Spring naar bijdragen

It's the end of the World (as we know it)


Aanbevolen berichten

Quote:

[...]

Op bepaalde vlakken is er overeenkomst.

Die mag je uitleggen; (maar in plaats van het ene voorbeeld uit te leggen kom je weer met totaal iets anders)

Quote:

Een ander beter voorbeeld dan; autoraces. Ook maar verbieden? Een autorace is namelijk schadelijk voor de gezondheid en voor het milieu. Niet iedereen kan er heen, mensen die last hebben van astma bijvoorbeeld kunnen de rookontwikkeling niet aan. Tevens dient het geen economisch doel. En dan hebben we het nog niet over het kabaal wat het met zich meebrengt, daar kun je gehoorbeschadigingen van krijgen. Autoraces mogen nog wel plaatsvinden, maar dan wel met elektrische auto?mg src='http://forum.credible.nl/images/euro.png'>â„¢s, veel minder geluid en wel zo goed voor mens en milieu.

Wederom ga je appels en peren vergelijken; blijf gewoon bij het onderwerp, of is het zo lastig om daar passende argumentatie bij te vinden dat we richting blinden in bioscopen en autoraces gaan?

Autoraces liggen op afgelegen circuits; waar er bovendien niet zo veel van zijn in Nederland. Het publiek heeft niet veel meer last van uitlaatgassen op een tribune dan wanneer zij naast de A12 gaat staan. Het gaat om een select iets dat zeer weinig voor komt; roken in horeca is iets dat grootschalig is.

Kijkend naar het grote plaatje hebben autoraces nul effect op het aantal mensen in Nederland met een longaandoening; het draagt niets bij aan geluidsoverlast (het is afgelegen en er worden vaak oordopjes uitgedeeld; iets dat je ook steeds meer in discotheken ziet); het heeft wel degelijk een economisch doel; en autoraces met elektrische motoren vinden zelfs ook al plaats.

(Verbazingwekkend hoe je van het ene naar het andere voorbeeld generaliseert wanneer we ons op een forum bevinden waarbij de kerngroep juist met weinig verschillen zich distantieert van de overige groepen religieuzen, maargoed)

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • Antwoorden 113
  • Created
  • Laatste antwoord

Top Posters In This Topic

Quote:

Hier in de stad is er anders elke donderdag, vrijdag en zaterdagavond redelijk wat politie op de been, en komt het vrij vaak voor dat mensen naar het ziekenhuis afgevoerd worden door drank of de gevolgen daarvan.

Je gaat nu alcohol vergelijken op het punt van sociale interactie en weet ik wat; terwijl het net nog ging over de schadelijke gezondheidsgevolgen van iemand die naast mij staat te roken; wederom schiet je uit naar allerlei 'voorbeelden' die er in feite los van staan.

Quote:
Hoeveel onschuldige mensen zijn er wel niet doodgereden of kapot geslagen door mensen met drank op.

Vandaar dat de wetgever in heeft gegrepen (net zoals hij nu doet) en alcohol in het verkeer verboden is.


Samengevoegd:

Quote:

[...]

Waarom? Jij zult het toch afdoen als appels met peren vergelijken.

Je komt met een voorbeeld; daar wil je verder niet op ingaan.. maar komt met een nieuw voorbeeld.. waar ik dan vervolgens niet al te veel moeite voor neem om op in te gaan; vervolgens vind je het vreemd dat ik je vraag om gewoon het eerste voorbeeld serieus nader toe te lichten..

Joh..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Je gaat nu alcohol vergelijken op het punt van sociale interactie en weet ik wat; terwijl het net nog ging over de schadelijke gezondheidsgevolgen van iemand die naast mij staat te roken; wederom schiet je uit naar allerlei 'voorbeelden' die er in feite los van staan.

De vergelijking komt jou niet uit, en daarom is het niet ter zake doende. Prima, maar dan houd het gesprek voor mij op.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh kom op zeg, wat is dit kinderachtig; je gaat appels met peren vergelijken en als ik je daar keer op keer op aanspreek is dat omdat het 'mij niet uitkomt'?

De correlatie tussen agressie en geweld met alcohol is een ander verband dan die tussen gezondheidsproblemen betreffende de longen en roken; de wet dient er voor om de werknemer te beschermen tegen een 'inbreuk' op zijn gezondheid.. als je vervolgens met anekdotes komt van geweld als gevolg van alcohol; sjah.. dat staat gelukkig maar een klein beetje af van waar het over ging.


Samengevoegd:

Quote:

[...]Wil je nu beweren dat ze dat door het rookverbod niet doen dan?

Hoeveel belasting zit er wel niet op een pakkie sigaretten...

Maarja, hoeveel is de gezondheidszorg elk jaar kwijt aan behandelingen ten gevolge van schade door roken/mee-roken..

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
Zeg voor de juridici onder ons; stel dat een café zich laat 'omdopen' tot een privéclub, dan is het geen openbare gelegenheid meer. Mag er dan wél in gerookt worden? Ik bedoel, als ik een feestje thuis geef, dan mag ik ook zelf bepalen of er gerookt wordt of niet?

Sjaloom Pius_XII,

Alleen mag je thuis niet zomaar drank tegen betaling schenken. Daarvoor heb je een horecavergunning nodig en een vergunning om in je café drank te mogen serveren. En zo zijn er nog wel wat eisen waar je aan moet voldoen. Als je dus een café in de privésfeer wil trekken, dan moet je het café opdoeken.

Waarschijnlijk mag je de boel dan ook verhuizen naar een woongebied, want als een pand bedoeld is voor een openbare gelegenheid, dan kun je het niet zomaar als huis beschouwen. Kortom, als je je café wilt ombouwen tot een privéclub, dan ontkom je er niet aan dat je toch tot de horeca moet blijven behoren. En dus nog steeds een rookvrije ruimte.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

volgens de krant niet, tenminste, als één kant open is wat eigenlijk altijd zo is
knipoog_dicht.gif
.

Roken in feesttenten ook taboe

(Novum) - Rokers die vanaf dinsdag een peuk willen opsteken in een feesttent hebben pech. Voor roken in open tenten op evenementen en festivals gaan dezelfde regels gelden als voor de reguliere horeca. Er mag vanaf 1 juli dus niet gerookt worden. Dat is de uitkomst van een gesprek donderdagmiddag tussen Koninklijk Horeca Nederland (KHN) en minister van Volksgezondheid Ab Klink (CDA), bevestigen beide partijen vrijdag.

Aldus Trouw.

link

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zag op Nu.nl dit nieuwsbericht staan en vooral onderstaande alinea viel me op:

Rokers kunnen nog wel in de horeca terecht, maar mogen hun sigaret, sigaar of pijp dan nog maar op twee plaatsen opsteken. Voor hen is er de speciaal ingerichte rookruimte, die afgescheiden moet zijn van de rest van het café of restaurant en waar niet bediend mag worden. En ook op het terras mag gerookt worden.

Kroegen en cafés kunnen dus nog prima een geheel afgescheiden rookgedeelte maken, zodat rokers dus ook gewoon binnen kunnen roken. Wel met enkele beperkingen, maar het is beter dan in de regen staan, toch? Het is dan aan de plaatselijke kroeg in hoeverre hij bereid of bij machte is zo'n afscheiding te maken.

Link naar bericht
Deel via andere websites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid