Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Hey ik ben deborah ben 18 jaar...

ga nu al 12 jaar naar de kerk... ben tot mijn 15de in de kerk gebleven waar ik in ben opgegroeid. we hadden daar een grootte vriende groep ( toen nog eigenlijk die van mijn moeder) met jong en oud... daar in was dus ook een groep, toen nog jeugd... zo rond mijn 15de had ik een chrush op 1 van de bandleden van de kerk en een lid van die vriende groep... hij was veels te oud dus altijd maar tot een crush gebleven...

en niemand die het wist haha

nu ben ik wat ouder... en heb ik sinds kort weer contact met hem en met de rest van de groep...

we kunnen heel goed met elkaar praten en snappen elkaar goed... er is echt een 'klik'. een tijd terug sprak ik hem en had ik echt iets van... shit... dat hij zo oud is... maar ik dacht dat dat alleen in mijn hoofd was... gister spraken we over relaties en over wat we wel en niet wouden... we vulde elkaar echt aan het was zo raar!! we waren elkaar aan het beschrijven zo onderhand zonder dat we het wisten... als de gene die we zochten... hij zat me ook veel te plagen gister. van waarom hij pas zo laat reageerde op msn zei hij heel droog van ja als ik op zijn vip list zo staan zou hij wat eerder antw.. en zegt vervolgens:

Y.N.R. zegt:

was een grapje hoor

Y.N.R. zegt:

embrase a joke with arms wide open

Deborah; Live your live.. with arms wide open zegt:

sta ik wel heel laag op je lijsteje als je pas na weet ik hoelang reageert

Y.N.R. zegt:

jij staat niet zo laag

Y.N.R. zegt:

omdat ik je eerder dan de rest hebt geantwoord

dat soort dingen... en op het einde van de gesprek toen hij zei dat hij ging slapen stond ik echt met een mond vol tanden :

Y.N.R. zegt:

jammer dat je niet wat ouder bent

» Deborah; Live your live.. with arms wide open zegt:

dont matter you could be my friend

Y.N.R. zegt:

i will.. nite nite

dus ben ik niet de enige die zo denkt? wat denken jullie hier van... en wat moet ik hier mee? kusjes

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb zelf ook in zo'n situatie gezeten, maar dan als de 28-jarige. Ik zou het persoonlijk afraden, want hoewel er best een klik kan zijn, en dat best diep lijkt te gaan, ontdek je later dat je toch echt in heel verschillende levensfases zit. Jij bent wellicht nog veel met jezelf bezig, je vorming en jouw plaats op deze wereld, terwijl hij misschien al bezig is om erover te denken om zich meer permanent te binden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

* JoostG en zijn vriendin schelen elkaar 11 jaar.

Hoewel er natuurlijk wel verschillen zijn is het best goed te doen, hoor. Alleen soms moet je wel even rekening houden met die verschillen omdat reacties en gespreksonderwerpen niet altijd even vanzelfsprekend zijn.

Link naar bericht
Deel via andere websites

jh... kijk weetje wat het is...

ik weet gewoon niet goed wat ik er mee moet...

ik dacht echt alleen dat het in mijn hoofd was... en

ik was echt half sprakeloos toen hij dat zei...

dacht zeg maar snel dat ie ook gewoon een vriend kon zijn

ik kon het zo snel ook niet bedenken... voel me zo stom


Samengevoegd:

hoe denke jullie dat ik dit aanpakke moet?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Om eerlijk te zeggen ben ik er niet zo van overtuigd dat hij je echt meer dan gewoon leuk vindt. Dit kan ook gewoon vallen onder het kopje van ´een beetje vriendelijk sjansen´. Daarbij het volgende punt: relaties beginnen via msn, of via msn ervan overtuigd raken dat je verliefd bent, werkt meestal niet heel goed (uitzonderingen natuurlijk daar gelaten). Als het wat tussen jullie is, dan zou zich dat in eerste instantie in real life zo moeten uiten. Dat is namelijk ook waar de verkering zich zal afspelen.

En daarbij, grote leeftijdsverschillen zijn in eerste instantie zeker een afrader, hoewel het natuurlijk goed kan gaan. Het is in ieder geval wel reden om er flink wat voorzichtiger in te stappen.

Maar bovendien wil ik je aanraden om te bidden tot God of Hij je de wijsheid wil geven om hier op een goede manier mee om te gaan. flower.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik zeg niet dat ik verlieft ben... en we spreken niet alleen op msn trouwens puh2.gif toevallig 2 gesprekken op msn gevoert... hij vroeg me gister ook of ik zin had mee te gaan naar de bios met hem en een ander meisje (vriendin van ons) alleen kwam dat voor mij niet uit.

dus het is dus geen msn flirt ofiets... en dat over grootte leeftijdsverschillen ja... dat is idd zo... ik weet het allemaal ook niet zo...

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik weet het allemaal ook niet zo...

In dat geval: make up your mind!

In dit topic had ik eerst het idee dat je wel iets met hem wil maar dat je met het leeftijdsverschil zit en nu weet je het niet.

Het wordt er niet duidelijker op, zo knipoog_dicht.gif

Wat is nu precies je vraag?

Link naar bericht
Deel via andere websites

kijk ik heb hem altijd leuk gevonde... en al zou hij niet 10 jaar ouder zijn zou ik zelfs een versier poging gewaagt hebben...

verlieft is een groot woord maar er is altijd aantrekkingskracht geweest... en door dat hij dat zo zei ben ik behoorlijk in de war geraakt ik weet niet goed hoe ik dit aanpakken moet... echt niet!!

hoe moet ik er nu achter kome of het gewoon mijn verbeelding is... of... ik ken hem al zo lang dat ik bang ben een blunder te maken

Link naar bericht
Deel via andere websites

zorg eerst datje zeker bent van je gevoelens voor hem.

als dat zo is, eerlijk zijn. tegen hem.

jullie komen hier samen wel uit.

als blijkt dat het verschil echt te groot is merken jullie dat vanzelf, of dan hoor je het van hem.

als jullie daar allebei mee denken om te kunnen gan is het toch het proberen waard?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Naarmate je ouder wordt neemt het belang van het verschil in leeftijd wel af. Maar op dit moment verkeer je wel in twee verschillende levensfases vermoed ik. Maar als het van allebei de kanten klikt dan gaat hij vast geen jaren wachten totdat jij ook wat ouder en wijzer bent. En wat als je dan achter komt dat je ook nog van alles wil voordat je je gaat settlen?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Tsja... Het ligt er een beetje aan. Ik heb nu een redelijk jong vriendinnetje en merk soms wel dat er behoorlijke verschillen zijn. Meestal leveren die niet zoveel problemen op, maar dat zou ook anders kunnen zijn. Officieel (puh2.gif) ben ik niet zo'n voorstander van hele grote leeftijdsverschillen, en ik vind op deze leeftijd (je bent nog maar 18!) een verschil van 10 jaar toch behoorlijk.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hmm, het kan werken volgens mij, maar wees wel realistisch, er zijn sowieso ook bepaalde moeilijkheden waarvan je je wel moet afvragen of je er tegenop wil boksen. Veel hangt wel af van je levensfase, misschien meer dan van de leeftijd op zich. Scholier-student is vervelend, student-werkend ook, scholier-werkend helemaal, maar als je allebei in de zelfde fase zit is dat al iets anders. En ook dingen als samenwonen en trouwen en kinderen krijgen, op zijn leeftijd kan het best dat hij daar toch wel stilaan aan wil beginnen, zie jij dat ook zo of wil je die dingen de eerste jaren helemaal niet? Ik moet er zelf niet aan denken, trouwen op m'n twintigste ofzo, maar misschien wil jij dat net wel he.

(Maar eum, zie ook wel dat je je geen zorgen maakt om niks, ik zou toch een beetje proberen zekerheid te krijgen over zijn bedoelingen. Dat soort flirterige opmerkingen maak ik wel vaker met vrienden, als onschuldig plagerijtje waarvan we allebei weten dat het niet meer dan dat is, misschien ziet hij dit ook gewoon als zoiets en beseft hij helemaal niet dat jij het wel wat serieuzer ziet.)

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik denk dat je allereerst zeker moet zijn van jouw gevoelens, dan die van hem en je vervolgens af moet vragen of je 10 jaar niet heel veel vind.

Mijn ex is 10 jaar ouder als ik, ook ik ben 18 en zag het als geen bezwaar om het toch te proberen. Hij is nu mijn ex en dat komt doordat we oa het leeftijdsverschil zwaar onderschat hebben.

Link naar bericht
Deel via andere websites

ik had het zelfde met mijn ex, alhoewel zij 7 jaar ouder was als mij, liep het gewoon niet omdat zij al veel verder was dan mij, je kunt dan wel van elkaar houden maar als het praktisch gewoon niet gaat, dan kun je er beter een punt achter zetten, maar goed, je kunt altijd kijken hoe het loopt, je kunt er altijd van leren.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

ik
had het zelfde met mijn ex, alhoewel zij 7 jaar ouder was
als mij
, liep het gewoon niet omdat zij al veel verder was dan
mij
, je kunt dan wel van elkaar houden maar als het praktisch gewoon niet gaat, dan kun je er beter een punt achter zetten, maar goed, je kunt altijd kijken hoe het loopt, je kunt er altijd van leren.

'Ik', 'Dan ik', 'dan ik'.

En vrouwen die ouder zijn dan mannen in een relatie... meestal levert dat heel wat meer problemen op dan andersom.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Lijkt me een uitgelezen moment om te vertellen dat mijn vriend bijna op de kop af 21 jaar ouder is dan ik. Lastig? ja zeker, maar liefde laat zich niet dwingen.

Fantastisch voorbeeld. Ik ken iemand die 24 jaar ouder is dan zijn vrouw en ze kunnen het nog altijd goed met elkaar vinden. Die vrouw is iets van 50 en hij 74. smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid