Spring naar bijdragen

Waar blijft de Belofte van David?


Aanbevolen berichten

@HenkG:

Het hoeft ook niet. Als je geen 'welvaartsrijkdom' wil, dan hoef je dat niet te hebben. Ik schrijf niet dat je geen goed christen bent. In Gods ogen is elke christen volmaakt, zoals Jezus Christus volmaakt is. Daarom heeft ook iedere christen de vrijmoedigheid om naar Zijn troon te gaan en daarom mag iedere christen ook vrijmoedigheid hebben om genezing te ontvangen. Het is goed dat je relatie met God belangrijker is dan welvaart. Dat staat ook in Matth. 6:33. Ik geloof dat elke chronisch zieke kan worden genezen. Dat is een Boodschap van Hoop, evangelie, Blijde Boodschap. Dat zegt niets over een lezer en of deze wel/niet goed is. Genezing ontvang je niet door 'goed' te zijn, maar door genade.


Samengevoegd:

Quote:

Waar ik nu over twijfel, zou je een opmerking, noem het een vermaning, vanuit oprechte bezorgdheid kunnen hebben?

Hoe bedoel je deze vraag?

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 118
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

En dan nog wel een welvaartsevangelie obv allerlei losse teksten die bij elkaar geraapt worden. Je weet dat de atheïst daarmee ook zijn gelijk kan halen uit de Bijbel?
big-smile.gif

Het klopt inderdaad dat een atheïst dat zou kunnen.

Het 'welvaartsevangelie' zou ik ook niet zomaar even kort kunnen uitleggen, maar ik zou wel uitvoeriger kunnen laten zien a.d.h.v. Gods Woord dat Hij voorspoed wenst voor Zijn kinderen.


Samengevoegd:

Quote:

Maar waarom persé die nadruk op de genezing hier en nu? Is er niet een veel belangrijker iets wat je met dergelijk wondergeloof over het hoofd ziet?

Inderdaad is een relatie het allerbelangrijkst en van Zijn beloften is redding het belangrijkst. Maar dat weten veel mensen al. En ondertussen zijn er vele schrijnende gevallen van ziekten in Nederland, terwijl God deze mensen wil genezen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hoe bedoel je deze vraag?

Ik wil je niet kwetsen. En ik heb het vermoeden dat je mijn opmerking zou negeren, er hooguit afwijzend op zou reageren.

Laat ik het daarom maar heel beperkt houden: misschien is het goed om je eens, zonder al te veel vooringenomenheid, te verdiepen in het geloof van christenen die het welvaartsevangelie resoluut afwijzen. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik wil je niet kwetsen. En ik heb het vermoeden dat je mijn opmerking zou negeren, er hooguit afwijzend op zou reageren.

Laat ik het daarom maar heel beperkt houden: misschien is het goed om je eens, zonder al te veel vooringenomenheid, te verdiepen in het geloof van christenen die het welvaartsevangelie resoluut afwijzen.
flower.gif

Ik weet dat het arrogant kan overkomen, maar ik ben onkwetsbaar smile.gif

Ik kom zelf oorspronkelijk uit het protestantisme, dus weet wat veel mensen in Nederland geloven. Toen geloofde ik ook alleen maar in redding, terwijl ik er later achter kwam dat God mij al die tijd al veel meer had willen geven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik weet dat het arrogant kan overkomen, maar ik ben onkwetsbaar
smile.gif

Ik kom zelf oorspronkelijk uit het protestantisme, dus weet wat veel mensen in Nederland geloven. Toen geloofde ik ook alleen maar in redding, terwijl ik er later achter kwam dat God mij al die tijd al veel meer had willen geven.

Ik zei al, weinig kans dat je zelfs maar serieus leest wat ik schrijf. Evengoed, ik hoop dat de crisis die komen gaat je niet al te hard raakt en je je geloof niet ontneemt. Ik beloof je dat ik daarvoor zal bidden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

In hoeverre lees ik het niet serieus? 'Crisis' komt van het griekse woord 'krisen' en betekent oordeel. Er komt voor mij geen oordeel, want ik ben vrij van het oordeel door het verlossend werk van Jezus Christus. En niets zal mij kunnen scheiden van de liefde van Jezus Christus.

Ik snap dat je dat denkt. Ik snap ook waarom je niet luistert. En ik hoop dat je nooit zal denken "oh, dus DIT bedoelde die mafkees van dat forum toen...." flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Ik snap dat je dat denkt. Ik snap ook waarom je niet luistert. En ik hoop dat je nooit zal denken "oh, dus DIT bedoelde die mafkees van dat forum toen...."
flower.gif

Waarom denk je dat het zal gaan zoals je denkt dat het zal gaan?

Juist toen ik protestant was, kwam ik in zeer grote problemen, bijna tot aan de dood. Jezus Christus heeft mij uit alle problemen gered en mij een heel goed leven gegeven.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hallo kunnen jullie weer even ontopic blijven.

Psalm 89

50 Waar is uw liefde van vroeger, Heer,

hebt u David geen trouw gezworen?

Lucas 11

52 Wee jullie wetgeleerden, want jullie hebben de sleutel tot de kennis weggenomen; zelf zijn jullie niet binnengegaan, en anderen die wel binnen wilden gaan hebben jullie tegengehouden.’

Openbaring 3

7 “Dit zegt hij die heilig en betrouwbaar is, die de sleutel van David heeft – wanneer hij opendoet, kan niemand sluiten, wanneer hij sluit, kan niemand openen.

Jesaja 22

22 Ik zal hem de sleutel overhandigen van het huis van David; wanneer hij opendoet, kan niemand sluiten, wanneer hij sluit, kan niemand openen. 23 Ik zal hem bevestigen, als een pin in stevige grond; voor zijn familie zal hij als een erezetel zijn.â€

Wie heeft ogen om te lezen wat er hier staat. smile.gif

Wilt van de bovenstaande versen heel graag uitleg smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

maar ik zou wel uitvoeriger kunnen laten zien a.d.h.v. Gods Woord dat Hij voorspoed wenst voor Zijn kinderen.

(...)

En ondertussen zijn er vele schrijnende gevallen van ziekten in Nederland, terwijl God deze mensen wil genezen.

Dit bedoel ik nu. Dat God voorspoed wil, spreek ik nergens tegen, zoals je wel weer lijkt te veronderstellen. Ook leg je in het slotstuk vervolgens zelf alweer de link tussen het genezen hier en nu en die voorspoed. Ik blijf vinden dat je Gods Woord wel erg beperkt leest op deze manier. Want nergens is ook maar uit te halen dat Hij genezing en welvaart acuut geeft in het leven hier en nu. Nogmaals, als je dit werkelijk aan kunt tonen in Gods Woord, maak je Hem tot Zelfverloochenaar, aangezien Jezus niet iedereen genezen heeft en niet iedereen welvaart gegeven heeft. Jammer dat je nog aan dit punt voorbij blijft gaan, want het is naar mijn idee wel de essentie.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Waarom denk je dat het zal gaan zoals je denkt dat het zal gaan?

Omdat ik er voor 100% van overtuigd ben dat het evangelie dat je verkondigt niet van God is. Sorry dat ik het zo lomp zeg. Ik weet niet wat waarheid is, anders dan dat ik weet wat ik geloof. Maar ik heb geen enkele twijfel over de bron van de woorden die jij predikt.

En als ik ook maar een seconde zou twijfelen aan je oprechtheid, als ik je niet volledig zou zien als broeder in Christus, dan had ik niets gezegd. Maar juist omdat ik de liefde voor Christus in je woorden lees, zeg ik wel iets.

Niet omdat ik denk dat je er naar zal luisteren, maar wel omdat ik hoop dat je op enig moment zelf op onderzoek uit gaat. Zodat de klap niet al te plotseling komt. Want ik ben er inderdaad volstrekt van overtuigd dat die klap komen gaat. Misschien morgen, misschien pas over 60 jaar.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Inderdaad is een relatie het allerbelangrijkst en van Zijn beloften is redding het belangrijkst. Maar dat weten veel mensen al. En ondertussen zijn er vele schrijnende gevallen van ziekten in Nederland, terwijl God deze mensen wil genezen.

Fout! Ik heb niet gezegd dat redding het belangrijkste is. Dat is jouw interpretatie. Ik doelde juist op een ander herstel, andere rijkdom, namelijk de geestelijke. Die is vele malen belangrijker dan lichamelijk herstel of welvaart!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Omdat ik er voor 100% van overtuigd ben dat het evangelie dat je verkondigt niet van God is. Sorry dat ik het zo lomp zeg. Ik weet niet wat waarheid is, anders dan dat ik weet wat ik geloof. Maar ik heb geen enkele twijfel over de bron van de woorden die jij predikt.

En als ik ook maar een seconde zou twijfelen aan je oprechtheid, als ik je niet volledig zou zien als broeder in Christus, dan had ik niets gezegd. Maar juist omdat ik de liefde voor Christus in je woorden lees, zeg ik wel iets.

Niet omdat ik denk dat je er naar zal luisteren, maar wel omdat ik
hoop
dat je op enig moment zelf op onderzoek uit gaat. Zodat de klap niet al te plotseling komt. Want ik ben er inderdaad volstrekt van overtuigd dat die klap komen gaat. Misschien morgen, misschien pas over 60 jaar.

Zoals ik al schreef, ben ik onkwetsbaar, dus kun je in principe alles schrijven.

Hoe zou ik de liefde van God kunnen preken en tegelijkertijd uit een verkeerde bron een boodschap brengen?

Helaas is het al laat, dus misschien morgen verder sleepey.gif


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Fout! Ik heb niet gezegd dat redding het belangrijkste is. Dat is jouw interpretatie. Ik doelde juist op een ander herstel, andere rijkdom, namelijk de geestelijke. Die is vele malen belangrijker dan lichamelijk herstel of welvaart!

Ja, ik verwachte ook wel dat je dat ook zou bedoelen. Ik heb vaak geschreven over bevrijding en dan schrijf ik ook over geestelijke vrijheid en herstel. Dat heb ik nooit ontkent. En soms moet geestelijke bevrijding inderdaad voorafgaan aan lichamelijke genezing.


Samengevoegd:

Quote:

Hallo kunnen jullie weer even ontopic blijven.

Psalm 89

50 Waar is uw liefde van vroeger, Heer,

hebt u David geen trouw gezworen?

Lucas 11

52 Wee jullie wetgeleerden, want jullie hebben de sleutel tot de kennis weggenomen; zelf zijn jullie niet binnengegaan, en anderen die wel binnen wilden gaan hebben jullie tegengehouden.’

Openbaring 3

7 “Dit zegt hij die heilig en betrouwbaar is, die de sleutel van David heeft – wanneer hij opendoet, kan niemand sluiten, wanneer hij sluit, kan niemand openen.

Jesaja 22

22 Ik zal hem de sleutel overhandigen van het huis van David; wanneer hij opendoet, kan niemand sluiten, wanneer hij sluit, kan niemand openen. 23 Ik zal hem bevestigen, als een pin in stevige grond; voor zijn familie zal hij als een erezetel zijn.â€

Wie heeft ogen om te lezen wat er hier staat.
smile.gif

Wilt van de bovenstaande versen heel graag uitleg
smile.gif

Ik zou er morgen graag op antwoorden als ik tijd heb enzo smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Hallo kunnen jullie weer even ontopic blijven.

Psalm 89

50 Waar is uw liefde van vroeger, Heer,

hebt u David geen trouw gezworen?

Lucas 11

52 Wee jullie wetgeleerden, want jullie hebben de sleutel tot de kennis weggenomen; zelf zijn jullie niet binnengegaan, en anderen die wel binnen wilden gaan hebben jullie tegengehouden.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?

Openbaring 3

7 ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?Dit zegt hij die heilig en betrouwbaar is, die de sleutel van David heeft ?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>Å“ wanneer hij opendoet, kan niemand sluiten, wanneer hij sluit, kan niemand openen.

Jesaja 22

22 Ik zal hem de sleutel overhandigen van het huis van David; wanneer hij opendoet, kan niemand sluiten, wanneer hij sluit, kan niemand openen. 23 Ik zal hem bevestigen, als een pin in stevige grond; voor zijn familie zal hij als een erezetel zijn.?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>Â

Wie heeft ogen om te lezen wat er hier staat.
smile.gif

Wilt van de bovenstaande versen heel graag uitleg
smile.gif

Het gaat om de liefde en de werken van de liefde in tegenstelling tot de wettische werken van wetgeleerden.

Lucas 10:27

Hij antwoordde en zeide: Gij zult de Here, uw God, liefhebben uit geheel uw hart en met geheel uw ziel en met geheel uw kracht en met geheel uw verstand, en uw naaste als uzelf.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]Omdat ik er voor 100% van overtuigd ben dat het evangelie dat je verkondigt niet van God is. Sorry dat ik het zo lomp zeg. Ik weet niet wat waarheid is, anders dan dat ik weet wat ik geloof. Maar ik heb geen enkele twijfel over de bron van de woorden die jij predikt.

En als ik ook maar een seconde zou twijfelen aan je oprechtheid, als ik je niet volledig zou zien als broeder in Christus, dan had ik niets gezegd. Maar juist omdat ik de liefde voor Christus in je woorden lees, zeg ik wel iets.

Niet omdat ik denk dat je er naar zal luisteren, maar wel omdat ik
hoop
dat je op enig moment zelf op onderzoek uit gaat. Zodat de klap niet al te plotseling komt. Want ik ben er inderdaad volstrekt van overtuigd dat die klap komen gaat. Misschien morgen, misschien pas over 60 jaar.

die klap kan ook andersom aan komen knipoog_dicht.gifflower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Want nergens is ook maar uit te halen dat Hij genezing en welvaart acuut geeft in het leven hier en nu. Nogmaals, als je dit werkelijk aan kunt tonen in Gods Woord, maak je Hem tot Zelfverloochenaar, aangezien Jezus niet iedereen genezen heeft en niet iedereen welvaart gegeven heeft. Jammer dat je nog aan dit punt voorbij blijft gaan, want het is naar mijn idee wel de essentie.

Beste Henk,

Staat er ergens in de bijbel een tekst waar Jezus iemand ziek maakt of bewust niet geneest? Je ziet juist dat overal waar Jezus kwam Hij allen genas van hun ziekte en kwalen. Is Jezus vandaag de dag dan anders dan toen? Er zijn mensen die het een goede zaak vinden dat we arm zijn voor ons geloof, dat als we ziek zijn dat een manier van God is om wat nederigheid te leren etc. Nou, de bijbel leert dat dit geen zegeningen zijn maar een vloek.

De vraag is hoe zie jij God? Als een liefdevolle Vader of als een God die soms straft met ziekte en armoede en soms met zegening en rijkdom? Heeft Jezus in de bijbel op die manier gehandeld? Geloof je echt zelf dat God jou wilt genezen of hoop je alleen maar dat Hij dat wilt? Dit is geen verwijt maar een eerlijke vraag die alleen jijzelf kan beantwoorden.

Kijk eens naar de melaatse man die Jezus genas, die vroeg of Jezus wel wilde genezen, hij geloofde dus wel dat Jezus kon genezen maar niet of Jezus hem wel wilde genezen. Waarom niet? Omdat in die tijd als je ziek was dat gezien werd als straf van God. Dan is het moeilijk om naar je God te gaan als Hij degene is die je ziek heeft gemaakt toch?

Zo is het ook met ons vandaag de dag, tuurlijk geloven we dat God kan genezen, maar ook mij? Is God misschien nog kwaad op mij? Heb ik nog zonde in mijn leven waarvoor ik nu gestraft wordt? Heb ik niet goed genoeg mijn werk voor de kerk gedaan? Heb ik... en vul maar in.

Heeft Jezus niet deze onzekerheid weggenomen toen Hij aan het kruis is gegaan voor ons? Het kruis heeft niet alleen onze zonden weggenomen maar ook het oordeel van God, die heeft Jezus namelijk voor ons gedragen. Zijn striemen zijn onze genezing geworden. Wij hebben Zijn rechtvaardigheid ontvangen en wij zijn vandaag de dag in Christus. Beter nog, we zijn als Christus in deze wereld.

Is Christus vandaag of toen ooit ziek geweest? Dan ook wij niet, en als we dus ziek zijn dan mogen we erop vertrouwen dan God uitkomst zal bieden en mogen we standvastig staan in het geloof dat we genezen zijn door het kruis. We kijken dus niet langer naar de omstandigheden die tijdelijk zijn maar naar God's woord die eeuwig is en waarheid. En als je in lijn met die waarheid gaat leven en geloven dan zal de Geest in ons dat met tekenen en wonderen bevestigen.

En ja, mijn vader is onlangs genezen van de zwaarste vorm van maagkanker (en hij is nogal wonderbaarlijk genezen, geen spoor meer te ontdekken van de kanker toen ze zijn maag voor 80% eruit haalde, m.a.w. die hadden ze gewoon kunnen laten zitten) en ja mijn zus heeft al 15 jaar reuma en is nog niet genezen dus ook ik worstel soms met deze dingen. Maar dat betekent niet dat ik de omstandigheden van mijn leven boven het Woord van God laat komen.

Ik hoop dat je nog meer van Zijn genade mag gaan ervaren in je leven en ook dat genezing daarbij een zegening van God is die Hij maar al te graag wil geven.

Groet,

Dave

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Beste Henk,

Staat er ergens in de bijbel een tekst waar Jezus iemand ziek maakt of bewust niet geneest? Je ziet juist dat overal waar Jezus kwam Hij allen genas van hun ziekte en kwalen.

(...)

Ik hoop dat je nog meer van Zijn genade mag gaan ervaren in je leven en ook dat genezing daarbij een zegening van God is die Hij maar al te graag wil geven.

Dave, mijn leven is een groot genadefeest. Dat ik nog leef en in behoorlijke conditie ook nog, is puur genade.

Maar waar staat dat Jezus alle zieken genas? Hij genas velen, maar nergens staat dat Hij iedereen genas. Neem bijvoorbeeld het verhaal van de man bij Bethesda? Daar wordt enkel die ene man genezen, terwijl het daar vol zit met zieken. Nergens is ook maar te bewijzen dat Jezus iedereen genas.

Dat iedereen uiteindelijk herstel vindt als Hij God/Jezus toelaat in zijn/haar leven is een ander punt. Want dat geloof ik zeker. Alleen is er geen directe aanleiding om dat altijd voor de volle 100% naar het hier en nu te vertalen. Herstel door het kruis, zoals jij het noemt, is meer dan herstel van lichamelijke kwalen etc. Dat werkt door tot in de eeuwigheid, waarbij het best kan bestaan dat er in het hier en nu geen genezing plaatsvindt. Denk ook eens aan Paulus en zijn doorn in het vlees. Is hij daarvan in het leven hier op aarde genezen? Neen!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dave, mijn leven is een groot genadefeest. Dat ik nog leef en in behoorlijke conditie ook nog, is puur genade.

Goed om te horen Henk smile.gif

Quote:
Maar waar staat dat Jezus alle zieken genas? Hij genas velen, maar nergens staat dat Hij iedereen genas.

Math 12:15, 14:14, 15:30, 19:2, 21:14,Luk 6:19

Jezus kon niet overal tegelijk zijn, maar daar waar Hij was werden alle ziekten genezen.

Quote:
Neem bijvoorbeeld het verhaal van de man bij Bethesda? Daar wordt enkel die ene man genezen, terwijl het daar vol zit met zieken. Nergens is ook maar te bewijzen dat Jezus iedereen genas.

Dat het niet geschreven staat wil niet zeggen dat Jezus ze niet wilde genezen of genezen heeft. Ik heb je hierboven teksten laten zien waar Hij wqel allen genas die kwamen, dat moet toch voldoende zijn? Waarom verliezen 10 teksten die ja zeggen het altijd van 1 tekst die er niets over zegt (zowel niet ja als nee). Put liever kracht uit het feit dat Jezus wel allen genas die bij Hem kwamen, dat staat er toch wel duidelijk?

Quote:
Dat iedereen uiteindelijk herstel vindt als Hij God/Jezus toelaat in zijn/haar leven is een ander punt. Want dat geloof ik zeker. Alleen is er geen directe aanleiding om dat altijd voor de volle 100% naar het hier en nu te vertalen.

Waarom is daar geen aanleiding voor? Waarom geneest God soms wel en soms niet volgens jou? Waarom de een wel en de andere niet? DAt moet dan toch uit zijn woord te halen zijn want als ik naar Jezus kijk dan zie ik dat Hij wil genezen en iedereen die tot Hem kwam ook genas.

Rom 8:

31 Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?

32 Die ook Zijn eigen Zoon niet gespaard heeft, maar heeft Hem voor ons allen overgegeven, hoe zal Hij ons ook met Hem niet alle dingen schenken?

Is ziekte groter dan Jezus? Is ziekte belangrijker dan Jezus? Nee, als God nou zijn eigen Zoon niet voor ons heeft achtergehouden, waarom dan wel genezing?

Quote:
Denk ook eens aan Paulus en zijn doorn in het vlees. Is hij daarvan in het leven hier op aarde genezen? Neen!

Waar staat dat dit een ziekte was? Juist, nergens. Veel meer voor de hand liggend is dat het hier gaat om een of meerdere personen die die hem lastig vielen, aanvielen en meer dan eens zorgde dat inwoners van dorpen hem stenigden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waarom God niet iedereen hier en nu geneest? Wellicht omdat Hij juist in de ziekte/zwakheid Zijn grootheid wil openbaren? Je aanname nav Paulus vind ik daarbij wat ver gezocht. En je blijft dus obv die paar teksten beweren dat Jezus iedereen genas? Dat zou betekenen dat er helemaal geen zieken meer waren in die tijd in Israël. Geloof je dat werkelijk? En mensen die wel ziek bleven hebben blijkbaar volgens jou te weinig geloof?

En nee, hiermee zeg ik niet dat ziekte groter is dan Jezus. Je legt me hier werkelijk iets in de mond. Ik zeg alleen dat genezing van een ziekte niet persé nodig is in het hier en nu om toch een zeer levende relatie met God te hebben op weg naar eeuwig herstel. En dat laatste vind ik toch werkelijk veel meer waard om naar uit te zien dan genezing van een lichamelijke kwaal of psychische nood.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ook Jezus genas niet iedereen.

Er zit een man voor de tempel in Jeruzalem. Hij zit daar al vele jaren en is vanaf zijn geboorte verlamd. Iedereen kent hem en elke dag werd hij naar de tempel gedragen, zodat hij daar kon leven van de giften van de mensen die naar de tempel gingen.

Ook Jezus kwam in deze tempel en ook Jezus heeft deze man zien zitten. Verlamd, bedelend voor inkomen. Maar Jezus genas hem niet. Iedere keer dat Jezus daar langs kwam vroeg Hij aan zijn Vader om Hij hem mocht genezen. En elke keer zei God: "Het is zijn tijd nog niet om genezen te worden." Ook de volgende dag kwam Jezus weer en vroeg of het vandaag de tijd was om hem te genezen. En weer antwoorde God "Vandaag niet, het is zijn tijd niet."

Op een gegeven moment, als Jezus weer naar de Hemel is gegaan, komt Petrus daar langs lopen. De man vraagt Petrus om wat geld en op dat moment spreek God tot Petrus en zegt dat hij deze man geen geld, maar zijn vermogen moet terug geven om te lopen. Petrus zegt: "Geld heb ik niet, maar wat ik wel heb zal ik u geven om niet, in Jezus' naam, sta op en wandel. De man staat op en begint God te prijzen en ze gaan samen de tempel in. Het was sabbat en de gehele gemeente kwam daar bijeen om God te aanbidden. De mensen verbazen zich dat de verlamde man weer kan lopen, want sinds zijn geboorte was hij verlamd. Nu krijgt Petrus de kans om te getuigen over de kracht van Jezus.

Bovenstaand verhaal is mijn eigen interpretatie en niet geheel Bijbel te onderbouwen. Wel dat de man er al jaren lag en het zeer zeer waarschijnlijk is dat Jezus deze man ook tegengekomen moet zijn. Niet iedereen wordt genezen in dit leven, en het is ook belangrijk om hier voorzichtig mee te zijn in je uitspraken. Ja, mensen worden genezen door de kracht van Jezus, maar het is geen must. Het mag nooit het doel op zich worden. En als mensen genezen worden, dan heeft dit een doel. Alles is tot eer van God, ook genezing!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook Jezus genas niet iedereen.

Er zit een man voor de tempel in Jeruzalem. Hij zit daar al vele jaren en is vanaf zijn geboorte verlamd. Iedereen kent hem en elke dag werd hij naar de tempel gedragen, zodat hij daar kon leven van de giften van de mensen die naar de tempel gingen.

Ook Jezus kwam in deze tempel en ook Jezus heeft deze man zien zitten. Verlamd, bedelend voor inkomen. Maar Jezus genas hem niet. Iedere keer dat Jezus daar langs kwam vroeg Hij aan zijn Vader om Hij hem mocht genezen. En elke keer zei God: "Het is zijn tijd nog niet om genezen te worden." Ook de volgende dag kwam Jezus weer en vroeg of het vandaag de tijd was om hem te genezen. En weer antwoorde God "Vandaag niet, het is zijn tijd niet."

Op een gegeven moment, als Jezus weer naar de Hemel is gegaan, komt Petrus daar langs lopen. De man vraagt Petrus om wat geld en op dat moment spreek God tot Petrus en zegt dat hij deze man geen geld, maar zijn vermogen moet terug geven om te lopen. Petrus zegt: "Geld heb ik niet, maar wat ik wel heb zal ik u geven om niet, in Jezus' naam, sta op en wandel. De man staat op en begint God te prijzen en ze gaan samen de tempel in. Het was sabbat en de gehele gemeente kwam daar bijeen om God te aanbidden. De mensen verbazen zich dat de verlamde man weer kan lopen, want sinds zijn geboorte was hij verlamd. Nu krijgt Petrus de kans om te getuigen over de kracht van Jezus.

Bovenstaand verhaal is mijn eigen interpretatie en niet geheel Bijbel te onderbouwen. Wel dat de man er al jaren lag en het zeer zeer waarschijnlijk is dat Jezus deze man ook tegengekomen moet zijn. Niet iedereen wordt genezen in dit leven, en het is ook belangrijk om hier voorzichtig mee te zijn in je uitspraken. Ja, mensen worden genezen door de kracht van Jezus, maar het is geen must. Het mag nooit het doel op zich worden. En als mensen genezen worden, dan heeft dit een doel. Alles is tot eer van God, ook genezing!

worshippy.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ook Jezus genas niet iedereen.

Er zit een man voor de tempel in Jeruzalem. Hij zit daar al vele jaren en is vanaf zijn geboorte verlamd. Iedereen kent hem en elke dag werd hij naar de tempel gedragen, zodat hij daar kon leven van de giften van de mensen die naar de tempel gingen.

Ook Jezus kwam in deze tempel en ook Jezus heeft deze man zien zitten. Verlamd, bedelend voor inkomen. Maar Jezus genas hem niet. Iedere keer dat Jezus daar langs kwam vroeg Hij aan zijn Vader om Hij hem mocht genezen. En elke keer zei God: "Het is zijn tijd nog niet om genezen te worden." Ook de volgende dag kwam Jezus weer en vroeg of het vandaag de tijd was om hem te genezen. En weer antwoorde God "Vandaag niet, het is zijn tijd niet."

Op een gegeven moment, als Jezus weer naar de Hemel is gegaan, komt Petrus daar langs lopen. De man vraagt Petrus om wat geld en op dat moment spreek God tot Petrus en zegt dat hij deze man geen geld, maar zijn vermogen moet terug geven om te lopen. Petrus zegt: "Geld heb ik niet, maar wat ik wel heb zal ik u geven om niet, in Jezus' naam, sta op en wandel. De man staat op en begint God te prijzen en ze gaan samen de tempel in. Het was sabbat en de gehele gemeente kwam daar bijeen om God te aanbidden. De mensen verbazen zich dat de verlamde man weer kan lopen, want sinds zijn geboorte was hij verlamd. Nu krijgt Petrus de kans om te getuigen over de kracht van Jezus.

Bovenstaand verhaal is mijn eigen interpretatie en niet geheel Bijbel te onderbouwen. Wel dat de man er al jaren lag en het zeer zeer waarschijnlijk is dat Jezus deze man ook tegengekomen moet zijn. Niet iedereen wordt genezen in dit leven, en het is ook belangrijk om hier voorzichtig mee te zijn in je uitspraken. Ja, mensen worden genezen door de kracht van Jezus, maar het is geen must. Het mag nooit het doel op zich worden. En als mensen genezen worden, dan heeft dit een doel. Alles is tot eer van God, ook genezing!

Je bent geweldig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid