Spring naar bijdragen

algemeen goede doelen/acties topic


Aanbevolen berichten

Soms kan je met iets kleins al iets groots steunen.

Kleine acties die jou zelf niet veel moeite of geld kostte, maar wel wat kunnen betekenen smile.gif

Daar is dit topic voor bedoelt.

Ik weet niet beter dan \"postzegels moeten bewaard worden voor de kerk\".

Het leek me een goed idee dit nu net voor de vakantie even onder de aandacht te brengen voor mensen die dit nog niet wisten.

postzegels bewaren

Daar lees je ook informatie over kaarten bewaren, maar zelf doe ik dat niet omdat kaarten vaak persoonlijk zijn, en er best wat wensen zijn waar bewaarde kaarten aan moeten voldoen. Postzegels afscheuren is makkelijker puh2.gif

Heb je zelf een goeie kleine actie die je wilt delen? Post het hier smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 1 month later...
  • 4 months later...

Mja, of het ooit op grote schaal gaat gebeuren weet ik niet, maar er zijn toch een paar duizend leden voor wie het wél werkt. smile.gif

Nu, ik ben al wel langer geïnteresseerd in dat soort initiatieven, maar sinds ik een vriend heb die eco-filosofie studeert en vrijwilligerswerk doet en een transitieproject opstart en halfenhalf in een commune woont enzo hoor ik wel net iets meer over allerlei alternatieve levenswijzen. En die dingen werken vaak behoorlijk goed, maar op kleine schaal en binnen een vrij beperkt milieu van zogenaamde alternatievelingen en halve hippies. Dat schrikt 'gewone mensen' denk ik ook een beetje af, als ze überhaupt al iets horen over die dingen want soms heb ik de indruk dat die acties heel hard blijven hangen binnen de eigen kliek, maar veel initiatieven die in die kringen populair zijn lijken me gewoon echt zinvol voor een brede groep mensen.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ga 14-24 Februari met Trin naar India, naar het plaatsje Bhimavaram. Daarvanuit zullen we met een team van bijna honderd man uitreiken naar wezen en weduwen, de allerarmsten. We zullen weeshuizen, plaatselijke ziekenhuizen, sloppenwijken, het tsunamigebied etc bezoeken. Daarbij zullen we voedsel, dekens, medicijnen, muskieten netten, schooluniformen etc uitdelen. In India is het onderwijs gratis, als je een uniform hebt. Maar veel mensen kunnen dat niet betalen voor hun kind. Door schooluniformen te kopen voor hen, kunnen ze een opleiding genieten en uit hun miserabele situatie komen.

Daarnaast zullen we aan een heleboel Indiers het evangelie mogen vertellen.

Of je het nu eens bent met de precieze verkondiging bij Trin of niet, dit blijf mi een prachtig project. En wat ik erg mooi vind is dat ik zelf met mijn eigen ogen zal zien waar het geld heen gaat.

Mochten er onder jullie mensen deze reis en outreach willen sponsoren, dan kan je contact opnemen met me

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid