Spring naar bijdragen

Wanneer jij naar je werk gaat......


Aanbevolen berichten

Wanneer jij naar je werk gaat.........

- Lees je dan wekelijks je arbeidscontract?

- Discussieer je met grote regelmaat op forums, op het werk, met collega's over het arbeidscontract?

- Zing je voor je baas en dank je hem voor alles

Of neem je de inhoud één keer tot je en doe je verder gewoon wat er van je verwacht wordt omdat je baas je waarschijnlijk heeft aangenomen vanwege je kwaliteiten en de bijdrage die je kunt leveren, uiteraard wel volgens de richtlijnen van het arbeidscontract?

Precies, jij snapt het

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast Anon_phpbb

je wilt een arbeidscontract met het woord van God vergelijken? in een arbeidscontract staan meestal standaard-dingen, geen complete werkinstructies. De meeste bedrijven hebben bijvoorbeeld wel van die werkoverleggen, of vergaderingen ofzo minstens 1 keer in de week.. je moet toch weten wat je moet doen en vooral domme mensen (wat wij zijn in vergelijking met God) laat je niet zomaar beslissen hoe ze bepaalde problemen oplossen. En daarnaast zit natuurlijk het leven en het woord van God heel wat complexer in elkaar dan je werk ..

precies, ik snap het, jij snapt het niet knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wanneer jij naar je werk gaat.........

- Lees je dan wekelijks je arbeidscontract?

Nee, die heb ik goed doorgenomen toen ik hem tekende. Wel lees ik dagelijks alle persoonlijke en algemene rapportages.

Quote:
- Discussieer je met grote regelmaat op forums, op het werk, met collega's over het arbeidscontract?

Nee, nogmaals, dat is al bekend. Wel over manieren van handelen, nieuwe Middelen en Maatregelen, nieuwe afspraken en behandelplannen. En daarbij sleep ik vakliteratuur mee naar mijn werk waar ik graag gesprekken over aan ga.

Quote:
- Zing je voor je baas en dank je hem voor alles

Nee. Tenzij hij of zij jarig natuurlijk puh2.gif Maar ik bedank hem of haar indien ik dat nodig vind en hou hem of haar op de hoogte van de dingen die in mijn leven spelen die van invloed kunnen zijn op mijn werkwijze.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Wanneer jij naar je werk gaat.........

- Lees je dan wekelijks je arbeidscontract?

Nee, maar ik lees ook niet wekelijks de gehele Bijbel. Vaak komt er in de vakbladen iets over de CAO ter sprake, dat lees ik dan wel.

Quote:
- Discussieer je met grote regelmaat op forums, op het werk, met collega's over het arbeidscontract?

Ik discussieer dagelijks met collega's over het werk, maar ook met ouders. Wekelijks is er een vergadering en ook vrij regelmatig lees ik vakbladen.

Quote:
- Zing je voor je baas en dank je hem voor alles

Hier gaat de vrij kinderlijke vergelijking mank. Je hebt het nu over de baas en niet meer over het arbeidscontract.

Quote:
Of neem je de inhoud één keer tot je en doe je verder gewoon wat er van je verwacht wordt omdat je baas je waarschijnlijk heeft aangenomen vanwege je kwaliteiten en de bijdrage die je kunt leveren, uiteraard wel volgens de richtlijnen van het arbeidscontract?

Elke zichzelf serieus nemende werknemer met een beetje verantwoordelijkheid zal zich verdiepen in zijn vak en proberen zo goed mogelijk te functioneren.

Quote:
Precies, jij snapt het

Ik vind het een vrij kinderlijke vergelijking. Je wil het arbeidscontract vergelijken met de Bijbel en de werkgever met God. De vergelijking klopt van geen kant, daarnaast laat je de dagelijkse verdieping in het vak door de werknemers geheel niet aan bod komen. Als je hier ook maar iets mee aantoont dan is het wel dat je er niets van begrepen hebt.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ik vind het een vrij kinderlijke vergelijking. Je wil het arbeidscontract vergelijken met de Bijbel en de werkgever met God. De vergelijking klopt van geen kant, daarnaast laat je de dagelijkse verdieping in het vak door de werknemers geheel niet aan bod komen. Als je hier ook maar iets mee aantoont dan is het wel dat je er niets van begrepen hebt.

Het toont de oppervlakkigheid aan, blijkbaar wil de TS zich in een relatie tot zijn baas zichzelf niet verbeteren. Hij doet braaf wat zijn baas oplegt, maar kan dit verder niet toepassen. Eigenlijk zegt de TS dat hij een robot is die alleen oog heeft voor een arbeidscontract en alle werken achterwege laat. Zijn rentmeesterschap is dat wel zo goed in relatie tot de baas, wat zal de TS antwoorden op een evaluatie gesprek naar zijn functioneren?

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn weinig dingen in dit leven die mij minder boeien dan mijn arbeidscontract.

Met collega's en leidinggevenden in dialoog blijven om daarmee de kwaliteit van mijn werk op pijl te houden vind ik echter wel heel belangrijk. Het is onmogelijk mijn goed werk uit te voeren puur op basis van alleen dat arbeidscontract.

Sorry dat ik het zeg, maar ik zou iemand met een mentaliteit als de jouwe nooit in dienst nemen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ofzo. Ik heb in ieder geval voldoende invloed op wie er bij ons wordt aangenomen en wie niet.

Maar dat maakt niet uit.

Het gaat over wie jij bent en hoe jij omgaat met je contract. Iemand die zich vastspijkert op taken in plaats van kwaliteit heeft bij ons geen schijn van kans.

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...

Ach mensen jullie snappen me toch wel,ik vind gewoon zoveel onzin om het geloof heen hangen. Die lange vage verhalen, niet onderbouwde veronderstellingen en noem maar op. Wat heeft dat nu allemaal voor zin, nooit ook maar iets van bewezen en kost alleen maar erg veel tijd. Vertrouw op jezelf, meer heb je niet nodig. Als we meer zouden moeten weten en/of op een bepaalde manier zouden moeten leven dan hadden we dat wel instinctief gedaan.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach mensen jullie snappen me toch wel,ik vind gewoon zoveel onzin om het geloof heen hangen.

Zeker als je aantoont er niet veel van te (willen) begrijpen.

Quote:
Die lange vage verhalen, niet onderbouwde veronderstellingen en noem maar op.

Voorbeelden van een niet onderbouwde vooronderstelling?

Quote:
Wat heeft dat nu allemaal voor zin, nooit ook maar iets van bewezen en kost alleen maar erg veel tijd.

Detail: Jij wil het bewijs niet zien dat getoond wordt. Ach ik zal je nog een keer wijzen op Hebreeën 11:

11:1      Geloof viert de werkelijkheid van

wat wordt gehoopt,

is het bewijs van gebeurtenissen die

niet waarneembaar zijn.      

11:2      Want daardoor

zijn de ouden tot getuigen geworden.      

11:3      In geloof verstaan wij

dat de werelden zijn gesticht door

het spreken van God,

zodat wat waarneembaar is

niet is ontstaan uit zichtbaarheden.

Quote:
Vertrouw op jezelf, meer heb je niet nodig.

Ach ook zo'n heerlijke graadmeter. flower.gif

Quote:
Als we meer zouden moeten weten en/of op een bepaalde manier zouden moeten leven dan hadden we dat wel instinctief gedaan.

Dat zit er ook in, maar mensen zijn geneigd dat niet te erkennen en te denken dat zij het wiel alleen nog wel een keer uit kunnen vinden.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

Ach mensen jullie snappen me toch wel,ik vind gewoon zoveel onzin om het geloof heen hangen. Die lange vage verhalen, niet onderbouwde veronderstellingen en noem maar op. Wat heeft dat nu allemaal voor zin, nooit ook maar iets van bewezen en kost alleen maar erg veel tijd. Vertrouw op jezelf, meer heb je niet nodig. Als we meer zouden moeten weten en/of op een bepaalde manier zouden moeten leven dan hadden we dat wel instinctief gedaan.

Dat snap ik best. En iedereen die ook maar één post van jou heeft gelezen weet dit. Wat ik dan weer niet snap is die evangelisatiedrift van je en je behoefte om bovenstaande visie te uiten in stompzinnige vergelijkingen. Aardig van de crew dat ze dit topic laten staan, maar waar gaat het nu eigenlijk over? Heb je een discussiepunt? Of wil je gewoon eventjes aandacht?


Samengevoegd:

Quote:

Aardig van de crew dat ze dit topic laten staan

Ik zag de datum niet waarop dit topic was gestart, dacht dat het nieuw was. Dit moet dus zijn: aardig van mij dat ik het heb laten staan. rofl.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:
"JoostG" schreef het volgende:

Dat krijg je als semi-intellectuele atheisten weer eens hun bewijs willen komen verkondigen dat 'wij' achterlijk zijn
smile.gif

Daar is geen bewijs voor nodig, dat staat buiten kijf. widegrin.gif

@martino80: waarom discussieer jij op fora over een arbeidscontract van een bedrijf waar je niet eens werkt? smile.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
  • 2 weeks later...
Gast Anon_phpbb

Quote:

Wanneer jij naar je werk gaat.........

- Lees je dan wekelijks je arbeidscontract?

- Discussieer je met grote regelmaat op forums, op het werk, met collega's over het arbeidscontract?

- Zing je voor je baas en dank je hem voor alles

Of neem je de inhoud één keer tot je en doe je verder gewoon wat er van je verwacht wordt omdat je baas je waarschijnlijk heeft aangenomen vanwege je kwaliteiten en de bijdrage die je kunt leveren, uiteraard wel volgens de richtlijnen van het arbeidscontract?

Precies, jij snapt het

Deze is echt goed.

Geloof hoop en liefde. Dat blijft. feiten-'Kennis' ook daar had Jezus niets mee op.

Johannes 5: 39 Onderzoek de Schriften, want daarmee gelooft u eeuwig leven te hebben, en zij getuigen over mij.

40 Toch wilt u niet tot mij komen zodat u eeuwig leven mag hebben.

Dus ondanks al die 'kennis' snapten ze toch niet waar het om draaide en onderzoeken? Dat deden ze! (Misjna, Talmoed etc)

Schriftonderzoek, daar draait idd niet om.

Link naar bericht
Deel via andere websites

Quote:

[...]

Deze is echt goed.

Geloof hoop en liefde. Dat blijft. feiten-'Kennis' ook daar had Jezus niets mee op.

Johannes 5: 39 Onderzoek de Schriften, want daarmee gelooft u eeuwig leven te hebben, en zij getuigen over mij.

40 Toch wilt u niet tot mij komen zodat u eeuwig leven mag hebben.

Dus ondanks al die 'kennis' snapten ze toch niet waar het om draaide en onderzoeken? Dat deden ze! (Misjna, Talmoed etc)

Schriftonderzoek, daar draait idd niet om.

Dat was toen de verharding voor een deel over Israel was (Rom 11,25+Ef 4,18) gekomen, immers de discipelen snapten in het begin soms ook niks van Jezus:

Joh 14,26       

Maar de Trooster, de Heilige Geest, Die de Vader zenden zal in Mijn Naam, Die zal u alles leren, en zal u indachtig maken alles, wat Ik u gezegd heb.

Nadat de heilige Geest werd uitgestort (hand 2) begon Petrus ineens uit de Schrift te citeren alsof hij nooit anders had gedaan. Als schriftonderzoek er niet toe doet zoals jij stelt, wat nut had de heilige Geest dan?

Nee, Jezus was wel duidelijk in mijn optiek:

Mat 22,37       

En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben de Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand.

Mar 12,30       

En gij zult de Heere, uw God, liefhebben uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw verstand, en uit geheel uw kracht. Dit is het eerste gebod.

Luk 10,27       

En hij, antwoordende, zeide: Gij zult de Heere, uw God, liefhebben, uit geheel uw hart, en uit geheel uw ziel, en uit geheel uw kracht, en uit geheel uw verstand; en uw naaste als uzelf.

Bovendien, iemand die goed functioneert op het werk, heeft al helemaal geen tijd om op fora alle kleine lettertjes te lezen knipoog_dicht.gif

Link naar bericht
Deel via andere websites
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies op je apparaat geplaatst om de werking van deze website te verbeteren. Je kunt je cookie-instellingen aanpassen. Anders nemen we aan dat je akkoord gaat. Lees ook onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid