Esther 0 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Hoi allemaal! Ik vroeg me af of er hier nog meer musicalliefhebbers rondhangen. Gisteren ben ik voor de tweede keer naar Les Misérables geweest en ik heb ontzettend genoten. Het feit dat mijn nichtje voor kleine Cosette speelt was een aanleiding om naar deze musical te gaan, maar nu ben ik echt fan geworden. Ik luister naar het nieuwe nederlandse cast-album 'as we speak', en bij sommige nummers krijg ik echt kippenvel, zo mooi. Een tijd terug heb ik Grease gezien in Breda, dat was mijn eerste musical. Sinds gisteren heb ik er geloof ik een nieuwe (dure) hobby bij... volgende wens op mijn lijstje is The Sound of Music die in het Eftelingtheater komt. Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen, favoriete acteurs en actrices, lievelingsmusicals, mooie liedjes, etc. etc. Hier kun je ze kwijt. Lievelingsmusical: Les Misérables Favorite acteur: Wim van den Driessche (Javert in Les Mis) Favoriete liedje: \"Nog een dag\" (Les Mis) Ik heb nog niet veel musicals gezien, dus vandaar is Les Mis favoriet Link naar bericht Deel via andere websites
Alex Tromp 0 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Ik heb er echt een pleurishekel aan. In London vind ik het er wel bij horen, dus heb daar met plezier Cats en Midnight express gezien, maar hier in Nederland grijp ik elk punt aan om er niet naartoe te hoeven. Link naar bericht Deel via andere websites
Andere Jas 2 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Ik heb een The-Sound-Of-Music-en-Annie-trauma... Link naar bericht Deel via andere websites
The Black Mathematician 82 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Volgens mij was het Carice van Houten die zei dat toneel goud is, film is zilver en musical is plastic. Dat laatste omdat het een soort McDonalds formule voor amusement is, overal ter wereld worden dezelfde musicals uitgevoerd in hetzelfde jasje, alleen met een andere taal. Het staat me net zo tegen als Disney-films. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Ik heb love me just a little bit more gezien, de 3 musketiers en Tarzan. Zeker de laatste 2 waren fantastisch Les Miserables wil ik ook nog heen, maar dan moet ik flink gaan sparen. Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Ik ben naar de Lion King geweest, dat vond ik wel heel erg mooi. (maar ik moet al huilen bij de tekenfilm, dus tsja ) Verder ben ik meer het opera type Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 3 juli 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Les Misérables is echt een aanrader zvnna, en er is nu een actie dat je twee kaartjes voor de prijs van 1 kan kopen. Ik kan je de link wel geven als je interesse hebt. En met een CJP-pas kan je ook voor de helft van de prijs, als je op de dag van de voorstelling een kaartje koopt. En Alex, je hóeft er niet naartoe. Niemand zal je dwingen hoor. BM, ik heb natuurlijk niet veel voorbeelden, maar Les Mis is keihard werken voor die acteurs. Je moet in elk geval een strot tot en met hebben en het is kei-intensief. Petje af voor die mensen die daar avond na avond staan. Link naar bericht Deel via andere websites
Dagmar 0 Geplaatst 3 juli 2008 Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Ik ga midden augustus naar Tarzan. Heb er wel zin in maar ik ben benieuwd of het aan Lion King kan tippen. Dat was de eerste en tot nu toe enige musical waar ik ben geweest en die was echt meesterlijk Verder vind ik opera ook leuker eigenlijk Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 3 juli 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 3 juli 2008 Ik was gisteren met een vriendin naar Les Misérables en zij zei ook dat the Lion King nog imposanter was. Die heb ik helaas nog nooit gezien, maar misschien komt dat er nog eens van als ik naar Londen ga. Voor nu ben ik in elk geval danig onder de indruk van Les Mis Opera ken ik niet echt eerlijk gezegd... misschien kan ik m'n CJP pas daar ook eens voor gebruiken. Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 11 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2008 Ik ben vandaag ineens naar Les Misérables en het was echt helemaal geweldig Link naar bericht Deel via andere websites
snuffie 0 Geplaatst 11 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2008 musicals ik ben twee keer naar Aida geweest, een keer naar the Sound of music (was destijds in het cogrescentrum in Den Haag), de drie musketiers heb ik gezien, de Leeuwenkoning, Les Miserables, Tarzan.. dat maakt 7 das best veel.. (zeker gezien de prijs ) ik vind het helemaal geweldig, Aida was de 1e die ik zag, die heeft heel veel indruk gemaakt, de Leeuwenkoning en Tarzan waren beide prachtig aangekleed, een waar spectakel, Les Mis, tsja, de klassieker, de musical die iedereen gezien moet hebben. Die is echt helemaal prachtig een favoriet kan ik dus niet echt noemen Wel, het mooiste lied: hoor je 't zingen op de straat (Les Mis) Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 11 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 11 oktober 2008 Mooi was ie hè, zvvnna Drie weken geleden ben ik naar The Sound of Music in de Efteling geweest, van een heel ander kaliber natuurlijk dan Les Mis, maar wel heel leuk. De zaal zat vol kinderen en er werd volop meegeklapt tijdens de liedjes. Ik heb het nu in m'n bol gekregen om The Phantom of the Opera en The Lion King te gaan zien in Londen... maar ik heb er de centen niet voor, dus dat is een projectje voor de toekomst @Snuffie: Jaaa, mooi lied! Daar ademt echt revolutie uit Is er hier iemand die de Phantom heeft gezien? De NL of EN versie? Hoe was die? Link naar bericht Deel via andere websites
Étoile 0 Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Quote: Op zaterdag 11 oktober 2008 18:38:13 schreef snuffie het volgende: Wel, het mooiste lied: hoor je 't zingen op de straat (Les Mis) Oe, dat vind ik wel een erg mooi lied inderdaad Link naar bericht Deel via andere websites
snuffie 0 Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 oh, en ik ben er nog één vergeten.. Toen ik met school in Londen ben geweest, heb ik daar de musical 'We will rock you' gezien. Die was ook wel errug leuk, allemaal liedjes van Queen terug naar NL op de boot hebben we ze met de hele klas gezongen en zaten we allemaal op de tafels te slaan toen we will rock you gedraaid werd Quote: Op zaterdag 11 oktober 2008 22:53:44 schreef SilverUnicorn het volgende: @Snuffie: Jaaa, mooi lied! Daar ademt echt revolutie uit ik kan van dat lied spontaan gaan marcheren Link naar bericht Deel via andere websites
Asteraceae 0 Geplaatst 12 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 12 oktober 2008 Het was echt geweldig ik ben nu liedjes aan het naluisteren en ik wil terug er is nog zoveel wat ik nu deze keer heb gemist. En de liedjes zijn geweldig, maar niet alleen dat. Volgende op mijn verlanglijstje is Sunset Boulevard Link naar bericht Deel via andere websites
Feebs 0 Geplaatst 13 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 13 oktober 2008 Ik hou ook veel van musicals, maar ben er helaas naar te weinig geweest. Van de 'grote namen' ben ik helemaal gek van de muziek van Aida, maar heb ik hem helaas niet echt gezien. Belle en het Beest.. zo mooi! Assepoester in het Efteling theater, ook erg leuk, we zaten eerste rij! En binnenkort naar The sound of Music ook in het Efteling Theater. Link naar bericht Deel via andere websites
Ol Moth 0 Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Ik ben een keer naar The Wiz geweest, vond het wel aardig eerlijk gezegd. Link naar bericht Deel via andere websites
Liset 0 Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Ik ben laatst naar Tarzan geweest, erg gaaf met die special effects enzo Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 17 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 17 oktober 2008 Groot fan hier. Top 3: 1. Les Miserables 2. Aida 3. Anatevka Link naar bericht Deel via andere websites
anastasia 0 Geplaatst 18 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2008 Ghe, ghe, Credible music meet orgniseren? Gaan we naar Jozef Link naar bericht Deel via andere websites
snuffie 0 Geplaatst 18 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2008 die lijkt me ook wel leuk ja zijn er ook mensen die 'op zoek naar Joseph' kijken? Samengevoegd: trouwens, over mooie liedjes.. Bij Aida zitten ook wel hele mooie liedjes.. deze bijvoorbeeld, Gezegend Nubië, maar ze zijn allemaal ook supermooi.. Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 18 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 18 oktober 2008 Quote: Op zaterdag 18 oktober 2008 20:29:36 schreef snuffie het volgende: zijn er ook mensen die 'op zoek naar Joseph' kijken? Ik ben niet zo van de musical maar dat programma kijk ik meestal wel. Link naar bericht Deel via andere websites
Ignatius Maria 0 Geplaatst 19 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2008 Ik ook. Go Freek. En heb ook al gereserveerd voor om hem in het echie te zien. Link naar bericht Deel via andere websites
Esther 0 Geplaatst 19 oktober 2008 Auteur Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2008 Klinkt nog niet eens zo gek, zo'n musical meeting Ik zou wel willen dat ze Wicked hier op de planken brengen. Die schijnt zo leuk te zijn! Link naar bericht Deel via andere websites
Naeva 182 Geplaatst 19 oktober 2008 Rapport Share Geplaatst 19 oktober 2008 Allemaal op John of Freek stemmen!!!!! Samengevoegd: JAAAAAAAAAAAAAAAA, éindelijk gerechtigheid! Robin eruit! Link naar bericht Deel via andere websites
Aanbevolen berichten