Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

  • Antwoorden 88
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Uniformen? Dan kan je ook naar Les Mis gaan hoor widegrin.gif Wel snel zijn want zondag is de laatste voorstelling!

Misschien vindt ze Joseph ook wel leuk? En verder... Ciske de Rat?

Ik ga zondag 2x naar Les Mis, de laatste voorstellingen. Dan ben ik in totaal 10x geweest. Daaps, I know... maar het is nu of nooit!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik ga zondag 2x naar Les Mis, de laatste voorstellingen. Dan ben ik in totaal 10x geweest. Daaps, I know... maar het is nu of nooit!

Whoohly.. Waarom zo vaak?

Na 1x ken je het toch wel?

Plus dat de kaartjes ook niet goedkoop zullen zijn denk ik..

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

Quote:

Uniformen? Dan kan je ook naar Les Mis gaan hoor
widegrin.gif
Wel snel zijn want zondag is de laatste voorstelling!

Misschien vindt ze Joseph ook wel leuk? En verder... Ciske de Rat?

Ik ga zondag 2x naar Les Mis, de laatste voorstellingen. Dan ben ik in totaal 10x geweest. Daaps, I know... maar het is nu of nooit!

woow .. dat is echt veel! .. en zondag ga je dus 2 keer op 1 dag? Is het dan nog steeds leuk?

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Rindert: CJP... en weten waar de kortingsacties te vinden zijn knipoog_dicht.gif Marktplaats kan ook zeker van pas komen.

@Luxuria: Het blijft leuk! Ik weet ook niet waarom. Ik denk dat een verhaal je kan pakken en bij Les Mis is dat in mijn geval zo. De muziek is ook gewoon precies goed, zeg maar. Een musical die me doet schaterlachen maar ook momenten kent dat de tranen over m'n wangen rollen. Het is vrij ondefinieerbaar puh2.gif

Maarreh, na 10x vind ik het ook wel goed hoor, haha! Dan mag ik eind juni weer naar Joseph, die lijkt me nou ook echt leuk. Weer een totaal ander genre ook dan Les Mis. Zondag wordt denk ik ook vooral een leuke dag met vriendinnen, ik logeer bij een Les Mis vriendin met nog een stel meiden en tussen de voorstellingen door gaan we gewoon lekker lol maken en uit eten enzo.

Er komt trouwens weer een "Op zoek naar..." programma, wisten jullie dat al? Nu gaan ze op zoek naar Mary Poppins!

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Quote:

Volks vermaak; Brood en spelen.

Volksvermaak, dat wel, brood en spelen, dat weet ik niet. Da's meer iets wat je erin kan zoeken, maar deze functie herken ik niet zo in musicals. Het is wel een neerslag van cultuur en de heersende oppervlakkigheid van 'het volk', maar brood en spelen is mij iets te samenzweerderig.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Volks vermaak; Brood en spelen.

commercieel absoluut...........maar ja, moet je ff poppetjes tellen op het podium, de cast, het orkest, en dan moet je ff nadenken hoeveel poppetjes er om het podium heen lopen aan podiumbouwers, technici, visagisten, stylisten. Een musical moet nou eenmaal een jaar draaien voor er winst op gemaakt wordt. Neem een iets ouder repertoire en verander van een moderne zangstijl naar klassiek en het heet opera en ja, ach dr staan nog steeds net zo veel poppetjes op en naast het podium en ze touren ook nog. Je snapt zeker wel dat daar heel veel subsidie ingepompt mag worden. Maar ja opera is hoge kunst dus dat dient gesubsidieerd te worden en musical is lage kunst puh2.gif. En als je tot de intellectuele elite wilt behoren, dan dien je zowiezo geen niet-gesubsidieerde kunstproducten te consumeren yes.gif (oeh, ik zei een vies woord). Dus Caesarion, laat ik jou nooit meer zien in de bioscoop enne indie-platenmaatschappijen maken ook gewoon winst hoor.... engel.gif (grapje, neem dit alsjeblieft niet serieus)

* marlies krijgt spontaan zin haar studieboeken af te stoffen

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dan is het maar volks vermaak, ik amuseer me er prima mee. Ik hoef mezelf niet zo nodig op een voetstuk boven 'de rest' te plaatsen want ik hoor er net zo goed bij, of ik nou een hoge opleiding doe, rijke pappie en mammie heb of wat dan ook. Musicals zijn gewoon leuk puh2.gif

26 juni ga ik naar Joseph voor de eerste keer en ik heb er zin in! We gaan met z'n zessen: mams, twee tantes, twee nichtjes en ik. Night out with the girls, yay!

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Dan is het maar volks vermaak, ik amuseer me er prima mee. Ik hoef mezelf niet zo nodig op een voetstuk boven 'de rest' te plaatsen want ik hoor er net zo goed bij, of ik nou een hoge opleiding doe, rijke pappie en mammie heb of wat dan ook. Musicals zijn gewoon leuk
puh2.gif

26 juni ga ik naar Joseph voor de eerste keer en ik heb er zin in! We gaan met z'n zessen: mams, twee tantes, twee nichtjes en ik. Night out with the girls, yay!

idd. hoewel ik het voornamelijk zo af en toe over de filmmusicals heb, en dan nog uit de vorige eeuw ook op l.p.s zowel de toneel als de filmversie vaak verrassend het verschil

-opera ben ik dan ook weer gek op maar ook dat is helaas een tikkie ' onbetaalbaar aan het worden,ondanks de ' zware' subsidiering . muur.gif

fijne week aan allen. engel.gif

t

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik vind, dat die hele musicalbende in Nederland en Duitsland moet worden aangepakt. Is er net weer een nieuw musical geschreven, of er loopt weer zo'n minkukel met vertaalplannen rond. En een West Side Story, Cats, Sound of Music, Starlight Express, 21nd Street, Grease, Les Miserables... Dat is toch waardeloos, als je posters ziet met zo'n zielige titel als Westzijdeverhaal, Katten, Geluid van Muziek, Sterrelicht Sneltrein, 21ste straat, smeervet, de ellendigen...

Engelse musicals gewoon in het Engels, Franse in het Frans, Duitse in het Duits, Nederlandse in het Nederlandsch, enz. En ook al heeft Jan Rot de Mattheus van Bach in het Nederlandsch vertaald, dan is dat zíjn fout! Ik wil niet naar de Nederlandsche versie van Turandot, Aida, Die Zauberflöte, Der Rosenkavalier, La Boheme, enz.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...

Quote:

Ik vind, dat die hele musicalbende in Nederland en Duitsland moet worden aangepakt. Is er net weer een nieuw musical geschreven, of er loopt weer zo'n minkukel met vertaalplannen rond. En een West Side Story, Cats, Sound of Music, Starlight Express, 21nd Street, Grease, Les Miserables... Dat is toch waardeloos, als je posters ziet met zo'n zielige titel als Westzijdeverhaal, Katten, Geluid van Muziek, Sterrelicht Sneltrein, 21ste straat, smeervet, de ellendigen...

Engelse musicals gewoon in het Engels, Franse in het Frans, Duitse in het Duits, Nederlandse in het Nederlandsch, enz. En ook al heeft Jan Rot de Mattheus van Bach in het Nederlandsch vertaald, dan is dat zíjn fout! Ik wil niet naar de Nederlandsche versie van Turandot, Aida, Die Zauberflöte, Der Rosenkavalier, La Boheme, enz.

Je wordt volgens mij door niemand verplicht om een kaartje te kopen en ook echt te gaan kijken...

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid