geplante woord aan, dat uw zielen kan behouden. 22 En weest daders des woords en niet alleen hoorders: dan zoudt gij uzelf misleiden. 23 Want wie hoorder is van het woord en niet dader, die gelijkt op een man, die het gelaat, waarmede hij geboren is, in een spiegel beschouwt; 24 want hij heeft zich beschouwd, is heengegaan en heeft terstond vergeten, hoe hij er uitzag. 25 Maar wie zich verdiept in de volmaakte wet, die der vrijheid, en daarbij blijft, niet als een vergeetachtige hoorder, doch als een werkelijk dader, die zal zalig zijn in zijn doen.

26 Indien iemand meent godsdienstig te zijn en daarbij zijn tong niet in toom houdt, maar zijn hart misleidt, diens godsdienst is waardeloos. 27 Zuivere en onbevlekte godsdienst voor God, de Vader, is: omzien naar wezen en weduwen in hun druk en zichzelf onbesmet van de wereld bewaren.

Gal 3,12

Doch bij de wet gaat het niet om geloof, maar: wie dat doet, zal daardoor leven.

Rom 1,17

Want gerechtigheid Gods wordt daarin geopenbaard uit geloof tot geloof, gelijk geschreven staat: De rechtvaardige zal uit geloof leven.

Rom 4,3

Want wat zegt het schriftwoord? Abraham geloofde God en het werd hem tot gerechtigheid gerekend.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar nu het vervolg smile.gif

Mensen zijn God gaan geloven en christenen geworden; kinderen van God.

Door de belofte van redding hebben de mensen redding aangenomen.

Maar er zijn ook beloften voor genezing, voorspoed, bevrijding, vrede, rust, blijdschap.

Geloven alle christenen God ook op Zijn Woord dat Hij hen gezond wil maken en een goed leven wil geven op alle gebieden van het leven?

Rom 4,3

Want wat zegt het schriftwoord? Abraham geloofde God en het werd hem tot gerechtigheid gerekend.

Rom 1,17

Want gerechtigheid Gods wordt daarin geopenbaard uit geloof tot geloof, gelijk geschreven staat: De rechtvaardige zal uit geloof leven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

En Hij heeft nergens gezegd dat je altijd zult genezen en dat je allemaal welvarend zult worden. Als Hij dat gezegd zou hebben, heeft Hij Zichzelf namelijk naar mijn idee behoorlijk verloochend door Jezus niet iedereen te laten genezen danwel welvarend te maken. Hoe wil jij God laten spreken met deze contradictie?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik laat God niet spreken. Hij heeft al gesproken, duizenden jaren geleden.

Ps 103,3

die al uw ongerechtigheden vergeeft, die al uw krankheden geneest

Ps. 1

1 Welzalig de man die niet wandelt

in de raad der goddelozen,

die niet staat op de weg der zondaars,

noch zit in de kring der spotters;

2 maar aan des HEREN wet zijn welgevallen heeft,

en diens wet overpeinst bij dag en bij nacht.

3 Want hij is als een boom, geplant aan waterstromen,

die zijn vrucht geeft op zijn tijd,

welks loof niet verwelkt;

al wat hij onderneemt, gelukt.

1 Petr 2,24

die zelf onze zonden in zijn lichaam op het hout gebracht heeft, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven; en door zijn striemen zijt gij genezen.

2 Kor 8,9

Gij kent immers de genade van onze Here Jezus [Christus], dat Hij om uwentwil arm is geworden, terwijl Hij rijk was, opdat gij door zijn armoede rijk zoudt worden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hij begon met Zijn verlossingswerk toen Hij op aarde liep. Hij voltooide Zijn verlossingswerk, toen Hij zei: 'Het is volbracht'.

Hij geneest ons niet direct. Hij hééft de mensheid al genezen.

1 Petr 2,24

die zelf onze zonden in zijn lichaam op het hout gebracht heeft, opdat wij, aan de zonden afgestorven, voor de gerechtigheid zouden leven; en door zijn striemen zijt gij genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maar waarom wil je dan geregeld toch zo benadrukken dat we blijkbaar niet voldoende vertrouwen/geloof hebben als we ziek/arm zijn/worden? Want dat is al enige tijd de boodschap die je hier elke keer weer lijkt op te willen rakelen. Zit herstel/rijkdom niet in heel andere dingen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij schrijf ik nooit dat er te weinig vertrouwen/geloof is, maar schrijf ik wel vaker dat er een gebrek aan (bepaalde) kennis is. Er is bij teveel christenen te weinig kennis over hoe christenen het land in bezit kunnen nemen wat betreft gezondheid en rijkdom. Christenen weten misschien wel hoe ze Jericho kunnen innemen, maar niet hoe ze Ai en de andere steden kunnen innemen.

Hos 4,6a

Mijn volk gaat te gronde door het gebrek aan kennis.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Daarmee zeg je dus eigenlijk nog steeds hetzelfde. Dat ik niet rijk ben zou komen door gebrek aan kennis? Lariekoek! Ik heb die welvaartsrijkdom gewoon niet nodig! Volgens jou ben ik dan dus geen goed christen...En datzelfde geldt voor het feit dat ik chronisch ziek ben. Ook door te weinig kennis zeker. Blij dat mijn relatie met God ergens anders op gebaseerd is dan dit welvaartsgedoe.

En dan nog wel een welvaartsevangelie obv allerlei losse teksten die bij elkaar geraapt worden. Je weet dat de atheïst daarmee ook zijn gelijk kan halen uit de Bijbel? big-smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het welvaartsevangelie, Barbapapa, je lijkt me een aardige vent als ik je postings zo lees. Enthousiast en overtuigd van je eigen gelijk (dat je natuurlijk niet als je eigen gelijk wil zien, maar als de enige juiste interpretatie van Gods woord).

Waar ik nu over twijfel, zou je een opmerking, noem het een vermaning, vanuit oprechte bezorgdheid kunnen hebben?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid