Spring naar bijdragen

Bezoek Lourdes.... wie centraal?


Aanbevolen berichten

Quote:

Centraal en centraal,Jezus Christus staat natuurlijk centraal maar ook de Heilige Maagd Maria de Moeder des Heren is een centrale figuur niets voor niet wordt door de Kerk haar geboort gevierd zo ook van Johannes de Voorloper van onze Verlosser;niet voor niets stonden zij beiden onder het Kruis.

Ik ben bang dat je Johannes de Doper en Johannes de apostel met elkaar verward.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 81
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Ik heb het ook niet over dat alles maar ter plekke verzonnen moet worden

(hoewel de juke box type sing ins die ik wel eens gedaan heb waren ook wel te gek soms!)

Dit soort uitspraken doen mij altijd denken dat niet God of Jezus centraal staat bij dit soort "sing ins", maar de individuele gelovige: Als het maar "te gek" is. Ik heb in mijn baptistenverleden om me heen veel gezien dat men de diepgang niet al te nauw neemt, maar de oppervlakte is elke zondag weer punt van discussie. Als het niet te gek was, dan was het niks.

Ik mag als nieuw katholiek en tevens duiker graag zeggen: Snorkelen aan de oppervlakte is te gek. Die diepte is echter nog veel mooier!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Dit soort uitspraken doen mij altijd denken dat niet God of Jezus centraal staat bij dit soort "sing ins", maar de individuele gelovige: Als het maar "te gek" is. Ik heb in mijn baptistenverleden om me heen veel gezien dat men de diepgang niet al te nauw neemt, maar de oppervlakte is elke zondag weer punt van discussie. Als het niet te gek was, dan was het niks.

Ik mag als nieuw katholiek en tevens duiker graag zeggen: Snorkelen aan de oppervlakte is te gek. Die diepte is echter nog veel mooier!

Ging je toevallig naar de Bethelkerk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid